Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημοσιογραφία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημοσιογραφία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 1 Μαΐου 2021

Στον ανακριτή ο Φουρθιώτης - Τα στοιχεία της δικογραφίας που τον «καίνε»



Στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων οδηγήθηκε το πρωί ο Μένιος Φουρθιώτης και οι συγκατηγορούμενοι του προκειμένου να απολογηθούν - Κρίνεται αν θα οδηγηθεί στη φυλακή

Η ώρα της Δικαιοσύνης έφθασε για τον Μένιο Φουρθιώτη και τους τρεις 
συγκατηγορούμενούς τους, οι οποίοι πέρασαν το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου
την πόρτα του γραφείου του 30ου τακτικού ανακριτή προκειμένου να απολογηθούν
για σειρά βαρύτατων κατηγοριών τους έχουν απαγγελθεί. Ένας εκ των κατηγορουμένων 
έφτασε στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Βάσει των στοιχείων της δικογραφίας και των όσων του αποδίδουν οι αρχές, 
ο παρουσιαστής: «Από τη μία είχε κρυφές επικοινωνίες με τους δράστες και 
συνεννοήσεις για τα σε βάρος του «κατά παραγγελία χτυπήματα» (πυροβολισμοί οικίας,
έκρηξη) και από την άλλη παρουσίαζε επίσημα ότι είναι θύμα απειλών και είναι
άκρως απαραίτητο άμεσα να του χορηγηθεί πάλι αστυνομική φυλακή και συνοδεία». 
Μάλιστα, «για να πετύχει το σκοπό του πίεζε συνεχώς με εξώδικα, μηνύσεις, 
δημοσιεύματα κ.λπ. φυσικά θεσμικά πρόσωπα, υπηρεσίες και αρχές και απαιτούσε
άμεσα εντός και συγκεκριμένων ωρών να ικανοποιηθούν οι παράνομες απαιτήσεις του».

Εν ολίγοις, αυτό που καταλογίζουν οι αρχές στον Μ. Φουρθιώτη είναι ότι «έστησε» τους πυροβολισμούς έξω από το σπίτι του στα Βόρεια Προάστια αλλά και την έκρηξη στο γκαράζ της οικείας του, για επιτύχει την αύξηση της αστυνομικής του προστασίας. Επιπρόσθετα, δυο από τους συγκατηγορούμενούς του παρουσιαστή είναι, σύμφωνα με τη δικογραφία, εκείνοι που πυροβόλησαν εναντίον των αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ στην Κηφισιά στη 01:00 της 16ης Απριλίου. 


«Λάθος συνεννόηση του Μένιου»

Ωστόσο, οι δυο συγκατηγορούμενοι του παρουσιαστή που φέρονται ως εμπλεκόμενοι και στο επεισόδιο με τους πυροβολισμούς σε βάρος των αστυνομικών, «κάρφωσαν» προανακριτικά τον Μ. Φουρθιώτη, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί να έχουν εκείνοι ευθύνη για όσα έκανε ο παρουσιαστής. «Για ό,τι έχει κάνει ο Μένιος δεν ευθύνομαι εγώ. Λόγω λάθος συνεννόησης του Μένιου με τα άτομα που είχε βρει έγιναν οι πράξεις που μας κατηγορείτε, για τις οποίες δεν ευθύνομαι εγώ ούτε και ο Γ.Π.» έχει αναφέρει στην προανακριτική του απολογία κατηγορούμενος Γ.Σ. Μέσω δε του δικηγόρου τους Κων. Γώγου οι δυο συγκατηγορούμενοι του παρουσιαστή, υποστηρίζουν πως από το στίγμα των κινητών τους τηλεφώνων θα αποδειχθεί πως δεν βρίσκονταν στο σημείο της συμπλοκής με τους αστυνομικούς, στην Κηφισιά, στη 01:00 της 16ης Απριλίου.

Επιπρόσθετα, στην προανακριτική του απολογία ο Γ.Σ. είχε υποστηρίξει ακόμη τα εξής: «Υποψιάστηκα ότι ήθελε (ο παρουσιαστής) και άλλα πράγματα αλλά δεν είμαι βέβαιος. …Επίσης δεν κάναμε καμιά άλλη πράξη σε βάρος άλλου δημοσιογράφου». Τέλος, σε ό,τι αφορά στον εντοπισμό γενετικού του υλικού στο σακίδιο που βρέθηκε στο σημείο που έλαβαν χώρα οι πυροβολισμοί με τους αστυνομικούς, ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος αναφέρει: «Είχα αφήσει ένα σάκο ορειβασίας στο κανάλι και γι’ αυτό το λόγο βρέθηκε το DNA μου στο σάκο ενώ εγώ δεν βρισκόμουν εκεί….».

Από την πλευρά του, ο δεύτερος κατηγορούμενος της υπόθεσης Γ. Π., ανέφερε πως γνωρίζει τον Μ. Φουρθιώτη από το 2010 όταν δούλευε ως φύλακας στο κανάλι όπου εργάζονταν ο παρουσιαστής. Μεταξύ άλλων ο Γ.Π., κατέθεσε προανακριτικά: «Δεν είχαμε κάποια ιδιαίτερη σχέση (με τον παρουσιαστή). Κάποιες φορές με έπαιρνε για να τον συνοδεύσω από το κανάλι προς το σπίτι και στο ραδιοφωνικό σταθμό. Τις τελευταίες ημέρες, σχεδόν την τελευταία εβδομάδα πήγαινα κάθε μέρα και του έκανα συνοδεία από το σπίτι στο κανάλι και το αντίθετο. Τις τελευταίες μέρες πήγα για συνοδεία του Φουρθιώτη μαζί με το Γ.Σ με τον οποίο δουλεύαμε μαζί στην φύλαξη του καναλιού και του ραδιοφωνικού σταθμού. Ο Φουρθιώτης μου είπε ότι κάποιος αστυνομικός που είναι στη φύλαξη του καναλιού, αποπειράθηκε να τον σκοτώσει και γι’ αυτό μου ζήτησε να πηγαίνω περισσότερες ημέρες για την συνοδεία του. Μου είπε ότι δεν τον καλύπτει η αστυνομία γιατί του κόψανε τα άτομα και έχει πρόβλημα με τρομοκράτες. Τώρα που το θυμάμαι καλύτερα, τις τελευταίες οκτώ με εννέα ημέρες πηγαίναμε κάθε μέρα στο σπίτι του είτε για να τον πάρουμε είτε για να τον αφήσουμε»

«Κανείς δεν θέλει να τον αναλάβει»

Ακόμη, ο κατηγορούμενος κατέθεσε πως ο παρουσιαστής είχε ζητήσει από τον ίδιο και από τον Γ.Σ. να του βρουν άτομα για συνοδεία και security, στα οποία μάλιστα όπως λέει, θα έδινε περισσότερα χρήματα. Συγκεκριμένα, ο κατηγορούμενος αναφέρει στην κατάθεσή του: «Για ορισμένες από τις πράξεις που με κατηγορείτε, ο Φουρθιώτης μου είχε ζητήσει να του βρω τα άτομα. Εγώ του τα βρήκα και από εκεί και πέρα δεν γνωρίζω τίποτα για την εξέλιξη των γεγονότων που συνέβησαν ούτε και ο Γ.Σ. Δεν θα μπαίναμε σε καμιά άλλη διαδικασία η πράξη σε βάρος άλλου δημοσιογράφου. Αυτό θέλω να το τονίσω. Αρχίσαμε να δουλεύουμε από 19 Απριλίου 2021. Επίσης θυμάμαι ότι πριν τρεις μέρες και χωρίς να έχουμε σταματήσει να πηγαίνουμε για συνοδεία μας φώναξε (ο Φουρθιώτης) στο κανάλι και μας είπε ότι και πάλι δεν έχει security στο σπίτι γιατί κανείς δεν θέλει να τον αναλάβει και γι’ αυτό μας ζήτησε να πηγαίνουμε για πιο πολλές ώρες. Δηλαδή μας ζήτησε σχεδόν να είμαστε όλη την ώρα μαζί του. Εγώ δεν συμφώνησα και εκείνος άρχισε να μας φωνάζει και να λέει: « Να πάτε να τους βρείτε. Βρείτε τους. Βρείτε τους. Μου έκαναν ζημιά…», εννοώντας τα άτομα που το έκαναν τα χτυπήματα στο σπίτι του.

Προανακριτικά, πάντως, ο Μ. Φουρθιώτης δεν θέλησε να ανοίξει τα χαρτιά του: «Αρνούμαι τις αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες και επιθυμώ να απολογηθώ ενώπιον εισαγγελέα από κοινού με το δικηγόρο μου» είπε ο παρουσιαστής στις αρχές.

Τα τηλεφωνήματα



Ωστόσο, στη δικογραφία υπάρχουν στοιχεία από τα οποία – σύμφωνα και με τη δίωξη που ασκήθηκε – ο Μ. Φουρθιώτης ενήργησε ως ηθικός αυτουργός στους πυροβολισμούς με Καλάσνικωφ έξω από το σπίτι του αλλά και στην έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού στο γκαράζ της οικίας του, στις 22.4.2021 και ώρα 23:30.

Επίσης, στη δικογραφία περιλαμβάνονται οι κλήσεις που αντάλλαξε ο παρουσιαστής με τους συγκατηγορούμενους του, Γ. Σ. και Γ. Π. αμέσως μετά τους πυροβολισμούς κατά των αστυνομικών στην Κηφισιά, αλλά και μετά τους πυροβολισμούς έξω από το σπίτι του. Από τον έλεγχο δε των τηλεφωνικών επικοινωνιών, προέκυψε πως την 01:55 της 16η Απριλίου περίπου μια ώρα μετά το επίμαχο περιστατικό των πυροβολισμών ο παρουσιαστής απέστειλε και γραπτό μήνυμα σε έναν εκ των συγκατηγορουμένων του. Στο μήνυμα του 01:55 αναφέρεται: «εάν υπάρχει πρόβλημα πες μου να ξέρω να βοηθήσω».

Επιπλέον, από τις εργαστηριακές έρευνες προέκυψε πως οι κάλυκες που βρέθηκαν στο σημείο όπου έγινε το περιστατικό με τους αστυνομικούς στην Κηφισιά και οι κάλυκες που βρέθηκαν έξω από το σπίτι του παρουσιαστή μετά τους πυροβολισμούς, το βράδυ της 16ης Απριλίου, προέρχονται από το ίδιο όπλο, ένα Καλάσνικοφ.

Ακόμη, από την εργαστηριακή εξέταση του σάκου ο οποίος βρέθηκε στη Νέα Ερυθραία μετά τη συμπλοκή με τους αστυνομικούς, προέκυψε γενετικός τύπος ο οποίος ταυτίζεται το γενετικό τύπο του κατηγορούμενου Γ.Σ. Για το στοιχείο αυτό προανακριτικά ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος ανέφερε: «Είχα αφήσει ένα σάκο ορειβασίας στο κανάλι και γι’ αυτό το λόγο βρέθηκε το DNA μου στο σάκο ενώ εγώ δεν βρισκόμουν εκεί….».

Η δίωξη

Σήμερα ο ανακριτής αφού λάβει απολογίες από τους τέσσερις κατηγορούμενους θα αποφασίσει μαζί με τον εισαγγελέα για τον αν αυτοί θα κριθούν προσωρινά κρατούμενοι ή θα αφεθούν ελεύθεροι.

Υπενθυμίζεται πως στον Μ. Φουρθιώτη η εισαγγελία έχει ασκήσει δίωξη για εννέα αδικήματα, εκ των οποίων δυο είναι σε βαθμό κακουργήματος. Τα αδικήματα αυτά είναι: Σύσταση συμμορίας (πλημμέλημα), ηθική αυτουργία κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση στην διακεκριμένη οπλοκατοχή και οπλοφορία (κακούργημα), ηθική αυτουργία στην έκρηξη και οπλοφορία (κακούργημα), ηθική αυτουργία σε οπλοχρησία (πλημμέλημα), ηθική αυτουργία στην προμήθεια κατοχή εκρηκτικής βόμβας (πλημμέλημα), ηθική αυτουργία σε διακεκριμένη φθορά, απόπειρα εκβίασης, ψευδής καταγγελία και πρόκληση και προσφορά για την τέλεση αδικήματος σε βαθμό πλημμελήματος. Στους άλλους τρεις κατηγορούμενους, της υπόθεσης η εισαγγελία άσκησε δίωξη κατά περίσταση για: Σύσταση συμμορίας, απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή και συνέργεια σε απόπειρα ανθρωποκτονίας, διακεκριμένη περίπτωση οπλοκατοχής και οπλοφορία από κοινού, οπλοχρησία κατ’ εξακολούθηση, έκρηξη (κακούργημα), προμήθεια κατασκευή και κατοχή εκρηκτικής βόμβας (πλημμέλημα), διακεκριμένη περίπτωση φθοράς (πλημμέλημα), παράνομη οπλοκατοχή και παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών

https://www.protothema.gr/greece/article/1120085/i-ora-ton-apologion-simera-gia-ton-menio-fourthioti-kai-tous-sugatigoroumenous-tou/

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Νέα Σμύρνη: Ένας από αυτούς που ξυλοκόπησαν τον αστυνομικό ανάμεσα στους συλληφθέντες

Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος του για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συναυτουργία - Η ΕΛΑΣ πιστεύει ότι μπορεί να τους οδηγήσει στον «Ινδιάνο»: αυτόν που έριξε από τη μηχανή τον αστυνομικό- Περίπου 70 άτομα από το χώρο των χούλιγκανς εμπλέκονται στον τραυματισμό του νεαρού ειδικού φρουρού, σύμφωνα με την αστυνομία  - Δείτε βίντεο από την σοκαριστική επίθεση.

Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται ένας 22χρονος, που κατηγορείται ότι ήταν ένας από εκείνους που ξυλοκόπησαν άγρια τον νεαρό αστυνομικό, χθες το βράδυ στη Νέα Σμύρνη. Ο 22χρονος, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες προέρχεται από ομάδα χούλιγκανς, ενώ από τον ίδιο χώρο εκτιμάται ότι προέρχονται οι περισσότεροι από τους δράστες. Για την αστυνομία ωστόσο, πρόσωπο- κλειδί για την υπόθεση είναι ο εντοπισμός του άνδρα που κλώτσησε και έριξε από τη μηχανή τον ειδικό φρουρό. 

Η έρευνα για την  εξιχνίαση της υπόθεσης του άγριου ξυλοδαρμού του αστυνομικού της ομάδας ΔΡΑΣΗ χθες στη Νέα Σμύρνη προχωρά βήμα βήμα.

Υπενθυμίζεται πως στα επεισόδια έγιναν 16 συλλήψεις έγιναν συνολικά, ενώ προσήχθησαν και άλλα 11 άτομα, αλλά αφέθηκαν ελεύθερα. Οι αστυνομικοί που τραυματίστηκαν, σύμφωνα με την αστυνομία, είναι συνολικά δέκα.

Ο 22χρονος χούλιγκαν είναι ανάμεσα στους 16 συλληφθέντες από τα επεισόδια και σε βάρος του σχηματίσθηκε δικογραφία για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συναυτουργία. Στον ξυλοδαρμό του αστυνομικού πήραν μέρος περίπου 70 άτομα:  Τον ξυλοκόπησαν άγρια με μπουνιές, κλωτσιές και καδρόνια  και νοσηλεύεται  στο 401 Στρατιωτικό νοσοκομείο. Ο αστυνομικός φέρει μώλωπες και κακώσεις σε όλο του το σώμα, ωστόσο η ζωή του δεν διατρέχει κίνδυνο. Ο ίδιος φέρεται να είπε ότι αυτό που τον έσωσε ήταν το γεγονός ότι φορούσε κράνος.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία το γεγονός πως αυτή τη στιγμή έχει συλληφθεί ένας από τους φερόμενους ως συμμετέχοντες στον ξυλοδαρμό ανοίγει τον δρόμο για την εξιχνίαση της υπόθεσης η οποία μέχρι χθες έμοιαζε πολύ δύσκολη. Σε βάρος του σχημαζίζεται δικογραφία για απόπειρα ανθρωποκτονίας  κατά συναυτουργία και ο ρόλος του είναι κομβικός.

Πηγές από την Αστυνομία τονίζουν ότι μέσω αυτού μπορούν να φτάσουν στον έναν που όπως φαίνεται στα βίντεο, τρέχει και ρίχνει στο έδαφος τον αστυνομικό, ο οποίος στην συνέχεια δέχεται την δολοφονική μανία 70 ατόμων. Αυτόν τον άνδρα ονόμασαν «Ινδιάνο», καθώς ο τρόπος που έδρασε θύμισε τον τρόπο που έριχναν από τα άλογα τους αντιπάλους τους οι αμερικανοί ιθαγενείς. Την ίδια ώρα, όπως αναφέρουν πηγές από την Κρατική Ασφάλεια, η οποία χειρίζεται την υπόθεση, πολλοί από τους εμπλεκομένους στον ξυλοδαρμό φαίνεται να ανήκουν είτε σε γνωστές ομάδες χούλιγκαν είτε να έχουν συλληφθεί για την δράση τους στον αντιεξουσιαστικό χώρο. Για το λόγο αυτό στην έρευνα μπαίνει και κλιμάκιο του τμήματος αντιμετώπισης Αθλητικής Βίας.

Στο σημείο αυτό, αναμένεται να εξεταστεί όλο το διαθέσιμο υλικό, όπως κάμερες από τα δύο drones που κατέγραψαν τα γεγονότα, από το ελικόπτερο που βρέθηκε πάνω από τη Νέα Σμύρνη, εικόνες, βίντεο αλλά και μαρτυρίες που έχει στην διάθεσή της η ΕΛ.ΑΣ. προκειμένου να φωτιστούν πολλά σημεία της υπόθεσης.


H επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας για τους 16 συλληφθέντες και τις σε βάρος τους σχηματισθείσες δικογραφίες έχει ως εξής:

Σε συνέχεια της από 9-3-2021 Ανακοίνωσης, από τις αστυνομικές δυνάμεις συνελήφθησαν για συμμετοχή στα χθεσινά επεισόδια στη Νέα Σμύρνη συνολικά 16 άτομα.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της απόπειρας ανθρωποκτονίας κατά συναυτουργία, σωματικής βλάβης από κοινού, απόπειρας επικίνδυνης σωματικής βλάβης από κοινού, απόπειρας σωματικής βλάβης από κοινού, βίας κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων, διατάραξης κοινής ειρήνης, εμπρησμού κατά συναυτουργία από τον οποίο προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, έκρηξης κατά συναυτουργία από την οποία προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, κατασκευής και κατοχής εκρηκτικών υλών κατά συναυτουργία, εξύβρισης, φθοράς ξένης ιδιοκτησίας κατά συναυτουργία και παράβαση της Νομοθεσίας περί ρύθμισης θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και παραβίαση μέτρων για τη διασπορά ασθενειών.

Επιπρόσθετα προσήχθησαν 11 άτομα.

Τραυματίσθηκαν 10 αστυνομικοί, εκ των οποίων 3 παραμένουν στο Νοσοκομείο για νοσηλεία.

Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί φθορές σε 10 οχήματα.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, θα οδηγηθούν σήμερα στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.


 Βίντεο-σοκ: Η στιγμή της επίθεσης στον αστυνομικό από ψηλά 



 Χούλιγκαν και μπαχαλάκηδες έδρασαν μαζί 

Μια ετερόκλητη σύμπραξη μπαχαλάκηδων με χούλιγκανς από σχεδόν όλες τις μεγάλες ομάδες της Αθήνας, που κατέβηκαν στη Νέα Σμύρνη για πόλεμο και στόχο να χτυπήσουν αστυνομικό, κρύβεται πίσω από τα άγρια επεισόδια χθες το βράδυ και τον σοβαρό τραυματισμό του ειδικού φρουρού της ομάδας ΔΡΑΣΗ.

Περίπου 800 άτομα που έκαναν στην άκρη οπαδικές κόντρες και άλλες ίντριγκες των Εξαρχείων, συνασπίστηκαν και κατέβηκαν με το πλήθος των 5.000 ατόμων στην πλατεία και στη συνέχεια στην πορεία προς το τοπικό Α.Τ με το σχέδιο να έχει ως εξής: Μετά την ενιαία επίθεση σε βάρος των έξι διμοιριών που είχαν κυκλώσει το τμήμα, δεν θα επιχειρούσαν να εισβάλουν στο εσωτερικό, αλλά θα διασπάζονταν σε υποομάδες και θα έστηναν ενέδρα για να χτυπήσουν δικυκλιστές της ομάδας ΔΙ.ΑΣ ή της ομάδας ΔΡΑΣΗ. Και το έκαναν.

Στη συμβολή της οδού Πλαστήρα με την Αγίας Φωτεινής, μια ομάδα 70 κουκουλοφόρων, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τη μηχανοκίνητη ομάδα ΔΡΑΣΗ. Ένας από αυτούς, ορμάει και αρπάζει τον ένστολο συνεπιβάτη, τον γκρεμίζει ενώ οι υπόλοιποι από το πλήθος πετούν πέτρες, μολότοφ και καπνογόνα σε βάρος των αστυνομικών.

Δεκάδες άτομα κυκλώνουν τον γκρεμισμένο αστυνομικό και αρχίζουν με κλωτσιές και γροθιές να τον ξυλοκοπούν άγρια. Κάποιοι και ενώ ειναι πεσμένος στην άσφαλτο, συνεχίζουν να τον χτυπούν και τον βρίζουν. Τα χτυπήματα που δέχεται στο κεφάλι ειναι σφοδρότατα. Ο ανηλεής ξυλοδαρμός διαρκεί περίπου δυόμισι λεπτά μέχρι να καταφέρουν να φθάσουν στο σημείο συνάδελφοι του από την ομάδα ΔΡΑΣΗ και τα ΜΑΤ για να τον γλιτώσουν.


 
Ένας απο τους δράστες τον κλωτσάει και φωνάζει «θα πεθάνεις!». Οι άγνωστοι δραστες εξαφανίζονται στα στενά της περιοχής ενώ το ασθενοφόρο εμφανίζεται μετά απο μισή ώρα -αφού δεν μπορουσε να πλησιάσει απο τα οδοφράγματα με τους φλεγόμενους κάδους που είχαν στήσει οι μπαχαλάκηδες.

Ο 24χρονος ειδικός φρουρός από τη βόρεια Ελλάδα, μεταφέρεται στο 401 στρατιωτικό νοσοκομείο με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, φέρει ένα βαθύ τραύμα στο δεξί μέρος του κεφαλιού, έχει χάσει αρκετό αίμα όμως έχει τις αισθήσεις του και η αξονική στην οποία υπεβλήθη βγήκε καθαρή.


Παράλληλα, έχει μώλωπες σε όλο του το σώμα.  Άλλοι τέσσερις αστυνομικοί τραυματίστηκαν απο τις μάχες σώμα με σώμα με τους μπαχαλάκηδες σε διάφορα σημεία της Νέας Σμύρνης. Οι αναλυτές της Αστυνομίας εκτιμούν ότι τις επόμενες ημέρες ίσως υπάρξουν νέες επιθέσεις σε αστυνομικούς και νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε διάφορα σημεία της Αθήνας γιαυτό και εκπονούν σχέδια για να αποφευχθούν νέα θερμά επεισόδια.

Τα πρώτα λόγια του τραυματία - Ηθελαν νεκρό, λένε οι αστυνομικοί

«Είμαι καλά, θα αντέξω». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια που είπε ο 24χρονος τραυματίας στους συναδέλφους του.  «Προσπάθησα να σώσω το όπλο μου» πρόσθεσε.

Ο συνδικαλιστής της ΕΛΑΣ Σταύρος Μπαλάσκας δήλωσε το πρωί της Τετάρτης στο OPEN: «Ηθελαν νεκρό. Ο πρώτος υπαίτιος που τον έριξε κάτω από το μηχανάκι θα βρεθεί και θα πληρώσει. Οι υπόλοιποι είναι πολλοί, είναι 60 άτομα. Ηδη η υπηρεσία είναι σε στάδιο που επεξεργάζεται τα βίντεο για να προχωρήσει στις αναγνωρίσεις και να πάει το θέμα στη Δικαιοσύνη. Οι προσαχθέντες είναι από διάφορα σημεία και εστίες αναταραχής».

Μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6, ο Γιώργος Καλλιακμάνης πρόεδρος της Ενωσης Αστυνομικών Νοτιοανατολικής Αττικής ανέφερε: «Αν δεν γυρνούσε η ομάδα ΔΡΑΣΗ να τον απεγκλωβίσει από τα χεριά τους αυτή τη στιγμή θα ήταν νεκρός και αυτό ακριβώς θέλουν. Θέλουν νεκρό αστυνομικό» τόνισε ο κ. Καλλιακμάνης, επισημαίνοντας ότι έχουν φοβερή επιθετικότητα και εκφράζουν βία χωρίς όρια. «Πρέπει να ανησυχήσει όλη η κοινωνία». Ακούστε τη συνέντευξη.

Τον τραυματία επισκέφθηκαν, χθες το βράδυ, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου και ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ Μιχάλης Καραμαλάκης, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τους γιατρούς, ενώ συνομίλησαν μαζί του και του ευχήθηκαν καλή ανάρρωση.

Σε ό,τι αφορά τα χτεσινά επεισόδια, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αρμόδιος αξιωματικός, και ειδικά για κάποια βίντεο που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου και αφορούν στη συμπεριφορά των αστυνομικών, καθώς και καταγγελίες για βία, θα γίνει μια συνολική αποτίμηση, προκειμένου να διαπιστωθεί αν οι ενέργειες των αστυνομικών δυνάμεων ήταν οι ενδεδειγμένες συνολικά.

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΛ.ΑΣ, δια μέσου του εκπροσώπου της Θεόδωρου Χρονόπουλου, συνιστά ψυχραιμία από όλες τις πλευρές, προκειμένου να εκτονωθεί η ένταση, που ξεκίνησε μετά τη δημοσιοποίηση των βίντεο με τον άγριο ξυλοδαρμό πολίτη στην πλατεία της Νέας Σμύρνης, την περασμένη Κυριακή, από αστυνομικούς, υπόθεση για την οποία είναι σε εξέλιξη ΕΔΕ και προκαταρκτική έρευνα με εντολή εισαγγελέα.
  

https://www.protothema.gr/greece/article/1103165/nea-smurni-enas-apo-autous-pou-xulokopisan-ton-astunomiko-anamesa-stous-sullifthedes/

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Ζάχος Χατζηφωτίου: «Έζησα όπως ήθελα»

© Πηνελόπη Μασούρη

Πηνελόπη Μασούρη

Ο Ίακχος, ένας θρύλος, ένας νέος 98 ετών, αφηγείται στην Athens Voice μια ζωή σαν μυθιστόρημα.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου αφηγείται τη ζωή του: τα παιδικά χρόνια, ο πόλεμος του '40, οι γυναίκες, ο Ίακχος και ο «Ταχυδρόμος», η δημοσιογραφία και η κοσμική ζωή

Η ζωή του κάθε ανθρώπου είναι ένα έργο με λευκές σελίδες. Ο Ζάχος Χατζηφωτίου, ενενήντα οκτώ ετών σήμερα, πλήρης πάντων, έχει γράψει όχι ένα αλλά εκατοντάδες σενάρια, πιάνοντας τη ζωή από τα μαλλιά. Αυτοσχεδίασε, υπήρξε από τολμηρός έως αυθάδης στον βίο του, γνώρισε όλους τους διάσημους της εποχής του, μπήκε στα μεγάλα σαλόνια της «υψηλής» κοινωνίας, αγαπήθηκε όχι μόνο από τον γυναικείο αλλά και τον γενικό πληθυσμό, πέτυχε πολλά. Έζησε πολύ καλά, αλλά, το κυριότερο, είναι ακμαίος και θυμάται τα πάντα με λεπτομέρειες όντας αναμφισβήτητα ένας ζωντανός θρύλος. Είναι Κυριακή απόγευμα και βρισκόμαστε στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο όπου αφήνεται να αναπολήσει τα παιδικά του χρόνια και να θυμηθεί «το παραμύθι» του.

Ζάχος Χατζηφωτίου
 
«Γράφοντας μια ιστορία, μοιραία την ξαναζείς και πολύ ωραιότερη μάλιστα, αφού μπορείς να φτιάξεις τα γεγονότα και τις καταστάσεις όπως εσύ θα τις ήθελες να συμβούν στην πραγματικότητα, έστω κι αν εξαπατάς ή κλέβεις τον ίδιο τον εαυτό σου», μου λέει απροκάλυπτα και αυτό το υποστήριξε παιδιόθεν. Στο σπίτι του, διακοσμημένο με δυο μεγαλόπρεπα σαλόνια που θυμίζουν δεκαετία του ογδόντα στην καλύτερή της εκδοχή, και στα δεκαοκτώ μέτρα μπαλκόνια του, τα γεμάτα ήλιο και αρμύρα από τον φαληρικό κόλπο, μετακόμισε πριν εννέα χρόνια.

Από το μεγάλο βορινό άνοιγμα έχει θέα στο διπλανό μεγάλο κήπο από όπου, θέλει δεν θέλει, χαζεύει τα γυρίσματα για τα τηλεοπτικά reality με μοντέλα. «Πάντοτε είχα σχέση με τον χώρο της μόδας», σχολιάζει και μου εξομολογείται ότι με την εμπειρία του έβλεπε ότι οι διευθύντριες ή οι μπούκερς ήταν πάντα καλύτερες από τα μανεκέν τους! Διαμαρτύρεται που του έχουν πάρει το δίπλωμα αλλά ξέρει ότι είναι «ασφαλές» στο γραφείο του διευθυντή της τροχαίας, που τον συμπαθεί. Όταν κυκλοφορεί πάντως σε κοντινά μέρη και τον σταματούν, τους δείχνει την άδεια οδήγησης στα τεθωρακισμένα από το 1940 με την τότε φωτογραφία του, που (όντως) δεν έχει αλλάξει και πολύ!

Η άδεια οδήγησης στα τεθωρακισμένα

Οι τοίχοι του σπιτιού είναι γεμάτοι ασπρόμαυρες φωτογραφίες που ξεκινούν από το ταβάνι. Έχει παρευρεθεί και διασκεδάσει με όλους τους γνωστούς κι επώνυμους που καθόρισαν μια ολόκληρη εποχή, οι αναφορές του είναι πάντα θετικές. Ο Ζάχος ήξερε να περνά με όλους καλά, να γίνεται αγαπητός και η ψυχή της παρέας. Κοιτώντας τα πρόσωπά τους στις φωτογραφίες τώρα μαζί μου, για κάποιους από αυτούς κουνάει συνθηματικά το χέρι του για να περιγράψει το μεγαλείο τους, όπως για τον Ζαμπέτα, τον Ωνάση ή τον Νιάρχο, που υπήρξαν και κουμπάροι.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την 
Τζένη Καρέζη και τον Σταύρο Νιάρχο

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Αρρενωπός και γοητευτικός, μπον βιβέρ, απίστευτος γλεντζές, λάτρης του ωραίου φύλλου, εραστής πολλών γυναικών και σύζυγος μόνον πέντε πολύ εκλεκτών, αστός, κοσμοπολίτης, ραλίστας, εκδότης, εφοπλιστής και πολιτικός, ο Ζάχος Χατζηφωτίου είναι ένας απολαυστικός συνομιλητής με υπολανθάνον χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Στις εκλογές
 
» Θυμάμαι τη γιαγιά μου που της άρεσε να διηγείται τα περασμένα. Πώς ήρθε από τη Γαλλία προερχόμενη από εξέχουσα οικογένεια. Μετέφερε τα οικόσημά της στα Χανιά, όπου γνώρισε τον παππού, φίλο και συνεργάτη του Βενιζέλου στη Θέρισο, βρέθηκε με τα παιδιά της σε υποβρύχιο και μετά, το 1939, στο ασφυκτικά χαμηλοτάβανο σπίτι της Πατριάρχου Ιωακείμ με ύψος ταβανιού 3.30, ώσπου να εγκατασταθούν τελικά στο τριώροφο αρχοντικό σπίτι τους στην Ιουλιανού.

» Γεννήθηκα στην Πλάκα. Μέναμε κοντά στο μνημείο του Λυσικράτους σε ένα αριστοκρατικό σπίτι δίπατο κτισμένο το 1880 δίπλα στη δουλειά του πατέρα μου. Το δικό μου «στρατηγείο» ήταν το θεόρατο μπαλκόνι μας. Από κει «επιθεωρούσα» κάθε μέρα τα δρώμενα της ήσυχης γειτονιάς μας. Πρώτα-πρώτα το μεγάλο κάρο που μάζευε δυο φορές την εβδομάδα τα σκουπίδια, την παπλωματού, τη χορταρού, τον ακονιστή, διάφορους γυρολόγους και φυσικά τους γείτονες με τα ατελείωτα πήγαιν’ έλα τους. Ήμουν και τυχερός. Το 1928 εγκαταστάθηκε ακριβώς απέναντι από το σπίτι μας ο Καραγκιόζης του Χαρίδημου και φυσικά από το λαμπρό θεωρείο μου δεν άφηνα παράσταση για παράσταση. Πέρασα από τα καλύτερα σχολειά της Αθήνας, τη Σχολή Χιλ, το Κολλέγιο Ψυχικού, την Αναργύρειο Κοργιαλένειο Σχολή Σπετσών. Η μητέρα μου ήταν καθηγήτρια στο Αρσάκειο κι αν δεν παντρευόταν θα γινόταν η διευθύντρια. Την είχα λοιπόν αποκλειστικά δική μου ως δασκάλα και αυτή είχε μόνο έναν μαθητή, εμένα! Σε νεαρή ακόμη ηλικία ήξερα όλα τα έργα των αρχαίων κλασικών, συν γαλλικά και αγγλικά.

» Ο παππούς έφυγε από το σπίτι του όταν ήταν τριάντα ετών και δημιούργησε μία μεγάλη οικογένεια. Έτσι είχα πολλούς θείους και ξαδέλφια. Δεν ήταν τυχαίο το όνομα και το εμπορικό δαιμόνιο της οικογενείας μου. Ήταν μέσα του 1800 όταν το πλοιάριο του παππού αφέντευε στην Προποντίδα φέρνοντας ξυλεία στας νήσους του Αιγαίου διασχίζοντας τον Δούναβη. Ίσως κάποιοι πρόγονοί μου ξεκίνησαν από τα Ψαρά και ο παππούς μου ήταν στα Ψαρά, μέσα στο τσούρμο του Κανάρη.

» Ο πατέρας μου στις αρχές του 1900 είχε μεγάλο μαγαζί στην Ερμού πενταώροφο σε ένα κτίριο διά χειρός Τσίλλερ. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής βοήθησε Εβραίους έμπορους υφασμάτων από τα γειτονικά μαγαζιά μεταφέροντας τόπια υφάσματα σε κάποια δωμάτια του κτιρίου και χτίζοντας τις πόρτες. Η περιοχή της Πλάκας όμως ήταν γεμάτη με κατσαρίδες και ποντίκια και όταν τα είδε με τα μάτια του ο πατέρας μου μέσα στο δικό μας σπίτι, αποφάσισε να φύγουμε για την Κηφισιά, σε ένα σπίτι που θα γινόταν παντός καιρού, και χειμερινό και καλοκαιρινό. Ακόμα και τα λεφτά που είχε για να αγοράσει αυτοκίνητο τα έβαλε για να πάμε στο καινούργιο, το θεώρησε πρωταρχική ανάγκη, έτσι η ζωή μας συνεχίστηκε στην Κηφισιά.

» Είχαμε έναν οδηγό, τον Θανάση, που του έλεγες «καλημέρα» και σου έλεγε «εβίβα», ήταν πάντα τύφλα από το πολύ ποτό. Όταν έφτασα στα δεκαπέντε μου τέλος της δεκαετίας του ’30 απέκτησα το πρώτο μου αμάξι το οποίο έβγαζε μία μάρκα θυγατρική της Mercedes και ήταν ένα κομψό αμάξι πολυτελείας με πρωτοποριακά στοιχεία για την εποχή του, όπως το ότι είχε μέσα στο αυτοκίνητο τον λεβιέ. Η Λεβίδου έφτανε μέχρι τον πλάτανο και από τον πλάτανο πήγαινε κατευθείαν για Εκάλη διαμέσου της λεωφόρου Μελά, επειδή είχε εκεί ο Μελάς το σπίτι του μαζί με άλλους πολιτικούς.

» Έχω πολύ δυνατό ανοσοποιητικό, το διαπίστωσα από νεαρός! Από δώδεκα ετών παίζαμε ασταμάτητα, συνέχεια ήμασταν πάνω στα ποδήλατα, γυρνούσαμε με ματωμένα γόνατα, δεν έπαθα ποτέ τίποτα. Τότε η Κηφισιά δεν είχε σχέση με αυτό που έγινε αργότερα. Το σπίτι μας είχε νούμερο 17 και όταν γύρισα από τη Μέση Ανατολή είχε νούμερο 40, γιατί είχαν πουληθεί κομμάτια από οικόπεδα στη Λεβίδου, είχαν χτιστεί σπίτια και είχαμε αυξηθεί κατά είκοσι νούμερα.

» Είχα πολλούς φίλους γιους και κόρες εργοστασιαρχών. Λεβίδου και Δεληγιάννη ήταν το σπίτι του Παπαδόπουλου που είχε τη βιομηχανία υφασμάτων, στη γωνία της Λεβίδου ήταν το σπίτι του Παπαστράτου, πολλών τετραγωνικών. Ψωνίζαμε από τον Θανόπουλο, αφενός για την ποιότητα αφετέρου για την εξυπηρέτηση και την «αποστολή κατ’ οίκον».


Με τον εφοπλιστή Κουμάνταρο

 
» Από πολύ μικρός, όταν κάνεις δεν γνώριζε το άθλημα, απολάμβανα τένις στο περιβόλι του Απέργη. Δίπλα ήταν το φημισμένο ξενοδοχείο Σέσιλ, που είχαν χτίσει πλούσιοι Αλεξανδρινοί. Έμεινα 2-3 χρόνια εκεί όπου γνώρισα τον Νάσο Μπότση, την μποέμικη περσόνα της δημοσιογραφίας, και ξενυχτούσα μαζί του κάθε βράδυ στην Argentina, το cabaret στη Φιλελλήνων από όπου περνούσαν οι ομορφότερες γυναίκες της Αθήνας, ενώ ακόμα δεν είχα τελειώσει το Γυμνάσιο. Εκεί αργότερα θα «νυμφευθώ» μια Ουγγαρέζα χορεύτρια, έχοντας όμως σαν ιερέα κάποιον που πλήρωσα για να παίξει αυτόν τον ρόλο!

» Ήμουν πολύ άτακτος μικρός. Η μητέρα μου η Πολυτίμη με πήρε από τη σχολή Μάκρη, που όταν έκανα κάποιες αταξίες μού ’καναν τα χέρια μελανά από το ξύλο, και με πήγε κατευθείαν στις Σπέτσες από την πρώτη γυμνασίου. Εκεί ήταν η γη της επαγγελίας, είχε τα πάντα, όπως γήπεδα του τένις, ήταν παράδεισος, και τους φάνηκα πολύτιμος γιατί όταν στο τέλος του χρόνου γινόντουσαν αγώνες άλματος σε μήκος και σε ύψος μονοπωλούσα όλους τους επαίνους καθώς ήμουν αδύνατος και ψηλός.

» Δεν ήθελα να παίρνω δραχμή από τον πατέρα μου, μου έδινε γιατί με αγαπούσε, αλλά εγώ μόλις τελείωσα την Κοργιαλένειο στις Σπέτσες και γύρισα σπίτι, πόσο νομίζετε ότι έμεινα; Με έχουν δει πολύ λίγο οι γονείς μου, 20-25 μέρες το πολύ.

» Τον Μάρτη του ’40 δεν είχαμε λόγο να τα βάλουμε με τη Γερμανία. Οι στρατιώτες τους επιτέθηκαν στα αμυντικά έργα του Ιωάννη Μεταξά και για τρία χρόνια οι δρόμοι ήταν γεμάτοι Γερμανούς που κυκλοφορούσαν λες και η Ελλάδα ήταν της μαμάς τους το σπίτι. Θυμάμαι που είχαν ρίξει όλες τις γέφυρες αλλά εμείς βρίσκαμε τρόπους και περάσαμε από παντού. Ο Ρουβίκωνας μας στοίχισε εβδομήντα δύο νέα παιδιά και η μάχη δεν κράτησε παραπάνω από δύο τρεις ώρες. Κοιμόμασταν μέσα στο νερό, έχω ακόμα σκίσιμο στη δεξιά πλευρά, χτύπησα, έσπασαν όλα, τα κόλλησα με κόλλα για να μείνουν στη θέση τους και ευτυχώς δέσανε. Εγχείρησα το πόδι μου επιτόπου χωρίς αναισθητικό.


Τα παράσημα το Ζάχου Χατζηφωτίου από τον πόλεμο

» Στα δεκαεπτά μου έγινα εθελοντής και συμμετείχα στις μάχες του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Οι Εγγλέζοι με «χώσανε» οκτώ μήνες στην πολιορκία του Τομπρούκ, γνωρίζοντας πως οι Έλληνες πολεμούν γενναία. Γεγονός είναι ότι εμείς ήμασταν που διώξαμε τον Ρόμελ από την Αφρική. Όταν έφευγα για τον πόλεμο η μητέρα μου προσποιήθηκε ότι λιποθυμά αλλά δεν μπόρεσε να με σταματήσει, τεσσεράμισι χρόνια στον πόλεμο δεν ήταν εύκολη υπόθεση, είδα τον θάνατο εμπρός μου πολλές φορές, στρατιώτες ξεψύχησαν στα χέρια μου και οι παπάδες θέλανε να τους βοηθήσω στις λιτανείες. Φορούσα παπούτσια με κρεπ στον πόλεμο για να μη δημιουργούν μαγνητικό πεδίο με τις νάρκες, σε μια τέτοια κατάσταση πρέπει να είσαι ξύπνιος και να μη φοβάσαι. Όταν με υποδέχονται σήμερα στο Νίμιτς που κάνω κατά καιρούς διάφορες θεραπείες με αποκαλούν «ο βετεράνος μας».

» Ο Χατζιδάκις έφυγε νεότατος, τον χαιρετίσαμε στο ασθενοφόρο και με το που έφτασε στο νοσοκομείο μάς άφησε διά παντός. Είχε πολλά προτερήματα και στο στρατόπεδο στον Ιλισό, κατά τη διάρκεια του πολέμου που τον γνώρισα για πρώτη φορά, υπήρξε παλικάρι.

» Το 1945, γυρνώντας, ξεκινάω μια μακρά περίοδο κραιπάλης. Μέθυσα το ’45 και ξεμέθυσα το ’50, όταν παντρεύτηκα την κόρη του εκδότη της εφημερίδος «Εστία», Δανάη Κύρου. Ο γάμος όμως δεν κράτησε πολύ και φεύγω για Γαλλία. Έτσι από θαμώνας της «Μεγάλης Βρετανίας» βρέθηκα στα κοσμικά σαλόνια στο Παρίσι, αντιπρόσωπος ενός επιφανούς εκδοτικού οίκου, των εγκυκλοπαιδειών Μπριτάνικα.



Ο Ζάχος Χατζηφωτίου φωτογραφημένος στις αρχές
 του 2021 στο σπίτι του © Πηνελόπη Μασούρη
Από την ευρωπαϊκή dolce vita και από την πριγκίπισσα σύζυγό του έρχεται κυριολεκτικά να τον αρπάξει η Τζένη Καρέζη, η οποία θα γίνει η τέταρτη σύζυγός του, το 1962, σε έναν γάμο που θα συγκεντρώσει χιλιάδες προσκεκλημένους. Οι θαυμαστές της ηθοποιού θα σκίσουν το νυφικό της εκείνο το βράδυ βγαίνοντας από την εκκλησία. Χωρίζουν όμως δύο χρόνια μετά. Ο θείος του είχε γραφείο στον Πειραιά κι έτσι την περίοδο 1962-1970 δραστηριοποιείται στη ναυτιλία αλλά όταν διαλύθηκε η τράπεζα της Συρίας έχασε και χρήματα και βαπόρια. Η Ελένη Βλάχου θα τον προσλάβει ως χρονογράφο στην «Καθημερινή» (1974-1977) και ο Χρήστος Λαμπράκης θα του αναθέσει την κοσμική στήλη του «Ταχυδρόμου» το 1975. Με τον «Ίακχο» καταγράφει την κοινωνική ζωή της πρωτεύουσας ενώ ακολουθεί η τηλεόραση με το «Πεντάλεπτο του Ζάχου Χατζηφωτίου» που διήρκησε είκοσι επτά ολόκληρα χρόνια. Η διασκέδαση είναι αλληλένδετη και με την προσωπική του ζωή. Την πολυτάραχη ζωή του άλλωστε, από το Τομπρούκ και το Ελ Αλαμέιν έως τον γάμο του με την Τζένη Καρέζη και την παραμονή στο Παρίσι γράφει κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα στην αγαπημένη του Μύκονο, σ το βιβλίο του «Τα εν οίκω… εν Δήμω» που κυκλοφόρησε το 2010 από τις εκδόσεις Φερενίκη και έγινε μπεστ σέλερ. Έχει γράψει και άλλα βιβλία όπως τα «Πωλείται Συνείδησις», «Συννεφιάζει και στη Μύκονο», «Πάντα την Κυριακή», «Ο Ίακχος κι εγώ», «100 εκπομπές», «Χιούμορ και ζωγραφική», «Τα Μονοπάτια του Πολέμου» και άλλα.



 
Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τον Φρέντυ Γερμανό

» Τον «Ταχυδρόμο» εγώ τον δημιούργησα. Τον είχε η αδελφή του Λαμπράκη σαν ένα δισέλιδο της συμφοράς και έγραφε βλακείες με κάτι ολίγον από μόδα και δεν πούλαγε φύλλο. Έχω γράψει στίχους και για τον Ξαρχάκο.

 Άρθρο του Ζάχου Χατζηφωτίου στον Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ζάχου Χατζηφωτίου στον Ταχυδρόμο
 
» Ήμουν πολύ φίλος με την Ελένη Βλάχου, μια γυναίκα εξαιρετικής ευφυΐας. Συχνά πήγαινα στο γραφείο της και την έβλεπα παρέα με ένα γάτο που τις πείραζε τις πένες και τα λοιπά σύνεργα θρονιασμένος πάνω στο έπιπλο. Όταν το σχολίαζα και της εφιστούσα την προσοχή ότι θα εκτεθεί αν επισκεφτεί κάποιος πολιτικός το γραφείο της, μου απαντούσε ότι η κατάσταση δεν πρόκειται να αλλάξει ακόμα κι αν περάσει ο ίδιος ο Καραμανλής, ότι δεν το διαπραγματεύεται, δεν αποχωρίζεται με τίποτα τον «συνεργάτη» της. Ο κολλητός μου από το δημοτικό ήταν ο εφοπλιστής Γιώργος Κουμαντάρος, η φιλία μας συνεχίστηκε ως το τέλος. Η απώλειά του μου στοίχισε.

                           Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την Ελένη Βλάχου

» Τον «κύριο» Ερντογάν, όταν τον γνώρισα, κατάλαβα αμέσως πόσο φιλοπόλεμος ήταν. Συναντηθήκαμε επί προεδρίας Αβραμόπουλου, όταν ήταν δήμαρχος Κωνσταντινούπολης και εγώ ήμουν αντιδήμαρχος Αθηνών.

» Τους χειμώνες διασκεδάζαμε για χρόνια στο υπόγειο της «Αθηναίας», το επίκεντρο της κοσμικής ζωής της Αθήνας που έπαιζε αργεντίνικη μουσική, και αργότερα και στο Κit Κat. Η διασκέδαση δεν μπορεί να είναι ποτέ μετρημένη, τη διασκέδαση την καθορίζει ο καθένας μόνος του για τον εαυτό του ως εκεί που αντέχει.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου στη Μύκονο
 
» Έχω πολύ καιρό να πάω στη Μύκονο. Πρωτοπήγα το 1940 το καλοκαίρι με τη Μελίνα, τη Βλάχου και τη Μεραβίλια. Όσοι είναι καλοί μαθητές ξέρουν καλή γεωγραφία, εμείς όμως δεν ήμασταν καλοί μαθητές, ένα νησί ξέραμε μόνο, τη Μύκονο, ενώ η Ελλάδα έχει 120 νησιά! Πού να ψάχναμε να βρούμε άλλο τόπο; Έχει κλείσει πια το βιβλίο της Μυκόνου, την εξαντλήσαμε και δεν υπάρχουν άλλες σελίδες να γράψουμε, κάναμε ό,τι κάναμε, πλέον δεν είμαστε νέοι και «χαρά εδώκαμεν», δεν κάναμε κάποιο έγκλημα. Στη Μύκονο μου ζήτησαν επίμονα να γίνω δήμαρχος. Όταν τους αρνήθηκα με εκβίασαν, αν και μαζί μου οι Μυκονιάτες ήταν πολύ ευγενικοί αλλά είναι γεγονός ότι έχουν σκληροτράχηλο χαρακτήρα.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τη Μελίνα Μερκούρη
 
» Στην αρχή οι γυναίκες είναι πολύ καλές, κάνουν ό,τι θες. Όλη μου τη ζωή επιδίωξα συνειδητά να είμαι ευγενής με τις γυναίκες, έχω άλλωστε πέντε γάμους στο ενεργητικό μου, πολλές φίλες, φιλενάδες, μία κόρη, εγγονές. Κάθε φορά που χώριζα ακολουθούσε ένα πάρτι σε συναίνεση με την εκάστοτε σύζυγό μου. Και εδώ και 24 χρόνια έχω τη Βέρα στο σπίτι, που με φροντίζει και την περνάω 35 χρόνια. Σήμερα σκέπτομαι ότι την τελευταία σύζυγο θα ήταν καλό να την κρατούσα και να μην είχα τη Ρωσίδα οικονόμο, που είναι μεν πολύ φροντιστική και απαραίτητη για τα 200 τετραγωνικά που ζω, αλλά μιλάμε διαφορετική «γλώσσα».
Ξεμοναχιάζοντας μια καλλονή
 
Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τη Μιμή Ντενίση

» Έχω φροντίσει τα πάντα όσο αφορά την αναχώρησή μου από αυτόν τον κόσμο, θέλω να μην τρέξει κάνεις. Έχω πει στην κόρη μου να μην ασχοληθεί, τα χρήματα θα έρθουν να τη βρουν αυτομάτως. Ο τάφος μου στο πρώτο νεκροταφείο έχει ήδη την επιγραφή «Έζησα όπως ήθελα».