Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Μέτρα για τον κορωνοϊό: Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ που χωρίζει τη χώρα σε «κίτρινες» και «κόκκινες» περιοχές

Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα έκτακτα μέτρα κατά του κορωνοίού – Θα ισχύσουν έως τις 8 Φεβρουαρίου -Επανέρχεται ο Χάρτης Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας.

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που περιλαμβάνει τα έκτακτα μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα έως τις 8 Φεβρουαρίου στις 6 το πρωί.

Όπως ανακοινώθηκε χθες, από σήμερα το πρωί ισχύει ο Χάρτης Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας και η χώρα χωρίζεται σε δύο επίπεδα υγειονομικής ασφάλειας, βάσει των οποίων αλλάζουν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού.

Η Ελλάδα χωρίζεται σε «κίτρινες» (Επίπεδο Α- Επιτήρησης) και σε «κόκκινες» (Επίπεδο Β - Αυξημένου Κινδύνου) περιοχές ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο. Στο κόκκινο επίπεδο μπορούν να μπουν τοπικές κοινότητες, δημοτικές ενότητες, όσο και δήμοι, Περιφερειακές Ενότητες και ολόκληρες Περιφέρειες αν το επιβάλλουν τα δεδομένα.

Τα μέτρα που εφαρμόζονται οριζόντια σε όλη την επικράτεια:


Τα μέτρα που εφαρμόζονται οριζόντια σε όλη τη χώρα είναι τα εξής:

  • Χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
  • 24ωρος περιορισμός κυκλοφορίας με χρήση SMS στο 13033 μόνο για έξι λόγους
  • Απαγόρευση μετακίνησης μεταξύ Περιφερειακών Ενοτήτων
  • Απαγόρευση ιδιωτικών συναθροίσεων
  • Εργασία με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό (εκ περιτροπής, τηλεργασία) σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα
  • Τηλε-εκπαίδευση σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
  • Ανοιχτά τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και όλα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες
  • Λειτουργία Ανώτατων Δικαστηρίων και Ειδικών Δικαστηρίων
  • Λειτουργία Super League 1 & 2, Basket League, Volleyball League
  • Το μεγαλύτερο μέρος της χώρας παρουσιάζει καλή επιδημιολογική εικόνα, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο επίπεδο Α' - επιτήρησης (κίτρινες περιοχές).

Τα μέτρα στο επίπεδο Α (κίτρινες περιοχές)


  • Απαγόρευση κυκλοφορίας από 21:00 έως 05:00
  • Διά ζώσης λειτουργία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια - Λύκεια) από 1η Φεβρουαρίου
  • Λειτουργία του λιανεμπορίου, των κομμωτηρίων, των κουρείων, των κέντρων αισθητικής, καθώς και των υπηρεσιών διαιτολογίας, υπηρεσιών διαιτολογικών μονάδων με εξαίρεση την άσκηση, υπηρεσιών προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος, αλλά και των ΚΤΕΟ με 1 άτομο ανά 25 τ.μ.
  • Πραγματοποίηση λειτουργιών με την παρουσία έως 25 ατόμων εντός ναών και έως 50 ατόμων στους μητροπολιτικούς ναούς
  • Επανέναρξη λειτουργίας των πρακτορείων ΟΠΑΠ (όχι ΟΠΑΠ PLAY) από 1η Φεβρουαρίου

Ποιες είναι οι «κόκκινες» περιοχές


Όσον αφορά το επίπεδο Β' - αυξημένου κινδύνου, σε αυτό κατατάσσονται οι περιοχές που παρουσιάζουν αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, δηλαδή οι «κόκκινες» περιοχές. Οι περιοχές αυτές είναι οι εξής: η Περιφέρεια Αττικής πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου η περιφερειακή Ενότητα Λέσβου, ο δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, οι δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, ο δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, ο δήμος Χαλκιδέων και ο οικισμός Ρομά της Δημοτικής Ενότητας Δυστίων του δήμου Κύμης-Αλιβερίου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, ο δήμος Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, ο δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, ο δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας.

Στις περιοχές αυτές από σήμερα μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου ισχύουν τα εξής μέτρα:

  • Aπαγόρευση κυκλοφορίας στις περιοχές αυτές από τις 6 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί, με εξαίρεση την Αττική όπου η απαγόρευση ισχύει από 21:00 έως 05:00. Επισημαίνεται ωστόσο ότι στους δήμους Αχαρνών και Ασπροπύργου η απαγόρευση κυκλοφορίας παραμένει από 18:00 έως 05:00.
  • Δια ζώσης λειτουργία των Γυμνασίων από 01/02/2021
  • Τηλε-εκπαίδευση για τα Λύκεια
  • Χώροι Λατρείας: Πραγματοποίηση λειτουργιών σε χώρους λατρείας με ανώτατο όριο τα 9 άτομα
  • Λειτουργία λιανεμπορίου με τη μέθοδο click away και λειτουργία καταστημάτων ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλείων, κομμωτηρίων και καταστημάτων προσωπικής περιποίησης με προκαθορισμένο ραντεβού (click-in-a-shop) και με 1 άτομο ανά 25 τ.μ.
  • Κλειστά τα καταστήματα τις Κυριακές

Διαβάστε ΕΔΩ το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τα νέα μέτρα

 

 https://www.protothema.gr/greece/article/1090155/metra-gia-ton-koronoio-dimosieutike-i-kua-pou-horizei-ti-hora-se-kitrines-kai-kokkines-periohes/

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Θεσσαλονίκη : Επέτειος Ολοκαυτώματος: Η "Άννα Φρανκ" της Θεσσαλονίκης - Τι μαρτυρά το τετράδιό της


Σχολικό εγχειρίδιο από παλαιοπωλείο της Θεσσαλονίκης "μαρτυρά" την τραγική μοίρα νεαρής Εβραιοπούλας.

Το πολυκαιρισμένο βιβλίο γαλλικής γραμματικής που εντόπισε ανάμεσα σε μια στοίβα με παλιά σχολικά εγχειρίδια ο ιστορικός Λεόν Σαλτιέλ σε παλαιοπωλείο της Θεσσαλονίκης δεν είχε μόνο ενδιαφέρουσα προέλευση -τον φημισμένο γαλλικό εκδοτικό οίκο Armand Colin με έδρα το Παρίσι- αλλά έκρυβε και την τραγική ιστορία της ιδιοκτήτριάς του, μιας νεαρής Εβραιοπούλας που δεν ...πρόλαβε να μεγαλώσει εξαιτίας του ναζιστικού μένους.

Ήταν το όνομα Laure Pitchon (Λορ Πιτσόν), γραμμένο επιμελώς με μολύβι, εν είδει υπογραφής, στην πίσω πλευρά του εξωφύλλου, αυτό που κίνησε το ενδιαφέρον του Θεσσαλονικού ιστορικού, ο οποίος επιμένει να δίνει ζωή (όνομα και ταυτότητα) στα αντικείμενα που ανακαλύπτει σε παλαιοπωλεία και παζάρια παλαιών αντικειμένων, εντός κι εκτός συνόρων.

Θέλοντας να ιχνηλατήσει τη ζωή της μαθήτριας πίσω από το βιβλίο, ο Θεσσαλονικιός ιστορικός ζήτησε τη βοήθεια της Αλίκης Αρούχ, υπεύθυνης του Ιστορικού Αρχείου της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, η οποία από το 2012, εμπνευσμένη από παλαιότερη δουλειά του επιζώντα του Ολοκαυτώματος Χάιντς Κούνιο και με κίνητρο τη δική της οικογενειακή ιστορία, άρχισε να καταρτίζει μια σειρά από βάσεις μεταδεδομένων που αφορούσαν τμήματα του υλικού του ΙΑΙΚΘ στήνοντας τη δική της λίστα θυμάτων Ολοκαυτώματος αλλά και μια παράλληλη λίστα επιζώντων μελών.

Σ' αυτές, κάθε καταχώρηση περιλαμβάνει μια σειρά από στοιχεία τεκμηριωμένα με έγγραφα του ΙΑΙΚΘ (οικογενειακό επώνυμο, κύριο όνομα, όνομα πατρός και μητρός, το γένος της συζύγου, επάγγελμα, διεύθυνση κ.ά). Μ' αυτά τα εργαλεία, λοιπόν, εντοπίστηκαν τρεις αναφορές που συνέπιπταν με το όνομα της μικρής μαθήτριας (Λορ ή Λόρα).

Η ταυτότητα της μικρής που δεν επέζησε

Όλες οι αναφορές αφορούσαν θύματα του Ολοκαυτώματος. "Η πρώτη", εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Σαλτιέλ, "ήταν κόρη του Ισαάκ και της Ρασέλ, με άγνωστη ημερομηνία γέννησης, έζησε στη συνοικία Χιρς, μια φτωχή γειτονιά πλάι στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό, γεγονός που καθιστούσε μάλλον απίθανο να ήταν εκείνη η ιδιοκτήτρια του βιβλίου. Η δεύτερη, κόρη του Σαμπετάι και της Σονχούλα, είχε γεννηθεί το 1942, γεγονός που σήμαινε πως ήταν περίπου ενός έτους, όταν απελάθηκε και δολοφονήθηκε στο Άουσβιτς Μπίρκεναου. Η τρίτη Λόρα, καταγεγραμμένη με το υποκοριστικό Λορέττα, κόρη του Ισαάκ και της Μενορά, είναι αυτή στην οποία πρέπει ν' ανήκε το βιβλίο. Είχε γεννηθεί το 1922, γεγονός που σημαίνει ότι απελάθηκε και δολοφονήθηκε σε ηλικία 21 ετών. Το βιβλίο, που εκδόθηκε το 1929, πρέπει να ήταν ένα από τα σχολικά εγχειρίδια που χρησιμοποίησε στο δημοτικό για να μελετήσει τη γαλλική γραμματική".

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα γαλλικά ήταν η "lingua franca" της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, η γαλλική γλώσσα υπήρξε ένας σημαντικός πυλώνας της εκπαίδευσής τους, μέσω των σχολείων της Alliance israélite universelle, που προσπάθησε να εισαγάγει δυτικά εκπαιδευτικά πρότυπα για τους Εβραίους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή. Το πρώτο σχολείο θηλέων στη Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1874. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο καθηγητής του Hebrew University της Ιερουσαλήμ Eyal Ginio (Εγιάλ Γκινιό), οι Γάλλοι αντιπροσώπευαν τον πεφωτισμένο πολιτισμό της Δύσης. Ως εκ τούτου, τα γαλλικά ήταν η κύρια γλώσσα διδασκαλίας στα σχολεία κι επίσης η γλώσσα των επιχειρήσεων (και όχι μόνο).

Η Laure (Loretta) Pitschon κηρύχθηκε νεκρή, μαζί με τις τρεις αδελφές της, από τον αδερφό τους Λεόν, το μόνο μέλος της οικογένειας που επέζησε από το Ολοκαύτωμα. Ο Λεόν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη μετά τον πόλεμο, παντρεύτηκε και στη δεκαετία του 1950 μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό το βιβλίο στέκεται ως άλλος μάρτυρας ενός νεαρού κοριτσιού που πήγε στο σχολείο, ήθελε να μάθει και να εξερευνήσει τον κόσμο, είχε όνειρα και μια ολόκληρη ζωή για να ζήσει, την οποία της στέρησε το μίσος, ο φανατισμός και ο αντισημιτισμός. "Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για τη μνήμη των θυμάτων είναι να εργαστούμε σκληρά για να επιτύχουμε έναν κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι θα τυγχάνουν σεβασμού και ισότητας, έναν κόσμο απαλλαγμένο από κακομεταχείριση και γενοκτονίες", αναφέρει ο Λεόν Σαλτιέλ, ο οποίος επέλεξε να δημοσιοποιήσει την ιστορία αυτή σήμερα, ανήμερα της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Ολοκαυτώματος.

"Θεώρησα πως είναι πολύ συγκινητικό να περιέρχεται στην κατοχή σου ένα βιβλίο που ανήκε σε ένα μικρό κορίτσι που δολοφονήθηκε τόσο βάναυσα", λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιστορικός, εξηγώντας πως όταν τελικά γίνει το Μουσείο Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη θα δωρίσει εκεί το βιβλίο αυτό ως κειμήλιο της άλλοτε πολυπληθούς εβραϊκής κοινότητας της πόλης.

Πίσω από τα νούμερα υπάρχουν άνθρωποι

Με αφορμή τη σημερινή Διεθνή Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Ολοκαυτώματος, ο Λεόν Σαλτιέλ υπενθυμίζει με εμφατικό τρόπο πως τα έξι εκατομμύρια θύματα της ναζιστικής θηριωδίας δεν είναι απλώς ένα αφηρημένο νούμερο. "Δεν μιλάμε απλώς για έξι εκατομμύρια, μιλάμε για έξι εκατομμύρια ανθρώπους, που είχαν όνομα, ζωή, οικογένειες, φίλους, αισθήματα κι όλα αυτά χάθηκαν εν μία νυκτί στο πλαίσιο μιας παράλογης γενοκτονίας", λέει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως είναι ασύλληπτη η αίσθηση του μίσους για το πόσο η διαβόητη "Τελική Λύση" είχε μπει στο DNA της τότε γερμανικής διοίκησης.

Με αφορμή, δε, τις τελευταίες αντισημιτικές επιθέσεις στην Ελλάδα αλλά και αλλού στον κόσμο, ο κ. Σαλτιέλ υπογραμμίζει -μεταξύ άλλων- την ανάγκη διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος ώστε να μην επαναληφθούν "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ" τέτοια ειδεχθή εγκλήματα. "Υπήρχαν κάποιοι που έλεγαν πως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο τελείωσε ο αντισημιτισμός. Έλεγαν, μετά από αυτές τις θηριωδίες πώς είναι δυνατόν να είναι κανείς αντισημίτης ή ρατσιστής; Παρ' όλα αυτά βλέπουμε πως ο αντισημιτισμός και η άρνηση του Ολοκαυτώματος συνεχίζουν να υπάρχουν", σημειώνει κι επισημαίνει πως "μπορεί ν' ακούγονται όλα αυτά μακρινά και περασμένα, αλλά οι συνέπειές τους είναι πραγματικές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/epeteios-olokautomatos-i-anna-frank-tis-thessalonikis---ti-martura-to-tetradio-tis/

Ζάννα Σαατσόγλου - Σαδικάριο: Ποια είναι η επιζήσασα του Άουσβιτς που έκανε πρώτη το εμβόλιο σε γηροκομείο της Θεσσαλονίκης

Η επιζήσασα του Άουσβιτς που εμβολιάστηκε για τον κορονοϊό σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης

Ελπίδα για μια μελλοντική συνάντηση από κοντά, ίσως και για ένα θερμό αγκάλιασμα, με τα μέλη των οικογενειών τους, γέννησε ο εμβολιασμός κατά του κορονοϊού στους εννιά ηλικιωμένους και ηλικιωμένες, που φιλοξενούνται στο φιλανθρωπικό ίδρυμα "Γηροκομείο Σαούλ Μοδιάνο", στη Θεσσαλονίκη. Ανάμεσά τους είναι και μια γυναίκα που επέζησε από το Άουσβιτς, η ενενηνταεξάχρονη Ζάννα Σαατσόγλου, το γένος Σαδικάριο, η οποία μετά τον θάνατο του συζύγου της επέλεξε να μείνει στο Ίδρυμα.

Το νούμερο "39505"

Η Ζάνα Σαατσόγλου, Θεσσαλονικιά εβραϊκής καταγωγής, γεννήθηκε το 1924. Το 1943, σε ηλικία μόλις 18 ετών, μεταφέρθηκε από τους Ναζί στο κολαστήριο του Άουσβιτς στην Πολωνία όπου είχε το νούμερο "39505". Είναι η μόνη από την οικογένειά της και από τους ελάχιστους Εβραίους της Θεσσαλονίκης που κατάφεραν να επιβιώσουν από τις θηριωδίες των Ναζί και να βγουν ζωντανοί από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Οι γονείς και τα αδέρφια της εξοντώθηκαν εκεί.

Η Ζαννα Σαατσόγλου Σαδικάριο, επιζήσασα του Άουσβιτς




Για τη φρίκη που έζησε αλλά και για τον αγώνα επιβίωσης που έδωσε στο Άουσβιτς μπορείτε να τη δείτε να μιλά στο παρακάτω ντοκιμαντέρ του 1998, όπου η κ. Ζάννα αφηγείται την ιστορία της σε μαθητές του Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης.

Η Ζάννα Σαατσόγλου αποτελεί σύμβολο ελπίδας και παρά το γεγονός πως ζει τα τελευταία χρόνια σε γηροκομείο, δεν χάνει την ευκαιρία να παρευρεθεί σε δράσεις και τελετές που θυμίζουν τη φρίκη που προκάλεσαν και τα εγκλήματα που διέπραξαν οι Ναζί.

Μάλιστα είχε παρευρεθεί και στην τελετή θεμελίωσης του Μουσείου του Ολοκαυτώματος. Τότε είχε συναντηθεί και είχε μιλήσει με τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο του Ισραήλ Ρεουβέν Ριβλίν.

"Με τρομάζει η ιδέα ότι μπορεί να φύγει, χωρίς να μπορέσω να την αγκαλιάσω"

Η κ. Ζάννα εμβολιάστηκε σήμερα μαζί με το προσωπικό και τους υπόλοιπους φιλοξενούμενους του Ιδρύματος εμβολιάστηκαν , παρουσία του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Παναγιώτη Αρκουμανέα.Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο εμβολιασμός της εμπεριέχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό και στέλνει μήνυμα ελπίδας.

Η κόρη της, Χρυσούλα Σαατσόγλου-Παλιαδέλη, μετά από το πρώτο lockdown μπορούσε να τη βλέπει μόνο από μακριά και τώρα, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λαχταράει την ημέρα που θα μπορέσει να την ξαναγκαλιάσει.

"Με τρομάζει η ιδέα ότι μπορεί να φύγει, χωρίς να μπορέσω να την αγκαλιάσω" λέει η κα Σαατσόγλου-Παλιαδέλη, αναφέροντας ότι η μητέρα της ζει περισσότερο από 10 χρόνια στο Ίδρυμα, με δική της επιλογή και ότι η πανδημία τους στέρησε τη δυνατότητα της επικοινωνίας από κοντά. "Μέχρι πριν 5-6 χρόνια, η μητέρα μου ήταν δραστήρια, μάζευε τους φιλοξενούμενους του ιδρύματος και τους έκανε γιόγκα. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει "πέσει", γιατί είναι πια πολύ μεγάλη" προσθέτει.

https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/zanna-saatsoglou---sadikario-poia-einai-i-epizisasa-tou-aousbits-pou-ekane-proti-to-embolio-se-girokomeio-tis-thessalonikis/

"Norman Atlantic": Ένοχοι οι πέντε από τους 11 κατηγορούμενους για την πολύνεκρη φωτιά στο πλοίο.

Στο δρομολόγιο του "Norman Atlantic" είχαν χάσει τη ζωή τους 12 άνθρωποι ενώ κάποιοι θεωρούνται έως και σήμερα αγνοούμενοι. 

Την ενοχή των 5 κατηγορουμένων από τους συνολικά 11, για τη πολύνεκρη φωτιά που είχε εκδηλωθεί τα ξημερώματα της 28/12/2014 από άγνωστη αιτία, στο γκαράζ του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου "Norman Atlantic" με ιταλική σημαία ανοιχτά της Αδριατικής, αποφάσισε το Πρωτοδικείο Πειραιά.

Καταδικάστηκαν οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ καθώς και τρία μέλη του πληρώματος/υπάλληλοι της εταιρείας. Το δικαστήριο μετά από συγχωνεύσεις επέβαλε συνολική ποινή πέντε ετών στον καθένα, μετατρέψιμων σε 20 ευρώ την ημέρα για τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ, 10 ευρώ για τα δύο μέλη του πληρώματος και 5 ευρώ την ημέρα στον τρίτο που ήταν κατώτερο πλήρωμα. Η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκασή της από το εφετείο.

Ανάλογο δικαστήριο και στην Ιταλία

Ανάλογο δικαστήριο γίνεται και στην Ιταλία, ενώ όποια αμετάκλητη απόφαση εκδοθεί πρώτη σε μία από τις δύο χώρες, αποτελεί δεδικασμένο και για την άλλη. Στο δρομολόγιο του φορτηγού πλοίου είχαν χάσει τη ζωή τους 12 άνθρωποι ενώ κάποιοι θεωρούνται έως και σήμερα αγνοούμενοι.

Σύμφωνα με στελέχη της ΑΝΕΚ, το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ. Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.


Το πλοίο την ημέρα του πολύνεκρου ναυτικού ατυχήματος είχε αναχωρήσει από την Πάτρα με 485 επιβαίνοντες, εκ των οποίων 55 μέλη του πληρώματος, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνα.

https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/norman-atlantic-enoxoi-oi-pente-apo-tous-11-katigoroumenous-gia-tin-polunekri-fotia-sto-ploio/

Βιασμός 11χρονης αθλήτριας: Προφυλακιστέος ο 38χρονος - "Την αγαπώ, όταν βγω από την φυλακή θα την παντρευτώ"

Προκλητικός μέχρι τέλους ο πρώην προπονητής - 

Επιμένει πως δεν υπήρξε βιασμός της ανήλικης κοπέλας καθώς είχε συναινέσει η ίδια.


Προφυλακιστέος κρίθηκε σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο 38χρονος που κατηγορείται για τον βιασμό της 20χρονης σήμερα αθλήτριας ιστιοπλοΐας όταν εκείνη ήταν μόλις 11 ετών. Ο πρώην προπονητής οδηγείται στη φυλακή με ομόφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα μετά από την απολογία του η οποία διήρκησε τέσσερις ολόκληρες ώρες.

Κατηγορείται για βιασμό κατ’ εξακολούθηση, αποπλάνηση κατ’ εξακολούθηση και κατάχρηση σε ασέλγεια, σε βαθμό κακουργήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 38χρονος, που παρέδωσε και γραπτώς τις θέσεις του, επανέλαβε και ενώπιον της δικαστικής λειτουργού όσα είχε ισχυριστεί σε δημόσιες δηλώσεις του, επιμένοντας πως αρνείται τον βιασμό και αναφέροντας πως είχε ερωτική σχέση με την ανήλικη, όχι όταν εκείνη ήταν 11 χρονών αλλά αργότερα, ενώ τονίζει πως "υπήρχε συναίνεση" για όσα έγιναν σε βάρος της ανήλικης.

Ο 38χρονος φέρεται να είπε απολογούμενος, πως εξακολουθεί να αγαπά την αθλήτρια: "Την αγαπάω ακόμα. Ξέρω ότι θα τιμωρηθώ, πρέπει να τιμωρηθώ για αυτό που έγινε. Να κάνει λίγο υπομονή, όταν βγω από τη φυλακή θα την παντρευτώ" είπε σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ αποδεχόμενος την ποινική μεταχείριση που θα αντιμετώπιζε με το τέλος της διαδικασίας απολογίας, φέρεται να είπε: "Να με στείλετε στη φυλακή, όμως να ξέρετε πως όταν κάναμε σχέση δεν ήταν 11 ετών. Είχε συμπληρώσει τα 13 της χρόνια".

Η τότε ηλικία της κοπέλας δεν τροποποιεί καθόλου την ποινική του μεταχείριση- αφού οι προβλέψεις του νόμου αλλάζουν από τα 14 και μετά- ενώ η ίδια η κοπέλα τον διαψεύδει και αρνείται ότι υπήρχε συναίνεση.

Ως μάρτυρες υπεράσπισής του ο πρώην προπονητής έχει προτείνει τους γονείς του οι οποίοι επίσης καταθέτουν σήμερα στην 16η ανακρίτρια.


Το μαρτύριο της αθλήτριας: "Απειλούσε ότι θα με σκοτώσει"

Η ενήλικη σήμερα κοπέλα διαψεύδει με απόλυτο τρόπο τους ισχυρισμούς του 38χρονου και τον κατηγορεί ότι απειλούσε τη ζωή της και τη ζωή των δικών της, εάν μιλούσε.

Η 20χρονη φέρεται να υποστηρίζει πως ο 38χρονος τη βίασε ενόσω ήταν 11 ετών και την απειλούσε ότι θα τη σκοτώσει ή θα καταστρέψει την οικογένειά της εάν μιλούσε για όσα συνέβαιναν. Μάλιστα, της έλεγε ότι αν πει όσα βίωνε, αυτός θα κατέστρεφε οικονομικά την οικογένειά της που θα διαλυόταν από ντροπή.

"Καμία συναίνεση, καθαρός βιασμός" φέρεται να δηλώνει η αθλήτρια ιστιοπλοΐας, η οποία καταγγέλει πως το 2013 μαζί με τους γονείς της κι έναν ακόμη παράγοντα του ομίλου Ιστιοπλοΐας του τόπου κατοικίας της, κατέφυγαν στην αστυνομία για να καταγγείλουν όσα βίωνε το παιδί από διετίας.

Όμως εκεί, ο διοικητής του τμήματος, τους συνέστησε να μην μπουν στον "κυκεώνα" των μηνύσεων, που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί ψυχικά πολύ περισσότερο το κορίτσι. Μετά ωστόσο από αυτό, σύμφωνα με την αθλήτρια, ο προπονητής απολύθηκε από τον όμιλο και έφυγε από την πόλη.

Η αθλήτρια δεν είχε μιλήσει ξανά για τον βιασμό της, μέχρι που είδε τη Σοφία Μπεκατώρου να καταγγέλει όσα βίωσε ως νεαρή αθλήτρια από παράγοντα της ομοσπονδίας Ιστιοπλοΐας. Τότε, όπως η ίδια αναφέρει, επικοινώνησε με την ολυμπιονίκη και συναντήθηκαν. "Τα είχα θάψει μέσα μου τόσα χρόνια, αλλά όταν άκουσα τη Σοφία να μιλά, αποφάσισα να το κάνω κι εγώ" φέρεται να είπε στον εισαγγελέα.

https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/biasmos-11xronis-athlitrias-profulakisteos-o-ametanoitos-38xronos-proponitis---arneitai-ta-panta-kai-dilonei-eroteumenos/

Δίκη για τα στημένα ματς στο ποδόσφαιρο: Ομόφωνα αθώοι και οι 28 κατηγορούμενοι

Ανάμεσα στους αθωωθέντες είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρώην παράγοντες της ΕΠΟ, όπως ο Γιώργος Σαρρής, πρώην στελέχη της ΚΕΔ, ποδοσφαιριστές, πρώην παράγοντες της ομάδας της Βέροιας και του Ατρομήτου κ.α.

Ομόφωνα αθώοι κρίθηκαν από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων και οι 28 παράγοντες του ποδοσφαίρου που δικάστηκαν για χειραγώγηση συγκεκριμένων ποδοσφαιρικών αγώνων το 2012 και το 2013.

Έπειτα από πολύμηνη ακροαματική διαδικασία, το δικαστήριο έκρινε ότι δεν προέκυψαν στοιχεία για τις δύο κατηγορίες που κατά περίπτωση είχαν αποδοθεί στους κατηγορουμένους και αφορούσαν την πλημμεληματικού βαθμού σύσταση συμμορίας και το κακούργημα της αλλοίωσης αποτελέσματος αγώνων.

Ανάμεσα στους αθωωθέντες είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρώην παράγοντες της ΕΠΟ, όπως ο Γιώργος Σαρρής, πρώην στελέχη της ΚΕΔ, ποδοσφαιριστές, πρώην παράγοντες της ομάδας της Βέροιας και του Ατρομήτου κ.α. 

Βαγγέλης Μαρινάκης (ιδιοκτήτης ΠΑΕ Ολυμπιακός)

Γιώργος Σαρρής (πρώην πρόεδρος ΕΠΟ)

Θεόδωρος Κουρίδης (πρώην νομικός σύμβουλος ΕΠΟ)

Άρης Σταθόπουλος (πρώην αντιπρόεδρος ΕΠΟ)

Γιάννης Παπακωνσταντίνου (πρώην αν. πρόεδρος ΕΠΟ)

Νίκος Προύντζος (πρώην μέλος ΔΣ ΕΠΟ)

Γιώργος Δούρος (πρώην αρχιδιαιτητής)

Θανάσης Μπριάκος (πρώην μέλος της ΚΕΔ)

Κώστας Ιωαννίδης (πρώην διαιτητής Super League)

Γιάννης Κάμπαξης (πρώην διαιτητής Super League)

Απόστολος Αμπάρκιολης (πρώην διαιτητής Super League)

Αλέξανδρος Δημητρόπουλος (πρώην διαιτητής Super League)

Θανάσης Γιάχος (πρώην διαιτητής Super League)

Ηλίας Σπάθας (πρώην διαιτητής Super League)

Γιώργος Αρβανιτίδης (πρώην ιδιοκτήτης ΠΑΕ Βέροια)

Γιώργος Λαναρής (πρώην γενικός αρχηγός Βέροιας)

Ρικάρντο Σα Πίντο (πρώην προπονητής Ατρομήτου)

Κώστας Μπάρμπας (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Δημήτρης Αμαραντίδης (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Ηλίας Ιωάννου (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Αλέξανδρος Καλογέρης (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Δημήτρης Μάνος (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Χαράλαμπος Παυλίδης (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Γιώργος Σκαθαρούδης (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Πέρεζ Μορένο (πρώην ποδοσφαιριστής Βέροιας)

Γιώργος Σπανός (ιδιοκτήτης ΠΑΕ Ατρόμητος)

Γιάννης Αγγελόπουλος (τεχνικός διευθυντής Ατρομήτου)

Γιάννης Κομπότης (πρώην ιδιοκτήτης ΠΑΕ Λεβαδειακός)

Τον περασμένο Δεκέμβριο ο εισαγγελέας Έδρας Χαράλαμπος Λακαφώσης είχε εισηγηθεί την αθώωση της πλειονότητας των κατηγορουμένων και την καταδίκη 5 κατηγορουμένων, παραγόντων και ποδοσφαιριστών, το 2012 της Βέροιας και διαιτητή, το 2013, σε αγώνα του Ολυμπιακού με την Παναχαϊκή, που τελικώς σήμερα αθωώθηκαν από το δικαστήριο.

Πηγή: Capital.gr

https://www.thetoc.gr/athlitika/article/diki-gia-ta-stimena-mats-sto-podosfairo-omofona-athooi-kai-oi-28-katigoroumenoi/ 

"Καθάρισε" ΠΑΟΚ και πρωτάθλημα ο Ολυμπιακός - Εμφατικό 3-0 και +12 - Ήττα σοκ για ΑΕΚ από τον ΠΑΣ

 

Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός, αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία και "κλειδώνει" 

τον 46ο τίτλο του - Έχασε η ΑΕΚ, κέρδισε ξανά ο Παναθηναϊκός.

Μισό πρωτάθλημα κατέκτησε σήμερα ο Ολυμπιακός, νικώντας τον ΠΑΟΚ με 3-0 στο ντέρμπι τη 19ης αγωνιστικής, και ανεβάζοντας τη διαφορά τους στο +12 απ’ τη 2η ΑΕΚ και +15 από τον έτερο "δικέφαλο".

Έκαναν... πάρτι οι Πειραιώτες στο δεύτερο ημίχρονο με τα γκολ των Ελ Αραμπί, Καμαρά, Βρουσάι.

Ο ΠΑΟΚ μπήκε στο παιχνίδι με διάθεση να αιφνιδιάσει τον Ολυμπιακό και στο 4’ έφτασε κοντά στο γκολ, όταν από γύρισμα του Ελ Καντουρί, ο Κρμέντσικ σούταρε μέσα από την περιοχή, αναγκάζοντας τον Σα σε μία εξαιρετική επέμβαση. Ο Πορτογάλος γκολκίπερ έδειξε αντίστοιχα αντανακλαστικά και στο φάουλ του Βιεϊρίνια στο 6’, μπλοκάροντας με άνεση τη μπάλα, με τους Πειραιώτες να ανεβάζουν στη συνέχεια την απόδοσή τους. 

Στο 38’ ο Ολυμπιακός έχασε την πρώτη μεγάλη ευκαιρία του, όταν από βαθιά μπαλιά του Σεμέδο, ο Μπρούμα πέρασε τη μπάλα προς τον Καμαρά, ο οποίος γύρισε και πλάσαρε με τη μπάλα να περνάει ελάχιστα άουτ από το αριστερό δοκάρι. 

Στο αμέσως επόμενο λεπτό, ο Καμαρά πέρασε δύο παίκτες από τα δεξιά και γύρισε προς τον Μπρούμα, όμως το πλασέ του Πορτογάλου χτύπησε στο δεξί δοκάρι του Ζίβκοβιτς κι έφυγε άουτ. Στο 44’ ο Τζόλης σούταρε με τη μία μετά το γύρισμα του Αντρίγια Ζίβκοβιτς, όμως ο Σα έδιωξε με τα πόδια, στην τελευταία φάση του πρώτο ημιχρόνου.

Στο δεύτερο 45λεπτο, ο Ολυμπιακός μπήκε στο γήπεδο με το πόδι στο... γκάζι και στο 50’ μετά από εξαιρετική συνεργασία του Φορτούνη με τον Μπουχαλάκη και ψηλοκρεμαστή ασίστ του τελευταίου προς τον Ελ Αραμπί, ο πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος δεν το σκέφτηκε... δεύτερη φορά και με σουτ στη γωνία έκανε το 1-0.

Ο ΠΑΟΚ προσπάθησε να αντιδράσει και είχε δύο καλές στιγμές με τους Ουάρντα στο 66’ (κεφαλιά, που απέκρουσε ο Σα) και Ελ Καντουρί στο 69’ (μακρινό σουτ που έδιωξε ο γκολκίπερ των "ερυθρόλευκων"), όμως ο Ολυμπιακός έφτασε πιο κοντά στο γκολ, έχοντας δεύτερο δοκάρι με τον Καμαρά (ακούμπησε πρώτα τη μπάλα ο Ζίβκοβιτς και της άλλαξε πορεία).

Ότι δεν κατάφερε ο Καμαρά στο 71’, το πέτυχε έξι λεπτά νωρίτερα, μετά από κλέψιμο, κούρσα κι ασίστ από τον Ελ Αραμπί, "κλειδώνοντας" ουσιαστικά τη νίκη του Ολυμπιακού.

Στο 89ο λεπτό, ο Μάριος Βρουσάι έβαλε την τελική... πινελιά στο ματς για τους Πειραιώτες, καθώς πήρε ωραία πάσα από τον Ελ Αραμπί, πλάσαρε αρχικά στο δοκάρι, αλλά με δεύτερη προσπάθεια διαμόρφωσε το τελικό 3-0.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ (Π. Μαρτίνς): Σα, Ραφίνια, Σεμέδο, Μπα, Ρέαμπτσιουκ, Εμβιλά, Καμαρά (88’ Πέπε), Μπουχαλάκης, Φορτούνης (73’ Βρουσάι), Μπρούμα, Ελ Αραμπί.
ΠΑΟΚ (Π. Γκαρσία): Ζ. Ζίβκοβιτς, Ροντρίγκο, Βαρέλα, Ίνγκασον, Βιεϊρίνια, Αουγκούστο (78’ Σβαμπ), Καντουρί, Α. Ζίβκοβιτς (78’ Μουργκ), Ουάρντα, Τζόλης (88’ Λάμπρου), Κρμέντσικ (71’ Σφιντέρσκι).

"Πάγωσε" την ΑΕΚ ο ΠΑΣ Γιάννινα

Σοκ για την ΑΕΚ, που ηττήθηκε 2-0 από τον ΠΑΣ Γιάννινα στο ΟΑΚΑ στο πλαίσιο της 19ης αγωνιστικής της Super League. Πολύ κακή εμφάνιση για την ομάδα του Μανόλο Χιμένεθ, άψογοι τακτικά οι παίκτες του Αργύρη Γιαννίκη, έφτασαν δίκαια στη νίκη με τα γκολ του Σάντι Κρίζμαν στο 33' (πέναλτι) και του Μπατίστ Λεό στο 87΄.

Για τρίτο συνεχόμενο εντός έδρας ματς, η εικόνα της ΑΕΚ στο πρώτο ημίχρονο ήταν τραγική. Μετά τον Ατρόμητο και τον Παναιτωλικό, ο ΠΑΣ Γιάννινα όχι απλώς κράτησε με ευκολία τους γηπεδούχους μακριά από τα καρέ του Γιούρι Λοντίγκιν (ντεμπούτο σήμερα στη νέα του ομάδα), αλλά προηγήθηκε και στο σκορ.

Απειλεί ΠΑΟΚ, ΑΕΚ ο Παναθηναϊκός

Αν και βρέθηκε να παίζει σχεδόν για ένα ημίχρονο με δέκα παίκτες (αποβολή του Χουάνκαρ στο 55’), ο Παναθηναϊκός νίκησε με 2-0 και το Βόλο στο "Πανθεσσαλικό", στο πλαίσιο της 19ης αγωνιστικής της Super League, έφτασε τις πέντε σερί νίκες (και τα έξι συνεχόμενα ματς με μηδέν παθητικό) και πλησίασε ξανά την πρώτη τετράδα.

Οι Καμπετσής και Ιωαννίδης τα δύο "πράσινα" γκολ, δοκάρι για τους γηπεδούχους ο Φεράρι στο 17’.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της 19ης αγωνιστικής και η βαθμολογία της Super League:

ΟΦΗ-Αστέρας Τρίπολης 0-1

Άρης-ΑΕΛ 1-0

ΝΠΣ Βόλος-Παναθηναϊκός 0-2

ΑΕΚ-ΠΑΣ Γιάννινα 0-2

Λαμία-Απόλλων Σμύρνης 1-0

Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ 3-0

Παναιτωλικός-Ατρόμητος 28/1 (17:15)

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (σε 19 αγ.)

 

1. Ολυμπιακός 51

2. Άρης 39

3. ΑΕΚ 37

4. ΠΑΟΚ 36

5. Παναθηναϊκός 34

6. Αστέρας Τρίπολης 30

7. ΝΠΣ Βόλος 23

8. Ατρόμητος 21 -18αγ.

9. ΟΦΗ 19

10. Απόλλων Σμύρνης 18 -18αγ.

11. ΠΑΣ Γιάννινα 18

12. Παναιτωλικός 12 -18αγ.

13. Λαμία 10 -17αγ.

14. ΑΕΛ 8 -18αγ.

 https://www.thetoc.gr/athlitika/article/katharise-paok-kai-protathlima-o-olumpiakos---emfatiko-3-0-kai-12---itta-sok-gia-aek-apo-ton-pas-binteo/

Τραγωδία στον Όλυμπο: Αυτοί είναι οι δύο νεκροί ορειβάτες - Γιατροί στη μάχη με τον κορονοϊό

Οι δύο άτυχοι ορειβάτες νίκησαν τον κορονοϊό, όμως λύγισαν από τη χιονοστιβάδα που τους παρέσυρε στον Όλυμπο.

Σοκαρισμένη είναι η κοινωνία της Λάρισας με τον θάνατο των δύο ορειβατών, που παρασύρθηκαν από χιονοστιβάδα στον Όλυμπο, αγνοούνταν για ώρες και τελικά ανασύρθηκαν νεκροί.

Τα θύματα, των οποίων τα ίχνη χάθηκαν ενώ έκαναν ορειβασία στην περιοχή Ξερολάκι, ήταν 49 και 46 χρόνων. Ο ένας εργαζόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας ως παθολόγος-εντατικολόγος, και ο δεύτερος ως αναισθησιολογος στο ίδιο νοσοκομείο.

Σύμφωνα με το larissanet.gr, οι δύο άτυχοι γιατροί είναι ο Θεόδωρος Χατζόπ

ουλος, αναισθησιόλογος, και ο Τηλέμαχος Ζαφειρίδης παθολόγος, που εργάζονταν στη ΜΕΘ του ΓΝΛ, στην πρώτη γραμμή στη μάχη κατά του κορονοϊού.

Οι συνάδελφοί τους είναι συντετριμμένοι και κάνουν λόγο για υπέροχους ανθρώπους, αλλά και εξαίρετους επιστήμονες.

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας:

"Ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας εκφράζει την ανείπωτη θλίψη του για τον άδικο θάνατο δύο μάχιμων γιατρών, μετά από τραγικό ατύχημα στον Όλυμπο. Η ιατρική κοινότητα αλλά και η κοινωνία της Λάρισας είναι συγκλονισμένη. Ο πρόωρος θάνατος των δύο συναδέλφων ενός αναισθησιολόγου και ενός παθολόγου-εντατικολόγου, επιμελητών Α' της ΜΕΘ του Γ.Ν. Λάρισας, από πτώση χιονοστιβάδας στο βουνό των Θεών, κατά την άσκηση του αγαπημένου τους αθλήματος της ορειβασίας, μας συγκλονίζει και ταυτόχρονα μας προβληματίζει γιατί ο χαμός τους αφαιρεί από την πρώτη γραμμή της μάχης κατά του κορoνοϊού δύο αξιόλογους επιστήμονες. Θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειές τους".

Το χρονικό της τραγωδίας

Οι δύο άτυχοι άντρες εντοπίστηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους έπειτα από μεγάλη επιχείρηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη θέση Ξερολάκι του Ολύμπου. Την Πυροσβεστική Υπηρεσία κάλεσε τρίτο άτομο που βρισκόταν μαζί τους, ο οποίος είναι καλά στην υγεία του και παρέμεινε στο σημείο, περιμένοντας τους διασώστες.

Για τον εντοπισμό των δύο ορειβατών είχε απογειωθεί ελικόπτερο Super Puma από την Αθήνα, με τέσσερις εναέριους διασώστες. Επίσης, στο δύσβατο σημείο επρόκειτο να μεταβούν πυροσβέστες από την 2η ΕΜΑΚ Θεσσαλονίκης, την 8η ΕΜΑΚ Λάρισας και από τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες Κατερίνης και Ελασσόνας. Εντέλει, το βράδυ της Πέμπτης με ερπυστριοφόρο της 8ης ΕΜΑΚ ολοκληρώθηκε η μεταφορά των δύο νεκρών που παραδόθηκαν στο ΕΚΑΒ. 

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης ανακοίνωσε ότι έχει ενημερωθεί για το συμβάν μέσω ασυρμάτου από το τρίτο μέλος της ορειβατικής παρέας, το οποίο βρισκόταν σε κατάσταση σοκ. Μέλη της ΕΜΑΚ από την Θεσσαλονίκη ετοιμάζονταν πριν γίνουν γνωστά τα τραγικά νέα να μεταβούν στο σημείο.

Ε/Π SuperPuma του Π.Σ. με 4 εναέριους διασώστες μεταβαίνει στη θέση Ξερολάκι Ολύμπου, για έρευνα και διάσωση ατόμων. Μεταβαίνουν επίσης 7 πυροσβέστες με 3 οχήματα από Π.Υ. Ελασσόνας και της Π.Υ. Κατερίνης, καθώς και οι ΟΟΕΔ της 2ης ΕΜΑΚ,8ης ΕΜΑΚ με 8 και 11 πυροσβέστες αντίστοιχα
Σε συνέχεια προηγούμενου μηνύματος εντοπίστηκαν 2 άτομα χωρίς τις αισθήσεις τους, από εναέριους διασώστες του Ε/Π SuperPuma του Π.Σ. και συνεχίζονται οι ενέργειες για την ανάσυρσή τους.
 
Ε/Π SuperPuma του Π.Σ. με 4 εναέριους διασώστες μεταβαίνει στη θέση Ξερολάκι Ολύμπου, για έρευνα και διάσωση ατόμων. Μεταβαίνουν επίσης 7 πυροσβέστες με 3 οχήματα από Π.Υ. Ελασσόνας και της Π.Υ. Κατερίνης, καθώς και οι ΟΟΕΔ της 2ης ΕΜΑΚ,8ης ΕΜΑΚ με 8 και 11 πυροσβέστες αντίστοιχα
 

Καβάλα 🇬🇷 Β'Π.Π. Πίσω στην ιστορία μας στα δύσκολα χρόνια....

 
 
Σήμερα 27η Ιανουαρίου, τιμούμε την Διεθνή Ημέρα Μνήμης Θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Την Ημέρα αυτή ενωνόμαστε για να θυμηθούμε ένα από τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα της εποχής μας: τη συστηματική δολοφονία στο Ολοκαύτωμα έξι εκατομμυρίων Εβραίων ανδρών, γυναικών και παιδιών και εκατομμύρια άλλων από τους Ναζί και τους συνεργάτες τους, ανάμεσα τους και εκατοντάδες Καβαλιώτες της Εβραϊκής κοινότητας .
Δέσμευση ότι δε θα ξεχάσουμε ποτέ. Υπόσχεση να λέμε τις ιστορίες τους και να τους τιμούμε, υπερασπίζοντας πάντα το δικαίωμα όλων των ανθρώπων να ζουν με αξιοπρέπεια σε έναν δίκαιο και ειρηνικό κόσμο.
Με προτροπή του αειμνήστου Δημάρχου Καβάλας Λευτέρη Αθανασιάδη βρέθηκα πριν αρκετά χρόνια σε ένα προσφυγικό σπίτι στον Βύρωνα . 
 

Στην κατοικία της Αγγελικής και του Φώτη Σκαμάγκη , αείμνηστοι σήμερα, μου άνοιξαν την καρδιά τους και μου μίλησαν για την ζωή τους . 
 

Ο Φώτης και η .. Σαρίτα (Αγγελική στη συνέχεια) , Εβραία στην καταγωγή .Ευάγγελος Σκαμάγκης αρτοποιός στο επάγγελμα , στα χρόνια τα παλιά, άνθρωπος με προσφορά στα κοινά αφού στη δεκαετία του 1950 διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας επί Δημαρχίας Αθανασίου Βαβαλέσκου . Οι παλιοί Καβαλιώτες θυμούνται τον φούρνο του «Σκαμάγκη» στη περιοχή του Βύρωνα. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του έμενε στη συνοικία του Βύρωνα μαζί με την γυναίκα του , από τις ελάχιστες εβραιοπούλες που σώθηκαν τον Μάρτιο του 1943 από τα Βουλγαρικά στρατεύματα κατοχής.
Ο ίδιος, η γυναίκα του και η κόρη του , που μένει μόνιμα στο Ισραήλ, μου διηγήθηκαν την οικογενειακή τους ιστορία
Καταγόμενος από το Αίγιο της Πελοποννήσου, οι γονείς του, ήρθαν στην Καβάλα το 1922. Οι προγονοί του κατάγονταν από την Σμύρνη της Μικρά Ασίας.
Ο πατέρας του, ο Φώτης, ήταν αρτοποιός και στέλεχος του Βενιζελικού κόμματος, τα πάθη της εποχής, οδήγησαν την οικογένεια του Σκαμάγκη να μεταναστεύσει στην Μακεδονία για να σωθεί από τους αντιπάλους του που υποστήριζαν το λαϊκό κόμμα.
Στην Καβάλα ξεκίνησε μια νέα ζωή μεγαλώνοντας τα τέσσερα παιδιά του , μεταξύ αυτών και τον Ευάγγελο.
Δημιούργησε αρτοποιείο στην οδό Θεσσαλονίκης κοντά στο τότε Ορφανοτροφείο Θηλέων, μαζί με τον αδελφό του που βρίσκονταν ήδη στην Καβάλα. Ο πατέρας Σκαμάγκης ασχολήθηκε και αυτός με τα κοινά στην Καβάλα εκλέχθηκε σύμβουλος με Δήμαρχο τον Ευγένιο Ιορδάνου και σύμβουλος στο Επιμελητήριο.
Με την δημιουργία του συνοικισμού Γκιρτζή άνοιξαν φούρνο στη νέα περιοχή στην οδό Κονίτσης.
Ο νεαρός τότε Ε. Σκαμάγκης (γεννημένος το 1914) στρατεύθηκε τρεις φορές και πολέμησε στις μάχες των Οχυρών την Άνοιξη του 1941) .
Με γλαφυρότητα μας είχε περιγράψει τις μάχες των Οχυρών και την ηρωική προσπάθεια των Ελληνικών δυνάμεων να αντισταθούν στους Γερμανούς.
Η Βουλγαρική κατοχή τον βρίσκει στην Καβάλα , ένα επεισόδιο με Βούλγαρο , που προσπάθησε να τον πάρει τα ψωμιά από τον φούρνο , τον ανάγκασε να φύγει από την Θεσσαλονίκη για να γλιτώσει από το κυνηγητό των Βουλγάρων .
Ο πατέρας του, Φώτης , φυγάδευσε τον γιο του αρχικά στο Αμάτοβο του Κιλκίς όπου είχε συγγενείς, και στη συνέχεια στην Θεσσαλονίκη. Με το τέλος του πολέμου επέστρεψε στην Καβάλα.
Η γυναίκα του , Αγγελική, παιδί ορφανό από οικογένεια καπνεργατών μεγάλωνε στη συνοικία του Αγίου Γεωργίου (Σαρίτα το Εβραϊκό της όνομα), δεν μεταφέρθηκε στα κρεματόρια της Γερμανίας αφού τις μέρες που οι Βούλγαροι συγκέντρωσαν τους Εβραίους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ήταν συμπτωματικά σε ένα χωριό της επαρχίας Παγγαίου με μια Ελληνίδα που στη συνέχεια , με την επιστροφή τους στην Καβάλα την έκρυψε για σαράντα και πλέον μέρες.
Όμως προδόθηκε από μια οικογένεια Αρμενίων και συνελήφθη από τους Βουλγάρους που την έκλεισαν στην Οχράνα στην συνοικία της Παναγίας. Σε ηλικία 19 ετών μεταφέρθηκε στην Βουλγαρία σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Σόμοβίτς όπου ήταν εκεί φυλακισμένοι οι Εβραίοι της Βουλγαρίας.
Το 1945 επέστρεψε στην Ελλάδα αφού οι Σοβιετικοί άνοιξαν τα στρατόπεδα , ενώ για ένα χρόνο οι Ραβίνοι της Βουλγαρίας περιέθαλψαν την Ελληνίδα και τους άλλους Εβραίους της Βουλγαρίας.
Στην Καβάλα είχε ήδη γνωρίσει, στη διάρκεια των πρώτων χρόνων της κατοχής και πριν φύγει στη Θεσσαλονίκη τον Ευάγγελο Σκαμάγκη.
Στην Καβάλα μάταια περίμενε να γυρίσουν οι συγγενείς της από τα στρατόπεδα της Γερμανίας, έτσι έφυγε στην Θεσσαλονίκη για να μείνει στην Εβραϊκή κοινότητα .
Τα χρόνια δύσκολα, έτσι γύρισε στην Καβάλα. Βαπτίσθηκε Ορθόδοξη χριστιανή και παντρεύτηκε τον Σκαμάγκη κάνοντας δυο παιδιά.
Αρκετά χρόνια αργότερα γνώρισε μέλη της οικογένειας της που βρίσκονταν στο Ισραήλ, εκεί η μία της η κόρη έκανε οικογένεια και μένει σε ένα προάστιο του Τελ Αβίδ.
Ο Ευάγγελος Σκαμάγκης ασχολήθηκε και αυτός με τα κοινά τόσο στον επαγγελματικό του χώρο, όσο και στην Αυτοδιοίκηση . Εκλέχθηκε σύμβουλος με τον συνδυασμό του Αθανάσιου Βαβαλέσκου στα τέλη της δεκαετίας του 1950.
Χρόνια δύσκολα για την Αυτοδιοίκηση προσπαθούσαν για το καλύτερο των συνδημοτών τους.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα της Καβαλιώτικης γης που σκεπάζει τον Ευάγγελο και την Αγγελική Σκαμάγκη.
Φωτογραφίες του Φώτη και Αγγελικής Σκαμάγκη αλλά και από το οικογενειακό τους αρχείο , τις οποίες με εμπιστευτήκαν) .

 https://www.facebook.com/profile.php?id=100000049855884