Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα υγεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα υγεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022

Αντιγριπικός εμβολιασμός: Έχουν γίνει πάνω από 600.000 - Οι δέκα ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες πρέπει να εφαρμόζεται

 

Οι ηλικιωμένοι, τα μικρά παιδιά και άτομα που πάσχουν από ορισμένα χρόνια νοσήματα, κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρές επιπλοκές της γρίπης

Τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνουν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη για τις ομάδες αυξημένου κινδύνου ο αντιγριπικός εμβολιασμός στη χώρα μας.

Τα αντιγριπικά εμβόλια διατίθενται από τα φαρμακεία και συνταγογραφούνται από τους θεράποντες ιατρούς μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ), εποπτευόμενου φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σημειώνεται πως συνταγογραφούμενα εμβόλια είναι 913.000.

Η εξέλιξη του αντιγριπικού εμβολιασμού (πλήθος συνταγογραφημένων εμβολίων και πραγματοποιηθέντων εμβολιασμών) και η κατανομή τους στις επιμέρους ομάδες αυξημένου κινδύνου παρακολουθείται από τις αρμόδιες αρχές σε καθημερινή βάση, μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης. Ειδικότερα, κατά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση του αντιγριπικού εμβολίου οι γιατροί καταγράφουν επίσης την ομάδα αυξημένου κινδύνου στην οποία ανήκει κάθε άτομο για το οποίο συνταγογραφούν το εμβόλιο. Οι φαρμακοποιοί και οι ιατροί που διενεργούν τα αντιγριπικά εμβόλια ενημερώνουν επίσης το Εθνικό Μητρώο Αντιγριπικού Εμβολιασμού.

Η επιδημιολογική επιτήρηση ξεκίνησε στις 03-10-2022 και θα διαρκέσει μέχρι τις 21-05-2023. Μέχρι και την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου έχουν πραγματοποιηθεί 601.702 αντιγριπικοί εμβολιασμοί.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, η γρίπη είναι μια μεταδοτική νόσος του αναπνευστικού συστήματος που προκαλείται από τον ιό της γρίπης και μπορεί να προκαλέσει ήπια έως σοβαρή νόσο. Οι ηλικιωμένοι, τα μικρά παιδιά και άτομα που πάσχουν από ορισμένα χρόνια νοσήματα κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρές επιπλοκές της γρίπης. Ο αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης είναι ο εμβολιασμός με το αντιγριπικό εμβόλιο.

Οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά και κατά προτεραιότητα ο αντιγριπικός εμβολιασμός είναι οι παρακάτω:

1. Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω

2. Παιδιά (6 μηνών και άνω) και ενήλικες με έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα:

- Χρόνια νοσήματα αναπνευστικού, όπως άσθμα, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια

- Καρδιακή νόσο με σοβαρή αιμοδυναμική διαταραχή

- Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη)

- Μεταμόσχευση οργάνων και μεταμόσχευση μυελού των οστών

- Δρεπανοκυτταρική αναιμία (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες)

- Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα

- Χρόνια νεφροπάθεια

- Χρόνιες παθήσεις ήπατος

- Νευρολογικά - νευρομυϊκά νοσήματα

- Σύνδρομο Down

3. Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κύησης, λεχωίδες και θηλάζουσες

4. Άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία (Δείκτη Μάζας Σώματος >40Kg/m2) και παιδιά με ΔΜΣ >95ηΕΘ

5. Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. για νόσο Kawasaki, ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα)

6. Άτομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με παιδιά μικρότερα των 6 μηνών ή φροντίζουν άτομα με υποκείμενο νόσημα που αυξάνει τον κίνδυνο επιπλοκών της γρίπης

7. Κλειστοί πληθυσμοί, όπως προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές (σχολείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων και τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων κ.ά.).

8. Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, λοιποί εργαζόμενοι, φοιτητές επαγγελμάτων υγείας σε κλινική άσκηση) και σε κέντρα διαμονής προσφύγων-μεταναστών)

9. Άστεγοι

10. Κτηνίατροι, πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, εκτροφείς, σφαγείς και γενικά άτομα που έρχονται σε συστηματική επαφή με πτηνά ή χοίρους.

 https://www.protothema.gr/greece/article/1298724/adigripikos-emvoliasmos-ehoun-ginei-pano-apo-600000-oi-deka-omades-auximenou-kindunou-stis-opoies-prepei-na-efarmozetai/

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

‘3 Παιδιά ζητάνε δικαίωση’ 😭😭



25 μέρες ακριβώς, έχει έρθει στην επικαιρότητα μια είδηση που με ξεπερνάει πρωτίστως σαν άνθρωπο και σε δεύτερο επίπεδο ως γονιό. 

Κάθε μέρα, όλη μέρα, αναλύσεις  επί αναλύσεων από γιατρούς, αστυνομικούς πρώην, νυν και αείν, πρώην εραστές και αρραβωνιάρες, ιατροδικαστές , γείτονες και κουμπάρους… Όλοι έχουν παρελάσει και άκρη δεν έχει βγεί… κάθε μέρα θα βγούνε αποτελέσματα επί αποτελεσμάτων και στην τελική, 3  αγγελούδια, γεμάτα ζωή ΥΓΕΙΑ και χαρά που έβλεπαν στα μάτια και εμπιστεύονταν τους γονείς τους … βρέθηκαν να κοιμούνται αιώνια και να ταξιδεύουν στο Φως.

Ποιοι Θεοί συνωμότησαν  και τ’άφησαν απροστάτευτα στην αρρωστημένη δύναμη του «τέρατος» που έβγαλε επάνω τους Ότι πιο άρρωστο υπάρχει. Δεν είναι τυχαίες τόσες συμπτώσεις και τόσα κενά … 

Από τον ΄Αννα στον Καϊάφα… 

φύγε κακό από τα μάτια μου… 

ας βγάλει άλλος τα κάρβουνα από την φωτιά, δεν θα σώσω τον Κόσμο… 

Και ναι ,ρε «Φίλοι», γιατροί, αστυνομικοί, δικηγόροι, παππούδες, θείες και γιαγιάδες, φίλοι, συγγενείς, κουμπάροι, παρακούμπαροι, συμπέθεροι και πρώην πεθερές και εραστές… 

 δεν σώσατε τον Κόσμο αλλά ούτε και τα 3 Αγγελούδια… Έφυγαν Απροστάτευτα … 

Πέρα όμως από τις περίφημες αναλύσεις και ιατροδικαστικές εκθέσεις που θα ρίξουν φως …, 

ΓΙΑΤΙ δεν γίνεται και μία εξέταση ψυχιατρική από τους  προστάτες αυτών των παιδιών, από τους ανθρώπους , που τα «φρόντιζαν», τα τάιζαν και τα πότιζαν.. Να δούνε το ψυχιατρικό τους προφίλ…  Εκεί θεωρώ ότι θα φανεί μια μεγάλη αλήθεια. 

3 Παιδιά ζητάνε δικαίωση για τον άκαιρο και άδικο θάνατό τους. Τυχαία δεν έχουν φύγει και τα τρία με διαφορά μηνών μεταξύ τους .   

Αλλά στην Ελλάδα, δυστυχώς αυτός που πληρώνει τα Ισόβια είναι μόνο το Θύμα, ο Νεκρός που πλήρωσε τα αρρωστημένα ένστικτα και την έλλειψη σεβασμού και ορίων του θύτη.

Π.Π.Ν.

#Πρωτη_ειδηση

Τρίτη 6 Απριλίου 2021

Κορωνοϊός: «Γονατίζουν» Αττική και Θεσσαλονίκη - 576 ασθενείς εισήχθησαν στα νοσοκομεία σε ένα 24ωρο

 

Προστίθεται το Θριάσιο στα νοσοκομεία αποκλειστικά για Covid περιστατικά - Πληροφορίες ότι θα προστεθεί και το Γεννηματάς - Κρίσιμες συσκέψεις υπό τον Βασίλη Κοντοζαμάνη σήμερα στη βόρεια Ελλάδα

Με την Αττική να "μοιράζεται" πλέον με τη Θεσσαλονίκη τα αρνητικά πρωτεία σε ημερήσια κρούσματα, σε νέες εισαγωγές και σε διασωληνωμένους, και με τις επιστημονικές και υγειονομικές αρχές να βρίσκονται σε ύψιστη κινητοποίηση για τη διαχείριση των κρουσμάτων και των ασθενών, λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα των περιοχών, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η επιδημία.

Στην Αττική αύριο προστίθεται και το Θριάσιο εξ ολοκλήρου στα νοσοκομεία αποκλειστικής νοσηλείας Covid - ήταν νοσοκομείο αναφοράς κορωνοϊού
- μαζί με το Σωτηρία, το Σισμανόγλειο, τον Ερυθρό Σταυρό, το Αμαλία Φλέμινγκ, την Παμμακάριστο, την Αγία Βαρβάρα. Και παράλληλα, δρομολογείται η προετοιμασία και άλλου νοσοκομείου που θα υποδέχεται ασθενείς με λοίμωξη Covid - κατά πληροφορίες, το Γεννηματάς, που είχε επιλεχθεί, βγαίνει από τα σχέδια λόγω της νέας ενδονοσοκομειακής συρροής που εντοπίστηκε. Πλέον εξετάζεται άλλο νοσοκομείο της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας μεσαίας δυναμικότητας.

Το... μπαράζ συσκέψεων που έχουν συγκληθεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Υγείας, κ. Βασίλη Κοντοζαμάνη, του του Γενικού Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, κ. Γιάννη Κωτσιόπουλου και του Προέδρου του ΕΚΑΒ, κ. Νίκου Παπαευσταθίου, για τη διαχείριση των ασθενών και τις εφεδρείες του συστήματος υγειας, αποδεικνύει την κρισιμότητα της κατάστασης, μέσα σε λίγους μήνες μετά το σφοδρό κύμα του περασμένου Νοεμβρίου, στη βόρεια Ελλάδα.

Άλλες 576 εισαγωγές καταγράφηκαν σε ένα 24ωρο

Το προηγούμενο 24ωρο καταγράφηκαν 1.886 νέα κρούσματα κορωνοϊού, επί συνόλου 16.300 τεστ, με το ποσοστό θετικότητας των τεστ να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο, στο 11,3%, σχεδόν τριπλάσιο από το όριο ασφαλείας του ECDC, που είναι 4%.

Σε αντίθεση με τον μειωμένο χθεσινό αριθμό κρουσμάτων, οι εισαγωγές ασθενών στα νοσοκομεία με λοίμωξη Covid-19 διατήρηθηκαν πάνω από 550 όπως συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες - υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα έσπασε και το "φράγμα" των 600 ημερήσιων εισαγωγών τρεις φορές.

Συγκεκριμένα έγιναν 576 εισαγωγές, με τις 279 από αυτές στα νοσοκομεία της Αττικής. Συνολικά, οι νοσηλευόμενοι ανέρχονταν χθες βράδυ στους 5.541, με τους 4.273 να βρίσκονται σε απλές κλίνες και τους 1.268 σε Μονάδες. Οι διασωληνωμένοι σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), είναι 759. Ωστόσο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) καταγγέλλει ότι τουλάχιστον 75 ασθενείς είναι διασωληνωμένοι εκτός Μονάδων στο λεκανοπέδιο.

Στην Αττική ο κορωνοϊός συνεχίζει να επελαύνει, όπως μαρτυρούν τα εκατοντάδες κρούσματα που καταγράφηκαν χθες. Στα νοσοκομεία οι ασθενείς ήταν μέχρι χθες το βράδυ 2.509, με τους 392 διασωληνωμένους. Οι εισαγωγές που έγιναν από το βράδυ της περασμένης Κυριακής μέχρι το βράδυ της Δευτέρας ήταν αυξημένες κατά 99 σε σύγκριση με εκείνες που καταγράφηκαν το αμέσως προηγούμενο 24ωρο, διαλύοντας τις ελπίδες για μια σταθεροποίηση της ροής των ασθενών με σοβαρή νόσηση προς τα νοσοκομεία.

Το 50% των νοσηλευομένων στη Μακεδονία βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη

Συνεχής άνοδος νέων εισαγωγών καταγράφεται και στα νοσοκομεία της βόρειας Ελλάδας, όπου πλέον νοσηλεύονται 1.332 ασθενείς. Οι 181 είναι διασωληνωμένοι.

Σχεδόν το 50% των ασθενών των νοσοκομείων της Μακεδονίας και της Θράκης βρίσκεται στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. Χθες βράδυ οι νοσηλευόμενοι στα εννέα νοσηλευτικά ιδρύματα έφταναν τους 700, με τα νοσοκομεία ΑΧΕΠΑ, Παπαγεωργίου, Παπανικολάου αλλά και την Euromedica, να νοσηλεύουν τους περισσότερους.

Άλλοι 105 ασθενείς νοσηλεύονταν στο Μαμάτσειο νοσοκομείο Κοζάνης και στο Μποδοσάκειο Πτολεμαΐδας, με τις εισαγωγές να συνεχίζονται και να πιέζουν τα νοσηλευτικά ιδρύματα.

Οι κρίσιμες συσκέψεις στη Θεσσαλονίκη και την Κοζάνη

Σήμερα το πρωί ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, κ. Κοντοζαμάνης με τον γενικό γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, κ. Κωτσιόπουλο και τον επικεφαλής του ΕΚΑΒ, κ. Παπαευσταθίου, θα προεδρεύσει σε σύσκεψη με τους Διοικητές Νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης, τους Διοικητές της 3ης και 4ης ΥΠΕ και της Διευθύντριας του Παραρτήματος ΚΕΠΥ – ΕΚΑΒ Βορείου Ελλάδος, κυρίας Τζίνας Λεπτοκαρίδου.

Στη συνέχεια, οι κκ. Κοντοζαμανης, Κωτσιόπουλος και Παπαευσταθίου θα επισκεφθούν το Γενικό Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας "Μποδοσάκειο" και το Γενικό Νοσοκομείο Κοζάνης "Μαμάτσειο". Το απόγευμα θα πραγματοποιήσουν επίσκεψη στο Ιπποκράτειο - Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο ελέγχου της επιχειρησιακής ετοιμότητας και της διαχείρισης της εφημερίας του.
Την Τετάρτη έχει προγραμματιστεί ευρεία σύσκεψη (μέσω τηλεδιάσκεψης) με τους Διοικητές όλων των Νοσοκομείων της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας ενώ θα πραγματοποιηθεί και επίσκεψη στο ΑΧΕΠΑ Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

https://www.protothema.gr/greece/article/1111869/koronoios-gonatizoun-attiki-kai-thessaloniki-576-astheneis-eisihthisan-sta-nosokomeia-se-ena-24oro/

Κορονοϊός: Πόσα εμβόλια θα έρθουν στην Ελλάδα Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο

 

Το πλάνο των παραδόσεων των εταιρειών

Αγώνας δρόμου για να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί στη χώρα μας αλλά και η διαδικασία με τα self tests εν μέσω του τρίτου κύματος της πανδημίας που πλήττει τη χώρα, προκαλώντας τον θάνατο δεκάδων συνανθρώπων μας και αυξάνοντας την πίεση στα νοσοκομεία.

Το σχέδιο της κυβέρνησης για χαλάρωση των μέτρων στηρίζεται στη χρήση των self test, καθώς στόχος θα περιορίζεται η διασπορά και μέσω των τεστ αυτοελέγχου, βάζοντας στο παιχνίδι τους πολίτες και αναδεικνύοντας την ατομική ευθύνη.

Η διαδικασία επισπεύδεται, καθώς σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, οι πολίτες θα μπορούν να τα προμηθευτούν από αύριο ή την Πέμπτη στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και από την Παρασκευή στην περιφέρεια, ώστε να έχει ολοκληρωθεί την τρέχουσα εβδομάδα η διαδικασία της διανομής στα φαρμακεία.

Παράλληλα, η παραλαβή περισσότερων δόσεων εμβολίων από όλες τις εταιρείες, θα επιτρέψει σε πολύ περισσότερους πολίτες να θωρακιστούν έναντι του κορονοϊού, καθώς σύμφωνα με την κυβέρνηση τον Απρίλιο θα ξεπεραστεί το φράγμα του 1,5 εκατ., οδηγώντας σε μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμένου πληθυσμού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έθεσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ως τα τέλη Απριλίου θα έχουν εμβολιαστεί οι περισσότεροι πολίτες άνω των 60 ετών, ενώ μέσα στον Μάιο θα έχουν κάνει το εμβόλιο και οι ομάδες αυξημένου κινδύνου. Συνολικά έχουν χορηγηθεί μέχρι σήμερα 1.847.000 δόσεις. Με την πρώτη δόση έχουν εμβολιαστεί 1.214.000, ποσοστό 11,56% και με τις δύο δόσεις 663.000, ποσοστό 6,31%.

Πόσα εμβόλια αναμένονται από κάθε εταιρεία

Η Pfizer έχει παραδώσει πλάνο διμήνου με 1.550.000 δόσεις τον Μάιο και 1.700.000 δόσεις τον Ιούνιο.

Η Johnson & Johnson θα στείλει μια μικρή παραλαβή –70.000 δόσεις- τον Απρίλιο300.000 δόσεις τον Μάιο και 960.000 δόσεις τον Ιούνιο.

Η Astrazeneca θα στείλει από 450.000 δόσεις κάθε μήνα για το επόμενο τρίμηνο (Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο).

Η Moderna έχει επιβεβαιώσει παράδοση 100.000 δόσεων παρόλο που περιμένουμε κι άλλες δόσεις από την εταιρεία αυτή.

https://www.protothema.gr/greece/article/1111736/theodoridou-se-346000-doseis-astrazeneca-stin-ellada-ena-peristatiko-thromvosis/

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Συναγερμός στο Γεννηματάς: Κρούσματα σε υγειονομικούς που είχαν εμβολιαστεί


Σε συναγερμό βρίσκεται το νοσοκομείο Γεννηματάς στην Αττική, καθώς έχουν εντοπιστεί 41 κρούσματα σε νοσηλευτικό προσωπικό και ασθενείς. Μάλιστα έχουν κλείσει ήδη δύο κλινικές, ενώ πολλοί από τους ασθενείς που είναι υγειονομικοί είχαν κάνει το εμβόλιο για τον κορωνοϊό.

Η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Ματίνα Παγώνη, που βρίσκεται στο νοσοκομείο Γεννηματάς είπε στο Star: «Είναι 15 από το υγειονομικό προσωπικό και οι υπόλοιποι είναι συνοδοί ασθενών και ασθενείς. Αν με ρωτάτε από που ξεκίνησε δεν ξέρω να σας πω ακόμα». 

https://www.zougla.gr/greece/article/sinagermos-sto-genimatas-krousmata-se-igionomikous-pou-ixan-emvoliasti

Κυριακή 4 Απριλίου 2021 : Ανακοινώθηκαν 1.955 κρούσματα σε 24 ώρες

Ανακοινώθηκαν 1.955 κρούσματα σε 24 ώρες

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης

Σε επίπεδα άνω των 1.900 παρέμειναν το τελευταίο 24ωρο τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Συγκεκριμένα, ο ΕΟΔΥ εντόπισε 1.955 νέες μολύνσεις από Covid-19.  Επίσης, στην ενημέρωση αναφέρεται πως 749  ασθενείς βρίσκονται διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ, ενώ έχουν καταγραφεί 78 νέοι θάνατοι.

Υπενθυμίζεται πως τα περισσότερα σε αριθμό κρούσματα που έχει καταγράψει ο ΕΟΔΥ σε μία ημέρα ανακοινώθηκαν την Τρίτη 30 Μαρτίου όταν εντοπίστηκαν 4.340 περιπτώσεις σε ένα 24ωρο. Επίσης, ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων εξαιτίας του ιού σε ένα 24ωρο καταγράφηκε το Σάββατο 28 Νοεμβρίου, όταν έχασαν τη ζωή τους 121 ασθενείς. 

Aναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.955, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 275.414 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 51.4% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 77 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.313 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 78, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 8.380 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Μέσος όρος κρουσμάτων 7 ημερών
Μέσος όρος κρουσμάτων 7 ημερών

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 749 (66.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 83.7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.761 ασθενείς. Οι εισαγωγές1 νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 562 (ημερήσια μεταβολή +25.17%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 496 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0 έως 103 έτη).»

Μέσος όρος διασωληνωμένων 7 ημερών
Μέσος όρος διασωληνωμένων 7 ημερών

H γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων:

Στη Θεσσαλονίκη καταγράφηκαν 262 νέες μολύνσεις και στην Αχαΐα 71

Τα κρούσματα στις περιφερειακές ενότητες που ανήκουν στην Αττική: 

  • Ανατολική Αττική: 106 κρούσματα
  • Βόρειος Τομέας Αθηνών: 110 κρούσματα
  • Δυτική Αττική:  97κρούσματα
  • Δυτικός Τομέας Αθηνών:126 κρούσματα
  • Κεντρικός Τομέα Αθηνών: 252κρούσματα
  • Νήσων: 16 κρούσματα
  • Νότιος Τομέας Αθηνών:96  κρούσματα
  • Πειραιώς:118 κρούσματα

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 4 Απριλίου 2021, 17:59


https://www.zougla.gr/greece/article/anakino8ikan-krousmata-se-24-ores-1908915

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Κορωνοϊός: Ασφυκτικά γεμάτες οι εντατικές – Ελάχιστα τα κενά κρεβάτια στην Αττική



«Πονοκέφαλος» για τους ειδικούς η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων – «Μαύρο» ρεκόρ Κυριακής όπου καταγράφηκαν 1.626 κρούσματα σε 18.823 τεστ -«Να ανοίξουν εστίαση έξω, λιανεμπόρια και σχολεία» ζητά ο Μανώλης Δερμιτζάκης

 Έντονο προβληματισμό στους επιστήμονες προκαλεί η αύξηση των κρουσμάτων, αλλά και η έντονη πίεση που υφίστανται τα νοσοκομεία, ιδιαίτερα στην Αττική. Την ίδια ώρα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο έως και 3.000 κρουσμάτων ημερησίως, με τον αριθμό των εισαγωγών να αυξάνεται καθημερινά. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση εξετάζει όλα τα σενάρια για το άνοιγμα της αγοράς υπό όρους, όταν το επιστρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Στην Αττική, οι κλίνες ΜΕΘ σχεδόν έχουν εξαντληθεί, ενώ στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης εμφανίζει αύξηση κρουσμάτων, η πληρότητα ξεπέρασε το 60%. Οι διασωληνωμένοι αυξήθηκαν στους 564, ένας αριθμός που είχε εμφανιστεί στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ ο υψηλότερος αριθμός διασωληνωμένων στην Ελλάδα είχε σημειωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου με 622 ασθενείς. .

Προβληματισμό προκαλούν και τα σημερινά στοιχεία, που παραπέμπουν στα μέσα του δεύτερου κύματος τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ σε μόλις 18.823 τεστ, διαπιστώθηκαν 1.626 θετικά κρούσματα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα κρούσματα ενδέχεται να αυξηθούν στα 3.000 αυτήν την εβδομάδα, με αποκλιμάκωση μετά τις 25 Μαρτίου, αλλά με αργούς ρυθμούς. Ειδικότερα, όπως δήλωσε στο Mega ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Νίκος Τζανάκης, θα υπάρξει οριακή άνοδος των κρουσμάτων, ενδεχομένως να δούμε κάποιες μέρες και πάνω από 3.000 κρούσματα και αυτή την εβδομάδα. Προς το τέλος της εβδομάδας αναμένουμε την απαρχή της επιπέδωσης της καμπύλης. Και μετά τις 25 Μαρτίου θα αρχίσουμε να βλέπουμε δείγματα αργής αποκλιμάκωσης. 

Δερμιτζάκης: Υπό όρους άνοιγμα της εστίασης έξω, του λιανεμπορίου και των σχολείων

Πάντως, το άνοιγμα της αγοράς φαίνεται να διχάζει την επιστημονική κοινότητα. Από την πλευρά του, ο καθηγητής Γενετικής στη Γενεύη, Μανώλης Δερμιτζάκης υποστήριξε στον ΣΚΑΪ ότι πρέπει να υπάρξει σύστημα με συγκεκριμένους όρους, «Όχι κλείνουμε τα πάντα, ανοίγουμε τα πάντα».

Σύμφωνα με τον κ. Δερμιτζάκη, εάν όλα ήταν ανοιχτά, τότε θα υπήρχε πενταπλάσια αύξηση των κρουσμάτων. «Ο σκοπός όμως δεν είναι να ανοίξουμε έτσι. Ο σκοπός είναι να ανοίξουμε προσεκτικά με τέτοιο τρόπο, ώστε οι δραστηριότητες των πολιτών, οι οποίες ούτως ή άλλως γίνονται τώρα και αυξάνονται τα κρούσματα, να τις διοχετεύσουμε σε πιο συντεταγμένο τρόπο όπου τα μέτρα εφαρμόζονται».

Για το λιανεμπόριο, την εστίαση και τα σχολεία σχολίασε ότι «δεν ανοίγουμε γιατί είμαστε καλά, ανοίγουμε για να γίνουμε καλύτερα».
Ο κ. Δερμιτζάκης προτείνει να ανοίξουν περιορισμένα δραστηριότητες, δηλαδή τα μαγαζιά σε μεγάλες πόλεις με ραντεβού, όχι click away, σε μικρές πόλεις ελεύθερα, η εστίαση μέχρι κάποια ώρα να ανοίξει μόνο σε εξωτερικούς χώρους και να ανοίξουν όλα τα σχολεία με αυστηρά μέτρα.

Έκρηξη των κρουσμάτων εφόσον υπάρξει πρόωρη άρση του lockdown προέβλεψε και ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου. Σε κάθε περιπτωση, κάλεσε τους πολίτες να αποφεύγουν τον συνωστισμό.

«Αν αρθεί το lockdown θα περιμένουμε τεράστια διασπορά» τόνισε μιλώντας στο STAR, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον αριθμό των κρουσμάτων, των διασωληνωμένων και των νεκρών. Πάντως, σημείωσε ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση, αν και πιο αργή, καθώς οι μεταλλάξεις δημιουργούν διαφορετικό τοπίο.
Για τις δραστηριότητες, υποστήριξε ότι θα πρέπει να επιλεγεί η λιγότερο επικίνδυνη, που είναι το λιανεμπόριο, κάτι που θα πρέπει να γίνει «με την πρώτη ευκαιρία».

Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Κορονοιος-covit19 : ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ



 

 

 

 

 

 

 

 

  

Giorgos Paxinos

Καρδιολόγος
Διευθυντής ΚΥ Ιθάκης

Επειδή πολύ συχνά γίνομαι αποδέκτης ερωτήσεων σχετικά με τα κυκλοφορούντα εμβόλια, παραθέτω ένα όσον το δυνατόν πιο απλουστευμένο άρθρο για τα εμβόλια και τις διαφορές τους για όποιον επιθυμεί να έχει περισσότερες γνώσεις:

Έχοντας ήδη στο «οπλοστάσιο» τρία εμβόλια κατά του κορονοϊού, των Pfizer/BioNtech, της Moderna και της AstraZeneca και αναμένοντας τον Απρίλιο την άφιξη του τέταρτου εμβολίου, της Johnson & Johnson, η ερώτηση όλων είναι «σε τι όλα αυτά διαφέρουν μεταξύ τους;».

Των Pfizer/BionTech διατηρείται επί 5 ημέρες σε απλή ψύξη, της Moderna διατηρείται μέχρι και ένα μήνα στο οικιακό ψυγείο, της AstraZeneca χορηγείται μόνο σε άτομα ηλικίας έως 64 ετών, ενώ της Johnson & Johnson είναι το μοναδικό το οποίο χορηγείται σε μία μόνο δόση.

Θα επιχειρήσουμε μέσα από ένα χρηστικό οδηγό να καταγράψουμε τις πιο βασικές διαφορές ανάμεσα στα παραπάνω εμβόλια, όσον αφορά την τεχνολογία, την δοσολογία, την αποτελεσματικότητα, την αποθήκευση και φυσικά τις αντενδείξεις.

PFiZER/BIONTECH:

Διατηρείται 5 ημέρες σε απλή ψύξη
Είναι το πρώτο που πήρε έγκριση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΑ) και το πρώτο που ήρθε στην Ελλάδα.

Τεχνολογία: Το εμβόλιο των Pfizer/BionTech είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της mRNA τεχνολογίας και όταν χορηγείται στον άνθρωπο μιμείται αυτό που συμβαίνει κατά τη λοίμωξη Covid αλλά χωρίς την παρουσία ιού. Το mRNA εμβόλιο των Pfizer/BionTech εισάγει στα κύτταρα τον κώδικα δημιουργίας της πρωτεϊνικής ακίδας του κορονοϊού και οδηγεί τα ανθρώπινα κύτταρα στο να παράγουν την πρωτεΐνη της ακίδας, μέσω της οποίας ο ιός εισβάλλει στον οργανισμό μας. Σε αντίθεση με τα «συμβατικά» εμβόλια της παλιάς τεχνολογίας, το mRNA εμβόλιο δεν περιέχει κανένα πραγματικό μέρος του ιού.

Δοσολογία και αποτελεσματικότητα: Το εμβόλιο των Pfizer/BionTech χορηγείται σε δύο δόσεις, οι οποίες απέχουν μεταξύ τους 21 ημέρες.
Η πρώτη δόση πυροδοτεί το ανοσοκύτταρα του οργανισμού και η δεύτερη τα οδηγεί σε δράση, ώστε να παραχθούν οι τίτλοι αντισωμάτων (δηλαδή η προστασία). Η δεύτερη δόση είναι πολύ σημαντική γιατί προκαλεί μνήμη, ενεργοποιώντας τα Τ λεμφοκύτταρα και γι αυτό ονομάζεται «αναμνηστική» δόση.
Εφόσον γίνουν και οι δύο δόσεις, τότε το εμβόλιο προσφέρει 95% προστασία από τον ιό, ενώ αποδείχθηκε και κατά 94% αποτελεσματικό σε ηλικιωμένους άνω των 65 ετών, που θεωρούνται η πλέον ευπαθής πληθυσμιακή ομάδα.
Μέχρι στιγμής το εμβόλιο των Pfizer/BionTech έχει φανεί αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων του κορονοϊού και ειδικότερα έναντι της πολύ διαδεδομένης Βρετανικής μετάλλαξης.
Αν και ο εμβολιασμός δεν καθιστά τους ανθρώπους μη μεταδοτικούς, έχει διαπιστωθεί με έρευνα πως η χορήγηση του εμβολίου των Pfizer/BionTech μειώνει τόσο το ιικό φορτίο του κορονοϊού στον ρινοφάρυγγα, που ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες μετάδοσης. Χορηγείται σε άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω.

Αποθήκευση: Το εμβόλιο των Pfizer/BionTech πρέπει να διατηρείται στους -70ο C, σε ειδικούς καταψύκτες και εφόσον βγει από την βαθιά κατάψυξη, μπορεί να διατηρηθεί σε απλή ψύξη (2ο C έως 8οC) για 5 μόλις ημέρες. Αυτή η δυσκολία καθιστά δυσκολότερη την διανομή του και υποχρεώνει την Πολιτεία να δημιουργήσει μηχανισμό αναπλήρωσης, ώστε να μην χάνονται οι δόσεις που περισσεύουν από τα ραντεβού που ακυρώνονται.

Αντενδείξεις: Σύμφωνα με τις επίσημες ισχύουσες οδηγίες, όποιος έχει αλλεργία στα συστατικά των εμβολίων δεν πρέπει να κάνει το εμβόλιο, που μπορεί να του προκαλέσει αλλεργική αντίδραση. Από την εκκίνηση των εμβολιασμών με το εμβόλιο των Pfizer/BionTech αναφέρθηκαν μεμονωμένα περιστατικά αναφυλαξίας σε άτομα που τους είχε χορηγηθεί. Η αναφυλαξία εκδηλώνεται με εξάνθημα, πτώση της αρτηριακής πίεσης, δύσπνοια και ταχυκαρδία. Μπορεί να παρατηρηθεί μετά από οποιοδήποτε εμβόλιο και είναι μια πολύ σπάνια αντίδραση, που συμβαίνει μια φορά ανά 1 εκατ. εμβολιασθέντων. Στο mRNA εμβόλιο των Pfizer/BionTech οι σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις μπορεί να οφείλονται σε ένα συστατικό που χρησιμοποιείται ως μέσο μεταφοράς του mRNA, το οποίο ονομάζεται πολυαιθυλένογλυκόλη και είναι πιο γνωστό με το ακρωνύμιο PEG. Επειδή η αλλεργική αντίδραση εκδηλώνεται λίγη ώρα μετά τον εμβολιασμό, έχει ζητηθεί στα άτομα με ιστορικό αλλεργιών να παραμένουν στο εμβολιαστικό κέντρο για 15 λεπτά μετά την χορήγηση της δόσης ώστε να αποσοβείται ο κίνδυνος. Αν παρατηρηθεί αναφυλλακτικό σοκ, χορηγείται ένεση αδρεναλίνης.

MODERNA :

Διατηρείται 1 μήνα στο οικιακό ψυγείο.
Είναι το 2ο Covid εμβόλιο που αδειοδοτήθηκε στην Ευρώπη αλλά παράγεται και διανέμεται σε μικρότερο αριθμό δόσεων, σε σύγκριση με τα εμβόλια των Pfizer/BionTech και Astra Zeneca, καθώς η εταιρία έχει μικρότερη παραγωγική δυνατότητα.

Τεχνολογία: Το εμβόλιο της Moderna είναι ο 2ος εκπρόσωπος της mRNA τεχνολογίας, η οποία διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Αν στο μέλλον προκύψει μια μετάλλαξη του κορονοϊού, στην οποία τα εμβόλια έχουν χαμηλή αποτελεσματικότητα, τότε με μια μικρή τροποποίηση της πλατφόρμας που τα παράγει, τα εμβόλια μπορούν να τροποποιηθούν-εντός 6 εβδομάδων-ώστε να «πιάνουν» τη μετάλλαξη. Κατά τα άλλα, το εμβόλιο της Moderna μοιάζει πολύ με το εμβόλιο των Pfizer/BionTech.

Δοσολογία και αποτελεσματικότητα: Το εμβόλιο της Moderna χορηγείται (κι αυτό) σε δύο δόσεις, με διαφορά 28 ημερών. Μετά την ολοκλήρωση των δύο δόσεων παρέχει προστασία 95% και τα εμβολιασμένα άτομα θεωρούνται προστατευμένα 7 ημέρες μετά την 2η δόση.
Το εμβόλιο της Moderna αποδεικνύεται αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων του κορονοϊού και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό έναντι της Νοτιοαφρικανικής μετάλλαξης, χάρη στον μηχανισμό της «κυτταρικής» ανοσίας. Χορηγείται σε άτομα ηλικίας από 18 ετών κι άνω.

Αποθήκευση: Το εμβόλιο της Moderna είναι πιο εύκολο να αποθηκευτεί από αυτό των Pfizer/BionTech, καθώς παραμένει σταθερό στους -20ο C για 6 μήνες (αυτή είναι η θερμοκρασία κοινού καταψύκτη) και μπορεί να διατηρηθεί έως και 30 ημέρες σε οικιακό ψυγείο και για 12 ώρες σε θερμοκρασία δωματίου. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του δίνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην διατήρηση και τη διανομή του.

Αντενδείξεις: Το εμβόλιο της Moderna περιέχει και αυτό σαν μεταφορέα του mRNA το συστατικό πολυαιθυλενογλυκόλη (PEG), οπότε ενέχει κι αυτό κίνδυνο αλλεργικής αντίδρασης-σαν της Pfizer, αλλά θυμίζουμε ότι αυτά τα περιστατικά είναι πολύ σπάνια.

ASTRAZENECA:

Χορηγείται σε άτομα ηλικίας έως 64 ετών.
Το εμβόλιο που ανέπτυξε η AstraZeneca σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης είναι το 3ο που πήρε έγκριση από τον Ευρωπαϊκό ΕΟΦ, αλλά ήρθε 2ο κατά σειρά στην Ελλάδα και διανέμεται σε άλλα εμβολιαστικά κέντρα, καθώς χορηγείται σε συγκεκριμένες ηλικίες-όχι στους ηλικιωμένους 65 ετών κι άνω.

Τεχνολογία: Το εμβόλιο
της AstraZeneca διαφέρει από τα προηγούμενα δύο, καθώς είναι της «κλασικής» τεχνολογίας. Περιέχει έναν αδενοϊό από πίθηκο, τον οποίο χρησιμοποιεί σαν φορέα ώστε να εισάγει «λαθραία» γονίδιο του κορονοϊού στα ανθρώπινα κύτταρα και με αυτόν τον τρόπο τα κύτταρα δημιουργούν το mRNA και τελικά την πρωτεϊνη ακίδα.

Δοσολογία και αποτελεσματικότητα: Το εμβόλιο της AstraZeneca χορηγείται κι αυτό σε δύο δόσεις, αλλά εδώ υπάρχει μια σημαντική διαφορά καθώς η 2η δόση απέχει 12 εβδομάδες (3 μήνες) από την 1η. Η αποτελεσματικότητα του μετά και την 2η δόση είναι άνω του 90% και είναι το εμβόλιο που έδωσε τα θεαματικότερα αποτελέσματα στην μείωση του κινδύνου μετάδοσης της λοίμωξης.
Το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα του ωστόσο που το διακρίνει από τα υπόλοιπα είναι πως έχει μειωμένη ανοσοαπόκριση στους ηλικιωμένους και γι αυτό στην χώρα μας και σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ έλαβε έγκριση να χορηγείται σε άτομα από 18 ετών έως 64 ετών. Έχουν δηλαδή αποκλεισθεί οι ηλικιωμένοι και οι υπερήλικες. Επίσης δεν είναι αποτελεσματικό έναντι της Νοτιοαφρικάνικης μετάλλαξης του κορονοϊού.

Αποθήκευση: Το εμβόλιο της AstraZeneca είναι το πιο εύκολο στην αποθήκευση από τα τρία εμβόλια που έχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Διατηρείται σε θερμοκρασίες μεταξύ 2οC-8o C (απλό ψυγείο) κι επειδή είναι πολύ πιο φθηνό από τα εμβόλια των Pfizer/BionTech και Moderna αποτελεί μια πιθανή μακροπρόθεσμη επιλογή για τις φτωχότερες χώρες.

Αντενδείξεις: Σε αντίθεση με τα δύο προαναφερθέντα εμβόλια, το εμβόλιο της AstraZeneca δεν περιέχει το συστατικό PEG που ενοχοποιείται για τις σπάνιες σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις. Ωστόσο προκαλεί συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά της γρίπης, το λεγόμενο flu like syndrome, και γι αυτό δεν χορηγήθηκε στις μελέτες σε ηλικιωμένα άτομα. Τα συμπτώματα υποχωρούν μετά από 3 ημέρες.

JOHNSON & JOHNSON :

Το μόνο που χορηγείται σε 1 δόση.
Πρόκειται για το 4ο εμβόλιο που θα ενισχύσει την φαρέτρα, έχει καταθέσει αίτηση για έγκριση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και αναμένεται τον Απρίλιο στην Ελλάδα.

Τεχνολογία: Το εμβόλιο της Johnson & Johnson είναι κι αυτό κλασικής τεχνολογίας. Ανήκει στα εμβόλια ιικού φορέα-σαν της AstraZeneca- και χρησιμοποιεί έναν άλλο αβλαβή ιό για τη μεταφορά οδηγιών στα ανθρώπινα κύτταρα.

Δοσολογία και αποτελεσματικότητα: Είναι το μοναδικό Covid εμβόλιο που χορηγείται σε μια δόση κι αυτό του παρέχει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Έχει αποτελεσματικότητα 90% και είναι αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων και ειδικότερα έναντι της νοτιοαφρικανικής μετάλλαξης. Χορηγείται κι αυτό σε άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω.

Αποθήκευση: Είναι εύκολο στην αποθήκευση και σε συνδυασμό με το γεγονός που είναι μονοδοσικό είναι πολύ πιθανό να δοθεί στα φαρμακεία ώστε να γίνονται εκεί οι εμβολιασμοί και να επιταχυνθεί η εμβολιαστική διαδικασία, καθώς έτσι θα πολλαπλασιαστούν τα εμβολιαστικά κέντρα.

Αντενδείξεις: Θεωρείται από τα εμβόλια με τις λιγότερες ανεπιθύμητες ενέργειες, κάτι που ενισχύει πολύ το φιλικό κι αξιόπιστο προφίλ του.

Στο μέλλον, περιμένουμε κι άλλα εμβόλια, διαφορετικής τεχνολογίας όπως αυτά που περιέχουν υπομονάδες πρωτεϊνών κι αναπτύσσονται από τη Sanofi και τη Novavax, τα οποία έχουν πλεονεκτήματα στην αποθήκευση καθώς μπορούν να διατηρηθούν σε θερμοκρασίες ψυγείου για μήνες.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100048550803572