Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

Σάν σήμερα 6 χρόνια πρίν ......THE NIGHT OF 28-12-2014 NORMAN ATLANTIC !!

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 

28 Δεκεμβρίου 2014, το Norman Altlantic είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από την Πάτρα για Ηγουμενίτσα και προορισμός Ανκόνα Ιταλίας.  Καθώς βρίσκονταν 81χλμ βορειοδυτικά της Κέρκυρας, και  λίγο πριν τις 6 το ξημέρωμα, ξέσπασε φωτιά στο πλοίο.

Ταξίδευαν 499 άτομα (55 μέλη του Πληρώματος και 487 επιβάτες).

 

Από την πυρκαγιά και τις μετέπειτα μετακινήσεις του πλοίου, χάθηκαν 11 άτομα (3 Έλληνες, 1 Γεωργιανός, 2 Ιταλοί,  1 Τούρκος, 2 Γερμανοί,  και 2 Αλβανοί που συμμετείχαν στην ρυμούλκηση του πλοίου) 

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Υπάρχουν 18 άτομα που ακόμη θεωρούνται αγνοούμενοι μιας και δεν βρέθηκαν οι σοροί τους. ΄Αλλοι κάηκαν μέσα στο γκαράζ του πλοίου που είχε ξεκινήσει η φωτιά, άλλοι χάθηκαν στην παγωμένη και φουρτουνιασμένη θάλασσα…

Τα πόρισμα των Ιταλικών αρχών και εμπειρογνωμόνων : αναφέρει σορία λαθών και παραλείψεων τόσο στην φόρτωση του πλοίου, (δεν τηρήθηκαν αποστάσεις ασφάλειας ανάμεσα στα οχήματα )

 

στην διαδικασία εκκένωσης του πλοίου : βρέθηκαν επάνω στο πλοίο σωστικές λέμβοι ανέπαφες από τις φλόγες που  δεν χρησιμοποιήθηκαν όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς. Υπήρξε σωστική λέμβος  χωρητικότητας 150 ατόμων, στην οποία εισήλθαν τελικά 85 επιβάτες. Προβλήματα του  συντονισμού των μελών του πληρώματος, αλλά και ελέγχου ή καθοδήγησης των επιβατών 

 

 

Στη διάρκεια της πυρκαγιάς αλλά και των μετέπειτα προσπαθειών ρυμούλκησης του πλοίου χάνουν τη ζωή τους 11 άνθρωποι (τρεις Έλληνες, δύο Ιταλοί, δύο Γερμανοί, ένας Τούρκος, ένας Γεωργιανός και δύο Αλβανοί ναύτες που συμμετείχαν στην επιχείρηση ρυμούλκησης).

Ορισμένοι κάηκαν παγιδευμένοι στο γκαράζ του πλοίου, άλλοι χάθηκαν στη θάλασσα. Για την αναγνώριση ορισμένων σορών χρειάστηκαν αναλύσεις DNA, ενώ μέχρι σήμερα 18 άνθρωποι θεωρούνται αγνοούμενοι.

 Φωτογραφία: Το Norman Atlantic φλέγεται - Τουλάχιστον 328 κινδυνεύουν να πνιγούν

Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα μια Μεγάλη Ναυτική Τραγωδία με πολλούς  νεκρούς , σοκαρισμένους ανθρώπους να παλεύουν με τα κύματα για να σωθούν.   Μια τραγωδία που βλέπαμε να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας μέσω των τηλεοπτικών συνδέσεων και σοκαρισμένοι δεν πιστεύαμε αυτό που βλέπαμε.  Ξεκίνησαν οι άνθρωποι να πάνε στις δουλειές τους και ένα ταξίδι χαράς και χάθηκαν ξαφνικά λόγω ανευθυνότητας.

Οι καταθέσεις μαρτύρων –επιβατών που διασώθηκαν στο δικαστήριο μιλάνε μόνες τους για την Πύρινη Κόλαση και την Ψυχική Οδύνη αυτών των ανθρώπων. 

 Οι επιζήσαντες μεταφορείς του Norman Atlantic μιλούν στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR

Μαρτυρίες και καταθέσεις επιβατών:

 «Ξεκινήσαμε για ένα χριστουγεννιάτικο ταξίδι στη Βενετία και κάναμε ένα ταξίδι στην κόλαση». «Με ξύπνησε η κόρη μου και είπε "μπαμπά, φωτιά!". Ο διάδρομος ήταν γεμάτος καπνό, δεν άκουσα καμία προειδοποίηση. Πού να πας; Δεξιά ή αριστερά; Εγώ και η κόρη μου ήμασταν ξυπόλυτοι, η γυναίκα μου χωρίς μπουφάν. Περπατούσαμε πιασμένοι και ακούγαμε κρότους» κατέθεσε στο δικαστήριο. «Δεν υπήρχε καμία οδηγία. Το μυαλό μου "πάγωσε". Σκεφτόμουν μόνο πώς να μην κάνω κάποιο λάθος και χαθούμε και οι τρεις. Τα σωσίβια τα μοίρασε συνεπιβάτης, που έσπασε ένα από τα κιβώτια» σημείωσε. «Μιλάμε για έναν πύργο της Βαβέλ. Υπήρχε πλήρης ασυνεννοησία και φοβάμαι ότι η άγνοια του ρόλου του καθενός την κρίσιμη ώρα δημιούργησε σύγχυση» κατέθεσε Διασωθείς Επιβάτης: 

 


«Υπήρχαν συνθήκες αλαλούμ. Του λέω ενός Ιταλού ναυτικού, έχω δύο παιδιά, μου κάνει νόημα να του δώσω τα παιδιά και μετά μπήκα εγώ. Από πίσω στριμωξίδι. Η γυναίκα μου είπε βλέπω μια βάρκα. Κινήθηκαν όσοι προλάβανε προς τα εκεί. Γινόταν το αδιαχώρητο. Ποδοπάτησαν τη γυναίκα μου. "Μη σπρώχνετε θα πέσουμε στη θάλασσα" φώναξε η γυναίκα μου. Κάποιοι πέσανε. Ο μάρτυρας Γιώργος Αντωνάκης δε, τόνισε ότι μόλις τρία μέλη του πληρώματος φορούσαν στολή και ξεχώριζαν από τους επιβάτες.

Κατάθεση επιβάτη οδηγού φορτηγού : «Ήμασταν από τα πρώτα αυτοκίνητα που ανέβηκαν από Ηγουμενίτσα στο 4ο κατάστρωμα. Περιμέναμε 2 ώρες τον ηλεκτρολόγο να μας δώσει ρεύμα. Μας έδειξε τις πρίζες αλλά μας είπε ότι δεν δουλεύουν, δεν είναι λειτουργικές. (...)

 

κανείς δεν με εμπόδισε να κατέβω στο γκαράζ για να κοιμηθω στο όχημά που οδηγούσα, με αποτέλεσμα να βρίσκομαι εκεί στο κατάστρωμα 4 που ξέσπασε η φωτιά.

«Το μόνο που σκέφτηκα ήταν πως μπορώ να φύγω να σωθώ. Άνοιξα την πόρτα του συνοδηγού αλλά φράκαρε σε άλλο όχημα. Στον πανικό μου επάνω έκλαιγα. Πίστευα ότι θα καώ. Όταν άνοιξα την πόρτα του συνοδηγού ήρθε η φωτιά πάνω μου στα χέρια και το πόδι μου. Πέντε μέρες ήμουν στο νοσοκομείο» ανέφερε. Ήμουν τυχερός γιατί από την άλλη πλευρά, από την πόρτα του οδηγού, ήταν η κίτρινη γραμμή που περνάνε οι πεζοί. Άνοιξα την πόρτα. Πήγα τέρμα πίσω. Ήμουν από τα πρώτα άτομα που πήγαν εκεί. Είδα δυο λαθρομετανάστες. Ούτε καν είχαν δει την φωτιά. Τους τράβηξα εγώ και πήγαμε τέρμα πίσω». 

 

Κατάθεση επιβάτη  που ταξίδευε με τη γυναίκα και τα δύο του παιδιά είπε χαρακτηριστικά «Ο σώζων εαυτόν σωθήτω ήταν. Ποιο πλήρωμα; Τίποτα δεν υπήρξε. Κάποια άτομα πηδούσαν να πάνε σε μια βάρκα. Είδα ανθρώπους να γλιστράνε και να πέφτουν. Ένας κρεμόταν. »Όταν βγήκαμε έξω βρεθήκαμε σε ένα σημείο που υπήρχε φωτιά, και υπήρχε μια πόρτα να βγούμε από τη δύσκολη θέση. Ήταν κλειδωμένη η πόρτα. Φωτιά αριστερά, φωτιά δεξιά, η πόρτα δεν άνοιγε. Πήδαγαν από 30 μέτρα ύψος. Δεν καταλάβαινα ποιο είναι το πλήρωμα. Γινόταν πανικός ένας όχλος. Άτομα είχαν αναλάβει να συντονίσουν αυτό το πράγμα χωρίς καμία αρμοδιότητα. Δεν ήταν εκπαιδευμένα μέλη πληρώματος».

Πηγή:

 www.lifo.gr

www.kathimerini.gr

Επιμέλεια : Paul P Nounis

 

 

 

 

 



 photo signature_zpsd2a79fd8.jpg

2 σχόλια:

Marieta Iosifidou είπε...

Ειναι τραγικό το γεγονός. Θυμάμαι εκεινο το πρωινό άνοιξα τηλεόραση και εδειχνε το φλεγόμενο πλοίο και τους ανθρώπους που προσπαθούσαν να σωθούν σοκ. Η ανευθυνότητα των υπευθύνων που σφραγίστηκε με απώλειες ζωής.

ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ 1 είπε...

Δυστυχώς εκείνη την ημέρα από τα χαράματα έπαιζε σε όλα τα κανάλια η έκτακτη είδηση ένας πανικός στην χώρα από δεκάδες Έλληνες κυρίως οδηγοί φορτηγών αλλά και ΙΧ που βρίσκονται μέσα στο πλοίο που ταξίδευαν από Ελλάδα στην Ιταλία. Μια εβδομάδα έκαιγε τα σωθικά του πλοίου..... 😢 😢 😢
Συγκλονιστικες στιγμές....