Ο γνωστός τραγουδιστής έφυγε σε ηλικία 68 ετών το βράδυ του Σαββάτου
Ο Ντεμης Ρούσσος ενας θρύλος της διεθνούς και της ελληνικής
μουσικής έφυγε το βράδυ της Παρασκευής από την ζωή σε ηλικία 68 χρονών.
Την είδηση του θανάτου για του γνωστού τραγουδιστή έκανε γνωστή ο Νίκος
Αλιάγας το μεσημέρι της Δευτέρας. Σε επικοινωνία που είχε το news247 με
τον Έλληνα δημοσιογράφο την απώλεια την γνωστοποίησε η κόρη του διεθνούς
καλλιτέχνη. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες ο Ντέμης Ρούσσος
νοσηλεύονταν στο νοσοκομείο Υγεία τις τελευταίες ημέρες με άγνωστο
πρόβλημα υγείας. Ο Ντέμης ο οποίος γεννήθηκε ως Αρτέμιος Βεντούρης
Ρούσσος γεννήθηκε στις 15 Ιουνίου 1946 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου
όπου και μεγάλωσε.
Μετά από την εγκατάστασή του στην Ελλάδα, συμμετείχε σε διάφορα μουσικά συγκροτήματα αρχίζοντας με τους The Idolsσε ηλικία 17 χρόνων. Αργότερα πήγε με τους We Five χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Στο ευρύτερο ακροατήριο έγινε γνωστός το 1968 με το συγκρότημα Aphrodite's Child.
Το διακριτικό φωνητικό του ύφος προώθησε το συγκρότημα σε διεθνή επιτυχία, ιδιαίτερα με τη συμμετοχή του στον δίσκο 666, ο οποίος έγινε κλασική επιτυχία.
Μετά από τη διάλυση των Aphrodite's Child, συνέχισε διάφορες σποραδικές ηχογραφήσεις. Από τη συνεργασία του με τον άλλο διάσημο φίλο του, τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, κυκλοφόρησαν το 1970 τον δίσκο Sex Power, και το 1977 το Magic. Η επιτυχέστερη συνεργασία τους ήταν το Race to the End, μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Oscar Οι Δρόμοι της Φωτιάς, που κυκλοφόρησε και στα ισπανικά με τον τίτλο Tu Libertad. Το 1982 ο Ρούσσος πήρε μέρος με έκτακτη συμμετοχή στο soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας Blade Runner.
Ο Ρούσσος άρχισε σόλο καριέρα μετά από τη διάλυση των Aphrodite's Child, αρχίζοντας με το τραγούδι "We Shall Dance". Αρχικά χωρίς ανταπόκριση, περιόδευσε στη νότια Ευρώπη και έγινε σύντομα ευρύτερα γνωστός ως κορυφαίος τραγουδιστής. Η σταδιοδρομία του έφτασε στο ζενίθ τη δεκαετία του '70 με πολλούς δίσκους που έγιναν επιτυχίες. Το "Forever and Ever" ανέβηκε σε πολλά ευρωπαϊκά charts το 1973.
Διαβάστε: Ο Ντέμης Ρούσσος μέσα από τα δικά του λόγια
Ακολούθησαν τα "My Friend the Wind", "My Reason", "Velvet Mornings", "Goodbye My Love, Goodbye", "Someday Somewhere" και "Lovely Lady of Arcadia". Το 1980 είχε επιτυχία με το "Lost in Love" των Air Supply που το τραγούδησε ντουέτο μαζί με την Florence Warner και με τον Dick Morrissey στο σαξόφωνο.Επανακυκλοφόρησε τα τραγούδια του σε διάφορες γλώσσες και είχε επιτυχία στις χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. Στην Αμερική το LP Demis έγινε χρυσός δίσκος.
Το 1982 εξέδωσε το βιβλίο 'A Question of Weight' ("Είναι θέμα βάρους"), μαζί με την Veronique Skawinska, στο οποίο ασχολήθηκε αμερόληπτα με το θέμα της παχυσαρκίας.
Μετά από μια περίοδο σιωπής και κλινικής κατάθλιψης τη δεκαετία του '80, επανήλθε το 1993 με το Insight (γνωστό και ως Morning has Broken) και συνεργάστηκε με την ολλανδική εταιρεία BR Music για την παραγωγή των δίσκων Immortel, Serenade και In Holland, χρησιμοποιώντας ποικίλα εθνικά και ηλεκτρονικά στυλ.
Συνεχίζοντας τις ηχογραφήσεις και τις περιοδείες, την άνοιξη του 2002 έκανε μια επιτυχημένη περιοδεία στην Αγγλία.
Τον Σεπτέμβριο του 2013, παρασημοφορήθηκε από την Γαλλική Δημοκρατία με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, σε τελετή που παρατέθηκε στην πρεσβεία της Γαλλίας στην Αθήνα.
Ακούστε μια επιλογή με τα καλύτερα τραγούδια του
Για να ακούσετε τα κομμάτια μέσω Spotify, μπορείτε να συνδεθείτε με τον προσωπικό σας λογαριασμό στο Facebook.
Βιογραφικά στοιχεία από την wikipedia
Εφυγε απο την ζωη o δικος μας Ντεμης Ρουσσος. Μεγαλη λυπη, Καλο ταξιδι φιλε μας Ελληνα Ντεμη #RIPdemisroussos
O Ντέμης Ρούσσος μέσα από τα δικά του λόγια
Μιλάει για την Ελλάδα που πληγώνει, τα ναρκωτικά, την θρησκεία και την επιτυχία που βίωσε
Όσο καλά ήξερε να σε ταξιδεύει μέσα από τα τραγούδια του
τόσο απότομα σε προσγειώνει μέσα από τα λόγια του ειδικά όταν πρόκειται
για την Ελλάδα που ξέρει να μας πληγώνει. Το news247.gr συγκέντρωσε
αποσπάσματα από συνεντεύξεις που έδωσε ο αδικοχαμένος καλλιτέχνης και στις παρουσιάζει.
Για την Ελλάδα που ήθελε να βοηθήσει και του γύρισε την πλάτη
"Πριν από κάποια χρόνια, δέχτηκα μια πρόσκληση από το δεύτερο κρατικό κανάλι της γαλλικής τηλεόρασης, για την κυριακάτικη εκπομπή που παρακολουθούν οι μισοί Γάλλοι, προκειμένου να μου κάνουν ένα μεγάλο αφιέρωμα. Τους πρότεινα να γίνουν τα γυρίσματα στην Ελλάδα. Θα στήναμε τον καναπέ στην κεντρική σκηνή του Ηρωδείου. Θα έκαναν βίντεο με τα πιο όμορφα μέρη της χώρας μας, θα είχαμε και τους ανάλογους καλεσμένους. Πήγα στο γραφείο του Αντώνη Σαμαρά, που ήταν τότε υπουργός Πολιτισμού, με δέχτηκε με χαρά και έδωσε εντολή να με βοηθήσουν. Ήρθε, όμως, μετά το τηλεοπτικό συνεργείο από τη Γαλλία και απλά δεν τους άφησαν να κάνουν τίποτα. Μα, τι άλλο να πω";
"Πριν από πολλά χρόνια είχα επισκεφτεί το γραφείο της Άννας Διαμαντοπούλου, την τότε υπουργό Περιβάλλοντος. Της μίλησα για τους μεγάλους διατροφικούς θησαυρούς της Κρήτης και πώς θα μπορούσε να τους αξιοποιήσει το ελληνικό κράτος για να κερδίσει χρήματα. Προσφέρθηκα να διαφημίσω παγκοσμίως και δωρεάν αυτή την προσπάθεια. Μου είπε ότι δεν μπορούσε να γίνει τίποτα, μου μίλησε περί ιδιωτικής πρωτοβουλίας, για γραφειοκρατία... Την ευχαρίστησα και έφυγα".
"Επισκεφθήκαμε πριν από δύο χρόνια με την κόρη μου Έμιλυ ένα
σύνδεσμο της Γαλλίας που βοηθά τις χώρες που έχουν ανάγκη. Είχαμε την
ιδέα να κάνουμε μια φιλανθρωπική συναυλία στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο με
όλους τους Έλληνες super stars καλλιτέχνες. τα χρήματα θα τα δίναμε στα
σχολεία για να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης. Επισκέφθηκα τον
Αρχιεπίσκοπο Ιερώνημο, μου άνοιξε την αγκαλιά του, μας βοήθησε σε ότι
χρειαστήκαμε. Δέχτηκε και ο Νίκος Αλιάγας να κάνει την παρουσίαση, αλλά
με προειδοποίησε τότε να είμαι προσεκτικός με τους τραγουδιστές. Δεν
υποψιάστηκα τίποτα, καθώς θεωρούσα δεδομένο ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
Και όμως είχε δίκιο. Οι Έλληνες καλλιτέχνες άρχισαν να μας λένε
δικαιολογίες τύπου "αν είμαι ελεύθερος, θα έρθω, αν δεν έχω άλλες
υποχρεώσεις" κλπ. Και τους ειδοποίησα μάλιστα τρεις μήνες νωρίτερα. Κι
έτσι, δεν έγινε ποτέ αυτή η συναυλία".
Για την επιτυχία
“Από το “Nτρίγκι ντρίγκι, μάνα μου” και μετά υπήρξε μια περίοδος που έζησα τρομερή επιτυχία, μου ήρθαν όλα στη ζωή ξαφνικά. Έζησα όλη τη χλιδή της showbiz που εκείνη την εποχή ήταν ασύλληπτη, λεφτά, εταιρείες, μάνατζερ. Όταν είσαι νέος και κάνεις σουξέ τόσο απότομα, πέφτεις μέσα σε μια παγίδα, σε μια χιονομπάλα. Εκεί μέσα έπεσα, πούλησα πάρα πολύ κι έκανα μια μουσική για την οποία δεν μετανιώνω, δεν μπορείς να μετανιώσεις για κάτι με το οποίο έκανες εκατομμύρια ανθρώπους ευτυχισμένους. Είναι άσχημο απέναντι στον κόσμο. Δεν μετανιώνω για τίποτα, αλλά δεν ήταν πραγματικά αυτό που εγώ αισθανόμουν μέσα μου”.
Για τις σχέσεις του με τα ναρκωτικά
“Ναρκωτικά δεν κάναμε ποτέ. Αυτό είναι όμως το μεγάλο
παράδοξο. Το έζησα κι εγώ και Βαγγέλης και ο Λουκάς, ζήσαμε μέσα σε αυτή
την κατάσταση, το ‘68 που γύρω μας γινόταν χαμός. Ποτέ δεν αγγίξαμε
τίποτα, καταλαβαίνω ότι είναι εύλογη η απορία κάποιου που ξέρει την
εποχή, αλλά δεν θα είχα πρόβλημα να το πω. Δεν ακούμπησα τίποτα. Μία
φορά είχαν ένα τσιγάρο με χασίς μερικοί φίλοι, τράβηξα δύο ρουφηξιές και
με πήρε ο ύπνος. Από κει και πέρα δεν ξανάπιασα ποτέ. Ειδικά ο
Βαγγέλης. Είναι μια μεγάλη αλήθεια και δεν υπάρχει λόγος να το κρύψουμε”
Για την κρίση στην μουσική
“Τέρμα οι μεγάλες παραγωγές που είχαμε συνηθίσει, είχαν πάρει φόρα πολλά πράγματα κι είχαν γίνει ανεξέλεγκτα, με την κρίση τελικά επανέρχονται κάποιες ισορροπίες, Οι αδικίες πάντα θα υπάρχουν γιατί δεν μπορείς να έχεις πάντα τον έλεγχο, επιστρέφουμε όμως σε πιο απλά πράγματα που νομίζω ότι κι ο κόσμος τα θέλει πια”
Για την μετανάστευση και το μεταναστευτικό
H ελληνική ράτσα κράτησε πάνω της ένα μέρος από τις πραγματικές της ρίζες, διότι όπως γνωρίζετε, μετά την Επανάσταση του 1821 έφεραν εδώ 500 χιλιάδες κάφρους και μας ανακάτεψαν, γι’ αυτό και δε μοιάζουμε πολύ με τα αρχαία αγάλματα! Η ιστορία όμως έχει αποδείξει πως είμαστε ευλογημένος λαός, έξυπνος και δραστήριος και πάμε μπροστά μόνο όταν φεύγουμε έξω από το μπουρδέλο που λέγεται Ελλάδα.
To μεταναστευτικό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Στη Γαλλία
να δείτε τι γίνεται! Αυτά συμβαίνουν σε ορισμένες περιοχές με την
ανεκτικότητα των κυβερνήσεων τους για να υποβαθμιστεί ο τόπος τους, να
αρχίσουν να πουλάνε τα πάντα όσο – όσο και να αγοραστούν από τα μεγάλα
αφεντικά! Γι’ αυτό λένε θα κάνουν σκούπα κάθε τόσο και μαζεύουν τρεις –
τέσσερις μόνο, παραμύθι μας πουλάνε! Όπως στο 19ο και στο 20ο διαμέρισμα
του Παρισιού, που ήτανε Παναγία μου! από τη βρώμα και την
εγκληματικότητα και τώρα είναι από τις πιο ακριβές περιοχές! Η
δημοκρατία, ξέρετε, είναι το ωραιότερο πράγμα στον κόσμο, αλλά είναι και
μεγάλη μπλόφα. Και στη Ελλάδα εφεύραμε δύο πράγματα: τη δημοκρατία και
τους υπονόμους, τα φρεάτια! Ούτε το ένα, ούτε το άλλο δουλεύει! Τι μένει
στο τέλος; Η θέληση των από πάνω να μας ελέγχουν κι αυτοί οι φουκαράδες
οι άνθρωποι που τους βάζουν στη γωνία, όπως εμείς παλιά πιτσιρικάδες
κλείναμε τα έντομα μέσα σε μπουκάλια! Αν βάλεις τρεις μύγες σ’ ένα
μπουκάλι ίσως τα βρουν μεταξύ τους, αν βάλεις όμως είκοσι σίγουρα θα
αλληλοφαγωθούν! Καταλάβατε; Τόσο απλά! Που ξέρετε, όμως, μπορεί οι μύγες
και τα μυρμήγκια να είναι πιο οργανωμένα απ’ ότι εμείς!
Για την θρησκεία
“Τα πάω πολύ καλά με τον Θεό, δεν τα πάω όμως καθόλου καλά με τους παπάδες. Δεν είδα πουθενά να λέει ο Χριστός κάντε τρεις εκκλησίες, μία ορθόδοξη, μία καθολική και μία προτεστάντικη! Εκεί σταματάει για μένα η μπίζνα της εκκλησίας! Διότι αν προσέξετε θα δείτε ότι τα Ευαγγέλια όλων των θρησκειών μοιάζουν το ένα παραλλαγή του άλλου. Οι από πάνω, επομένως, δογματίζουν τις Εκκλησίες για να κοντρολάρουν πάλι τους ανθρώπους!”
Από συνεντεύξεις που έχει δώσει σε: Lifo, Εγώ, ΠΟΠ+ΡΟΚ (Αντώνης Μποσκοΐτη)
"Πριν από κάποια χρόνια, δέχτηκα μια πρόσκληση από το δεύτερο κρατικό κανάλι της γαλλικής τηλεόρασης, για την κυριακάτικη εκπομπή που παρακολουθούν οι μισοί Γάλλοι, προκειμένου να μου κάνουν ένα μεγάλο αφιέρωμα. Τους πρότεινα να γίνουν τα γυρίσματα στην Ελλάδα. Θα στήναμε τον καναπέ στην κεντρική σκηνή του Ηρωδείου. Θα έκαναν βίντεο με τα πιο όμορφα μέρη της χώρας μας, θα είχαμε και τους ανάλογους καλεσμένους. Πήγα στο γραφείο του Αντώνη Σαμαρά, που ήταν τότε υπουργός Πολιτισμού, με δέχτηκε με χαρά και έδωσε εντολή να με βοηθήσουν. Ήρθε, όμως, μετά το τηλεοπτικό συνεργείο από τη Γαλλία και απλά δεν τους άφησαν να κάνουν τίποτα. Μα, τι άλλο να πω";
"Πριν από πολλά χρόνια είχα επισκεφτεί το γραφείο της Άννας Διαμαντοπούλου, την τότε υπουργό Περιβάλλοντος. Της μίλησα για τους μεγάλους διατροφικούς θησαυρούς της Κρήτης και πώς θα μπορούσε να τους αξιοποιήσει το ελληνικό κράτος για να κερδίσει χρήματα. Προσφέρθηκα να διαφημίσω παγκοσμίως και δωρεάν αυτή την προσπάθεια. Μου είπε ότι δεν μπορούσε να γίνει τίποτα, μου μίλησε περί ιδιωτικής πρωτοβουλίας, για γραφειοκρατία... Την ευχαρίστησα και έφυγα".
Για την επιτυχία
“Από το “Nτρίγκι ντρίγκι, μάνα μου” και μετά υπήρξε μια περίοδος που έζησα τρομερή επιτυχία, μου ήρθαν όλα στη ζωή ξαφνικά. Έζησα όλη τη χλιδή της showbiz που εκείνη την εποχή ήταν ασύλληπτη, λεφτά, εταιρείες, μάνατζερ. Όταν είσαι νέος και κάνεις σουξέ τόσο απότομα, πέφτεις μέσα σε μια παγίδα, σε μια χιονομπάλα. Εκεί μέσα έπεσα, πούλησα πάρα πολύ κι έκανα μια μουσική για την οποία δεν μετανιώνω, δεν μπορείς να μετανιώσεις για κάτι με το οποίο έκανες εκατομμύρια ανθρώπους ευτυχισμένους. Είναι άσχημο απέναντι στον κόσμο. Δεν μετανιώνω για τίποτα, αλλά δεν ήταν πραγματικά αυτό που εγώ αισθανόμουν μέσα μου”.
Για την κρίση στην μουσική
“Τέρμα οι μεγάλες παραγωγές που είχαμε συνηθίσει, είχαν πάρει φόρα πολλά πράγματα κι είχαν γίνει ανεξέλεγκτα, με την κρίση τελικά επανέρχονται κάποιες ισορροπίες, Οι αδικίες πάντα θα υπάρχουν γιατί δεν μπορείς να έχεις πάντα τον έλεγχο, επιστρέφουμε όμως σε πιο απλά πράγματα που νομίζω ότι κι ο κόσμος τα θέλει πια”
Για την μετανάστευση και το μεταναστευτικό
H ελληνική ράτσα κράτησε πάνω της ένα μέρος από τις πραγματικές της ρίζες, διότι όπως γνωρίζετε, μετά την Επανάσταση του 1821 έφεραν εδώ 500 χιλιάδες κάφρους και μας ανακάτεψαν, γι’ αυτό και δε μοιάζουμε πολύ με τα αρχαία αγάλματα! Η ιστορία όμως έχει αποδείξει πως είμαστε ευλογημένος λαός, έξυπνος και δραστήριος και πάμε μπροστά μόνο όταν φεύγουμε έξω από το μπουρδέλο που λέγεται Ελλάδα.
Για την θρησκεία
“Τα πάω πολύ καλά με τον Θεό, δεν τα πάω όμως καθόλου καλά με τους παπάδες. Δεν είδα πουθενά να λέει ο Χριστός κάντε τρεις εκκλησίες, μία ορθόδοξη, μία καθολική και μία προτεστάντικη! Εκεί σταματάει για μένα η μπίζνα της εκκλησίας! Διότι αν προσέξετε θα δείτε ότι τα Ευαγγέλια όλων των θρησκειών μοιάζουν το ένα παραλλαγή του άλλου. Οι από πάνω, επομένως, δογματίζουν τις Εκκλησίες για να κοντρολάρουν πάλι τους ανθρώπους!”

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου