Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Στον Ιβάν Σαββίδη το «Μακεδονία Παλλάς»



O μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης θα είναι το νέο «αφεντικό» του «Μακεδονία Παλάς» 
για τους επόμενους 12 μήνες, αφού κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά για την εκμίσθωση του ξενοδοχείου που αποτελεί έμβλημα για τη Θεσσαλονίκη.

Στην ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΙΚΑ –ΕΤΑΜ (που είναι ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου) 

αναφέρει ότι το οριστικό αποτέλεσμα θα ανακοινωθεί σε δυο μέρες, ωστόσο ήδη ενημερώθηκαν
 για τις εξελίξεις οι εργαζόμενοι από τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης
 Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη.



Ο Ρώσος ομογενής προσέφερε μηνιαίο μίσθωμα 95.000 ευρώ, ενώ τιμή εκκίνησης ήταν 

τα 50.000 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλοι «μνηστήρες» -η Grecotel, του ομίλου Δασκαλαντωνάκη και η εταιρία Aenaos από την Πάρο- είχαν προσφέρει 51.000 ευρώ 

και 81.000 ευρώ αντίστοιχα.



Με βάση τους όρους του διαγωνισμού ο νέος μισθωτής –η εταιρία Black&White του

 Ιβάν Σαββίδη- θα πρέπει να διατηρήσει το 92% του προσωπικού.



Μέσα στο 2013 αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία για το νέο διαγωνισμό που θα 
αφορά τη μακροχρόνια μίσθωση -για 25 ή 30 χρόνια πιθανότατα- του «Μακεδονία Παλλάς» 
εξέλιξη στην οποία σαφώς θα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα η εταιρία του Ιβάν Σαββίδη.
Στην ανακοίνωσή του το ΙΚΑ αναφέρει τα ακόλουθα:

«Σήμερα στις 4.2.2013 και ώρα 10:30, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Στέγασης του
 ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, διενεργήθηκε ο διαγωνισμός για 12μηνη μίσθωση του ξενοδοχείου «Μακεδονία 
Παλλάς» ιδιοκτησίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Στο Διαγωνισμό προσήλθαν και υπέβαλαν προσφορά 
τρεις εταιρείες.Ο διαγωνισμός διεξήχθη με όλους τους τύπους και τις διαδικασίες που 
επιβάλλει ο Κανονισμός Μισθώσεων Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Το ύψος του μηνιαίου 
μισθώματος που κατέθεσε η πλειοδότρια εταιρία ανέρχεται στα ποσό των 95.000 ευρώ 
μηνιαίως. Το οριστικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί μετά την παρέλευση
 δύο εργάσιμων ημερών, χρόνος που προβλέπεται από τον Κανονισμό Μισθώσεων 
Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την υποβολή τυχόν ενστάσεων από τους συμμετέχοντες».
Δέσποινα Ιωαννίδου


Παύλος ο καλός ο μαθητής.......
Σχόλιο:
Αλήθεια !!! που τα βρίσκουν ...τόσα χρήματα; εν καιρό κρίσης;
Ερώτημα του γράφοντος.
Οι Δασκαλαντωνάκηδες δεν  είχανε την εκμετάλλευση πριν ; και είχαν χρέος στο ΙΚΑ;
και έκλεισε και έμειναν άνεργοι οι εργαζόμενοι του Ξενοδοχείου; ή κάνω λάθος;
Τώρα πώς είχαν δικαίωμα στο διαγωνισμό της μίσθωσης;
Και κατέθεσαν και προσφορά 51.000 ευρώ το μήνα!!!!!
Για να πληρώνουν τους εργαζόμενους δεν είχανε!!!!!!
Τι κράτος αλήθεια ακόμα είμαστε;
Έτσι γλυτώσαμε την....αγκαλιά των Τούρκων!!!!
Και βρέθηκε το ξενοδοχείο με μίσθωμα 95.000 ευρώ το μήνα !!!!!
στον μεγαλομέτοχο του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδη τον φίλο του προέδρου
της Ρωσίας Vladimir Putin
Ελπίζουμε οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στην εργασία τους όπως συμφωνήθηκε
και να ύπαρξη εργασιακή ειρήνη.

Οι 10 πιο hot ευρωπαϊκοί προορισμοί του 2013




Από την Κορσική, μέχρι το Βερολίνο, το Μπέλφαστ και τη δική μας Κρήτη, οι παρακάτω ευρωπαϊκοί προορισμοί θα πρέπει να μπουν στα ταξιδιωτικά σας πλάνα για τη νέα χρονιά.

Είτε σας αρέσουν τα πολιτιστικά ταξίδια, είτε θέλετε απλά να ταξιδεύετε για να διασκεδάζετε, βεβαιωθείτε ότι οι ευρωπαϊκοί προορισμοί που αναφέρει σε δημοσίευμά του το CNN.com, βρίσκονται στα πλάνα σας για το 2013. Πληθώρα νέων γκαλερί, μουσείων και ξενοδοχείων, αλλά και φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις, σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε, τη χρονιά που έρχεται.

Λίβερπουλ, Αγγλία



Αν έχετε ακούσει το Λίβερπουλ μόνο από την ποδοσφαιρική του ομάδα, χάνετε. Αυτή τη στιγμή, είναι αναμφισβήτητα ο πιο συναρπαστικός προορισμός στην Αγγλία –πέρα από το Λονδίνο- προσφέροντας πολλές επιλογές στους επισκέπτες του το νέο έτος. Έχοντας μόλις γιορτάσει την 50ή επέτειο από τα πρώτα μουσικά «βήματα» των Beatles –τα θρυλικά σκαθάρια σχηματίστηκαν εδώ το 1960- οι κάτοικοι ανυπομονούν για μια ακόμη διοργάνωση, τη Διεθνή Εβδομάδα Beatle τον Αύγουστο, τιμώντας τη μουσική και τη ζωή ενός από τα πιο σημαντικά συγκροτήματα όλων των εποχών. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται στο νέο Μουσείο του Λίβερπουλ, όπου ένα νέο θέατρο (που ανοίγει στις αρχές του 2013) θα φιλοξενήσει μουσικές εκδηλώσεις και εκθέσεις, προβολές ταινιών κ.ά., πολλά από τα οποία δωρεάν.

Κορσική, Γαλλία



Πρόκειται για έδαφος της Γαλλίας, αλλά όχι όπως τα υπόλοιπα. Ένα μικρό νησί αρκετά μακριά από την ηπειρωτική Γαλλία, η Κορσική ασκεί μεγάλη γοητεία, τόσο στους επισκέπτες, όσο και στους κατοίκους της. Μεσογειακοί οικισμοί και πόλεις σε πλαγιές λόφων, προσφέρουν χαλαρωτικές διακοπές, σε σχέση τουλάχιστον με τουριστικά hot spots όπως οι Κάννες και η Νίκαια, ενώ οι παραλίες θα είναι σχεδόν αποκλειστικά για εσάς. Όμως, το σημαντικότερο γεγονός για το 2013, θα είναι η φιλοξενία, για πρώτη φορά στην ιστορία, του Tour de France (29 Ιουνίου – 21 Ιουλίου). Επίσης, στην Κορσική θα γίνει το «άνοιγμα» της εκδήλωσης για τον εορτασμό των 100 χρόνων. Ο αγώνας 3.360 χιλιομέτρων περνά από όλη τη χώρα μέχρι να φτάσει στο Παρίσι, όπου κορυφώνεται με φόντο τη φωταγωγημένη Αψίδα του Θριάμβου.

Ρέικιαβικ, Iσλανδία


Εκτός του ότι είναι ένας από τους πιο προσιτούς προορισμούς στην Ευρώπη, η πρωτεύουσα της Ισλανδίας εντυπωσιάζει για πολλούς λόγους. Το απομονωμένο νησί των ηφαιστείων, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον τη νέα χρονιά: το Μέγαρο Μουσικής και Συνεδριακό Κέντρο Harpa Reykjavík Concert Hall and Conference Centre ( http://en.harpa.is/ ), άνοιξε εδώ πριν από λίγο καιρό και τώρα στεγάζει την ισλανδική Όπερα και τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας. Η Björk θα δώσει επίσης κάποιες συναυλίες στο χώρο αυτό, με τον εντυπωσιακό φωτισμό. Πάντως, η λαμπερή αίθουσα είναι δύσκολο να νικήσει τα… φώτα στο νυχτερινό ουρανό. Μέχρι τον Απρίλιο, στο Ρέικιαβικ και σε ένα μεγάλο μέρος της βόρειας Ευρώπης, προβλέπεται ότι θα είναι ορατό το Βόρειο Σέλας, όπως ποτέ άλλοτε. Επίσης, το Χειμερινό Φεστιβάλ Φώτων (7-10 Φεβρουαρίου) θα περιλαμβάνει μουσική, παραστάσεις και φαγητό.

Κωνσταντινούπολη, Τουρκία


Η μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας υποδέχεται τους επισκέπτες της με μερικά από τα πλέον μοντέρνα ξενοδοχεία και μπουτίκ της Ευρώπης, για να μην αναφέρουμε την ακμάζουσα σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή της. Το 2013, Κωνσταντινούπολη θα φιλοξενήσει διάφορες ιδιαίτερες εκδηλώσεις, όπως την εναρκτήρια έκθεση τέχνης Art Istanbul International στο εργοστάσιο νημάτων Hasköy (14-17 Σεπτεμβρίου), με συναρπαστικά νέα έργα από την Τουρκία, τη Μέση Ανατολή κ.ά. Το Σεπτέμβριο θα γίνει η μεγαλύτερη Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (14 Σεπτεμβρίου- 10 Νοεμβρίου), με επιμέλεια από τη διάσημη κριτικό Fulya Erdemci, ενώ κομψά ξενοδοχεία αναλαμβάνουν να καλύψουν τις ανάγκες των επισκεπτών με το παραπάνω.

Ίνσμπρουκ, Αυστρία



Η αυστριακή πρωτεύουσα ίσως κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας από την υπόλοιπη χώρα, αλλά ας το παραδεχτούμε: το Ίνσμπρουκ ξεχωρίζει. Περικυκλωμένη από τις Άλπεις, η πόλη προσφέρει την τέλεια πρόσβαση σε μερικά από τα καλύτερα χιονοδρομικά στην Ευρώπη: ανεβείτε σε ένα τελεφερίκ, θαυμάστε τους σιδηροδρομικούς σταθμούς που σχεδιάστηκαν από την Zaha Hadid και απολαύστε το φρέσκο χιόνι . Επισκεφτείτε την περιοχή στις αρχές του έτους και θα μοιραστείτε τις πλαγιές με την ελίτ του snowboard, για την 20η επέτειο της Billabong Air & Style (30 Ιανουαρίου – 3 Φεβρουαρίου). Το Ίνσμπρουκ πάντως, παραμένει γοητευτικό και κατά τους πιο ζεστούς μήνες, όταν οι επισκέπτες παίρνουν τα ποδήλατά τους και κάνουν περιηγήσεις σε παραδοσιακούς οικισμούς.

Κρήτη, Ελλάδα

Μπορεί η Κρήτη να είναι ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Μεσογείου, αλλά έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα και ταυτότητα και είναι ένα τέλειο μέρος για να περάσει κάποιος καλά -το νησί γιορτάζει έναν αιώνα από την ένωσή του με την Ελλάδα, το Δεκέμβριο του 2013. Μακριά από τα δημοφιλή παραλιακά θέρετρα, θα βρείτε επιλογές με καλές τιμές και τέλειες υπηρεσίες, εν μέρει και εξαιτίας της οικονομική κρίσης. Η Κρήτη αναπτύσσει επίσης μια φήμη ως μία από τις καλύτερες οινοπαραγωγούς περιοχές, με έναν συνεχώς αυξανόμενο κατάλογο εξαιρετικών ποικιλιών κρασιών: Βηλάνα, Βιδιανό, Δάφνι, Κοτσιφάλι, Μαντηλάρι και Θραψαθήρι. Και το καλύτερο; Πολλά από τα αμπέλια βρίσκονται ανάμεσα σε μικρές πόλεις και χωριά, με ενδιαφέρουσες ταβέρνες που σερβίρουν εκπληκτικά κρητικά πιάτα, σε χαμηλές τιμές.

Ελσίνκι, Φινλανδία


Η παγκόσμια πρωτεύουσα του design για το 2012, το Ελσίνκι, εξακολουθεί να προωθεί τη δημιουργικότητα. Στην πλατεία Narinkka, η καινούργια εκκλησία Kamppi Chapel of Silence, μοιάζει με ένα ξύλινο αυγό, με έναν περίεργο φεγγίτη, κάτω από το οποίο μπορείτε να στοχαστείτε πιο… μοντέρνα. Ένα άλλο εντυπωσιακό κτήριο θα εγκαινιαστεί επίσης σύντομα: το Kulttuurisauna θα είναι η πρώτη δημόσια σάουνα που θα ανοίξει στην πόλη τα τελευταία 50 χρόνια. Επίσης, στην περιοχή Espoo, το εκθεσιακό κέντρο WeeGee ( www.weegee.fi ) φιλοξενεί το The Futuro, ένα ελλειπτικό πλαστικό σπίτι που αναδεικνύει την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και το design στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Τέλος, το 2013, το Ελσίνκι φιλοξενεί τους αγώνες Tall Ship για τέσσερις ημέρες (17-20 Ιουλίου), καλωσορίζοντας πάνω από 100 σκάφη που πλέουν από τη Δανία προς την Πολωνία.

Μπέλφαστ, Βόρεια Ιρλανδία


Όπου κι αν είστε, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε ακούσει κάτι για το θρυλικό κρουαζιερόπλοιο και το Μπέλφαστ, από όπου απέπλευσε. Ο Τιτανικός, που βυθίστηκε έναν αιώνα πριν, στις 15 Απριλίου του 1912, κατασκευάστηκε και έπλευσε από το λιμάνι του Μπέλφαστ. Εκεί μπορείτε να επισκεφθείτε τα παλιά ναυπηγεία Harland and Wolff Shipyard, όπου το πολυτελές πλεούμενο «ήρθε στη ζωή». Σήμερα, η περιοχή έχει ονομαστεί εκ νέου ως Titanic Quarter και πρόκειται για το μεγαλύτερο αστικό σύστημα της Ευρώπης που αναγεννήθηκε και φιλοξενεί τώρα το θεαματικό συγκρότημα «Titanic Belfast». Επίσης εγκαινιάστηκε πρόσφατα ένας χώρος που παρουσιάζει μια εντυπωσιακή συλλογή από αναμνηστικά , η οποία θα σας μεταφέρει νοερά από την σύλληψη της κατασκευής έως την καταστροφή του πλοίου και επίσης φιλοξενεί δραστηριότητες για το «Titanic Belfast Festival» (Απρίλιος 2013). Αν όλα αυτά δεν σας αρκούν, απολαύστε μία από τις εκδρομές της Titanic Walking Tours, όπου θα μάθετε ακόμη περισσότερα για τον Τιτανικό και για το πώς άλλαξε για πάντα αυτήν την πόλη. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.titanicbelfast.com .

Άμστερνταμ, Ολλανδία


Πρόκειται για έναν δημοφιλέστατο ευρωπαϊκό προορισμό και υπάρχουν περισσότεροι από ένας λόγοι για τους οποίους το Άμστερνταμ αποτελεί «hot spot» για το 2013. Για αρχή, το Rijksmuseum ( www.rijksmuseum.nl ) θα καλωσορίσει και πάλι τους επισκέπτες του μετά από δέκα χρόνια ανακαινίσεων στις 14 Απριλίου. Ο νέος χώρος θα περιλαμβάνει ένα εκθαμβωτικό νέο περίπτερο αφιερωμένο στην ασιατική τέχνη, καθώς και φωτεινότερες και άψογα αποκατεστημένες αίθουσες, τρούλους και γκαλερί. Άλλα ορόσημα κατά τη διάρκεια του έτους περιλαμβάνουν την επαναλειτουργία του Μουσείου Βαν Γκογκ ( www.vangoghmuseum.nl ) στις 25 Απριλίου, πάνω στην ώρα για τα 160ά γενέθλια του μεγάλου ζωγράφου, τα 40ά της γκαλερί και την επέτειο των 400 χρόνων της περιοχής με τα κανάλια, η οποία προστέθηκε στη λίστα της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 2010.

Βερολίνο, Γερμανία


Τον Οκτώβριο του 2013, θα είναι πολύ πιο εύκολο να ταξιδέψετε στο Βερολίνο με αεροπλάνο, χάρη στα πολυαναμενόμενα και σχετικά καθυστερημένα εγκαίνια του αεροδρομίου Brandenburg, το οποίο θα αντικαθιστά άλλα τρία αεροδρόμια με κόστος άνω των 4.2 δισεκατομμυρίων ευρώ (US $ 5.400.000.000). Είναι περιττό δε να αναφέρουμε πως θα πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα κτήρια τερματικών σταθμών στον κόσμο. Και όταν τελικά προσγειωθείτε, θα εκπλαγείτε ευχάριστα όταν μάθετε ότι το Βερολίνο διαθέτει αυτή τη στιγμή μερικά από τα πιο προσιτά από θέμα κόστους ξενοδοχεία πέντε αστέρων στον κόσμο. Για εκείνους που δεν έχουν επισκεφθεί ξανά το Βερολίνο προτείνουμε για τη διαμονή τους το 232 δωματίων Waldorf Astoria Berlin που ανοίγει τον Φεβρουάριο, καθώς και το Leonardo Hotel Berlin Mitte ή το Bikini Berlin. Το Waldorf θα είναι μέρος ενός μεγάλου συγκροτήματος κτηρίων που θα περιλαμβάνουν κινηματογράφο και χώρο για γραφεία καθώς επίσης θα διαθέτουν και μια ευρύχωρη βεράντα και μπαρ στον τελευταίο όροφο. Το Leonardo Hotel Berlin Mitte θα μοιάζει με μια γυάλινη και μεταλλική πυραμίδα που έχει σχεδιαστεί από τον λαμπρό Γερμανό αρχιτέκτονα Eike Becker.

Πηγή: clickatlife.gr

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Σάτιρα στο Παρίσι με guest τον Γιώργο !!!!!!!!!

















«Vive la Crise»!


Σάτιρα στο Παρίσι με guest τον Γιώργο


Η ελληνική κρίση ανεβαίνει ως θεατρική παράσταση στο Παρίσι. Μια καυστική σάτιρα μεταφέρει στη γαλλική πρωτεύουσα όσα συνέβησαν από «την εποχή του Καστελόριζου» μέχρι σήμερα στην πατρίδα μας, που αναζητά ένα μακρινό φως στο τούνελ.


 Η αίθουσα του θεάτρου σείεται από τα χειροκροτήματα, τα γέλια και τις επευφημίες των θεατών. Επί της σκηνής ξετυλίγονται -στη γαλλική γλώσσα- εικόνες από τη ζωή στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια, το μνημόνιο, τις πολιτικές εξαγγελίες, τις διαδηλώσεις αλλά και την απελπισία των πολιτών. «Πρωταγωνιστής» της παράστασης είναι ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και τίτλος της «Vive la Crise», δηλαδή «Ζήτω η Κρίση». Η αφίσα απεικονίζει έναν τσολιά με το πιστόλι στον κρόταφο, ως ταύτιση με το πνεύμα και το δράμα της Ελλάδας. Στο σημείο όπου αναγράφει τους συντελεστές, στο τέλος, σημειώνει: «Guest, Georges Papandreou».

Σάτιρα στο Παρίσι με guest τον Γιώργο



Ηδη η μορφή του Μπρις Λαντβερλέν, που ενσαρκώνει το πρόσωπο του πρώην πρωθυπουργού, προκάλεσε αίσθηση μέχρι σημείου κάποιοι να αναρωτηθούν εάν πράγματι παίζει ο ίδιος ο κ. Παπανδρέου (!) ή επρόκειτο για φήμη. «Πραγματικά μου τηλεφώνησαν από δύο γαλλικά κανάλια για να ρωτήσουν εάν όντως πρωταγωνιστεί. Ο Μπρις έχει ομοιότητα, αλλά κυρίως ερμηνεύει καταπληκτικά», λέει λίγο μετά την πρεμιέρα την περασμένη Τετάρτη ο σκηνοθέτης κ. Αλέξανδρος Κολλάτος, ο οποίος υπογράφει το έργο και τη σκηνοθεσία. «Η πρεμιέρα ήταν καταπληκτική, η αίθουσα ήταν γεμάτη κόσμο που έδειξε ενθουσιασμό, φώναζε "μπράβο"... Ευτυχώς είχαμε μια καλή αρχή, ανώ ανάμεσα στους θεατές υπήρχαν και κάποιοι Ελληνες. Το κοινό είναι φιλελληνικό, άνθρωποι που τους ενδιαφέρει η πολιτική και το θέατρο», λέει.

Σε συμβολικό σημείο
Η θεατρική σκηνή του La Comedie Saint Michel βρίσκεται κοντά στο Πάρκο του Λουξεμβούργου, σε μια συνοικία η οποία ήταν παλιά γειτονιά Ελλήνων στα χρόνια της δικτατορίας.

Με ιδιαίτερη θέρμη υποδέχτηκε το γαλλικό κοινό την παράσταση, στην πρεμιέρα της περασμένης Πέμπτης. Πρώτος από αριστερά ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Αλέξανδρος Κολλάτος.
Με ιδιαίτερη θέρμη υποδέχτηκε το γαλλικό κοινό την παράσταση, στην πρεμιέρα της περασμένης Πέμπτης. Πρώτος από αριστερά ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Αλέξανδρος Κολλάτος.
«Εχει και αυτό τον συμβολισμό του, είναι κάτι που νιώθει ο κόσμος. Η παράσταση παρουσιάζει στο γαλλικό κοινό ελληνικές καταστάσεις και είναι εντυπωσιακό ότι ξαφνικά συνειδητοποιούν τι ακριβώς συμβαίνει στην Ελλάδα. Εδώ ακούνε συνέχεια αριθμούς, αλλά από αυτούς δεν μπορείς να καταλάβεις πώς περνά ένας λαός. Οι αριθμοί δεν λένε ότι οι Ελληνες πλήρωναν τόσα χρόνια για την Παιδεία, τους δρόμους, την Υγεία, τα πανεπιστήμια. Ακουγαν μόνο για φοροφυγάδες. Μέχρι τώρα δεν είχαν συνειδητοποιήσει τι σημαίνει απόγνωση, έλλειψη ελπίδας», λέει ο κ. Αλ. Κολλάτος από το Παρίσι. «Κλείνουν δουλειές στην Ελλάδα, όπως κλείνουν εργοστάσια στη Γαλλία. Εδώ όμως υπάρχουν και εκείνα που ανοίγουν, έχουν πυρηνική ενέργεια, πωλούν αεροπλάνα, όπλα, είναι μια μεγάλη χώρα. Ετσι μέσα από το θέατρο μπορεί να αντιληφθούν σε τι κατάσταση ζει ο πολίτης στην Ελλάδα». Το έργο ξεκίνησε στις 30 Ιανουαρίου και θα παρουσιάζεται επί τέσσερις μήνες, έως το τέλος Μαΐου. Στην παράσταση μετέχουν Γάλλοι ηθοποιοί, καθώς και δύο Ελληνίδες, η Δήμητρα Χαριτοπούλου και η Ηλέκτρα Παροίκου.
Την ομάδα πλαισιώνουν ο Λευτέρης Δότσιος στα κοστούμια, η Στέλλα Μαρκίδη στη φωτογραφία, η Δέσποινα Ρομφαία που επιμελείται τις μάσκες και τα αξεσουάρ, ενώ στην αφίσα ποζάρει ο Ορέστης Εμιρζάς. Το έργο έχει ως κεντρικό πρόσωπο τον Γιώργο Παπανδρέου και κεντρικό μονόλογο το διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό από το Καστελόριζο.


Στη σκηνή, οι διαδηλωτές γιουχάρουν τον Γιώργο Παπανδρέου και οι Ερινύες τον χτυπούν
 
Στη σκηνή, οι διαδηλωτές γιουχάρουν τον Γιώργο Παπανδρέου και οι Ερινύες τον χτυπούν
Αυτό το κείμενο αποτελεί και τον άξονα της παράστασης, όπως εξηγεί ο κ. Αλ. Κολλάτος. «Μέσα από το κείμενο περνούν οι σκηνές που έζησε ο ελληνικός λαός, η Marfin όπου κάηκαν τρεις άνθρωποι, μεταξύ των οποίων μια έγκυος, οι διαδηλώσεις, η φυγή των νέων ανθρώπων από τη χώρα για το εξωτερικό και η έλλειψη ελπίδας. Οπως και ένα γράμμα μιας μητέρας προς το παιδί της, που το προτρέπει να μην ξαναγυρίσει ποτέ στην Ελλάδα. Hταν μια έμπνευση από την εξιστόρηση του Κώστα Γαβρά, όπως του είχε πει η δική του μητέρα σε άλλες εποχές. Τώρα ο μονόλογος του Παπανδρέου κάνει τον κόσμο να γελά, χωρίς να αλλάξω ούτε ένα κόμμα. Αυτά που λέει αν τα ξαναδιαβάσει κανείς θα πέσει κάτω από τα γέλια ή τα κλάματα. Βεβαίως στην Ελλάδα δεν θα γελούσαν τόσο όσο στη Γαλλία...». Η παράσταση είναι δραματοποιημένη με συνεχή παρουσία επί της σκηνής ενός τσολιά. Ως σύμβολο της Ελλάδας, ο οποίος στο τέλος αυτοκτονεί.

Το έργο είναι μια σύνθεση που εξελίσσεται συνεχώς παράλληλα με τα γεγονότα. Η αρχική μορφή της ιδέας παρουσιάστηκε το 2010 στο Αλσος Παγκρατίου και έκτοτε εξελίσσεται. Το περασμένο καλοκαίρι η ίδια θεατρική ομάδα παρουσίασε το «Vive la Crise» στο περίφημο Φεστιβάλ της Αβινιόν, εκεί όπου ανέβηκαν κάπου 1.500 παραστάσεις και το επισκέφθηκαν 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι. «Τότε ήμουν λίγο φοβισμένος, συγκρατημένος, δεν ήξερα εάν ο κόσμος θα ενδιαφερθεί. Το δοκιμάσαμε και εκεί κατάλαβα ότι θα μπορούσε να περάσει στο Παρίσι. Πάντοτε με άξονα τα γεγονότα από το 2010 έως το 2012», λέει ο σκηνοθέτης. «Αυτά τα δύο χρόνια θα τα πληρώσουμε τα
επόμενα 40 κι ας λένε ό,τι θέλουν.


Σάτιρα στο Παρίσι με guest τον Γιώργο
Είναι μια στροφή στη σύγχρονη Ελληνική Ιστορία και αφορά δύο γενιές. Η δική μου είναι σε αδιέξοδο. Μόνο όσοι νέοι έχουν ειδικά προσόντα μπορούν να εργαστούν στο εξωτερικό. Δεν παίρνουν πλέον εργάτες, αλλά γιατρούς ή επιστήμονες υψηλής τεχνολογίας. Ο,τι καλύτερο έχει η Ελλάδα φεύγει έξω, όπως γινόταν παλιά στις αυτοκρατορίες που συγκέντρωναν το καλύτερο υλικό στις μητροπόλεις τους. Ολο αυτό το έργο δεν ξεκίνησε ως μια ιδέα, αλλά αυθόρμητα, ως ανάγκη να μιλήσω γι' αυτήν την κατάσταση στο εξωτερικό».
Τι λένε οι κριτικοί
Μια παράσταση που μας ανοίγει τα μάτια

Θεατρική κριτική του Τόμας Χαν στο πολιτιστικό περιοδικό «MicroCassandre» από την παράσταση που δόθηκε στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το περασμένο καλοκαίρι:

«Αυτό είναι θέατρο για μια χώρα που βρίσκεται σε αποσύνθεση. Στην αρχή το χάος στη σκηνή είναι σχεδόν τέλειο. Ενα είδος ψυχιατρικού ασύλου, η Μέρκελ, ο Σαρκοζί, η Λαγκάρντ και άλλοι κοροϊδεύουν τον αποδιοπομπαίο τράγο, την Ελλάδα. Αλλά σύντομα τον αναβρασμό της νεανικής θεατρικής ομάδας διαπερνάει η μνήμη των βίαιων επεισοδίων που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, διαδηλώσεις, νεκροί, αποχαιρετιστήρια γράμματα αυτών που αυτοκτόνησαν στην πλατεία. Και όμως, το ''Ζήτω η Κρίση'' μας επιτρέπει να ανακατασκευάσουμε! Ετσι λέει αυτό το θέατρο ανταρτών, οι οποίοι ανατίναξαν τους κώδικες της δραματικής ευπρέπειας. Οι τηλεοπτικές ομιλίες του κ. Παπανδρέου, με χρονολογική σειρά, λέξη λέξη, μήνυμα ελπίδας στον ελληνικό λαό, αποκαλύπτονται ως αυτό που είναι: μια αξιολύπητη και θλιβερή προπαγάνδα. Η οικονομική κρίση αποκαλύπτει την όλη απάτη του συστήματος.

Αυτή η διεθνής θεατρική ομάδα αντιστέκεται στη ρητορική της κυβέρνησης με αφοπλιστική ειρωνεία και, σε συνδυασμό με τη δύναμη της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και την αρχή της καλής πολιτικής γελοιογραφίας, μας ανοίγει τα μάτια. Ο Παπανδρέου στο γυμναστήριο, ο Παπανδρέου κάνει τζόκινγκ, πιο Aμερικανός από Ελληνας, είναι μια ξεκαρδιστική αντίθεση με την πραγματικότητα της χώρας. ''Είναι γεγονός πως τα μέλη της ελληνικής κυβέρνησης δεν μπορούν πλέον να περπατήσουν στον δρόμο'', λέει ο Αλέξανδρος Κολλάτος.
Η παράσταση ''Ζήτω η Κρίση'' ξαναεπισκέπτεται την καθοδική πορεία της Ελλάδας και μιλάει για τα οικονομικά αποτελέσματα της λιτότητας στη ζωή του πληθυσμού».


ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ
ΕΘΝΟΣ

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Για να περνάμε καλά - Ρένα & Σούζυ τρώς







Αγαπητοί  μου αναγνώστες, σήμερα θα’θελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις μου που μου δημιουργήθηκαν με αφορμή τις δύσκολες μέρες και τους δύσκολους καιρούς που περνάμε στην πατρίδα μου την Ελλάδα. Δεν έχει να κάνει  με τα οικονομικά μας προβλήματα ή τουλάχιστον μόνο με αυτά.
Η εργασία μου , καλώς ή κακώς με φέρνει σε επαφή με τα προβλήματα των ανθρώπων σε επίπεδο κοινωνικοψυχολογικό θα έλεγα. Οι θεωρητικές μου γνώσεις και η επαγγελματική  εμπειρία μου, με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι το οικονομικό πρόβλημα, είναι πάντα υπαρκτό όμως πάντα μα πάντα είναι η κορυφή του παγόβουνου. Για να φτάσει εκεί μια οικογένεια  ή  ένας  άνθρωπος  έχουν  προηγηθεί  πολλά  κενά και έχουν χαθεί  αρκετά βήματα στους παράδρομους.  Ενα από τα βήματα (σημαντικό κατα εμέ) είναι  το κομμάτι της αυτογνωσίας μας, της αυτοκριτικής μας και  της χαλάρωσης του κοινωνικού μας ιστού.
·        Θέλοντας  να περάσουμε όμορφα, ανέξοδα και χαρούμενα , μαζευόμαστε φίλοι  ή συγγενείς στο σπίτι  και παρά να μιλάμε για την κρίση και που θα μας οδηγήσει και πόσα χρωστάμε ή πόσα θα μας ζητήσουν από την εφορία ας χαλαρώσουμε όσο μπορούμε με το παρακάτω επικοινωνιακό  παιχνίδι με στόχο :
ΝΑ ΜΗΝ  ΑΦΗΣΟΥΜΕ  ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
·        Ο κάθενας από την παρέα λέει δυνατά το όνομά τους στους άλλους και μπορεί να κάνει και κάποια κίνηση αν θέλει.
·        Ποιό τραγούδι σας αρέσει; Και τραγουδάτε έναν στίχο
·        Ποιός τραγουδιστής σας αρέσει
·        Ο καθένας λέει με τη σειρά του, ποιό λουλούδι-φυτό του αρέσει.(μπορεί να πει και κάτι περισσότερο αν θέλει για το φυτό που αναφέρει, πχ: να το περιγράψει, πότε ανθίζει κλπ).
·        Ποιά κινηματογραφική ταινία σας αρέσει
  • Αν ήσουν ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου ποιός νομίζεις ότι θα ήσουν;

·        Ποιός είναι ο αγαπημένος σας ηθοποιός (άνδρας και γυναίκα)
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας ζώο
·        Ποιό ποτό η ύγρό σας αρέσει να πίνετε
·        Ποιό είναι  το αγαπημένο σας όνομα (γυναικείο και ανδρικό)
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας χρώμα
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας μέρος για διακοπές
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας βιβλίο ή εφημερίδα
·        Ποια είναι η αγαπημένη σας ομάδα
·        Ποιά είναι ή ήταν η αγαπημένη σας εκπομπή στην τηλεόραση
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας φαγητό
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας γλυκό
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας χόμπυ
·        Ποιό είναι ή ήταν το αγαπημένο σας επιτραπέζιο παιχνίδι
·        Ποιό είναι το αγαπημένο σας δωμάτιο του σπιτιού σας
·        Περιγράψτε μια μέρα μόνος /μόνη στο σπίτι. Τί θα κάνατε;
·         Πώς θα οργανώνατε τη ζωή σας αν κερδίζατε ξαφνικά τον πρώτο αριθμό του λαχείου.


Ενα άλλο παιχνίδι που μου αρέσει πάρα πολύ να παίζουμε με παρέα είναι η παντομίμα... απίστευτο γέλοιο. Χωριζόμαστε σε ομάδες και βάζουμε μία λέξη κατά ομάδα και προσπαθεί η άλλη ομάδα μέσα από την παντομίμα με σχέδια  να βρεί τη λέξη.


Εγώ αυτά μπόρεσα να σκεφτώ και τα έχω εφαρμόσει.... μπορείτε να προσθέσετε και εσείς πολλά περισσότερα, μπορείτε να αφαιρέσετε κάποια . Είστε ελεύθεροι να λειτουργήσετε όπως θέλετε... μπορείτε ακόμη και να μην συμφωνείτε με αυτά που προανέφερα, είναι δικαιωμά σας . Εμείς πάντως χθες περάσαμε υπέροχα με τα αγαπημένα μας που πολλά από αυτά δεν τα γνωρίζαμε για τους φίλους μας και τους δικούς μας ανθρώπους. Να μην πώ ότι ο καθενας μας, έλεγε και μια υπέροχη ιστορία για κάθε απάντηση στο παζλ της γνωριμίας μας. Εγώ πάντως στις ηθοποιούς είμαι η Ρένα Βλαχοπούλου με κατι τις από τη "Σούζυ τρώς"


Να περάσετε καλά και αν έχετε κάτι να συμπληρώσετε περιμένουμε και εμείς ...
Καλό βράδυ, η «Σούζυ τρώς».

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Παραγγελία πίτσας το 2016




Τηλεφωνήτρια: "Pizza Hut, καλησπέρα σας."

Πελάτης: "Καλησπέρα, θα ήθελα να δώσω μια παραγγελία."

Τηλεφωνήτρια: "Θα μπορούσα να έχω τον ΕΑΤ σας, παρακαλώ;"

Πελάτης: "Τον Εθνικό Αριθμό Ταυτοποίησής μου (National ID Number), ναι, μια στιγμή, ορίστε, είναι ο 6102049998-45-54610."

Τηλεφωνήτρια: "Ευχαριστώ, κύριε Sheehan.
Λοιπόν η διεύθυνσή σας είναι 1742 Meadowland Drive, και ο αριθμός τηλεφώνου σας 494-2366. Το επαγγελματικό τηλέφωνό σας στην Lincoln Insurance είναι 745-2302 και ο αριθμός του κινητού σας 266-2566. Από ποιον αριθμό καλείτε ;"

Πελάτης: "Εεε; Είμαι στο σπίτι. Από πού τις βγάζετε όλες αυτές τις πληροφορίες;"

Τηλεφωνήτρια: "Είμαστε συνδεδεμένοι με το σύστημα, κύριε."

Πελάτης: (Στεναγμός) "Α μάλιστα ! Θα ήθελα δύο σπέσιαλ πίτσες με κρέας..."

Τηλεφωνήτρια: "Δεν νομίζω ότι θα ήταν καλή ιδέα, κύριε."

Πελάτης: "Α μπα;"

Τηλεφωνήτρια: "Σύμφωνα με τον ιατρικό σας φάκελο, υποφέρετε από υπέρταση και το επίπεδο της χοληστερόλης σας είναι υψηλό. Η ασφάλεια περίθαλψης που έχετε σας απαγορεύει μια τόσο επικίνδυνη για την υγεία σας επιλογή."

Πελάτης: "Αϊ ! Τι μου προτείνετε λοιπόν; "

Τηλεφωνήτρια: "Μπορείτε να δοκιμάσετε την Πίτσα Λάιτ με γιαούρτι σόγιας. Είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσει πολύ."

Πελάτης: "Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα μου αρέσει αυτή η πίτσα; "

Τηλεφωνήτρια: "Συμβουλευτήκατε τις 'Νόστιμες συνταγές με σόγια' στη βιβλιοθήκη της περιοχής σας την περασμένη εβδομάδα, κύριε. Εξ ου και η πρόταση μου."

Πελάτης: "Καλά, εντάξει. Δώστε μου δυο, οικογενειακό μέγεθος. Τι οφείλω;"

Τηλεφωνήτρια: "Πραγματική ευκαιρία για σας, τη σύζυγό σας και τα τέσσερα παιδιά σας, κύριε. Οφείλετε 49,99 $."

Πελάτης: "Να σας δώσω τον αριθμό της πιστωτικής μου κάρτας."

Τηλεφωνήτρια: "Λυπάμαι, κύριε, αλλά φοβάμαι ότι θα πρέπει να πληρώσετε μετρητοίς.
Το υπόλοιπο της πιστωτικής σας κάρτας έχει υπερβεί το όριο ".

Πελάτης: "Θα πάω να βγάλω μετρητά από το μηχάνημα προτού έρθει ο υπάλληλός σας."

Τηλεφωνήτρια: "Ούτε αυτό είναι δυνατόν, κύριε. Ο τραπεζικός σας λογαριασμός είναι ακάλυπτος."

Πελάτης: "Να μη σας ενδιαφέρει Εσείς στείλτε μου τις πίτσες. Θα έχω τα μετρητά.
Πόσην ώρα θα πάρει; "
Τηλεφωνήτρια: "Έχουμε μια μικρή καθυστέρηση, κύριε. Θα είναι στο σπίτι σας σε 45 λεπτά περίπου. Εάν βιάζεστε, μπορείτε να έρθετε να τις πάρετε, αφού βγάλετε τα μετρητά, αλλά η μεταφορά πίτσας με μοτοσυκλέτα είναι τουλάχιστον ακροβασία. "

Πελάτης: "Πού στο διάολο ξέρετε ότι έχω μηχανή;"

Τηλεφωνήτρια: "Βλέπω εδώ ότι επειδή δεν καταβάλατε εμπρόθεσμα τις δόσεις, το αυτοκίνητό σας έχει κατασχεθεί. Αλλά η Χάρλεϊ έχει εξοφληθεί, οπότε απλώς συμπέρανα ότι θα την χρησιμοποιούσατε."

Πελάτης : "@#%/$@&?#!"

Τηλεφωνήτρια: "Σας συμβουλεύω να παραμείνετε κόσμιος, κύριε. Έχετε ήδη καταδικαστεί τον Ιούλιο του 2006 για προσβολή οργάνου της τάξεως."

Πελάτης: (Άφωνος)

Τηλεφωνήτρια: "Κάτι άλλο κύριε;"

Πελάτης: "Όχι τίποτα. Α ναι, μην ξεχάσετε τα δυο λίτρα δωρεάν Κόκα Κόλα μαζί με τις πίτσες ,σύμφωνα με τη διαφήμισή σας."

Τηλεφωνήτρια: "Λυπάμαι, κύριε, αλλά υπάρχει ρήτρα στη διαφήμισή μας που μας απαγορεύει να προσφέρουμε δωρεάν αναψυκτικά σε διαβητικούς."

από το φίλο του blog : Χριστόδουλο

Παύλος ο καλός ο μαθητής.......
Σχόλιο:
Το κράτος δυνάστης και μεγάλος αδελφός έτσι λειτουργεί
Φυσικά εμείς που να το πάρουμε χαμπάρι;
Χαλαρααααααα!!!!
Αυτοί αλωνίζουν κάνοντας τη ζωή μας καθημερινός
πιο δύσκολη.

ΑΓΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ






































Παύλος ο καλός ο μαθητής.......

Φίλες και φίλοι στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο
 που μας διαβάζετε καλημέρα σας.
Καλό μήνα.
Χρόνια πολλά στον Τρύφωνα,στη Μπριζίτ 
και στη Φιλικητάτη


Ο Άγιος Τρύφωνας έχει καθιερωθεί ως ο Άγιος προστάτης των αμπελουργών, παρουσιάζεται μάλιστα στις νεώτερες αγιογραφίες να κρατά κλαδευτήρι. Οι αμπελουργοί της Bόρειας Ελλάδας τιμούν τον Άγιο με πλήθος εθιμικών πρακτικών και γιορτών, τις οποίες επιθυμούν να καταγράψουν οι Δρόμοι του Κρασιού. Ο ΑΓΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΤΙΚΟ ΑΜΠΕΛΩΝΑ

Ο Άγιος ΤρύφωναςΤην πρώτη Φεβρουαρίου τιμά η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Τρύφωνα, που έχει καθιερωθεί στην εθιμική λατρεία ως ο προστάτης των αμπελουργών. Ο Άγιος παρουσιάζεται μάλιστα στις νεώτερες λαϊκές αγιογραφίες ως “νέος, αγένειος, σγουρομάλλης, κρατών κλαδευτήρι”, εργαλείο δηλαδή με το οποίο γίνεται η κύρια αμπελουργική εργασία της χρονικής αυτής περιόδου. Πουθενά στο Συναξάριό του δεν αναφέρονται επεισόδια από το βίο ή τα θαύματά του, που να συνδέουν τον Άγιο με το αμπέλι και το κρασί. Πώς συσχετίσθηκε λοιπόν ο Μεγαλομάρτυρας Τρύφωνας με την άμπελο και το μεθυστικό της προϊόν ;

Ο Άγιος Τρύφωνας γεννήθηκε στη Λάμψακο, παραλιακή πόλη της Φρυγίας, και μαρτύρησε το 249 μ.Χ., όταν αυτοκράτορας του Ρωμαϊκού κράτους ήταν ο Δέκιος, στη Νίκαια της φρυγικής Βιθυνίας. Η περιοχή ήταν ξακουστή για τους αμπελώνες της όπως και όλα τα παράλια της Προποντίδας. Εκεί βρίσκονταν πόλεις που φημίζονταν για την αφθονία των κρασιών τους: η Ραιδεστός, η Κύζικος και η περιοχή της Βιθυνίας με τα κρασιά της Τρίγλειας, της Κίου, της Νίκαιας. Ο Άγιος πολιούχος της Νίκαιας συνδέεται λοιπόν καταρχήν με την άμπελο και τον οίνο λόγω ...προέλευσης από περιοχή παραγωγής οίνων ποιότητος, αφού λίγες ήταν οι βυζαντινές επαρχίες, που μπορούσαν να καυχηθούν για τον οίνο τους τόσο όσο οι περιοχές της Προποντίδας.

Η θέση της γιορτής του στον ετήσιο κύκλο πρέπει να έπαιξε επίσης ρόλο στην καθιέρωση του Αγίου ως προστάτη των αμπελουργών. Παρόλο που το αμπέλι “κοιμάται”, γυμνό από τσαμπιά, άνθη, φύλλα και χλωρούς βλαστούς, ο Φεβρουάριος αποτελεί κρίσιμη καμπή στο βλαστικό του κύκλο. Είναι η χρονική περίοδος κατά την οποία αρχίζει παραδοσιακά η σημαντικότερη ίσως αμπελουργική φροντίδα, το κλάδεμα. Το κλάδεμα είναι τεχνική εργασία για την οποία οι αμπελουργοί δηλώνουν ότι χρειάζεται πείρα, μαστοριά και γνώση του συγκεκριμένου αμπελώνα. Κλαδεύοντας, ο αμπελουργός επεμβαίνει δυναμικά στο αμπέλι του και ρυθμίζει την ποσότητα άρα και την ποιότητα της παραγωγής του, ενώ καθορίζει αναπόφευκτα τη διάρκεια της ζωής αλλά και την υγιεινή κατάσταση των κλημάτων.

Πανάρχαιες αντιλήψεις για τη βλάστηση και τη γονιμότητα βρήκαν πιθανότατα στέγη στον εορτασμό του Μεγαλομάρτυρα Τρύφωνα, την πρώτη του Φεβρουαρίου. Οι γεωργοί και ειδικά οι αμπελουργοί προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν την προστασία των θεϊκών δυνάμεων πριν αρχίσουν το κλάδεμα. Όταν επεκράτησε ο Χριστιανισμός και τα παλιά λατρευτικά στοιχεία απαγορεύτηκαν, εκείνα επιβίωσαν ...κουκουλωμένα κάτω από το μανδύα της νέας θρησκείας. Ο Άγιος, εξειδικευόμενος, επωμίσθηκε το ρόλο του προστάτη των αμπελουργών κατά κύριο λόγο. Δέχεται όλες τις ευχές, τις επικλήσεις και τις ιδιαίτερες φροντίδες με τις οποίες προσπαθούν να εξασφαλίσουν την ευετηρία, την καλή χρονιά, και να προστατέψουν το αμπέλι από τις λογής καταστροφές, που μπορεί να φέρει μια όψιμη παγωνιά, το χαλάζι, ο άνεμος, η δυνατή ή άκαιρη βροχή, κάποια ασθένεια.
Δε φαίνεται πάντως τυχαίο το γεγονός ότι και ο βασικός Γάλλος ομόλογος του Αγίου, ο saint Vincent, εορτάζεται στους γαλλικούς αμπελότοπους την ίδια χρονική περίοδο, στις 22 Ιανουαρίου.

Μυστήριο καλύπτει τις ακριβείς μετακινήσεις του Αγίου Τρύφωνα από τη Λάμψακο στην Ανατολική Θράκη και την Ανατολική Ρωμυλία. Το 1924 πάντως, όταν οι ιστορικές συνθήκες ανάγκασαν τους ελληνικούς πληθυσμούς της Ανατολικής Ρωμυλίας να αφήσουν κατάφυτες από αμπέλια περιοχές και να εγκατασταθούν στις καινούργιες πατρίδες τους, φέρνοντας μαζί τους αμπελοοινικές τεχνικές αλλά και τρόπους λατρείας, ο Άγιος Τρύφωνας ήταν ήδη καθιερωμένος ως Άγιος προστάτης των αμπελουργών στους χριστιανικούς πληθυσμούς της βαλκανικής χερσονήσου. Στις αμπελουργικές περιοχές της Μακεδονίας μάλιστα ήταν ιδιαίτερα γνωστός και σεβαστός, όπως μαρτυρά η προφορική παράδοση των ντόπιων κατοίκων της Γουμένισσας, της Νάουσας, του Αμυνταίου, οι τοιχογραφίες του Αγίου σε ιερούς ναούς που χτίστηκαν τον δέκατο ένατο αιώνα αλλά και το αρκετά συνηθισμένο ανδρικό βαφτιστικό όνομα Τρύφων. Η ένταση της λατρείας του Αγίου επηρεάζεται από την ύπαρξη αμπελώνων καθώς και τη σπουδαιότητά τους για την οικονομία της περιοχής. Συγκέντρωση λατρευτικών παραδόσεων και τήρηση των εθιμικών πρακτικών παρατηρείται στο βορειοελλαδικό χώρο και μάλιστα στις προσφυγικές κοινότητες με τόπο καταγωγής την Ανατολική Ρωμυλία.


Η λατρεία του Αγίου Τρύφωνα
Ο Άγιος Τρύφωνας λοιπόν, από τη Λάμψακο της Φρυγίας, καθιερώθηκε ως Άγιος προστάτης των αμπελουργών, κρατά κλαδευτήρι και έχει σημαντικές αποτρεπτικές δυνάμεις κατά των ποικίλων εχθρών που ενεργούν βλαπτικά στα αμπέλια, στα δενδροκηπευτικά και τους αγρούς : αντίξοες καιρικές συνθήκες, ασθένειες, έντομα, κάμπιες αλλά και ποντικοί υποχωρούν μπροστά του, εφόσον βέβαια του αποδοθούν οι προσήκουσες τιμές. Ονομαστικά αναφέρονται στον Εξορκισμό του Αγίου Μάρτυρος Τρύφωνος μεταξύ των ...“κακούργων θηρίων των αδικούντων την άμπελον, την χώραν τε και τον κήπον : Κάμπη, Σκώληξ, Σκωληκοκάμπη, Σκάνθαρος, Βρούχος, Ακρίς, Επίμαλος, Καλιγάρις, Μακρόπους, Μύρμηξ, Φθειρ, Ρυγίτης, Ψυλλίτης, Καυσοκόπος, Ερυσίβη, Κοχλοί, Ψαλίτης και ει τι άλλο προσφυσούν και μαραίνον τον καρπόν της σταφυλής και των λοιπών ειδών και λαχάνων”.

Η λαϊκή παράδοση συνδέει τον Άγιο με τα αμπέλια και τους αμπελουργούς μέσω ευρύτατα διαδεδομένης στο βαλκανικό χώρο αφήγησης. Σύμφωνα με μια παραλλαγή ο Άγιος Τρύφωνας κλάδευε το αμπέλι του αδιαφορώντας για τις αντίθετες υποδείξεις της Παναγίας και έκοψε τη μύτη του. Η φράση - κλειδί “κλαδεύω έτσι κι όχι έτσι, είπε κι έκοψε τη μύτη του” συνοδεύεται από χειρονομία χαρακτηριστική της τεχνικής του κλαδέματος, χωρίς την οποία ο ακροατής αδυνατεί να αντιληφθεί πώς ακριβώς ακρωτηριάσθηκε ο Άγιος. Με αυτήν την “τεχνολογική αφήγηση” εξηγείται η λατρευτική αποχή από την εργασία στ’ αμπέλια που τηρούν όλοι οι αμπελουργικοί πληθυσμοί. Την απαγόρευση εκφράζουν ρητά οι Στενημαχίτες : “Ας έρθ’ τ’ Αϊ Τρύφου η μέρα πρώτα, κι απέει πιάν’ς του σβανά στου χέρι σ’”. Η πρώτη του Φεβρουαρίου αποτελεί στη λαΪκή συνείδηση το θεσμοθετημένο χρονικό ορόσημο που σηματοδοτεί την αρχή του κλαδέματος και το οποίο ακολουθούν διαδοχικές αμπελουργικές φροντίδες. Είναι λοιπόν φυσικό να προσπαθούν οι αμπελουργοί να προστατέψουν με κάθε τρόπο το ευαίσθητο αμπέλι τους κατά την τόσο κρίσιμη αυτή χρονική στιγμή.

Κατεξοχήν αγροτική η γιορτή του Αγίου Τρύφωνα, χαράσσει κύκλο εορταστικό στο μακεδονικό αμπελώνα, στον οποίο συναντώνται διάφορες κατά τόπους λατρευτικές συνήθειες. Οπως προστάζουν τα έθιμά τους τιμούν τον Άγιο οι γηγενείς, οι ντόπιοι κάτοικοι στις αμπελουργικές περιοχές της Νάουσας, της Γουμένισσας, του Αμυνταίου καθώς και οι προσφυγικοί πληθυσμοί από την Ανατολική Ρωμυλία στη Γέφυρα (Σωζοπολίτες), στη Νέα Αγχίαλο (Αγχιαλίτες) στη Νέα Μεσήμβρια (από τη Μεσημβρία). Στην εκκλησία κάνουν αγιασμό και αρτοκλασία με κόλλυβο για το μνημόσυνο του Αγίου Τρύφωνα. Στο κόλλυβο μάλιστα που παρέθεταν οι Αγχιαλίτες “ζωγράφιζαν” παλαιότερα τον Άγιο και σταφύλια. Συνηθίζουν επίσης να διατηρούν από τον τρύγο σταφύλια, κρεμασμένα στα υπόγεια κελλάρια οινοποίησης ή στην κληματαριά. Το’ χουν σε καλό να αντέξουν τα σταφύλια αυτά ως την πρώτη Φεβρουαρίου, οπότε και τα πηγαίνουν στην εκκλησία για να διαβαστούν και να μοιραστούν στους πιστούς. Ολοι παίρνουν ρώγες που τις τρώνε “για υγεία” αφού φυλάξουν μερικές στο εικονοστάσι. Με τον αγιασμό αυτόν δεν ραντίζουν το σπίτι αλλά τους μπαχτσέδες, τις οπωρώνες και κυρίως τ’ αμπέλια τους. Επισκέπτονται λοιπόν τους αμπελώνες την πρώτη Φεβρουαρίου για να τους ραντίσουν με αγιασμό αλλά και για να προβούν, την ημέρα αυτή της λατρευτικής αποχής από την εργασία, σε τελετουργικό κλάδεμα τεσσάρων κλημάτων. Τα κλήματα αυτά τα διαλέγουν να’ναι ιδιαίτερα γερά, είτε βρίσκονται στις γωνίες του αμπελώνα είτε σχηματίζουν σταυρό στο αμπέλι. Πάνω σ’ αυτά θα ρίξουν κρασί ή αγιασμό, προσβλέποντας στην ευφορία, στην καλή παραγωγή, στην καλοχρονιά. Με την ευκαιρία, σε κάποιες περιοχές θα θάψουν κάτω απ τα κλήματα το κουλούρι του καλικάτζαρου αλλά και το κόκκινο αυγό της Μεγάλης Πέμπτης. Κάποτε πραγματοποιείται και ένα είδος στοιχειώδους μιμικού δρώμενου, που συνδέει τον Άγιο με την προσδοκώμενη αφθονία, τη γονιμότητα, την “ευκολία”, όπως λένε οι ίδιοι.
Για τους υπόλοιπους αμπελουργούς η μέρα θα τελειώσει πιθανότατα με μια γερή κρασοκατάνυξη, οικογενειακή ή μεταξύ συναδέλφων. Οι πρόσφυγες από τους αμπελότοπους της Στενημάχου στην Ανατολική Ρωμυλία όμως θα πραγματοποιήσουν την εντυπωσιακή τελετουργία του κουρμπανιού, αιματηρής θυσίας προς τιμήν του Αγίου Τρύφωνα, που έφεραν με τις λιγοστές αποσκευές τους και τη μεταφύτεψαν στις νέες πατρίδες τους.

Πράγματι, η αμπελουργική Στενήμαχος είναι η μόνη περιοχή στην οποία αναφέρονται αιματηρές προσφορές για τον άγιο Τρύφωνα. Η τέλεση αιματηρής θυσίας στο πλαίσιο του εορτασμού του αγροτικού Αγίου και με επιδιωκόμενο αντάλλαγμα μια καλή χρονιά για τα αμπέλια εξηγείται από τη θρακική προέλευση του εθίμου και των φορέων του. Τα κουρμπάνια ήταν συνηθισμένες τελετουργίες στο θρακικό χώρο και προσφέρονταν στο θείο από ιδιώτες και κοινότητες σε διάφορες περιστάσεις και με ποικίλες επιδιώξεις. Στη Στενήμαχο λοιπόν, ανθηρή ελληνική πόλη πριν το 1924, χτισμένη 20 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Φιλιππούπολης στους πρόποδες της Ροδόπης, οι αμπελουργοί κάτοικοι γιόρταζαν κάθε χρόνο τη μνήμη του Αγίου προστάτη τους κάνοντας κουρμπάνι, δημοτελή θυσία μόσχου. Την παραμονή της γιορτής, μετά την εορταστική περιφορά του στεφανωμένου με κληματίδες ζώου, το θυσίαζαν στο προαύλιο του παρεκκλησιού. Ανήμερα του Αγίου το διαβασμένο από τον παπά κρέας έβραζε με το ζωμό του σε καζάνια κι αφού το ευλογούσε και πάλι ο παπάς γινόταν η διανομή και κοινό γεύμα. Ακολουθούσε αγώνας πάλης με συμμετοχές Ελλήνων, Τούρκων και Βουλγάρων παλαιστών καθώς και γλέντι με οινοποσία. Στην εκδήλωση συμμετείχαν όλοι οι έλληνες αμπελουργοί από τη Στενήμαχο αλλά και τις γειτονικές κωμοπόλεις Ανω Βοδενά και Κούκλαινα. Το κουρμπάνι αποτελεί μάλιστα μια από τις εντονότερες αναμνήσεις των γερόντων πληροφορητών που ζουν σήμερα σε κοινότητες του μακεδονικού αμπελώνα, “κρατούν το έθιμο” και δεν ξεχνούν τη χαμένη πια πατρίδα.
Εγκατεστημένοι στη Γουμένισσα του νομού Κιλκίς (από το Άνω Βοδενό), στη Στενήμαχο Ημαθίας (από τη Στενήμαχο) και στον Τρίλοφο Ημαθίας (από την Κούκλαινα) συνεχίζουν να καλλιεργούν αμπέλια, να φτιάχνουν κρασί, να τιμούν τον άγιο Τρύφωνα με το ετήσιο κουρμπάνι του, να θυμούνται αυτά που άφησαν και καμιά φορά να τραγουδούν “Κάθε στιγμή που φεύγει δε θα γυρίσει πια και τα καλά του κόσμου βρίσκονται ς τα βουτσιά”, στους κάδους δηλαδή της οινοποίησης...
Γουμένισσα
Στη γραφική κωμόπολη ζουν σήμερα 4500 κάτοικοι, ντόπιοι, γύφτοι που είναι κατά παράδοση λαϊκοί οργανοπαίκτες, πρόσφυγες από τον Πόντο και πρόσφυγες από το Άνω Βοδενό της Στενημάχου.
Η μνήμη του Αγίου Τρύφωνα γιορτάζεται με εξαιρετική λαμπρότητα. Παράλληλα με τις διάφορες άλλες εθιμικές πρακτικές (αγιασμοί και τελετουργικά κλαδέματα αμπελώνων, διατήρηση σταφυλιών από τον τρύγο και διανομή τους), ο Σύλλογος των προσφύγων από το Άνω Βοδενό της Στενημάχου διοργανώνει το κουρμπάνι προς τιμήν του Αγίου. Νωρίς το πρωί της πρώτης Φεβρουαρίου το ζώο, μοσχάρι, πάντα αρσενικό, αγορασμένο με έρανο, οδηγείται με πομπή και συνοδεία οργάνων στο παρεκκλήσι του Αγίου Τρύφωνα όπου θυσιάζεται και βράζεται σε μεγάλα χάλκινα καζάνια. Εν τω μεταξύ γίνεται λειτουργία και αγιασμός. Ο παπάς διαβάζει το βρασμένο κρέας, που διανέμεται “για το καλό” σε πιστούς και περίεργους μαζί με ζωμό. Τα χορευτικά συγκροτήματα της περιοχής και οι συμμετέχοντες γλεντούν με τοπική μουσική και άφθονο κόκκινο κρασί και τσίπουρο. Στην κάποτε κλειστή γιορτή των προσφύγων από την Ανατολική Ρωμυλία συμμετέχουν σήμερα όλοι οι κάτοικοι της Γουμένισσας και της περιοχής της. Ο καθαρά αμπελουργικός χαρακτήρας του τόπου, η έντονη δραστηριοποίηση του Συλλόγου που διατρανώνει κάθε χρόνο την ιδιαιτερότητά του αλλά και την ενότητά του με τους υπόλοιπους κατοίκους, δίνουν στο κουρμπάνι του Αγίου Τρύφωνα τον τόσο γενικευμένο, καθολικά αποδεκτό χαρακτήρα του. Η γιορτή του Αγίου Τρύφωνα στη Γουμένισσα διατηρεί ζωντανά πολλά παραδοσιακά στοιχεία. Όσοι αντέξουν να ακολουθήσουν μετά το γλέντι κάποιον γέρο αμπελουργό, θα τον δουν να ραντίζει με αγιασμό το αμπέλι του, να κλαδεύει τελετουργικά τέσσερα κλήματα και να παραχώνει στη γη τα κόκκαλα και άλλα υπολείμματα του κουρμπανιού. Η γιορτή σημαίνει για κείνον μια ετήσια ανανεούμενη συμφωνία με τον προστάτη των αμπελιών άγιο Τρύφωνα.
Στενήμαχος Ημαθίας
Οι περισσότεροι από 1000 κατοίκους κατάγονται από τη Στενήμαχο της Ανατολικής Ρωμυλίας και εγκαταστάθηκαν στο παλιό Χωροπάνι με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1925. Οι υπόλοιποι είναι Σαρακατσάνοι καθώς και και ελάχιστοι Βλάχοι. Σε γραφικό λόφο λίγο έξω από την αμπελουργική κοινότητα γιορτάζεται η μνήμη του Αγίου Τρύφωνα με τρόπο που μεταφέρθηκε από τη Στενήμαχο. Το μοσχαρίσιο κρέας που έχει αγοραστεί και βράσει την προηγουμένη καθώς και σταφύλια διατηρημένα από τον τρύγο διαβάζονται από τον παπά μετά τη λειτουργία.. Το ευλογημένο κρέας, κρύο, καθώς και σταφύλια, προσφέρονται στους εκκλησιαζόμενους, οι οποίοι παίρνουν επίσης αγιασμό για να ραντίσουν τ’ αμπέλια και τα οπωροκηπευτικά (μήλα, ροδάκινα, κεράσια). Στον περίβολο της εκκλησίας δημοπρατούνται από την εκκλησιαστική επιτροπή ψητά κοτόπουλα και ζωντανά αμνοερίφια. Διανέμονται “γιαπράκια”, ντολμάδες τυλιγμένοι με λάχανο τουρσί, και Στενημαχιώτικα λουκάνικα που ψήνονται επί τόπου. Χορεύει το τοπικό συγκρότημα και το γλέντι γενικεύεται, καθώς προσφέρεται άφθονο κόκκινο κρασί για να ζεστάνει τους τολμηρούς που αψηφούν τη χειμωνιάτικη παγωνιά.Τρίλοφος Ημαθίας
Ο Τρίλοφος, Διαβόρνιτσα παλιά και Νέα Κούκλαινα αργότερα, γεωργικό χωριό της αμπελουργικής ζώνης της Νάουσας, έχει 800 κατοίκους. Είναι ντόπιοι και λίγοι Βλάχοι, η μεγάλη όμως πλειοψηφία κατάγεται από την Κούκλαινα της Ανατολικής Ρωμυλίας, κωμόπολη που βρίσκεται κι αυτή κοντά στη Στενήμαχο και το Άνω Βοδενό.
Οι Ανατολικορωμυλιώτες κρατούν το έθιμο και κάνουν κάθε χρόνο κουρμπάνι στο παρεκκλήσι του Αγίου Τρύφωνα, που βρίσκεται σε λόφο τριγυρισμένο με αμπέλια. Την παραμονή το βράδυ οι πρωτεργάτες του εθίμου συγκεντρώνονται, σφάζουν πρόβατα και κριάρια και τα προετοιμάζουν. Την επομένη, ανήμερα του Αγίου, όλα είναι έτοιμα από νωρίς : ξημερώματα ανάβουν οι φωτιές κάτω απ’ τα καζάνια. Έτσι, μετά τη λειτουργία που πραγματοποιείται στην κεντρική εκκλησία του χωριού, τον Αϊ Δημήτρη, όλοι οι κάτοικοι αλλά κι οι ξένοι παρευρισκόμενοι ανηφορίζουν στο παρεκκλήσι για τον αγιασμό και το κουρμπάνι. Μερικοί φέρνουν σταφύλια να διαβαστούν και να μοιραστούν Για το καλό παίρνουν λίγο ψαχνό από το ευλογημένο κρέας. Όσοι θέλουν μπορούν να πάρουν και ζωμό για τους παππούδες που περιμένουν στο σπίτι. Εν τω μεταξύ, τα μπούτια από τ’ αρνιά και τα γίδια, κοτόπουλα και κοκορέτσια, ψήνονται σε υπαίθριες ψησταριές γεμίζοντας γαργαλιστικές μυρωδιές το χειμωνιάτικο τοπίο και δημοπρατούνται στη συνέχεια υπέρ της εκκλησίας. Η γιορτή κορυφώνεται με μουσική, χορό και βέβαια άφθονο μπρούσκο Ναουσαίικο κρασί.
Γέφυρα νομού Θεσσαλονίκης
Το Τοψίν έχει 2500 κατοίκους, 500 γηγενείς και 2000 πρόσφυγες από τις Μέτρες της Ανατολικής Θράκης και τη Σωζόπολη της Ανατολικής Ρωμυλίας. Από αυτούς, αμπελουργοί ήταν οι Σωζουπολίτες, οι οποίοι είχαν ήδη ιδρύσει το 1856 Σωματείο που διοργάνωνε τη γιορτή του Αγίου Τρύφωνα. Η γιορτή του Αγίου στη Σωζόπολη είχε κυρίως θρησκευτικό χαρακτήρα. Οι αμπελουργικές οικογένειες πήγαιναν στην εκκλησία σταφύλια διατηρημένα από τον τρύγο σε άμμο και αλεύρι. Τα σταφύλια αυτά καθώς και κόλλυβο διαβάζονταν κατά τη λειτουργία. Μετά την απόλυση πήγαιναν όλοι στην αίθουσα του Σωματείου όπου γινόταν διανομή των ευλογημένων σταφυλιών και του κόλλυβου και προσεφέρετο κρασί. Ετσι άρχιζε γλέντι τρικούβερτο που κρατούσε ως το πρωί και ο “αη Τρύφους” έδειχνε και τ’ άλλο, το... Διονυσιακό του πρόσωπο.
Μόλις εγκαταστάθηκαν στη Γέφυρα, το 1926, οι Σωζουπολίτες ίδρυσαν τον Αμπελουργικό Πιστωτικό Συνεταιρισμό Γέφυρας “Η Σωζούπολη”. Παρόλο που δεν είχαν ακόμη καλά καλά φυτέψει τα αμπέλια τους, άρχισαν να γιορτάζουν τον άγιο Τρύφωνα. Μετά τη λειτουργία συγκεντρώνονταν σε ένα κέντρο και γλεντούσαν. Ούτε λόγος βέβαια για δουλειά στ’ αμπέλια τη μέρα εκείνη. Σήμερα, παρόλο που η Γέφυρα έχει ελάχιστα αμπέλια, η μνήμη του Αγίου Τρύφωνα συνεχίζει να τιμάται με πίστη στην παράδοση. Την παραμονή τελούνται τα “προεόρτια”: κομπανία με παραδοσιακά όργανα γυρίζει το χωριό, διατίθεται κρασί και δημιουργείται αυθόρμητο γλέντι. Ανήμερα του Αγίου γίνεται λειτουργία στην Παναγία τη Ρευματοκρατούσα και διαβάζεται κόλλυβο και σταφύλια, τα οποία διανέμονται πριν γίνει περιφορά της εικόνας του Αγίου. Στη συνέχεια μοιράζεται αγορασμένο βραστό μοσχαρίσιο κρέας. Το γλέντι με κρασί και χορό στην πλατεία της Άνω Γέφυρας κρατά έως αργά.
Νέα Αγχίαλος νομού Θεσσαλονίκης
Η Νέα Αγχίαλος, το παλιό Ιγκλις, έχει 850 κατοίκους, που κατάγονται όλοι από την Ανατολική Ρωμυλία και συγκεκριμένα από την αμπελουργική Αγχίαλο στα παράλια του Εύξεινου Πόντου. Ελάχιστοι κατάγονται από τον Πύργο και τη Σωζόπολη. Ήταν παραδοσιακά αμπελουργοί και συνεχίζουν να καλλιεργούν αμπέλια και να φτιάχνουν κρασί και τσίπουρο. Αναμενόμενο επομένως είναι να τιμάται η μνήμη του Αγίου Τρύφωνα, την πρώτη Φεβρουαρίου. Άγιος Τρύφωνας εξάλλου ήταν το πρώτο εκκλησάκι που έχτισαν μόλις εγκαταστάθηκαν στο χωριό το 1924-25. Παραδοσιακά οι γυναίκες ετοιμάζουν από το προηγούμενο βράδυ κόλλυβο. Ανήμερα του Αγίου μαζεύονται στο παρεκκλήσι, γίνεται Μεγάλος Αγιασμός και διαβάζεται το κόλλυβο. Ύστερα, μαζεύονται σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα δίπλα στην εκκλησία, τους κερνάει η Επιτροπή και γίνεται αυθόρμητο γλέντι με κρασί -βέβαια- και μεζεδάκια. Παλιά συνήθιζαν να προσφέρουν για το γλέντι αυτό κάτι φαγώσιμο. Σήμερα η συνήθεια αυτή έχει μάλλον ατονίσει, αφού η Επιτροπή αναλαμβάνει να προμηθεύσει τα χρειαζούμενα. Την ίδια μέρα, οι αμπελουργοί θα ρίξουν αγιασμό στ’ αμπέλια τους, “για το καλό, για να’ χουν καλή σοδειά, για να τα προστατεύει ο Άγιος”.Νέα Μεσήμβρια νομού Θεσσαλονίκης
Η Νέα Μεσήμβρια, το παλιό Μπουλγκαρίεβο, έχει 2500??? κατοίκους που κατάγονται οι περισσότεροι από τη Μεσημβρία της Ανατολικής Ρωμυλίας (61%). Οι υπόλοιποι είναι ντόπιοι, Πόντιοι και Θρακιώτες. Όταν εγκαταστάθηκαν στην Αγχίαλο πήραν αμπελουργικό κλήρο και φύτεψαν πολλά στρέμματα αμπέλια. Γιορτάζουν λοιπόν τον προστάτη των αμπελουργών αφενός για να κρατήσουν το έθιμο που έφεραν από τ’ αμπέλια της “ελληνικής Μεσημβρίας”, από όπου μάλιστα εξαγόταν πολύ καλό κρασί, και αφετέρου για να εξασφαλίσουν εκ νέου τη συνδρομή του Αγίου στη σοδειά. Φτιάχνουν κόλλυβο που ευλογείται όπως και ο αγιασμός. Στη συνέχεια γίνεται κανονικό μνημόσυνο για τον Άγιο στο Πολιτιστικό Κέντρο με κονιάκ, καραμέλες και μπισκότα. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός δεξιώνεται κατόπιν την αμπελουργική κοινότητα σε ταβέρνα του χωριού με γλέντι και κρασί. Όσοι έχουν κι άλλες δυνάμεις μπορούν να συμμετέχουν σε χορό το βράδυ.
 

Το κείμενο έγραψε η κα Ζέτα Παπαγεωργοπούλου, η οποία ασχολήθηκε με το θέμα για λογαριασμό του Ιδρύματος Φανή Μπουτάρη.