Με απόφαση της κυβέρνησης, διακόπτεται η μετάδοση του προγράμματος της ΕΡΤ απόψε
το βράδυ. Ανάστατοι οι εργαζόμενοι απαντούν με κατάληψη και διαρκή ενημέρωση
«Μαύρο» στην ΕΡΤ με κυβερνητική απόφαση από σήμερα το βράδυ.
Ανάστατοι οι εργαζόμενοι εξαγγέλλουν καταλήψεις και συνεχή ενημέρωση. Πολίτες και
πολιτικοί, συνδικάτα, φορείς, συρρέουν στο ραδιομέγαρο για συμπαράσταση. Τριγμοί στην...
κυβερνητική συνοχή.
20.25 Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ σημειώνεται ότι έχει καταστήσει σαφές
ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει στη Βουλή το νόμο που θα κυρώνει αυτή την Πράξη
Νομοθετικού Περιεχομένου. Αναφέρεται ότι “το άμεσο κλείσιμο της ΕΡΤ και η απόλυση
όλου του προσωπικού παρουσιάστηκε σε εμάς από την κυβέρνηση ως επιτακτική ανάγκη,
ώστε να εκπληρωθεί αμέσως ο όρος της μείωσης του προσωπικού του κράτους κατά 2.000 άτομα
πριν την καταβολή της επόμενης δόσης” και ότι στις επαφές με τον κ. Σαμαράς, το ΠΑΣΟΚ
κατέστησε σαφές ότι διαφωνεί απολύτως με τις συγκεκριμένες αποφάσεις και τους
χειρισμούς της κυβέρνησης.
Σημειώνεται επίσης ότι ζητήματα οικονομικής διαχείρισης και λειτουργίας της ΕΡΤ προφανώς
Σημειώνεται επίσης ότι ζητήματα οικονομικής διαχείρισης και λειτουργίας της ΕΡΤ προφανώς
υπάρχουν, ωστόσο, δεν προέκυψαν τώρα, ενώ η κυβέρνηση και οι συγκεκριμένοι αρμόδιοι
υπουργοί της εποπτεύουν της ΕΡΤ επί έναν ολόκληρο χρόνο, χωρίς καμία ουσιαστική
παρέμβαση και χωρίς καμία βελτίωση στα θέματα αυτά.
Η ανακοίνωση καταλήγει αναφέροντας ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θέτει θέμα κυβερνητικής σταθερότητας,
Η ανακοίνωση καταλήγει αναφέροντας ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θέτει θέμα κυβερνητικής σταθερότητας,
αλλά προγραμματικής συμφωνίας και κανόνων λειτουργίας της κυβέρνησης και ζητά άμεση
συνάντηση των αρχηγών των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση.
20:21
20:21
Η ΓΣΕΕ, σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την αντίθεσή της στο λουκέτο της ΕΡΤ και αλληλεγγύη
στους εργαζόμενούς της. Καταδικάζει την αιφνιδιαστική και μονομερή απόφαση της
κυβέρνησης. Σημειώνει ότι "τίθεται ευθέως ζήτημα δημοκρατίας και ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα
πρέπει να έλθει άμεσα στη Βουλή προς συζήτηση και να δοθεί η δυνατότητα στην εθνική
αντιπροσωπεία να πάρει θέση δημόσια και δημοκρατικά".
"Αντί κάποιοι με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και διαδικασίες fast track, ν’ αποφασίζουν
το κλείσιμο, τον τεμαχισμό και το ξεπούλημα της ΕΡΤ, ας εργαστούν με την ίδια «θέρμη»
για την προστασία της περιουσίας του Ελληνικού λαού.
Η ΕΡΤ δεν αποτελεί κομματικό λάφυρο στα χέρια καμιάς κυβέρνησης , που μονομερώς αποφασίζει
και επιβάλλει το κλείσιμό της. Η ΕΡΤ ανήκει στον ελληνικό λαό και υπάγεται στις γενικές
αρχές της κοινωνικής υπηρεσίας και του δημοσίου λόγου, προωθώντας τις δημοκρατικές
αρχές της ισότητας στην πρόσβαση, της πολυφωνίας και της ενημέρωσης, κάτω από την
ασπίδα της ανωνύμου εταιρείας Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση. Είναι η μόνη ανεξάρτητη και
δημόσια φωνή και επιβάλλεται να παραμείνει δημόσια, ανεξάρτητη αποκομματικοποιημένη και
υπόλογη μόνο στον Έλληνα φορολογούμενο", τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Η ΓΣΕΕ διαμηνύει ότι μαζί με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ θα δώσουν δυναμικά τη μάχη για
το δημόσιο χαρακτήρα της και για την ανατροπή της απόφασης κλεισίματός της.
20.15
Για μια ακόμα θλιβερή συνέχεια υλοποίησης των εντολών της Τρόικας σε βάρος δημόσιων
οργανισμών, κάνει λόγο η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος.
Σε σχετική ανακοίνωσή της ηΟΤΟΕ τονίζει ότι "Αδιαφορώντας για το δημόσιο αγαθό της λειτουργίας
ενός κρατικού ραδιοτηλεοπτικού σταθμού και το ρόλο του στην ενημέρωση και στη
ποιότητα των προγραμμάτων χωρίς την προτεραιότητα του κέρδους, αδιαφορώντας για τους
εκατοντάδες εργαζόμενους, που θα βρεθούν κυριολεκτικά σε καθεστώς ανασφάλειας με σοβαρό
κίνδυνο να προστεθούν στην εθνική στρατιά των εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων, αδιαφορώντας
για την εθνική αξιοπρέπεια μιας χώρας που δικαιούται να έχει φωνή, δικαιώματα και
δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό λόγο και εικόνα, η κυβέρνηση υπακούει στις εντολές της Τρόικας
και είναι έτοιμη να υλοποιήσει χωρίς καμία αντίσταση -όπως όλα δείχνουν- τις απαιτήσεις της,
κλείνοντας την ΕΡΤ και αναθέτοντας στους αρμόδιους Υπουργούς τη διαχείριση της περιουσίας
της". Η ΟΤΟΕ καταγγέλλει αυτές τις επιλογές, διαμαρτύρεται έντονα για την αυταρχική Πράξη
Νομοθετικού Περιεχόμενου και συμπαρατάσσεται στον αγώνα για την υπεράσπιση της
Δημόσιας Τηλεόρασης και των εργαζομένων και αναφέρει ότι αυτά τα σχέδια της Τρόικας
που έχουν ευρύτερες πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις, δεν πρέπει να περάσουν.
20.06
“Η ΔΗΜΑΡ δεν θα ψηφίσει την πράξη νομοθετικού περιεχομένου οποτεδήποτε έρθει στη
“Η ΔΗΜΑΡ δεν θα ψηφίσει την πράξη νομοθετικού περιεχομένου οποτεδήποτε έρθει στη
βουλή”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του κόμματος και υπογραμμίζεται ότι η αναγκαία αναδιοργάνωση
και ο εξορθολογισμός της πρέπει να γίνουν με την ΕΡΤ ανοιχτή. Eπαναλαμβάνει την
κατηγορηματική αντίθεσή της με το κλείσιμο της ΕΡΤ και σημειώνει ότι οι υπουργοί που υπέδειξε
η ΔΗΜΑΡ δεν συνυπέγραψαν την πράξη νομοθετικού περιεχομένου.
20.04
Το περιεχόμενο των όσων είπε ο κ. Κεδίκογλου βρίθει από αναλήθειες, ανακρίβειες και
20.04
Το περιεχόμενο των όσων είπε ο κ. Κεδίκογλου βρίθει από αναλήθειες, ανακρίβειες και
προσβλητικούς χαρακτηρισμούς για ανθρώπους, με πολλούς από τους οποίους είχε συνεργαστεί
στο παρελθόν, σημειώνει ο βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης για τα ΜΜΕ των
Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τέρενς Κουίκ. «Τα υπόλοιπα θα τα πούμε με τον κ. Σίμωνα Κεδίκογλου
όταν το θέμα έρθει και στη Βουλή» αναφέρει.
20.00
«Παρακολουθήσαμε μια ακραίου αυταρχισμού δήλωση εκ μέρους του κ. Κεδίκογλου,
20.00
«Παρακολουθήσαμε μια ακραίου αυταρχισμού δήλωση εκ μέρους του κ. Κεδίκογλου,
ο οποίος υιοθετώντας τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», μας ανακοίνωσε το
κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης» ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης.
Ο κ. Κεδίκογλου, προσθέτει, μίλησε για αδιαφάνεια και σπατάλες. Προφανώς, τονίζει, «πρόκειται
για μία δημόσια αυτοκριτική του πολιτικού προϊστάμενου της δημόσιας τηλεόρασης, του ίδιου
και των προκατόχων του, διότι αυτοί ευθύνονται για όλα αυτά τα οποία ο ίδιος χρέωσε
στους εργαζόμενους». Πρόκειται για μία πράξη ενάντια στην ανεξάρτητη δημοσιογραφία, ενάντια
στην πολυφωνία και τη δημοκρατία, αναφέρει ο κ. Σκουρλέτης. Δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ,
υπογραμμίζει, είναι να υπερασπιστεί τον δημόσιο χαρακτήρα της ραδιοτηλεόρασης και
ταυτόχρονα, δεσμεύεται πολιτικά απέναντι και στους εργαζόμενους και στην ελληνική κοινωνία,
ότι θα αποτελέσει ανάχωμα στην προσπάθεια συρρίκνωσής της, προστατεύοντας τις θέσεις εργασίας,
αλλά κυρίως προστατεύοντας και μία αντίληψη αδέσμευτης, δημοσιογραφικά υπεύθυνης και
ανεξάρτητης ραδιοτηλεόρασης. Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει στη δήλωσή του: «Φοβάμαι ότι
όταν έρθει η απόφαση να συζητηθεί στο κοινοβούλιο, επειδή πρόκειται για μία πράξη
νομοθετικού περιεχομένου, θα έχουν περάσει ίσως αρκετοί μήνες και οι ανάγκες των εργαζομένων
δεν μπορούν να περιμένουν τους ρυθμούς του κοινοβουλίου. Θα έλεγα με μία φράση ότι
η ΕΡΤ δεν πρέπει να κλείσει και σε αυτό τον αγώνα πρέπει ο καθένας να «βάλει πλάτη»:
εργαζόμενοι, πολιτικά κόμματα και ολόκληρη η κοινωνία».
19.45
πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας από το προαύλιο του ραδιομεγάρου.
19.45
πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας από το προαύλιο του ραδιομεγάρου.
Τόνισε ότι είναι η 19η πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία η κυβέρνηση
επιβάλει παρόμοιες αποφάσεις.
«Πραξικόπημα» σε βάρος του ελληνικού λαού, χαρακτήρισε το κλείσιμο της ΕΡΤ ο
Κάλεσε τον πρωθυπουργό να πάρει πίσω την πράξη νομοθετικού περιεχομένου και να φέρει το
|
Κάλεσε τον πρωθυπουργό να πάρει πίσω την πράξη νομοθετικού περιεχομένου και να φέρει το
θέμα στη Βουλή. Προειδοποίησε την κυβέρνηση να μην τολμήσει να ρίξει το σήμα της
δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. «Η εκπομπή της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης είναι ζήτημα δημοκρατίας»,
είπε και κάλεσε το λαό να σταθεί στο πλευρό των εργαζομένων της ΕΡΤ που αγωνίζονται.
Παράλληλα, κάλεσε τους κυβερνητικούς εταίρους να διαχωρίσουν τη θέση τους, προειδοποιώντας
ότι σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν ακέραιη την ευθύνη για τη φίμωση της δημόσιας τηλεόρασης.
«Λένε ψέματα και αποφασίζουν και διατάζουν να κλείσουν τη φωνή της χώρας σε όλο τον κόσμο που
είναι η ΕΡΤ, παρακάμπτοντας τη Βουλή» σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Ανέφερε ότι ο πρώτος λόγος που κλείνει η ΕΡΤ είναι η τρόικα και το μνημόνιο και ο δεύτερος
λόγος είναι ότι η κυβέρνηση θέλει να μετατρέψει τη δημόσια ραδιοτηλεόραση σε μία νέα ΥΕΝΕΔ.
Σε δημοσιογραφική ερώτηση για το ενδεχόμενο πρόταση μομφής από τον ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση,
ο κ. Τσίπρας απάντησε: «Σκεπτόμαστε όλα τα ενδεχόμενα». Έκανε λόγο για μείζονα επίθεση
απέναντι στη δημοκρατία και πρόσθεσε: «Δεν θα λειτουργήσουμε σπασμωδικά».
Εξέφρασε τη διαθεσιμότητα του ΣΥΡΙΖΑ στο συντονισμό του αγώνα για την ΕΡΤ.
19.42
Στιγμιότυπο από τη Θεσσαλονίκη και την ΕΤ3
19:40 : Το ΡΙΚ προκήρυξε απεργία την Τετάρτη, σε ένδειξη συμπαράστασης για το κλείσιμο της ΕΡΤ.
19:25 : «Θέλουν να επιβάλουν τη σιωπή» δήλωσε στην ΕΡΤ ο βουλευτής Επικρατείας
του ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Γλέζος.
19.14 : Διαβάστε τί δήλωνε ο Σίμος Κεδίκογλου το 2011, τότε «στο πλευρό» των
εργαζομένων, εκφράζοντας συμπαράσταση στον αγώνα τους και υπογραμμίζοντας ότι η
συρρίκνωση της ΕΡΤ θα ήταν προς όφελος ιδιωτικών και ξένων συμφερόντων.
18:52 : Ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας δήλωσε:
«Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ ανακοίνωσε σήμερα το κλείσιμο της ΕΡΤ
βάζοντας λουκέτο στην ίδια τη δημόσια ενημέρωση και πετώντας χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο.
Είναι διαδικασία που οδηγεί στο να ρίξει στα χέρια των ιδιωτών όλη την περιουσία της
δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Έγκαιρα είχαμε επισημάνει ότι για την πορεία της ΕΡΤ πρέπει να σημάνει συναγερμός!
Αφορά όλο τον εργαζόμενο λαό, το εργατικό λαϊκό κίνημα. Χρειάζεται μαζική συμπαράσταση
προς τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους της ΕΡΤ».
18:50 : Σύμφωνα με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, «απολύονται 2.656» άτομα.
18.30 : Σύμφωνα με πληροφορίες από το μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, Μωυσή Λίτση, αποφασίστηκε
ομόφωνα στάση εργασίας των μελών της ΕΣΗΕΑ που εργάζονται σε ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά
μέσα, σήμερα από τις 19.00 μέχρι τη 1.00 τα ξημερώματα. Η απόφαση φέρεται να λήφθηκε από
τα μέλη του ΔΣ που βρίσκονται αυτή την ώρα στην ΕΡΤ και δεν έχει υπάρξει ακόμα
επίσημη ανακοίνωση. Νέα συνεδρία ση θα γίνει αύριο για ενδεχόμενες κινητοποιήσεις
από το σύνολο του κλάδου.
Έκανε λόγο για «χαρακτηριστική περίπωση αδιαφάνειας και απίστευτης δαπάνης». Τόνισε
ότι η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν όλοι αλλά κανείς δεν
τόλμησε να αγγίξει. Χαρακτήρισε χαράτσι το τέλος που πληρώνουν οι πολίτες στους λογαριασμούς
της ΔΕΗ.
Ανακοίνωσε ότι με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί αμέσως θα δημιουργηθεί νέος
Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης, με «λιγότερο προσωπικό και σαφές οργανόγραμμα».
Ανέφερε ότι το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά και πως το αρχείο της ΕΡΤ
θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως.
Ο κ. Κεδίκογλου είπε ότι μέχρι τη συγκρότηση του νέου Οργανισμού Ραδιοτηλεόρασης οι πολίτες
δεν θα πληρώνουν το «χαράτσι».
Σε εξέλιξη βρίσκονται συσκέψεις της ΠΟΣΠΕΡΤ και σωματείων εργαζομένων, ενώ κόσμος
συρρέει στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Σε εξέλιξη νέα γενική συνέλευση των
εργαζομένων, ενώ ήδη οργανώνονται βάρδιες περιφρούρησης του χώρου.
17.34 : Ανακοίνωση της Γενικής Συνέλευσης των Δημοσιογράφων της ΕΡΤ
"Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή: στην κοινωνία, τις αντιφάσεις της, τα προβλήματά της,
τις αγωνίες, τις ιδέες και τις δράσεις
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή: στον πολιτισμό, τον κόσμο του, τις διαφορετικές τάσεις,
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή: στον πολιτισμό, τον κόσμο του, τις διαφορετικές τάσεις,
αναζητήσεις και δυναμικές του.
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή: σε κάθε πολίτη του κόσμου, στην Ευρώπη, την Αμερική,
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή: σε κάθε πολίτη του κόσμου, στην Ευρώπη, την Αμερική,
την Ασία, την Αφρική, την Αυστραλία.
Το δυναμικό της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης έχει τη δύναμη και τη θέληση να κρατήσει ψηλά
Το δυναμικό της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης έχει τη δύναμη και τη θέληση να κρατήσει ψηλά
το κοινωνικό αγαθό της ενημέρωσης, του πολιτισμού, του αθλητισμού. Έχει την τόλμη και τη
βούληση να παλέψει για να πάψει η ΕΡΤ να χειραγωγείται από κάθε μονοκομματική ή
πολυκομματική εξουσία. Εμείς οι εργαζόμενοι, είμαστε ακόμη ζωντανοί και θα σταθούμε στο
ύψος των περιστάσεων. Θα αγωνιστούμε για ένα θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ΕΡΤ
που θα κατοχυρώνει και θα περιφρουρεί την ανεξαρτησία της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης,
θα κόψει, επιτέλους, τον ομφάλιο λώρο με την εκάστοτε κυβέρνηση και κάθε κέντρο ή
παράκεντρο πολιτικών και πελατειακών παρεμβάσεων.
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή, κτήμα και πραγματική ιδιοκτησία όλων των ελλήνων πολιτών.
Όσοι επεξεργάζονται σχέδια για λουκέτο στην ΕΡΤ δεν μπορεί παρά να αποσκοπούν σε
Η ΕΡΤ πρέπει να είναι ανοιχτή, κτήμα και πραγματική ιδιοκτησία όλων των ελλήνων πολιτών.
Όσοι επεξεργάζονται σχέδια για λουκέτο στην ΕΡΤ δεν μπορεί παρά να αποσκοπούν σε
εξυπηρέτηση άλλου τύπου συμφερόντων. Είναι επικίνδυνοι.
Οι δημοσιογράφοι της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα
Οι δημοσιογράφοι της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα
κρατήσουμε με κάθε μέσο και κάθε τρόπο την ΕΡΤ ανοιχτή. Καλούμε κάθε πολίτη από τη Γαύδο
μέχρι τον Έβρο για να αποτρέψουμε τον εφιάλτη. Να αποτρέψουμε κάθε απόπειρα φίμωσης του
Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα της χώρας.
Όσοι ονειρεύονται εφιάλτες ας μείνουν στη μακαριότητα του παραμυθιού της κακιάς μάγισσας
Όσοι ονειρεύονται εφιάλτες ας μείνουν στη μακαριότητα του παραμυθιού της κακιάς μάγισσας
ή ας ξυπνήσουν πριν είναι αργά. Εμείς είμαστε ξάγρυπνοι. Βρισκόμαστε σε διαρκή Γενική
Συνέλευση και καλούμε πολίτες, κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς, επιστήμονες,
ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών στις 7 το απόγευμα στο Ραδιομέγαρο της
Αγίας Παρασκευής. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω. Η ΕΡΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ".
Νωρίτερα
Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ, δίνεται η δυνατότητα
στους καθ' ύλην αρμόδιους υπουργούς να διαχειριστούν την περιουσία μίας ΔΕΚΟ, σε περίπτωση
που αυτή κλείσει.
Το σχετικό κείμενο υπογράφεται απ' όλα τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου και τον
πρωθυπουργό. Δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπογραφές των υπουργών που έχουν προταθεί
από το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ.
Η δημοσίευση της πράξης προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Από enet
Συνελεύσεις, κατάληψη, περιφρούρηση διαρκείας και έκτακτα δελτία
Κατάληψη στην ΕΡΤ ενάντια στο «λουκέτο» του Μαξίμου
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 19.00 στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ
Κατάληψη στην ΕΡΤ ενάντια στο «λουκέτο» του Μαξίμου
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 19.00 στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ
Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Σίμος Κεδίκογλου, μετά από σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου. Σε κατάληψη διαρκείας με
συνεχή λειτουργία της ΕΡΤ και έκτακτα δελτία ειδήσεων σε τηλεόραση και ραδιόφωνο,
αντιδρούν οι εργαζόμενοι στο «λουκέτο». Τρίζει η κυβερνητική συνοχή...
Ο Σίμος Κεδίκογλου έκανε λόγο για «χαρακτηριστική περίπτωση αδιαφάνειας και απίστευτης
δαπάνης». Τόνισε ότι η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν όλοι
αλλά κανείς δεν τόλμησε να αγγίξει. Χαρακτήρισε χαράτσι το τέλος που πληρώνουν οι
πολίτες στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Ανακοίνωσε ότι με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί αμέσως θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος,
δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος -Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης,
με «λιγότερο προσωπικό και σαφές οργανόγραμμα». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε
ότι ο νέος φορέας θα λειτουργήσει το ταχύτερο δυνατό.
Ανέφερε ότι το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά, ενώ όσοι από τους
εργαζόμενους το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλουν αίτηση για να προσληφθούν
στο νέο οργανισμό. «Υπάρχουν πολλοί άξιοι και ικανοί εργαζόμενοι, η πείρα και η
προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθεί ο νέος οργανισμός και θα συνεκτιμηθεί
κατά τη διαδικασία προσλήψεων με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια ΑΣΕΠ» πρόσθεσε
ο υπουργός Επικρατείας.
Τόνισε ότι το αρχείο της ΕΡΤ θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως, όπως και οι
δορυφορικές υπηρεσίες και οι σύγχρονες τεχνολογίες.
Ο κ. Κεδίκογλου είπε ότι μέχρι τη συγκρότηση του νέου Οργανισμού Ραδιοτηλεόρασης οι
πολίτες δεν θα πληρώνουν το «χαράτσι», ενώ στη συνέχεια θα πληρώνουν πολύ λιγότερα.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι υπολογίζεται πως οι πολίτες θα απαλλαγούν από ένα
ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ετησίως και πως για τις θέσεις της σημερινής ΕΡΤ που
κρίνονται υπεράριθμες, θα προσληφθούν μέσω ΑΣΕΠ νέοι εργαζόμενοι σε νοσοκομεία, ΚΕΠ και
όπου το δημόσιο έχει ανάγκη.
«Μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται χωρίς μεγάλες τομές», υπογράμμισε και συμπλήρωσε:
«η σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύει ότι διαθέτει την πολιτική βούληση και αυτό ζητάει και
περιμένει να δει ο ελληνικός λαός».
Ο Σίμος Κεδίκογλου τόνισε ότι "την ΕΡΤ την πληρώνει ο ελληνικός λαός με το χαράτσι στους
λογαριασμούς ηλεκτρικού γύρω στα 300 εκατομμύρια το χρόνο", ότι έχει τριπλάσιο έως
επταπλάσιο κόστος από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και τετραπλάσιο ως εξαπλάσιο
προσωπικό για πολύ μικρή τηλεθέαση.
«Έχει καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της. Μιλάμε για μια εταιρεία με έξι λογιστήρια
που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείριση των συμβάσεων,
καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης αδιαφάνειας στη διαχείριση του υλικού το οποίο δεν έχει
απογραφεί εδώ και οκτώ χρόνια. Καθεστώς προνομίων για τους εργαζόμενους που χρεώνουν
τεράστιο αριθμό υπερωριών», είπε χαρακτηριστικά.
«Σε μια περίοδο που ο ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για
καθυστερήσεις ή για δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για 'ιερές αγελάδες'
που παραμένουν άθικτες όταν επιβάλλονται περικοπές παντού» σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, με την οποία δίνεται η
δυνατότητα στους αρμόδιους υπουργούς ακόμη και να βάζουν «λουκέτο» σε ΔΕΚΟ υπό την
εποπτεία τους, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους κυβερνητικούς εταίρους και τα
κόμματα της αντιπολίτευσης.
Σε εξέλιξη βρίσκονται συσκέψεις της ΠΟΣΠΕΡΤ και σωματείων εργαζομένων, ενώ κόσμος
συρρέει στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Σε εξέλιξη νέα γενική συνέλευση των
εργαζομένων, ενώ ήδη οργανώνονται βάρδιες περιφρούρησης του χώρου.
Συγκέντρωση στις 19:00, Μεσογείων 432
Από enet
Τί έλεγε το 2011
Ο «μητροκτόνος» της ΕΡΤ Σίμος Κεδίκογλου
«Άλλωστε κι εγώ παιδί της ΕΡΤ είμαι, εδώ έμαθα τηλεόραση» δήλωνε το Φεβρουάριο του
2011 στο 27ο τακτικό συνέδριο της ΠΟΣΠΕΡΤ ο Σίμος Κεδίκογλου διαβεβαιώνοντας
τότε τους εργαζόμενους ότι θα σταθεί στο πλευρό τους, στον αγώνα που κάνουν για να
υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους.
Υπογράμμιζε τότε ότι «η ενημέρωση είναι κοινωνικό αγαθό και όχι προϊόν και για το λόγο αυτό
η δημόσια τηλεόραση πρέπει να είναι πρότυπο έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης». Αιχμή
του δόρατος έθετε και τότε τη διαφάνεια. Καυτηρίαζε μάλιστα τη λογική του “ψυγείου” που
υφίσταται το στελεχικό δυναμικό της δημόσιας τηλεόρασης που δεν είναι φίλα προσκείμενο
στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα, «γεγονός που απαξιώνει αξιόλογους υπαλλήλους».
Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, ο Σ. Κεδίκογλου σημείωνε ότι η συρρίκνωση και η απαξίωση
της ΕΡΤ είναι προς όφελος ιδιωτικών και ξένων συμφερόντων και δεν θα επέτρεπε να
συμβεί αυτό, εκφράζοντας και πάλι τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων
στην ΕΡΤ ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για την αναδιοργάνωση της δημόσιας τηλεόρασης.
Αυτά διαμήνυε το Νοέμβριο του 2011, «στο πλευρό» των εργαζομένων που
πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή κατά τη συνεδρίαση
του υπουργικού συμβουλίου για τις αλλαγές που προωθούσε ο κ. Μόσιαλος.
Τότε ανέφερε ότι «δεν κατανοεί το όφελος από το κλείσιμο της ΕΤ1 , από την
κατάργηση των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων και κυρίως δεν καταλαβαίνει τη λογική
του κλεισίματος των συχνοτήτων ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές, καθώς υπάρχει
άμεσος κίνδυνος καταπάτησής τους από ξένα τηλεοπτικά κανάλια».
Newsroom Enet
Από enet
http://greki-gr.blogspot.gr/2013/06/blog-post_266.html#more
Παύλος ο καλός ο μαθητής…….
Με αυτά που συμβαίνουν στον τόπο μας
και πριν
λίγο η κυβερνητική χουντική
λαίλαπα με νομοθετική
ρύθμιση κλείνει την κρατική ΕΡΤ και
της θυγατρικές
της Ραδιόφωνο και τηλεόραση και
όλα αυτά για να
βρούνε 2.500 Έλληνες εργαζόμενους για να
τους
απολύσουν κατά εντολή
της άθλιας
και άνθρωπο φάγας....τρόικας!!
Προφανώς και
θέλουν αίμα για να στέλνουν κλούβες
και ΜΑΤ γύρο από
το Ράδιο μέγαρο της ΕΡΤ μόλις
τελειώσει το πρόγραμμα
έχει δοθεί διορία να
βγάλουν τους εργαζόμενους και τους
δημοσιογράφους.
Από το 2008 μέχρι σήμερα μας τα έχουν
πρήξει κυριολεκτικός αλλά ακόμα αντέχουμε.
Η ξενόφερτη πλέον κυβέρνηση είναι πλέον και
με
το νυστέρι ευνουχισμένη πολιτικά
και δημοκρατικά
και πρέπει να παραιτηθεί τώρα.



0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου