Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Καιρός - Έκτακτο δελτίο καιρού: Η κακοκαιρία Μήδεια φέρνει χιόνια, ανέμους και παγετό - «Βουτιά» στη θερμοκρασία

Ευρεία σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία για το συντονισμό όλων των φορέων ενόψει της κακοκαιρίας Μήδεια - Σημαντική πιθανότητα για χιόνια και μέσα στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο, βρέχει ήδη στα δυτικά - Νέοι χάρτες, βίντεο

Έκτακτο δελτίο καιρού εξέδωσε το μεσημέρι της Πέμπτης  η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, για την επικείμενη κακοκαιρία.

Από το μεσημέρι του Σαββάτου η κακοκαιρία επηρεάζει σημαντικά τα δυτικά και τα βόρεια και βαθμιαία την Κυριακή το «κύμα» της κακοκαιρίας θα επικρατήσει και στην υπόλοιπη χώρα, με κύρια χαρακτηριστικά:

1. Τις κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις

2. Τη μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας  από βορρά προς νότο σταδιακά, της τάξης των 14-18 βαθμών Κελσίου και τον ισχυρό παγετό

3. Τους πολύ θυελλώδεις βόρειους ανέμους, τοπικά σε επίπεδο θύελλας στο Αιγαίο

4. Τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες

Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν από το Σάββατο το μεσημέρι στα ορεινά και ημιορεινά της κεντρικής και βόρειας χώρας και βαθμιαία σε πεδινές περιοχές της βόρειας Ελλάδας. Τα φαινόμενα θα είναι έντονα στη δυτική και κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την κεντρική Στερεά και πρόσκαιρα στην Ήπειρο.

Την Κυριακή (14-02-2021) οι πυκνές χιονοπτώσεις θα επηρεάσουν εκτός από τις προαναφερθείσες περιοχές και την ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, τα νησιά του βορείου Αιγαίου, τις Σποράδες, τα ορεινά και ημιορεινά της ανατολικής Στερεάς, της Εύβοιας και τα ορεινά της Πελοποννήσου.

Προς το βράδυ θα χιονίσει στα ορεινά της Κρήτης, καθώς και σε περιοχές της ανατολικής Στερεάς και της Εύβοιας με χαμηλό υψόμετρο.

Από τη Δευτέρα (15-02-2021) οι χιονοπτώσεις θα εξασθενήσουν στα δυτικά και τα βόρεια, όμως θα συνεχιστούν κατά διαστήματα έντονες στα ανατολικά ηπειρωτικά, συμπεριλαμβανομένης της Αττικής. 

Ισχυρός παγετός θα σημειωθεί από την Κυριακή (14-02-2021) στα βόρεια και από τη Δευτέρα στα υπόλοιπα ηπειρωτικά κυρίως της κεντρικής χώρας. Επιπλέον, σε περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης, θα είναι κατά τόπους ολικός.

Ο κατά τόπους ισχυρός παγετός θα διατηρηθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Θυελλώδεις βόρειοι βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 7 με 8 μποφόρ θα επικρατήσουν από το Σάββατο (13-02-2021) το βράδυ στο βόρειο Ιόνιο και το βόρειο Αιγαίο, που από την Κυριακή (14-02-2021) θα ενισχυθούν στα ανατολικά και θα φτάσουν στο βόρειο Αιγαίο τα 9 μποφόρ.

Από τη Δευτέρα (15-02-2021) μέχρι την Τετάρτη (17-02-2021) θα πνέουν στο Αιγαίο άνεμοι εντάσεως τοπικά σε επίπεδο θύελλας 10 μποφόρ. 

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα εκδηλωθούν:

α. Στα νησιά του Ιονίου, τη δυτική Στερεά, τη δυτική Πελοπόννησο και πρόσκαιρα την Ήπειρο από τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου (13-02-2021) μέχρι τις πρωινές ώρες της Κυριακής (14-02-2021).

β. Στη νότια Πελοπόννησο τις πρωινές ώρες της Κυριακής (14-02-2021).

γ. Στα νησιά του Αιγαίου και πρόσκαιρα την Κρήτη από τις πρωινές ώρες της Κυριακής (14-02-2021) μέχρι αργά το απόγευμα.


Ευρεία σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία για το συντονισμό όλων των φορέων ενόψει της κακοκαιρίας

Ευρεία σύσκεψη υπό τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκο Χαρδαλιά, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών αρμόδιου για θέματα Αυτοδιοίκησης, Στέλιου Πέτσα και του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ στον Υπουργό Επικρατείας, Θεόδωρου Λιβάνιου, θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Πέμπτη 11/02 στις 17.00, στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας (κτίριο Φάρος), για το βέλτιστο συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων, ενόψει της επερχόμενης κακοκαιρίας που αναμένεται να πλήξει μεγάλο μέρος της χώρας κατά τις επόμενες ημέρες.

Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν, επίσης, από πλευράς Πολιτικής Προστασίας, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Βασίλειος Παπαγεωργίου, ο Εθνικός Διοικητής Πολιτικής Προστασίας, Θεοδόσιος Δημακογιάννης και ο Γενικός Διευθυντής Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Φοίβος Θεοδώρου
.

Επιπλέον, θα συμμετάσχουν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γεώργιος Καραγιάννης, οι 13 Περιφερειάρχες της χώρας, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος, του ΕΚΑΒ, της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), καθώς και των παραχωρησιούχων διαχείρισης Εθνικού Οδικού Δικτύου και του ΔΕΔΔΗΕ.
Έρχεται η κακοκαιρία «Μήδεια» - Αναλυτικοί χάρτες και βίντεο

Σύντομη επιδείνωση του καιρού θα έχουμε σήμερα, με βροχές και καταιγίδες ήδη από αυτήν την ώρα στα δυτικά, τοπικά ισχυρές μέχρι το απόγευμα, ενώ από το μεσημέρι θα βρέξει κατά τόπους και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και από το απόγευμα μέχρι το βράδυ τα ισχυρά φαινόμενα θα επηρεάσουν την ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και κυρίως το ανατολικό Αιγαίο.

Θα παραμείνουν οι ισχυροί νοτιάδες έως 7 με 8 μποφόρ τοπικά και η αφρικανική σκόνη, από το απόγευμα όμως θα γυρίσουν σταδιακά σε βοριάδες, ενώ θα πέσει λίγο η θερμοκρασία στα δυτικά και βόρεια και θα σημειωθούν λίγα χιόνια στα κεντρικά και βόρεια ορεινά. Ο καιρός στην Αθήνα σήμερα θα παραμείνει καλός, με θερμοκρασίες που θα φτάσουν έως και τους 18 βαθμούς Κελσίου. 

Απότομη μεταβολή θα παρουσιάσει ο καιρός, από το Σάββατο καθώς πλησιάζει η κακοκαιρία «Μήδεια»  με κρύο και χιόνια ακόμη και σε πεδινές περιοχές, που θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα.

Τι πρέπει να ξέρεις για τον καιρό

- Χιόνια ακόμη και σε πεδινές περιοχές της κεντρικής και βόρειας Ελλάδος από το Σάββατο, που θα συνεχιστούν και στην υπόλοιπη χώρα από τη Δευτέρα

-Θερμοκρασία σε σημαντική πτώση από το Σάββατο έως τη Δευτέρα της τάξεως των 15 βαθμών

-Επικράτηση των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών έως τουλάχιστον τα μέσα της επόμενης εβδομάδας

-Συνθήκες παγετού σε μεγάλο τμήμα της χώρας και ολικού παγετού στα κεντρικά και βόρεια

-Πυκνές χιονοπτώσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας ακόμα και σε περιοχές με πολύ χαμηλό υψόμετρο

-Οι άνεμοι θα φτάνουν τα 7 με 8 και τοπικά στο Αιγαίο από τη Δευτέρα τα 9 με 10 μποφόρ


  

https://www.protothema.gr/greece/article/1094125/kairos-ektakto-deltio-kairou-i-kakokairia-mideia-fernei-hionia-anemous-kai-pageto-voutia-sti-thermokrasia/

Θάσος: Ανησυχία των γιατρών για τα αυξημένα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία

Το επιδημιολογικό φορτίο στο νησί είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο

Την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολείων στη Θάσο, όπως και τη λήψη άμεσων μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό ζητά με ανακοίνωσή του ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας (Ι.Σ.Κ.), εκφράζοντας την ανησυχία του για τα αυξημένα κρούσματα στον νησί.

Η διοίκηση του Ιατρικού Συλλόγου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας στην οποία υπάγεται διοικητικά το νησί, εφιστά την προσοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τον κίνδυνο της διασποράς του κορονοϊού στη Θάσο.

Υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΕΟΔΥ στις 10/2/2021 διαπιστώνεται το ιδιαίτερα επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο στο νησί (50 ενεργά κρούσματα/100.000 πληθυσμό) που αφορά κυρίως μαθητές και εκπαιδευτικούς.

«Είναι επιτακτική ανάγκη», τονίζεται στην ανακοίνωση, «τόσο η πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας ,όσο και η συχνή διενέργεια διαγνωστικών δοκιμασιών στα μέλη της μαθητικής κοινότητας».

Η πρόεδρος του Ι.Σ.Κ. Αναστασία Αντωνίου – Πούγγουρα μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ εξέφρασε την ανησυχία της για τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων σημειώνοντας ωστόσο ότι στο νησί υπάρχει μόνιμο κλιμάκιο του ΕΟΔΥ που πραγματοποιεί δειγματοληπτικά τεστ σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες. Η ίδια τονίζει πως θα πρέπει να εξεταστεί αν πρόκειται για μεταλλάξεις του ιού υπογραμμίζοντας ότι είναι πολύ εύκολο η μετάδοση του ιού μέσα σε μια οικογένεια από τα παιδιά όταν αυτά είναι διαφορετικής ηλικίας και φοιτούν σε διαφορετικά σχολεία.

Η κ. Αντωνίου ζητάει από τους αρμόδιους σε περίπτωση αδυναμίας περιορισμού του ιού να υπάρξει αναστολή της λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων στο νησί.

Το ίδιο ζητάει κι ο δήμαρχος της Θάσου Λευτέρης Κυριακίδης, σημειώνοντας ότι «με μοναδικό γνώμονα την προστασία του συνόλου της κοινότητας, ζητώ από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Θάσο. Θεωρώ, ότι πλέον είναι ο μοναδικός τρόπος προστασίας και αποφυγής περαιτέρω επιδείνωσης της επιδημιολογικής κατάστασης στη Θάσο».

Πάνω από 10 κρούσματα σε σχολεία

Την ίδια ώρα, μετά τα τεστ τα οποία έγιναν την Τετάρτη στον Πρίνο και συγκεκριμένα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, βρέθηκαν άλλοι έξι μαθητές θετικοί στον ιό, τρεις σε κάθε σχολείο, καθώς και ένας γονέας. Τα κρούσματα αυτά προστίθενται στα έξι της προηγούμενης ημέρας στο δημοτικό σχολείο του Πρίνου (τέσσερις μαθητές και δυο εκπαιδευτικοί), ενώ η συγκεκριμένη αρνητική εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα εκτός από τις τάξεις του δημοτικού, να λαμβάνεται απόφαση για κλείσιμο και τμημάτων του γυμνασίου όπου εντοπίστηκαν κρούσματα.

Με απόφαση του δημάρχου Θάσου κλειστοί θα μείνουν για δεύτερη συνεχόμενη μέρα οι βρεφονηπιακοί σταθμοί που λειτουργούν στο νησί.

https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/7095728/thasos-anisychia-ton-giatron-gia-ta-afximena-krousmata-koronoiou-sta-scholeia

Πέθανε ο Αντώνης Καλογιάννης: (Καισαριανή – Αύγουστος 1940 – 11 Φεβρουαρίου 2021)

Σε ηλικία 81 ετών - Τον πρόδωσε η καρδιά του. Τραγούδησε τον 

αγώνα αλλά και το έρωτα μέσα από τις μελωδίες 

του Μίκη Θεοδωράκη και άλλων σπουδαίων Ελλήνων συνθετών


 
 

Ο τραγουδιστής-ερμηνευτής του ερωτικού τραγουδιού «Αχ Αννούλα του Χιονιά» σε στίχους Σαράντη Αλιβιζάτου και μουσική του Μάριου Τόκα και ποιος δεν θυμάται το αγαπημένο «Θα σε ξανάβρω στου μπαξέδες» του Ηλία Ανδριόπουλου μαζί με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη. Η φωνή του χαρακτήρισε τους αγώνες του ελληνισμού, δημοκρατία και ελευθερία κατά την διάρκεια της Δικτατορίας και στην Μεταπολίτευση. Αντώνης Καλογιάννης, ένας καλλιτέχνης που ξεχώρισε για την μοναδική φωνή του. Η απρόβλεπτη πορεία του άρχισε να χτίζεται από το τσαγκαράδικο όπου τυχαία τον άκουσε ο Θεοδωράκης, στο πολιτικό και ερωτικό τραγούδι μέσα από τις συνεργασίες του με : Μίκη Θεοδωράκη, Μάριο Τόκα, Τάκη Μουσαφίρη, Αργύρη Κουνάδη , Δήμου Μούτση, Ηλία Ανδριόπουλου . Τραγούδησε μαζί με την Μαρία Φαραντούρη που τον υποστήριξε και τον παρακίνησε να ακολουθήσει την καριέρα που του άξιζε ως ερμηνευτής, Συνεργασίες είχε και με την Βίκυ Μοσχολιού, την ΄Αλκηστη Πρωτοψάλτη . Στην διάρκεια της Δικτατορίας, έζησε στο Παρίσι μαζί με τον Θεοδωράκη, την Φαραντούρη έδωσαν μέσα από συναυλίες την αγωνία για τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα. Η πολιτική του δράση στοχοποιήθηκε όταν τραγουδούσε στίχους του Μανώλη Αναγνωστάκη στις μπουάτ της Πλάκας και έγιναν η αιτία να συλληφθεί και να κρατηθεί στο ΕΑΤ-ΕΣΑ. Δισκογραφία : • Κάτι φταίει • Τα πρώτα μου τραγούδια • Ερωτικά • Συνοικισμός Α΄ [1972] • Για μια σταγόνα αλάτι [1973] • Τα λιοτρόπια [1974] • Τι ώρα νά 'ναι • Τραγούδια Μ. Θεοδωράκη • Γράμματα στο Μακρυγιάννη [1979] • Τα σημερινά [1981] • Μικραίνει ο κόσμος [1983] • Μικρά Ερωτικά [1984] • Και που λες Ευτυχία [1985] • Επικινδυνα παιχνιδια [1990] • Σε ανύποπτο χρόνο [1991] • Αντίθετη Πορεία [1993] • Ιστορίες αγγέλων [1997] Πηγή: http://www.mixanitouxronou.gr/poia-itan-i-quot-annoyla-toy-chionia-quot-poy-ermineyse-o-antonis-kalogiannis/


Επιμέλεια: Paul P.Nounis
 

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Ζάχος Χατζηφωτίου: «Έζησα όπως ήθελα»

© Πηνελόπη Μασούρη

Πηνελόπη Μασούρη

Ο Ίακχος, ένας θρύλος, ένας νέος 98 ετών, αφηγείται στην Athens Voice μια ζωή σαν μυθιστόρημα.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου αφηγείται τη ζωή του: τα παιδικά χρόνια, ο πόλεμος του '40, οι γυναίκες, ο Ίακχος και ο «Ταχυδρόμος», η δημοσιογραφία και η κοσμική ζωή

Η ζωή του κάθε ανθρώπου είναι ένα έργο με λευκές σελίδες. Ο Ζάχος Χατζηφωτίου, ενενήντα οκτώ ετών σήμερα, πλήρης πάντων, έχει γράψει όχι ένα αλλά εκατοντάδες σενάρια, πιάνοντας τη ζωή από τα μαλλιά. Αυτοσχεδίασε, υπήρξε από τολμηρός έως αυθάδης στον βίο του, γνώρισε όλους τους διάσημους της εποχής του, μπήκε στα μεγάλα σαλόνια της «υψηλής» κοινωνίας, αγαπήθηκε όχι μόνο από τον γυναικείο αλλά και τον γενικό πληθυσμό, πέτυχε πολλά. Έζησε πολύ καλά, αλλά, το κυριότερο, είναι ακμαίος και θυμάται τα πάντα με λεπτομέρειες όντας αναμφισβήτητα ένας ζωντανός θρύλος. Είναι Κυριακή απόγευμα και βρισκόμαστε στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο όπου αφήνεται να αναπολήσει τα παιδικά του χρόνια και να θυμηθεί «το παραμύθι» του.

Ζάχος Χατζηφωτίου
 
«Γράφοντας μια ιστορία, μοιραία την ξαναζείς και πολύ ωραιότερη μάλιστα, αφού μπορείς να φτιάξεις τα γεγονότα και τις καταστάσεις όπως εσύ θα τις ήθελες να συμβούν στην πραγματικότητα, έστω κι αν εξαπατάς ή κλέβεις τον ίδιο τον εαυτό σου», μου λέει απροκάλυπτα και αυτό το υποστήριξε παιδιόθεν. Στο σπίτι του, διακοσμημένο με δυο μεγαλόπρεπα σαλόνια που θυμίζουν δεκαετία του ογδόντα στην καλύτερή της εκδοχή, και στα δεκαοκτώ μέτρα μπαλκόνια του, τα γεμάτα ήλιο και αρμύρα από τον φαληρικό κόλπο, μετακόμισε πριν εννέα χρόνια.

Από το μεγάλο βορινό άνοιγμα έχει θέα στο διπλανό μεγάλο κήπο από όπου, θέλει δεν θέλει, χαζεύει τα γυρίσματα για τα τηλεοπτικά reality με μοντέλα. «Πάντοτε είχα σχέση με τον χώρο της μόδας», σχολιάζει και μου εξομολογείται ότι με την εμπειρία του έβλεπε ότι οι διευθύντριες ή οι μπούκερς ήταν πάντα καλύτερες από τα μανεκέν τους! Διαμαρτύρεται που του έχουν πάρει το δίπλωμα αλλά ξέρει ότι είναι «ασφαλές» στο γραφείο του διευθυντή της τροχαίας, που τον συμπαθεί. Όταν κυκλοφορεί πάντως σε κοντινά μέρη και τον σταματούν, τους δείχνει την άδεια οδήγησης στα τεθωρακισμένα από το 1940 με την τότε φωτογραφία του, που (όντως) δεν έχει αλλάξει και πολύ!

Η άδεια οδήγησης στα τεθωρακισμένα

Οι τοίχοι του σπιτιού είναι γεμάτοι ασπρόμαυρες φωτογραφίες που ξεκινούν από το ταβάνι. Έχει παρευρεθεί και διασκεδάσει με όλους τους γνωστούς κι επώνυμους που καθόρισαν μια ολόκληρη εποχή, οι αναφορές του είναι πάντα θετικές. Ο Ζάχος ήξερε να περνά με όλους καλά, να γίνεται αγαπητός και η ψυχή της παρέας. Κοιτώντας τα πρόσωπά τους στις φωτογραφίες τώρα μαζί μου, για κάποιους από αυτούς κουνάει συνθηματικά το χέρι του για να περιγράψει το μεγαλείο τους, όπως για τον Ζαμπέτα, τον Ωνάση ή τον Νιάρχο, που υπήρξαν και κουμπάροι.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την 
Τζένη Καρέζη και τον Σταύρο Νιάρχο

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Αρρενωπός και γοητευτικός, μπον βιβέρ, απίστευτος γλεντζές, λάτρης του ωραίου φύλλου, εραστής πολλών γυναικών και σύζυγος μόνον πέντε πολύ εκλεκτών, αστός, κοσμοπολίτης, ραλίστας, εκδότης, εφοπλιστής και πολιτικός, ο Ζάχος Χατζηφωτίου είναι ένας απολαυστικός συνομιλητής με υπολανθάνον χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Στις εκλογές
 
» Θυμάμαι τη γιαγιά μου που της άρεσε να διηγείται τα περασμένα. Πώς ήρθε από τη Γαλλία προερχόμενη από εξέχουσα οικογένεια. Μετέφερε τα οικόσημά της στα Χανιά, όπου γνώρισε τον παππού, φίλο και συνεργάτη του Βενιζέλου στη Θέρισο, βρέθηκε με τα παιδιά της σε υποβρύχιο και μετά, το 1939, στο ασφυκτικά χαμηλοτάβανο σπίτι της Πατριάρχου Ιωακείμ με ύψος ταβανιού 3.30, ώσπου να εγκατασταθούν τελικά στο τριώροφο αρχοντικό σπίτι τους στην Ιουλιανού.

» Γεννήθηκα στην Πλάκα. Μέναμε κοντά στο μνημείο του Λυσικράτους σε ένα αριστοκρατικό σπίτι δίπατο κτισμένο το 1880 δίπλα στη δουλειά του πατέρα μου. Το δικό μου «στρατηγείο» ήταν το θεόρατο μπαλκόνι μας. Από κει «επιθεωρούσα» κάθε μέρα τα δρώμενα της ήσυχης γειτονιάς μας. Πρώτα-πρώτα το μεγάλο κάρο που μάζευε δυο φορές την εβδομάδα τα σκουπίδια, την παπλωματού, τη χορταρού, τον ακονιστή, διάφορους γυρολόγους και φυσικά τους γείτονες με τα ατελείωτα πήγαιν’ έλα τους. Ήμουν και τυχερός. Το 1928 εγκαταστάθηκε ακριβώς απέναντι από το σπίτι μας ο Καραγκιόζης του Χαρίδημου και φυσικά από το λαμπρό θεωρείο μου δεν άφηνα παράσταση για παράσταση. Πέρασα από τα καλύτερα σχολειά της Αθήνας, τη Σχολή Χιλ, το Κολλέγιο Ψυχικού, την Αναργύρειο Κοργιαλένειο Σχολή Σπετσών. Η μητέρα μου ήταν καθηγήτρια στο Αρσάκειο κι αν δεν παντρευόταν θα γινόταν η διευθύντρια. Την είχα λοιπόν αποκλειστικά δική μου ως δασκάλα και αυτή είχε μόνο έναν μαθητή, εμένα! Σε νεαρή ακόμη ηλικία ήξερα όλα τα έργα των αρχαίων κλασικών, συν γαλλικά και αγγλικά.

» Ο παππούς έφυγε από το σπίτι του όταν ήταν τριάντα ετών και δημιούργησε μία μεγάλη οικογένεια. Έτσι είχα πολλούς θείους και ξαδέλφια. Δεν ήταν τυχαίο το όνομα και το εμπορικό δαιμόνιο της οικογενείας μου. Ήταν μέσα του 1800 όταν το πλοιάριο του παππού αφέντευε στην Προποντίδα φέρνοντας ξυλεία στας νήσους του Αιγαίου διασχίζοντας τον Δούναβη. Ίσως κάποιοι πρόγονοί μου ξεκίνησαν από τα Ψαρά και ο παππούς μου ήταν στα Ψαρά, μέσα στο τσούρμο του Κανάρη.

» Ο πατέρας μου στις αρχές του 1900 είχε μεγάλο μαγαζί στην Ερμού πενταώροφο σε ένα κτίριο διά χειρός Τσίλλερ. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής βοήθησε Εβραίους έμπορους υφασμάτων από τα γειτονικά μαγαζιά μεταφέροντας τόπια υφάσματα σε κάποια δωμάτια του κτιρίου και χτίζοντας τις πόρτες. Η περιοχή της Πλάκας όμως ήταν γεμάτη με κατσαρίδες και ποντίκια και όταν τα είδε με τα μάτια του ο πατέρας μου μέσα στο δικό μας σπίτι, αποφάσισε να φύγουμε για την Κηφισιά, σε ένα σπίτι που θα γινόταν παντός καιρού, και χειμερινό και καλοκαιρινό. Ακόμα και τα λεφτά που είχε για να αγοράσει αυτοκίνητο τα έβαλε για να πάμε στο καινούργιο, το θεώρησε πρωταρχική ανάγκη, έτσι η ζωή μας συνεχίστηκε στην Κηφισιά.

» Είχαμε έναν οδηγό, τον Θανάση, που του έλεγες «καλημέρα» και σου έλεγε «εβίβα», ήταν πάντα τύφλα από το πολύ ποτό. Όταν έφτασα στα δεκαπέντε μου τέλος της δεκαετίας του ’30 απέκτησα το πρώτο μου αμάξι το οποίο έβγαζε μία μάρκα θυγατρική της Mercedes και ήταν ένα κομψό αμάξι πολυτελείας με πρωτοποριακά στοιχεία για την εποχή του, όπως το ότι είχε μέσα στο αυτοκίνητο τον λεβιέ. Η Λεβίδου έφτανε μέχρι τον πλάτανο και από τον πλάτανο πήγαινε κατευθείαν για Εκάλη διαμέσου της λεωφόρου Μελά, επειδή είχε εκεί ο Μελάς το σπίτι του μαζί με άλλους πολιτικούς.

» Έχω πολύ δυνατό ανοσοποιητικό, το διαπίστωσα από νεαρός! Από δώδεκα ετών παίζαμε ασταμάτητα, συνέχεια ήμασταν πάνω στα ποδήλατα, γυρνούσαμε με ματωμένα γόνατα, δεν έπαθα ποτέ τίποτα. Τότε η Κηφισιά δεν είχε σχέση με αυτό που έγινε αργότερα. Το σπίτι μας είχε νούμερο 17 και όταν γύρισα από τη Μέση Ανατολή είχε νούμερο 40, γιατί είχαν πουληθεί κομμάτια από οικόπεδα στη Λεβίδου, είχαν χτιστεί σπίτια και είχαμε αυξηθεί κατά είκοσι νούμερα.

» Είχα πολλούς φίλους γιους και κόρες εργοστασιαρχών. Λεβίδου και Δεληγιάννη ήταν το σπίτι του Παπαδόπουλου που είχε τη βιομηχανία υφασμάτων, στη γωνία της Λεβίδου ήταν το σπίτι του Παπαστράτου, πολλών τετραγωνικών. Ψωνίζαμε από τον Θανόπουλο, αφενός για την ποιότητα αφετέρου για την εξυπηρέτηση και την «αποστολή κατ’ οίκον».


Με τον εφοπλιστή Κουμάνταρο

 
» Από πολύ μικρός, όταν κάνεις δεν γνώριζε το άθλημα, απολάμβανα τένις στο περιβόλι του Απέργη. Δίπλα ήταν το φημισμένο ξενοδοχείο Σέσιλ, που είχαν χτίσει πλούσιοι Αλεξανδρινοί. Έμεινα 2-3 χρόνια εκεί όπου γνώρισα τον Νάσο Μπότση, την μποέμικη περσόνα της δημοσιογραφίας, και ξενυχτούσα μαζί του κάθε βράδυ στην Argentina, το cabaret στη Φιλελλήνων από όπου περνούσαν οι ομορφότερες γυναίκες της Αθήνας, ενώ ακόμα δεν είχα τελειώσει το Γυμνάσιο. Εκεί αργότερα θα «νυμφευθώ» μια Ουγγαρέζα χορεύτρια, έχοντας όμως σαν ιερέα κάποιον που πλήρωσα για να παίξει αυτόν τον ρόλο!

» Ήμουν πολύ άτακτος μικρός. Η μητέρα μου η Πολυτίμη με πήρε από τη σχολή Μάκρη, που όταν έκανα κάποιες αταξίες μού ’καναν τα χέρια μελανά από το ξύλο, και με πήγε κατευθείαν στις Σπέτσες από την πρώτη γυμνασίου. Εκεί ήταν η γη της επαγγελίας, είχε τα πάντα, όπως γήπεδα του τένις, ήταν παράδεισος, και τους φάνηκα πολύτιμος γιατί όταν στο τέλος του χρόνου γινόντουσαν αγώνες άλματος σε μήκος και σε ύψος μονοπωλούσα όλους τους επαίνους καθώς ήμουν αδύνατος και ψηλός.

» Δεν ήθελα να παίρνω δραχμή από τον πατέρα μου, μου έδινε γιατί με αγαπούσε, αλλά εγώ μόλις τελείωσα την Κοργιαλένειο στις Σπέτσες και γύρισα σπίτι, πόσο νομίζετε ότι έμεινα; Με έχουν δει πολύ λίγο οι γονείς μου, 20-25 μέρες το πολύ.

» Τον Μάρτη του ’40 δεν είχαμε λόγο να τα βάλουμε με τη Γερμανία. Οι στρατιώτες τους επιτέθηκαν στα αμυντικά έργα του Ιωάννη Μεταξά και για τρία χρόνια οι δρόμοι ήταν γεμάτοι Γερμανούς που κυκλοφορούσαν λες και η Ελλάδα ήταν της μαμάς τους το σπίτι. Θυμάμαι που είχαν ρίξει όλες τις γέφυρες αλλά εμείς βρίσκαμε τρόπους και περάσαμε από παντού. Ο Ρουβίκωνας μας στοίχισε εβδομήντα δύο νέα παιδιά και η μάχη δεν κράτησε παραπάνω από δύο τρεις ώρες. Κοιμόμασταν μέσα στο νερό, έχω ακόμα σκίσιμο στη δεξιά πλευρά, χτύπησα, έσπασαν όλα, τα κόλλησα με κόλλα για να μείνουν στη θέση τους και ευτυχώς δέσανε. Εγχείρησα το πόδι μου επιτόπου χωρίς αναισθητικό.


Τα παράσημα το Ζάχου Χατζηφωτίου από τον πόλεμο

» Στα δεκαεπτά μου έγινα εθελοντής και συμμετείχα στις μάχες του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Οι Εγγλέζοι με «χώσανε» οκτώ μήνες στην πολιορκία του Τομπρούκ, γνωρίζοντας πως οι Έλληνες πολεμούν γενναία. Γεγονός είναι ότι εμείς ήμασταν που διώξαμε τον Ρόμελ από την Αφρική. Όταν έφευγα για τον πόλεμο η μητέρα μου προσποιήθηκε ότι λιποθυμά αλλά δεν μπόρεσε να με σταματήσει, τεσσεράμισι χρόνια στον πόλεμο δεν ήταν εύκολη υπόθεση, είδα τον θάνατο εμπρός μου πολλές φορές, στρατιώτες ξεψύχησαν στα χέρια μου και οι παπάδες θέλανε να τους βοηθήσω στις λιτανείες. Φορούσα παπούτσια με κρεπ στον πόλεμο για να μη δημιουργούν μαγνητικό πεδίο με τις νάρκες, σε μια τέτοια κατάσταση πρέπει να είσαι ξύπνιος και να μη φοβάσαι. Όταν με υποδέχονται σήμερα στο Νίμιτς που κάνω κατά καιρούς διάφορες θεραπείες με αποκαλούν «ο βετεράνος μας».

» Ο Χατζιδάκις έφυγε νεότατος, τον χαιρετίσαμε στο ασθενοφόρο και με το που έφτασε στο νοσοκομείο μάς άφησε διά παντός. Είχε πολλά προτερήματα και στο στρατόπεδο στον Ιλισό, κατά τη διάρκεια του πολέμου που τον γνώρισα για πρώτη φορά, υπήρξε παλικάρι.

» Το 1945, γυρνώντας, ξεκινάω μια μακρά περίοδο κραιπάλης. Μέθυσα το ’45 και ξεμέθυσα το ’50, όταν παντρεύτηκα την κόρη του εκδότη της εφημερίδος «Εστία», Δανάη Κύρου. Ο γάμος όμως δεν κράτησε πολύ και φεύγω για Γαλλία. Έτσι από θαμώνας της «Μεγάλης Βρετανίας» βρέθηκα στα κοσμικά σαλόνια στο Παρίσι, αντιπρόσωπος ενός επιφανούς εκδοτικού οίκου, των εγκυκλοπαιδειών Μπριτάνικα.



Ο Ζάχος Χατζηφωτίου φωτογραφημένος στις αρχές
 του 2021 στο σπίτι του © Πηνελόπη Μασούρη
Από την ευρωπαϊκή dolce vita και από την πριγκίπισσα σύζυγό του έρχεται κυριολεκτικά να τον αρπάξει η Τζένη Καρέζη, η οποία θα γίνει η τέταρτη σύζυγός του, το 1962, σε έναν γάμο που θα συγκεντρώσει χιλιάδες προσκεκλημένους. Οι θαυμαστές της ηθοποιού θα σκίσουν το νυφικό της εκείνο το βράδυ βγαίνοντας από την εκκλησία. Χωρίζουν όμως δύο χρόνια μετά. Ο θείος του είχε γραφείο στον Πειραιά κι έτσι την περίοδο 1962-1970 δραστηριοποιείται στη ναυτιλία αλλά όταν διαλύθηκε η τράπεζα της Συρίας έχασε και χρήματα και βαπόρια. Η Ελένη Βλάχου θα τον προσλάβει ως χρονογράφο στην «Καθημερινή» (1974-1977) και ο Χρήστος Λαμπράκης θα του αναθέσει την κοσμική στήλη του «Ταχυδρόμου» το 1975. Με τον «Ίακχο» καταγράφει την κοινωνική ζωή της πρωτεύουσας ενώ ακολουθεί η τηλεόραση με το «Πεντάλεπτο του Ζάχου Χατζηφωτίου» που διήρκησε είκοσι επτά ολόκληρα χρόνια. Η διασκέδαση είναι αλληλένδετη και με την προσωπική του ζωή. Την πολυτάραχη ζωή του άλλωστε, από το Τομπρούκ και το Ελ Αλαμέιν έως τον γάμο του με την Τζένη Καρέζη και την παραμονή στο Παρίσι γράφει κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα στην αγαπημένη του Μύκονο, σ το βιβλίο του «Τα εν οίκω… εν Δήμω» που κυκλοφόρησε το 2010 από τις εκδόσεις Φερενίκη και έγινε μπεστ σέλερ. Έχει γράψει και άλλα βιβλία όπως τα «Πωλείται Συνείδησις», «Συννεφιάζει και στη Μύκονο», «Πάντα την Κυριακή», «Ο Ίακχος κι εγώ», «100 εκπομπές», «Χιούμορ και ζωγραφική», «Τα Μονοπάτια του Πολέμου» και άλλα.



 
Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τον Φρέντυ Γερμανό

» Τον «Ταχυδρόμο» εγώ τον δημιούργησα. Τον είχε η αδελφή του Λαμπράκη σαν ένα δισέλιδο της συμφοράς και έγραφε βλακείες με κάτι ολίγον από μόδα και δεν πούλαγε φύλλο. Έχω γράψει στίχους και για τον Ξαρχάκο.

 Άρθρο του Ζάχου Χατζηφωτίου στον Ταχυδρόμο

Άρθρο του Ζάχου Χατζηφωτίου στον Ταχυδρόμο
 
» Ήμουν πολύ φίλος με την Ελένη Βλάχου, μια γυναίκα εξαιρετικής ευφυΐας. Συχνά πήγαινα στο γραφείο της και την έβλεπα παρέα με ένα γάτο που τις πείραζε τις πένες και τα λοιπά σύνεργα θρονιασμένος πάνω στο έπιπλο. Όταν το σχολίαζα και της εφιστούσα την προσοχή ότι θα εκτεθεί αν επισκεφτεί κάποιος πολιτικός το γραφείο της, μου απαντούσε ότι η κατάσταση δεν πρόκειται να αλλάξει ακόμα κι αν περάσει ο ίδιος ο Καραμανλής, ότι δεν το διαπραγματεύεται, δεν αποχωρίζεται με τίποτα τον «συνεργάτη» της. Ο κολλητός μου από το δημοτικό ήταν ο εφοπλιστής Γιώργος Κουμαντάρος, η φιλία μας συνεχίστηκε ως το τέλος. Η απώλειά του μου στοίχισε.

                           Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με την Ελένη Βλάχου

» Τον «κύριο» Ερντογάν, όταν τον γνώρισα, κατάλαβα αμέσως πόσο φιλοπόλεμος ήταν. Συναντηθήκαμε επί προεδρίας Αβραμόπουλου, όταν ήταν δήμαρχος Κωνσταντινούπολης και εγώ ήμουν αντιδήμαρχος Αθηνών.

» Τους χειμώνες διασκεδάζαμε για χρόνια στο υπόγειο της «Αθηναίας», το επίκεντρο της κοσμικής ζωής της Αθήνας που έπαιζε αργεντίνικη μουσική, και αργότερα και στο Κit Κat. Η διασκέδαση δεν μπορεί να είναι ποτέ μετρημένη, τη διασκέδαση την καθορίζει ο καθένας μόνος του για τον εαυτό του ως εκεί που αντέχει.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου στη Μύκονο
 
» Έχω πολύ καιρό να πάω στη Μύκονο. Πρωτοπήγα το 1940 το καλοκαίρι με τη Μελίνα, τη Βλάχου και τη Μεραβίλια. Όσοι είναι καλοί μαθητές ξέρουν καλή γεωγραφία, εμείς όμως δεν ήμασταν καλοί μαθητές, ένα νησί ξέραμε μόνο, τη Μύκονο, ενώ η Ελλάδα έχει 120 νησιά! Πού να ψάχναμε να βρούμε άλλο τόπο; Έχει κλείσει πια το βιβλίο της Μυκόνου, την εξαντλήσαμε και δεν υπάρχουν άλλες σελίδες να γράψουμε, κάναμε ό,τι κάναμε, πλέον δεν είμαστε νέοι και «χαρά εδώκαμεν», δεν κάναμε κάποιο έγκλημα. Στη Μύκονο μου ζήτησαν επίμονα να γίνω δήμαρχος. Όταν τους αρνήθηκα με εκβίασαν, αν και μαζί μου οι Μυκονιάτες ήταν πολύ ευγενικοί αλλά είναι γεγονός ότι έχουν σκληροτράχηλο χαρακτήρα.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τη Μελίνα Μερκούρη
 
» Στην αρχή οι γυναίκες είναι πολύ καλές, κάνουν ό,τι θες. Όλη μου τη ζωή επιδίωξα συνειδητά να είμαι ευγενής με τις γυναίκες, έχω άλλωστε πέντε γάμους στο ενεργητικό μου, πολλές φίλες, φιλενάδες, μία κόρη, εγγονές. Κάθε φορά που χώριζα ακολουθούσε ένα πάρτι σε συναίνεση με την εκάστοτε σύζυγό μου. Και εδώ και 24 χρόνια έχω τη Βέρα στο σπίτι, που με φροντίζει και την περνάω 35 χρόνια. Σήμερα σκέπτομαι ότι την τελευταία σύζυγο θα ήταν καλό να την κρατούσα και να μην είχα τη Ρωσίδα οικονόμο, που είναι μεν πολύ φροντιστική και απαραίτητη για τα 200 τετραγωνικά που ζω, αλλά μιλάμε διαφορετική «γλώσσα».
Ξεμοναχιάζοντας μια καλλονή
 
Ο Ζάχος Χατζηφωτίου με τη Μιμή Ντενίση

» Έχω φροντίσει τα πάντα όσο αφορά την αναχώρησή μου από αυτόν τον κόσμο, θέλω να μην τρέξει κάνεις. Έχω πει στην κόρη μου να μην ασχοληθεί, τα χρήματα θα έρθουν να τη βρουν αυτομάτως. Ο τάφος μου στο πρώτο νεκροταφείο έχει ήδη την επιγραφή «Έζησα όπως ήθελα».

Θεσσαλονίκη:Ελλάδα όπως Άγιος Δομίνικος: Ξετρελαμένοι με την Μακεδονία παραγωγοί ριάλιτι του εξωτερικού

 

Έντονο είναι το τελευταίο χρονικό διάστημα το ενδιαφέρον εταιρειών και παραγωγών για την πραγματοποίηση γυρισμάτων τηλεοπτικών παιχνιδιών επιβίωσης αλλά και παιχνιδιών ριάλιτι σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας.

Τον περασμένο Οκτώβριο, μια μεγάλη παραγωγή τηλεπαιχνιδιού από γαλλικό κανάλι, πραγματοποίησε γυρίσματα στον Όλυμπο, τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη. Πριν από λίγο καιρό υπήρξε επικοινωνία εταιρείας παραγωγής που δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη με εταιρεία από την Ουκρανία που έδειξε ενδιαφέρον για την υλοποίηση ενός τηλεπαιχνιδιού επιβίωσης στη βόρεια Ελλάδα, ενώ ένα ακόμη τηλεπαιχνίδι τύπου ριάλιτι γυρίστηκε το καλοκαίρι στη Χαλκιδική.

«Υπάρχει ενδιαφέρον γι’ αυτού του είδους τις παραγωγές καθώς πολλές εταιρείες επιθυμούν να αλλάξουν τοποθεσία για την πραγματοποίηση των γυρισμάτων τους. Πρόκειται είτε για ταξιδιωτικά ριάλιτι, είτε για παραγωγές περιπέτειας για τις οποίες λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως η δυνατότητα πραγματοποίησης γυρισμάτων εν κινήσει, οι επιλογές που προσφέρονται ως προς τις δραστηριότητες που μπορεί να γίνουν, η παρουσία αρχαίων μνημείων κ.ά.» εξηγεί στο ΑΠΕ–ΜΠΕ η Ζακλίν Δασσύρα από την εταιρεία παραγωγής Gr Fixer. Παράλληλα επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον των παραγωγών του εξωτερικού για τη Μακεδονία, επισημαίνοντας ότι επιλέγεται ως τόπος γυρισμάτων για ιστορικούς λόγους που συνδέονται και με την παρουσία σημαντικών μνημείων, αλλά και για μορφολογικούς λόγους, καθώς οι τοποθεσίες είναι εντελώς διαφορετικές και από τη νότια Ελλάδα και από τα νησιά αλλά και από άλλες περιοχές γενικότερα.

Οι διαφορετικές τοποθεσίες εντυπωσιάζουν

«Είναι οι εικόνες, το περιβάλλον, το σκηνικό, η φύση, τα τοπία που προσελκύουν την προσοχή των παραγωγών και βέβαια η πόλη της Θεσσαλονίκης που είναι όμορφη, γραφική και έχει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Στο σύνολό της, η Μακεδονία προσφέρει διαφορετικά τοπογραφικά χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάει κανείς αλλού. Αυτή είναι, άλλωστε, και η μοναδικότητα της Ελλάδας, το κάθε της σημείο μπορεί να προσφέρει διαφορετικές εικόνες, χρώματα, δράσεις και κουλτούρα στον επισκέπτη, στοιχείο πολύτιμο, το οποίο μπορούν να υποστηρίξουν και οι εταιρείες παραγωγής στην Ελλάδα, προτείνοντας συγκεκριμένα μέρη για τα γυρίσματα», τονίζει χαρακτηριστικά η κ. Δασσύρα.

Κινητικότητα και για κινηματογραφικές ταινίες και ντοκιμαντέρ

Κινητικότητα, όμως, στην Κεντρική Μακεδονία εκδηλώνεται και για την πραγματοποίηση γυρισμάτων για κινηματογραφικές ταινίες, ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας και μεγάλου μήκους ταινίες τεκμηρίωσης. Τέτοιου είδους παραγωγές έχει αναλάβει ήδη η εταιρεία Artcut, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ–ΜΠΕ ο παραγωγός της Αλέξης Αναστασιάδης. «Οι ταινίες μικρού μήκους χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και από το μικροφίλμ της ΕΡΤ και πρόκειται να υλοποιηθούν εντός του 2021. Την ίδια περίοδο θα ολοκληρωθεί και η παραγωγή δύο ντοκιμαντέρ που χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όπως και οι ταινίες μικρού μήκους», υπογραμμίζει.

Στο μεταξύ, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, γνωστοποιεί στο ΑΠΕ–ΜΠΕ ότι ήδη έχει δρομολογηθεί μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή, η οποία θα αρχίσει την πραγματοποίηση γυρισμάτων το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου στο Κιλκίς. Η ταινία θα προβληθεί και στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου ενώ εκδόθηκαν και ανακοινώσεις για τη διαδικασία επιλογής ηθοποιών.

Η χώρα γίνεται γνωστή διεθνώς

Στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Δεσσύρα αναφέρει ότι είχε συνεργασία στο παρελθόν ακόμη και με Ιάπωνες και για την παραγωγή ντοκιμαντέρ. Παράλληλα σχολιάζει ότι εκτός από το άμεσο όφελος των γυρισμάτων μιας ξένης παραγωγής στην Ελλάδα, προκύπτουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, από τις προσλήψεις ανθρώπων που θα εργαστούν στην παραγωγή, τη χρήση των υποδομών μιας περιοχής, την κίνηση των συνεργείων με τα τοπικά μέσα, τη σίτισή τους σε εστιατόρια και την κατασκευή εξοπλισμού από επαγγελματίες έως τη διαφήμιση του τόπου σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ενδεικτικά σημειώνει ότι για τα γυρίσματα του βελγικού ριάλιτι De Mol, πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα ενός ολόκληρου επεισοδίου, διάρκειας τριάντα λεπτών στον Ισθμό της Κορίνθου, στο σημείο όπου γίνεται η δραστηριότητα του bungee jumbing, με αποτέλεσμα το περασμένο καλοκαίρι, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, να συρρέουν πάρα πολλοί Βέλγοι στην περιοχή, ώστε να βρεθούν στο ίδιο σημείο, στο οποίο είχαν βρεθεί οι πρωταγωνιστές του τηλεοπτικού σόου και να νιώσουν όπως εκείνοι. Στην παρούσα φάση, η εκπρόσωπος της Gr Fixer γνωστοποιεί ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για την πραγματοποίηση των γυρισμάτων δύο ακόμη παραγωγών ριάλιτι, ψυχαγωγικού χαρακτήρα, το επόμενο τετράμηνο.

Η δραστηριότητα συνεχίζεται ακόμη και εν μέσω πανδημίας

Την ίδια στιγμή, η δραστηριότητα στο χώρο των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών συνεχίζεται ακόμη και εν μέσω πανδημίας και υποστηρίζεται σθεναρά από τα Film Offices που έχουν δημιουργηθεί. Ο κ. Θάνος αναφέρει ότι γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια δημιουργίας συνθηκών προσέλκυσης τέτοιου είδους παραγωγών, ενώ θετικά είναι τα σχόλια της κ. Δεσσύρα και του κ. Αναστασιάδη για την υποστήριξη του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Επιπλέον προωθείται η συνεργασία του με τη Σχολή Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ πριν από λίγες μέρες συμμετείχε στη διεθνή διαδικτυακή συνάντηση «Conventa Trend Bar New Europe 2021» για την προώθηση του συνεδριακού τουρισμού ως προσκεκλημένος φορέας του Thessaloniki Convention Bureau.

 https://www.thestival.gr/eidiseis/koinonia/ellada-opos-agios-dominikos-xetrelam/?fbclid=IwAR3N6uN6W_6YdU9RVcxLhii48-pggVMh9JawWccCPxCGFWeVPqHYV1ChXA4#.YBvs6ee082Q.facebook

Διεθνή Ορειβασία : Αντώνης Συκάρης δυστυχώς η προσπάθεια κατάκτησης της κορυφής Κ2 στα Ιμαλάια είναι σε μεγάλη δυσκολία…. στα 7440 μέτρα!!!! Λόγο δυσμενών καιρικών συνθηκών!!!



 




Antonis Sykaris - Greek Alpinist

Update
Ο Αντώνης αποφάσισε να μην συνεχίσει την προσπάθεια του για την κορυφή καθώς αυτή την στιγμή αντιμετωπίζει κρυοπαγήματα πιθανόν 3ου βαθμού στα δάχτυλα των ποδιών, καθώς επίσης ενημερώθηκε ότι ο καιρός αλλάζει και κάνει απαγορευτική την προσπάθεια του.
Συγκεκριμένα μας είπε:
" Έφτασα μέχρι εδώ με μεγάλη προσπάθεια ψυχική και σωματική. Οι περισσότεροι σερπα έχουν κρυοπαγήματα και προσπαθούμε όλοι να διορθώσουμε την ζημιά που έχει γίνει.
Δυστυχώς ο υπνόσακος μου είναι στο C2 και θα χρειαστεί να παραμείνω στα 7440μ όλο το βράδυ στους -38 C.
Από όλη την ομάδα έχουν ξεκινήσει 4 άτομα αλλά τα 2 επέστρεψαν λόγω του ψύχους."
Για οτιδήποτε νεότερο θα σας ενημερώσουμε.

Σχόλιο blog :

Άξια και γενναία η προσπάθεια
και η απόφαση σου......!
Με προσοχή και δύναμη καλή
επιστροφή στα αγαπημένα πρόσωπα σου...
🇬🇷🙏🌹🇬🇷🌹🙏🇬🇷💪

 

 

 

Antonis Sykaris - Greek Alpinist

UPDATE
Camp 3  7440m

Οι μισές σκηνές καταστράφηκαν με αποτέλεσμα επτά άτομα να τοποθετηθούν σε μία σκηνή καθιστώντας τρομερά δύσκολη την ξεκούραση τους για την τελική προσπάθεια.
Πέντε σέρπα έχουν πάθει κρυοπαγήματα και αμφιβάλλετε αν θα συνεχίσουν προς τα πάνω. Ο Αντώνης νιώθει εξαιρετικά δυνατός και πανέτοιμος για την τελική προσπάθεια μένει να ξεκαθαριστεί αν αυτό θα γίνει, λόγω του τρομερού ψύχους που φτάνει τους μείον 50 βαθμούς μιας και ήδη κινδυνεύει με κρυοπαγήματα.

Σχόλιο του Blog:

Δύσκολη και υπερανθρωπη προσπάθεια!!
Πριν λίγα λεπτά...... 🇬🇷🇬🇷🇬🇷🤔💪🤔
Αντώνη πρώτα θα υπολογίσεις την σωματική σου 
ακεραιότητα, ώστε να επιστρέψεις άρτιος και υγιής...
Αν αισθάνεσαι δυνατός και με πνεύμα καθάριο.... 
Η σκέψη μας μαζί σου....
 

 

 

 

Antonis Sykaris - Greek Alpinist 

Ο Αντώνης βρίσκεται στο Camp 3.
Αναμένουμε νεότερα για την εξέλιξη της αποστολής.
 
Σχόλιο του Blog:
Όλο και ποιο κοντά στο θρόνο του ΔΙΑ!!!!
Πέρασες ένα από τα δύσκολα κομμάτια της ανάβασης όπως ο ίδιος περιγράφεις..
Τόλμησε!!!!! Εφόσον φορτίσεις τις (μπαταρίες) και τα πνευμόνια με μπόλικο οξυγόνο που χρειάζεται....
Μπορείς Αντώνη....
Η σκέψη μας στον στόχο σου.....
Κ2 8611 μέτρα... 💪🤞👌
 

Antonis Sykaris - Greek Alpinist