Ελεύθερες μικρές βιβλιοθήκες και αλτρουιστές αναγνώστες που μετατρέπουν την ανάγνωση σε μια κοινωνική αστική περιπέτεια.
Πάντα έβλεπα τα βιβλία σαν ένα μέσο για να μοιραστεί κάποιος μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Η λογοτεχνία είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος που έχουν εφεύρει οι άνθρωποι για να μοιράζονται ιστορίες ,που αλλιώς θα χάνονταν στη λήθη της καθημερινότητας. Τα βιβλία φέρουν αυτή τη μεγάλη ευθύνη, της διατήρησης της έμπνευσης στη πάροδο του χρόνου. Πως όμως ο αναγνώστης μπορεί να συνεισφέρει σε αυτή τη διαδικασία; Πως μπορεί να γίνει από παθητικός αποδέκτης, συμμέτοχος στον διαμοιρασμό της ιστορίας ενός βιβλίου; Απλούστατα: μετατρέποντας το σε ζωντανό οργανισμό.
Και πως λοιπόν μετατρέπεις ένα βιβλίο σε ζωντανό οργανισμό; Δίνοντας του τη δυνατότητα να ζήσει στον κόσμο. Ή -τέλος πάντων- κάτι τέτοιο επιδιώκουν όλες οι ευρηματικές δραστηριότητες booksharing. Μια από τις πρώτες και πιο διάσημες μεθόδους που αναπτύχθηκε είναι αυτή του bookcrossing, δηλαδή η πρακτική να αφήνεις ένα βιβλίο σε δημόσιο χώρο, έτσι ώστε να το βρει και να το διαβάσει κάποιος άλλος. Το bookcrossing.com, η πλατφόρμα που έκανε διάσημο το να μοιράζεσαι βιβλία με αυτόν τον τρόπο, κάνει την διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα, δίνοντας σου τη δυνατότητα να παρακολουθείς το ταξίδι του βιβλίου που άφησες, βλέποντας από ποιους ανθρώπους περνάει και τι εντύπωση τους κάνει.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία, που τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνει αρκετά δημοφιλής, είναι οι Free Little Libraries. Το Κalamazoo, ένα από τα πολλά project που προωθούν αυτή την πρακτική, περιγράφει τις Free Little Libraries σαν “ένα μικρό ξύλινο κουτί που βρίσκεται πάνω σε ένα στύλο, και περιέχει βιβλία” τα οποία είναι δωρεάν, και από τα οποία ο καθένας μπορεί να πάρει κάποιο και να αφήσει κάποιο άλλο. Αν και η μορφή τους διαφέρει ανάλογα με το κάθε project, η ιδέα πίσω από τις Little Free Libraries είναι πάντα η ίδια: Να προωθήσουν την αγάπη για την ανάγνωση, αλλά και την ιδέα μιας ζωντανής συνεργατικής κοινότητας. Το παιχνίδι αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί οι άνθρωποι συνηθίζουν να σημειώνουν πράγματα στα εσώφυλλα του βιβλίου, επαυξάνοντας την δύναμη της κάθε ιστορίας, και κάνοντας τη ανάγνωση μια εντελώς κοινωνική διαδικασία ανοιχτής επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους.
Οι άνθρωποι πάντα ενδιαφέρονταν για το τι διαβάζουν οι άλλοι. Η λαθρανάγνωση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, για παράδειγμα, είναι μια απόδειξη της επιθυμίας να μάθεις τι κρατάει την προσοχή ενός ανθρώπου καρφωμένη μέσα σε μια θάλασσα από σελίδες χαρτί. Το να μοιράζεσαι αυτό που διαβάζεις είναι το πιο μεγάλο δώρο που μπορείς να κάνεις σε όλους αυτούς που αναζητούν εκκωφαντικά δυνατά κομμάτια ζωής
πηγή: www.thebloom.gr
Ανάρτηση: dimiourgia-epikinonia.blogspot.gr

4 σχόλια:
Αγαπητοί μου φίλοι Μαριέττα και Παύλο,πρωτα θέλω να σας ευχαριστήσω μέσα απο την καρδιά μου για την τιμη που μου κάνατε,για τα εγκάρδιά σας σχόλια για όλα!χαίρομαι πολύ που σας βρήκα γιατι μου αρέσει πάρα πολύ και το δικό σας μπλόγκ που είναι ιδιαίτερο,με ποικίλα θέματα,και δεν το βαριέσαι με τίποτα!το σημερινό σας post για το "βιβλίο"υπέροχα γραμένο και έτσι όπως το θέτετε..θα είναι λυπηρό να εκλείψει το βιβλίο εντελώς!!γιατί σίγουρα στις μέρες μας έχει πάρει την κατιούσα!!θα τα λέμε!Δεν ξεχνώ ΠΟΤΕ τους φίλους μου!Καλό σας βραδάκι!!
Καλησπέρα φίλοι μου,εχθές σας είχα γράψει ένα σχόλιο,σήμερα ξαναμπαίνω στο μπλογκ σας,και βλέπω ότι δεν υπάρχει..ψάξτε το μήπως συμωαίνει κάτι!!θέλω να σας ευχαριστήσω μέσα απο την καρδιά μου για τα εγκάρδιά σας σχόλια στο μπλόγκ μου..με συγκινήσατε και με τιμάτε πολύ!!σας έγραφα λοιπόν εχθές ότι κάνατε σπουδαία ανάρτηση για το θέμα "βιβλίο''γιατί το θέμα αυτό το θεωρώ παραμελημένο.."οι αλτρουιστές αναγνώστες σας"μακάρι να διαβαστούν απο πολλούς μήπως και πάρουν κάποια ιδέα..κι εγώ συνηθίζω να σημειώνω στα βιβλία που διαβάζω με μολύβι πάντα για να μη τα λερώνω,πολλ΄ές φορές όμως μου έχουν φανεί και χρήσιμες κάποιες σημειώσεις!θα χαρώ να τα λέμε συχνά μέσα απο τα μπλόγκ μας!!καλό απογευματάκι και καλό Σ/Κ.
μόλις επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη.
Βρεθήκαμε για δύο ημέρες στην φύση
και στην ....ηρεμία το πού;
Υπομονή 2-3 ημέρες.
Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρων
Καλό βράδυ
Με εκτίμηση Παύλος-Μαριέτα
Είναι σίγουρο ότι θα τα λέμε και βέβαια
αν έλθετε Θεσσαλονίκη ορίστε και για
καφέ..τον σερβίρουμε αχνιστό με πολύ
ψυχή και αγάπη στον φίλο και συνάνθρωπο.
Δημοσίευση σχολίου