Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022

Παραδοσιακός Γλυκός Τραχανάς της Μαριέτας Ιωσηφίδου

 

  

 Ο Τραχανάς (γλυκός, ξινός, νηστίσιμος, με λαχανικά) είναι ένα παραδοσιακό Ελληνικό ζυμαρικό που γίνεται σούπα . Από μόνη της η λέξη "Τραχανάς",  είναι συνυφασμένη με τα παιδικά χρόνια, την γιαγιά και τα κρύα χειμωνιάτικα βράδια. 

Η παρασκευή του τραχανά, παραδοσιακά ανήκε και ανήκει στις γιαγιάδες που είχαν τον χρόνο και την υπομονή για να τον κανακέψουν και μετά να μοιράσουν αυτή τη λιχουδιά σε εγγόνια κατά κανόνα και παιδιά. Άντε να κρατήσουν και για εκείνες κομμάτι τραχανούδι για τον γεράκο τους, να ξεχειμωνιάζουν. Με αυτόν τον παραδοσιακό τραχανά, μεγάλωσαν γενιές και γενιές. 

Στην οικογένειά μας, η γιαγιά Αναστασία έφτιαχνε τον τραχανά και είχε βοηθούς την κόρη της,την Ποπίτσα(την μάνα μου) και την αφεντιά μου (την εγγονή της). ΄Ετσι πέρασε-μεταβιβάστηκε η τραχανό-κουλτούρα από γενιά σε γενεά. 


Σήμερα θα μοιραστούμε τον τρόπο παρασκευής του γλυκού τραχανά σύμφωνα με την συνταγή της γιαγιάς Στασίας με Μικρασιατική Ρίζα από την Αφθόνη στο Μαρμαρονήσι. 

Υλικά που θα χρειαστούμε:

  • 1 λίτρο γάλα πλήρες 
  • 1/2 κιλό γιαούρτι στραγγιστό πλήρες (σε θερμοκρασία δωματίου)
  • 4 αυγά 
  • 500 γραμμάρια σιμιγδάλι ψιλό
  • 500 γραμμάρια σιμιγδάλι χοντρό
  • 1 κιλό αλεύρι σιταρένιο σκληρό
  • 150 γραμμάρια βούτυρο αγελαδινό
  • 2 κουταλιές σούπας αλάτι 

Παρασκευή του τραχανά: 

Λιώνουμε το βούτυρο μέχρι να υγροποιηθεί (όχι να βράσει) 

Βάζουμε σε μεγάλη κατσαρόλα το γάλα να ζεσταθεί καλά, (κοντά στον βρασμό, όχι να βράσει)

Ενώνουμε σε μια μεγάλη λεκάνη (το σιμιγδάλι ψιλό, το σιμιγδάλι χοντρό, το αλεύρι και το αλάτι) 

Σε μεγάλη λεκάνη , βάζουμε τα αυγά και τα χτυπάμε με τον αυγοδάρτη για να ενωθούν, προσθέτουμε το γιαούρτι και το ενώνουμε καλά με τα αυγά. Προσθέτουμε σιγά σιγά το λιωμένο βούτυρο και ενώνουμε με το μείγμα να ομογενοποιηθεί. 

Κατεβάζουμε το γάλα από την φωτιά και ανακατεύοντας συνεχώς προσθέτουμε λίγο λίγο, το μείγμα (αυγά, γιαούρτι, βούτυρο) . Ανακατεύουμε καλά να ενωθούν . 

Βάζουμε την κατσαρόλα επάνω στην φωτιά (χαμηλή φωτιά ) για να ενωθούν τα υλικά και να δέσει το υγρό (παστεριώνουμε τα αυγά). Δεν θα πήξει το μείγμα μας. Αλλά θα ζεσταθεί καλά χωρίς να κόψει, γι αυτό . Ανακατεύουμε συνεχώς για 4-5 λεπτά.

 Κατεβάζουμε από την φωτιά. Αφήνουμε περίπου 10 λεπτά το ζεστό μείγμα να κρυώσει κάπως και προσθέτουμε λίγο λίγο το (σιμιγδάλι- αλεύρι). Ανακατεύουμε καλά στην αρχή με τον αυγοδάρτη και μετά με μία ξύλινη κουτάλα. Εδώ ειναι δύσκολο γιατί σφίγγει η ζύμη. Αφήνουμε και την ξύλινη κουτάλα και ζυμώνουμε με τα χέρια μας. 

Ζυμώνουμε και προσθέτουμε αν χρειαστεί και άλλο αλεύρι μέχρι να έχουμε μία ζύμη που δεν θα κολλάει στα χέρια μας. 

Σκεπάζουμε το ζυμάρι με μία πετσέτα και το αφήνουμε να ξεκουραστεί για 1 ώρα. 

 

Απλώνουμε σε ένα μεγάλο τραπέζι ή σε κρεβάτι ένα σεντόνι ή τραπεζομάντιλο και το αλευρώνουμε . Μετά κόβουμε την ζύμη σε μικρά κομμάτια σαν καρύδια και τα απλώνουμε σε όλο τραπεζομάντιλο. Σκεπάζουμε με τούλι για να μην πάνε έντομα και κάθε 5 ώρες γυρίζουμε τα πιτάκια, ώστε να στεγνώσουν τα υγρά αλλά να μην ειναι και εντελώς ξερά γιατί δεν μπορέσουμε να τα τρίψουμε στο κόσκινο. Η διαδικασία του στεγνώματος κρατάει  2 μέρες τώρα που είναι Αύγουστος και έχει πολύ ζεστό καιρό. 

 

Στο επόμενο βήμα, παίρνουμε το κόσκινο του τραχανά και τρίβουμε τα πιτάκια . Αν θέλουμε μπορούμε να τρίψουμε και στον πολυκόφτη multi (προσοχή μην γίνει αλεύρι με το πολυκόφτη). 

 

Τον τριμμένο τραχανά τον αφήνουμε πάλι επάνω στο τραπεζομάντιλο για 3 μέρες ανακατεύοντας τον κατά διαστήματα για να στεγνώσει καλά.

 Στην συνέχεια,  βάζουμε τον τραχανά μέσα σε ένα ταψί και τον φουρνίζουμε στους 50 βαθμούς για 1 ώρα . Ανακατεύουμε 1-2 φορές τον τραχανά καθώς τον φουρνίζουμε.

Αφήνουμε να κρυώσει καλά. 

Έχουμε πάνινες βαμβακερές σακούλες και βάζουμε-αποθηκεύουμε εκεί τον τραχανά.

 


 Καλοξόδευτος - Καλό Χειμώνα 


https://marietasyarnland.blogspot.com/2022/08/blog-post.html?m=1

Κυριακή 14 Αυγούστου 2022

Κοίμησης της θεοτόκου Μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης.




























Πώς ερμηνεύεται η εικόνα της.


Η Εκκλησία  μας τιμά την μνήμη της Μητέρας  όλων μας της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ.

Χρόνια πολλά στις εορτάζουσες και εορτάζοντες ,χρόνια πολλά Ελλάδα . Δυο από τις Αγιογραφίες μου .

Δεν στέκει η φράση που λέμε τα τελευταία χρόνια (Καλή Παναγία ).

Η αγία εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι πολυπρόσωπη. Δύο όμως πρόσωπα ξεχωρίζουν στην όλη παράσταση: Ο Χριστός και η Παναγία.

Ο Χριστός μας με το ηγεμονικό Του παράστημα που κρατεί την ψυχή της Παναγίας Μητέρας Του, βρέφος φασκιωμένο, και το λιπόσαρκο σκήνωμα της Παναγίας.

«Στην εικόνα δεσπόζει το νεκρικό κρεβάτι, στολισμένο με πλούσια ποδέα, όπου αναπαύεται η Παναγία με τα χέρια σταυρωμένα. Μπροστά στερεωμένο σε ένα απλό κηροπήγιο καίει ένα χοντρό κερί. Πίσω από το νεκρικό κρεβάτι και στη μέση ακριβώς στέκει ο Χριστός με το σώμα σε περίεργη στροφή προς τα δεξιά, προς την κεφαλή της Μητέρας Του.

Στα χέρια Του απλωμένα στην ίδια κατεύθυνση, κρατεί την ψυχή της, που έχει τη μορφή φασκιωμένου μωρού με τα χέρια σταυρωμένα. Τον τριγυρίζει δόξα. Μέσα σ’ αυτή είναι ζωγραφισμένοι στην κορυφή ένα εξαπτέρυγο και σε μονοχρωμία τέσσερεις άγγελοι που πλαισιώνουν το Χριστό με χειρονομίες και έκφραση λύπης στα πρόσωπά τους…

Πάνω ακριβώς από το Χριστό στην κορυφή του τόξου της εικόνας έχουν ανοίξει οι πύλες του ουρανού και φαίνονται δύο άγγελοι, πάλι σε μονοχρωμία, να σκύβουν με σκεπασμένα χέρια για να πάρουν με τη σειρά τους την ψυχή της. Στην κεφαλή και στα πόδια του νεκρικού κρεβατιού είναι μαζεμένοι οι δώδεκα απόστολοι με εκφράσεις, στάσεις και χειρονομίες που δείχνουν βαθειά λύπη.

Ο Πέτρος θυμιατίζει στην κεφαλή της Παναγίας, ο δε Απόστολος Παύλος και ο Θεολόγος Ιωάννης σκύβουν στα πόδια της και την ασπάζονται. Πιο πίσω είναι τρεις ιεράρχες με ανοιχτά βιβλία και στα αριστερά, στο βάθος, θρηνούν τρεις γυναίκες.

Τη σύνθεση κλείνουν στο βάθος, πίσω από τις ομάδες των μαθητών, δύο συμβατικά αρχαιόπρεπα κτήρια. Ανάμεσα σ’ αυτά διαβάζεται η επιγραφή Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ Θ(ΕΟ)ΤΟΚΟΥ» (Α. Καρακατσάνη). Οι τέσσερεις (εικονίζονται οι τρεις) Ιεράρχες που παραβρέθηκαν στην Κοίμηση, ήταν: ο Ιάκωβος ο Αδελφόθεος, ο Ιερόθεος, ο Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης και ο Τιμόθεος. Ο Ιερόθεος δεν εικονίζεται.

Σε κάποιες εικόνες βλέπουμε στη δεξιά άκρη του σπιτιού τον Ιωάννη το Δαμασκηνό που βαστά χαρτί (πάπυρο) με τα εξής λόγια: «ξίως ς μψυχόν σε ορανν πεδέξαντο οράνια Πάναγνε θεία σκηνώματα καπαρέστηκας…» Και στα αριστερά τον άγιο Κοσμά τον ποιητή κρατώντας άλλο χαρτί που λέει: «Γυναίκα σε θνητήν, λλ᾿ περφυς κα μητέρα Θεοεδότες, πανάμωμε…»

Σ’ όλα τα πρόσωπα διακρίνεται η θλίψη, ανάμικτη όμως με τη γλυκιά ελπίδα. Είναι η «χαρμολύπην», το «χαροποιν πένθος», γνώρισμα των πιστών που ζουν με την προσμονή της ανάστασης. Τούτο βλέπουμε και στα τροπάρια της εορτής, που άλλοτε τονίζουν τον τρόμο και το δέος των Αποστόλων, τους οποίους παρουσιάζουν να δακρύζουν και άλλοτε τονίζουν τη χαρά τους, που την εκδηλώνουν με ψαλμούς και ύμνους.

Παραθέτουμε δύο αποσπάσματα «τε  μετάστασις το χράντου σου σκήνους ητρεπίζετο, τότε ο πόστολοι περικυκλοντες τν κλίνην τρόμω ώρων σε» (Στιχηρό ιδιόμελο όρθρου). «…Κα τ ζωαρχικν κα θεοδόχον σου σμα κηδεύσαντες χαιρον, πανύμνητε» (Δοξαστικό αποστίχων Εσπερινού).

Σε μερικές εικόνες εικονίζονται στον ουρανό σύννεφα, που μετέφεραν τους αποστόλους στην Ιερουσαλήμ. Σε πολλές εικόνες της Κοίμησης ζωγραφίζεται και το επεισόδιο του αγγέλου και κόβει με το ξίφος του τα χέρια του Ιεφονία. (Πρόκειται για εκείνο τον Εβραίο που αποπειράθηκε να ρίξει στο έδαφος το λείψανο της Θεοτόκου)


Πηγή: Νεκτάριος Μαμαλογκος


Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Η φράση «καλή Παναγιά» δεν στέκεται ούτε λεκτικά ούτε θεολογικά

Έκανε λόγο για... μόδα, που επικράτησε τα τελευταία χρόνια

Στην φράση «Καλή Παναγιά» που ακούγεται τα τελευταία χρόνια ενόψει του Δεκαπεντάυγουστου και της μεγάλης γιορτής της Ορθοδοξίας για την Κοίμηση της Θεοτόκου, αναφέρθηκε ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και τοποτηρητής της Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος την περασμένη Παρασκευή στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αντιρρίου. 

Σύμφωνα με το nafpaktianews, όπως ξεκαθάρισε, «η φράση καλή Παναγιά δεν στέκεται ούτε λεκτικά ούτε θεολογικά».

Πιο συγκεκριμένα, εξήγησε πως, «τα τελευταία χρόνια, επικράτησε μια μόδα που λέει Καλή Παναγιά, τι θα πει καλή Παναγιά! Λέμε καλό Χριστό; Eμείς λέμε Καλά Χριστούγεννα είναι γεγονός, λέμε Καλό Πάσχα είναι γεγονός». 

Συνέχισε μάλιστα, επισημαίνοντας: «Λέμε ποτέ καλό Χριστό; Kαλό Άγιο; Άλλο τα πρόσωπα άλλο τα γεγονότα. Το γεγονός εδώ δεν είναι η Παναγία μας, αλλά η κοίμησή της».


#Πρώτη_ειδηση 

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022

Απίστευτη ομορφιά και χάρη !!! Ο καταπληκτικός καλλιτέχνης με το τέλειο έργο του …2022 χρόνια πριν !!

 




















H Αφροδίτη της Ρόδου 



Χρονολογείται από τον 1ο αιώνα π.χ. και το μάρμαρο από το οποίο κατασκευάστηκε είναι από την Πάρο.

Η  Αφροδίτη παρίσταται ημιγονατιστή, μετά την ανάδυσή της από τη θάλασσα,  σε ανάλαφρη πλάγια κάμψη με στροφή του κορμού της προς τα δεξιά να  ξεπλέκει με τα δύο της χέρια, από το νερό, τα μαλλιά της.

Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου.


Αρχαιολογία -Archaeology

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

Οι κκ Σιμόπουλος, Ξαρχάκος …..κι οι «Αλλιώτικες Προτάσεις»
















Έφυγε πρόσφατα ως «ωραίος Έλλην». Διακριτικός, σεβαστός, πολυγνώστης, στωικός, σοβαρός. Κοντά σ’ όλα συμπαθέστατος κι αξιαγάπητος. Ήταν τόση η ευγενική σιωπή του, που μας ταρακούνησε σαν σεισμός. Τουλάχιστον σ’ όσους τον αντιλήφθηκαν όταν ….κουνούσε. Ξαφνιαστήκαμε γι' ακόμη ένα λόγο: που τόσοι τον γνώριζαν και απέτιναν -με τον τρόπο τους- φόρο τιμής στον άνθρωπο και επιστήμονα. Ήταν το ίδιο συναίσθημα που αισθανθήκαμε πρόσφατα με την συγκλονιστική εικόνα / βίντεο του συνθέτη Σταύρου Ξαρχάκου στην Σύρο. Εκεί με τα παιδιά- εκκολαπτόμενους καλλιτέχνες. Να τους συντονίζει και να τους στιγματίζει. Κι αυτούς κι εμάς. 


Υπάρχει λοιπόν κι αυτή η Ελλάδα. Υπάρχουν λοιπόν κι αυτοί οι Έλληνες. Που δεν ακούγονται. Που δεν φαίνονται. Που δεν προβάλλονται. Ευτυχώς. Ακόμη και σήμερα εκπλήσσουν τους νεοέλληνες. Αυτοί που νομίζουν αλλιώς την εικόνα της Ελλάδας. Όχι ότι είναι κακό στέκι η πλατεία και τα καφέ. Κακιά είναι η αδράνεια και οπισθοδρόμηση του μυαλού. Έστω του λιγοστού που μας απέμεινε. Αυτό το λιγοστό απομεινάρι, που λες με πάθος και επιμονή αγωνίζεται να φτιάξει και να σμιλεύσει ο κάθε Σιμόπουλος και Ξαρχάκος.


Διάβασα κάπου για τον καθηγητή αστροφυσικής κ. Σιμόπουλο :  

«…..Τον Μάιο του τηλεφώνησα. Ήθελα να τον ρωτήσω αν θέλει να συμμετάσχει σε ένα εκπαιδευτικό project. Να μιλήσει για τον χρόνο, τον γαλαξία, τη ζωή στο απέραντο και ταυτόχρονα μικρό σύμπαν που κουβαλά κάθε άνθρωπος μέσα του.

-σας ενοχλώ κ. καθηγητά ;

-όχι καθόλου.

Του εξήγησα τι ήθελα. Τον παρακάλεσα να συμμετέχει. Μου απάντησε :

- Δεσποινίς, λυπάμαι πολύ, αλλά μέχρι το Σεπτέμβρη το πιθανότερο είναι να μη ζω.

Σοκαρίστηκα. Με το ζόρι μην μου φύγουν κάτι ψώνια που κουβαλούσα....

- Λυπάμαι που τ’ ακούω κ. καθηγητά....

-Μην λυπάστε.. ήταν μια όμορφη, εντελώς γεμάτη ζωή χωρίς απωθημένα.

-Δεν ξέρω τι να πω κ. καθηγητά....

-Δεν χρειάζεται να λέμε πάντα κάτι.

Έτρεχαν δάκρυα, πρώτη φορά για κάποιον που δεν έχω δει ποτέ και μιλούσα για πρώτη φορά μαζί του στο τηλέφωνο.

-Μην κλαίτε δεσποινίς, ακούγεστε τόσο νέα. Τρέξτε για τη ζωή σας, την αγάπη, τον έρωτα, τη συντροφικότητα.

-Πώς θα μπορούσα να σας αποχαιρετήσω κ. καθηγητά ;

-Να κυλήσουν ήσυχα οι μέρες που μου απομένουν. Όσες μέρες είναι αυτές....


Η αμεσότητα σε συνδυασμό με την απλότητα είναι τα χαρακτηριστικά των μεγάλων ανθρώπων. Αυτοί που δημιουργούν άμεσα μια συνθήκη επικοινωνίας. Εξαφανίζοντας κάθε ενδοιασμό απ’ τους γύρω ανθρώπους. Όσοι τον έζησαν, τον ακολούθησαν, τον διάβαζαν είπαν ότι μας έκανε οικείο το σύμπαν. Το παρουσίαζε σαν παραμύθι. Σ’ έναν κόσμο με χιλιάδες φωτάκια στον βραδινό ουρανό. 

- Φροντίστε κάθε ημέρα να μαθαίνετε κάτι καινούργιο, έλεγε. Κάτι που δεν γνωρίζατε χθες !

Ανοίγοντας το βλέμμα και το μυαλό μας πέρα από τα επίγεια. Να προσπαθούμε να συλλάβομε την απεραντοσύνη και να χωρέσουμε στο μυαλό μας το άπειρο. Και είχε χιούμορ. "Αυτό ήταν όλο παιδιά", ζήτησε από το παιδί του να αναρτήσει στο προφίλ του μετά το θάνατό του. That’s all folks.


Οι «Αλλιώτικες Προτάσεις» θα υπάρχουν τελικά πάντα στη ζωή μας. Το ίδιο κι οι "Αλλιώτικοι άνθρωποι". Για να μας υπενθυμίζουν το διαφορετικό. Πέστε το εσείς όπως θέλετε. Ψαγμένο, εναλλακτικό, ποιοτικό, διαφοροποιημένο. Πάντως υπάρχει. Και δεν θέλει έξοδα, κόπο και δυσκολίες για να βρεθούν. Αρκεί να ξεκινήσουμε απ’ το μυαλό μας. Την καθημερινότητα μας. Μια βόλτα ίσως από άλλο δρόμο αυτή τη φορά. Μια σκέψη αλλιώτικη. Για να ψάξουμε να βρούμε την στιγμή. Αυτή που τα ομορφύνει όλα. Χωρίς φτιασίδωμα, αξεσουάρ και παραστάσεις. Ευτυχώς ακόμη υπάρχουν αυτοί που μας καταλαβαίνουν…..

Αλλιώτικες προτάσεις

Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

Δεν ήξερα !δεν γνώριζα ! …Αν ήξερα όμως …!!!!

 


Ψήνω έναν καφέ, να πιω να ξεχαστώ, ανοίγω air-condition και τηλεόραση να δω τον καιρό και πέφτω επάνω στην μορφή...εν μέσο καύσωνα και ο  Κυριακούλης Μητσοτάκης-Πρωθυπουργός της Ελλάδος, επι της οθόνης, με 40 βαθμούς ζέστη , Αύγουστος 2022 (με την ΕΥΠ να υπάγεται στον ίδιο) " Δεν γνώριζα για τις παρακολουθήσεις. Αν το ήξερα δεν θα το επέτρεπα"

"Κρανιωνομαι" εντελώς,  κάνω πίσω τον σκληρό δίσκο συνειρμικά και ενθυμούμαι (ακόμη θυμάμαι ) 

Γωγούλης Παπανδρέου, Πρωθουπουργός της Ελλάδος, Απρίλιος 2010: "Δεν γνώριζα την τραγική οικονομική κατάσταση της Ελλάδας πριν παραλάβω την εξουσία"... Θεούλης ο Γώγος, καημενο παιδί.

Αλεκουλης Τσίπρας,Πρωθυπουργός της Ελλάδος,  Ιούλιος 2019: " Δεν γνώριζα πως υπήρχαν νεκροί στο Μάτι, όταν κάναμε τη σύσκεψη μπροστά στις κάμερες"... Άλλο ανήξερο, αθώο πλάσμα.

Η madam Mendonis, Υπουργός Πολιτισμού επι κυβερνήσεως Μητσοτάκη, Φεβρουάριος 2021, " Δεν γνώριζα καλά το Δημήτρη Λινγάδη, μας εξαπάτησε"... Γλυκούλα μου, ταπεινή και άβγαλτη. 

Τι έγινε ρε παιδιά; γιατί κατέχουν εξουσία και πληρώνονται αδρά και αυτοί και οι σύμβουλοι επι των τιμών, αν σε κάθε κρίσιμη στιγμή, το παίζουν" δεν γνωρίζω - δεν απαντώ - θα κάνω EΔΕ"

Αν αυτό συνέβαινε σε υπαλληλο (γιατί και αυτοί χρέη υπαλλήλου, πρωτοκλασάτου μεγέθους και κρατικοί θεσμικοί υπάλληλοι ειναι) αν το έκανε ατυτό και το έλεγε ο υπάλληλος οποιαδήποτε εταιρείας,  η φράση "δεν γνώριζα" σημαίνει απόλυση, όταν είναι υποχρωμένος λόγω της θέσης του , να γνωρίζει...

Αυτοί είναι οι άνθρωποι που ο Ελληνικός Λαός τίμησε με την ψήφο του για να ηγούνται  της χώρας μας; ΜΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ; Φυσικά και δε μας ΑΞΊΖΟΥΝ.  Σε κανέναν λαό όπου Γης αυτοί δεν αξίζουν τέτοιοι πολιτικοί. Είναι ο πάτος του βαρελιού και ο απόπατος μαζί.

Όμως ο Ελληνικός Λαός είναι πολύ λίγος για ν' αντιδράσει δυναμικά, δείχνει αδύναμος, ανήμπορος φοβισμένος, τρομαγμένος, απογοητευμένος, και χωρίς όραμα και ελπίδα.

Μου θυμίζει κατάθλιψη που  τα επιδόματα, τα power...., κανένας ψεύτο διορισμός ορισμένου χρόνου πιστεύουν ότι λειτουργούν τα ως αντικαταθλιπτικά.

Γι αυτό και μετά βίας, η χώρα μας δυστυχώς έχει αφεθεί στο "εδώ και τώρα" όπως δίδαξαν στον λαό της οι "μεγάλοι πολιτικοί  άνδρες" που την κυβερνούσαν "...Αποτέλεσμα να μας χουφτώνει ο καθείς και η κάθε μία. Δυστυχώς😢

Με το Θάρρος της γνώμης 

Κυριακή 7 Αυγούστου 2022

Ροδολίβος Σερρών 2ος Διαγωνισμός Γαστρονομίας Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022.



Θέμα Διαγωνισμού :

Προσκαλούμε για φιλοξενία στο σπίτι πέντε φίλους.

Περιλαμβάνει: καλωσόρισμα με ορεκτικό και συνοδευτικό, κυρίως πιάτο με συνοδευτικό, γλυκό με συνοδευτικό.


Κριτική Επιτροπή

*  Αθανάσιος Σκούρας 

Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής. 

Πρώην Αρχιμάγειρας της Προεδρίας της Ελληνικής Δημοκρατίας

*  Βασίλης Μπέκας

Αρχιμάγειρας της Προεδρίας της Ελληνικής Δημοκρατίας

*  Γεώργιος Νιώτης, 

Excecutive Chef 

*  Βαγγέλης Παρασχιάκος

Αρχιμάγειρας

*  Κωνσταντίνος Μουζάκης

Αρχιμάγειρας, 

Αντιπρόεδρος στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Γαστρονομίας & Οινολογίας για την Ελλάδα της CEUCΟ.

Πρόεδρος και Ιδρυτής της Λέσχης Αρχιμαγείρων Αττικής «Ακρόπολις».                       


Συμμετέχουν με Δημιουργίες τους οι Σύλλογοι:

*  Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος    Τεμένους  Παρανεστίου ''Ο Προφήτης Ηλίας''

*  Λαογραφικός Σύλλογος Μαυροβάτου    Δράμας εξ Αργυρουπόλεως & Καρς

*  Φυσιολατρικός Σύλλογος Κορμίστας

*  Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαφραίων    "Ηλίας Πάνου"

*  Σύλλογος Γυναικών Βιτάστας

*  Πολιτιστικός Σύλλογος Βιτάστας

*  Σύλλογος Φιλόμουσων Πρώτης " Η    Πρόοδος"

*  Σύλλογος Γυναικών Αγγίστας

*  Σύλλογος Γυναικών Ροδολίβους

*  Ενεργοί Πολίτες Ροδολίβους

*  Μουσικοδραματικός Σύλλογος     "Απόλλων" Ροδολίβους

*  Εύξεινος Λέσχη Παγγαίου

Με "ζωντανή"  συμμετοχή οι επιχειρηματίες εστίασης του Δήμου Αμφίπολης:

*  Βατίτσης Θεόδωρος, Κορμίστα

*  Μάγδα Δίγκα  -  "Ήδωνες", Πρώτη

*  Ουζούν - Πλουμής Γιάννης, Ροδολίβος

*  Πάγκου Μαρία, Ροδολίβος

*  Ξάφη Βαρβάρα, Ροδολίβος

*  Βούλτσιου Νίκη, Μ. Σούλι

*  Μπόμπλιανης Άρης, Παλαιοκώμη

*  Καραπέτσας Μάκης, Ν. Κερδύλλια

εμπνέονται, μαγειρεύουν  και προσφέρουν στην Κριτική Επιτροπή δικές τους δημιουργίες με  γεύσεις εντόπιας γαστρονομικής παράδοσης.


     Στη συνέχεια οι Αρχιμάγειροι  θα μαγειρέψουν "ζωντανά" δημιουργίες εμπλουτισμένες με στοιχεία & γεύσεις από το ζωϊκό, φυτικό και θαλάσσιο περιβάλλον του Δήμου μας.


Συμμετέχουν στο 2ήμερο με περίπτερα εκθέσεως των προϊόντων τους οι παραγωγοί του Δήμου Αμφίπολης:

* Ζαλίδας Ιωάννης, "σπίτι του τσαγιού" παραγωγή  βοτάνων - ποικιλιών τσαγιού

* Καλούδης Γιάννης                                  παραγωγή  προϊόντων ροδιού

*  Λαμπάκη Νικολίνα, "Ροδογεύσεις", παραγωγή  αρτοσκευασμάτων, γλυκισμάτων             

*  Μπουντάς Γρηγόρης, "Το Παγγαίο",                        παραγωγή  προϊόντων κρέατος - "καβουρμάς" Παγγαίου"

*  Νάκου Ρώσση,  παραγωγή  "αυγά Ροδολίβους"

*  Σύρπας Παναγιώτης, "Μέλι Αμφίπολης"  παραγωγή  προϊόντων μελισσοκομίας 

*  Αφοί Χατζόγλου, παραγωγή  κρασιού, αμυγδάλων, βατόμουρου, ροδιού

*  Πουλίδου Ματίνα, "Θερμαϊκός" παραγωγή  προϊόντων σαλάτας

*  "Κτήμα Χαραλαμπόγλου", παραγωγή  κρασιού

* Χατζηβάσιος Βασίλης, παραγωγή αυγών

*  Κούτρας Γεώργιος, παραγωγή  κρασιού

*  "Αγρόκτημα Μελίτου", παραγωγή  αμυγδάλων

*  Κουμούρης Χριστόδουλος, παραγωγή  τυριού "Λακκοβήκια"                    

*  Κιουτσιούκης Αντρέας, "pangaia", e-shop προώθησης εμπορίας αγροτικών προϊόντων

(τα stand προβολής των επιχειρήσεων του Δήμου Αμφίπολης είναι προσφορά του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδολίβους)


Πρόγραμμα


1η μέρα, Πέμπτη 11 Αυγούστου,  του 2ου Διαγωνισμού Γαστρονομίας: 

Τα μέλη Chef της  Κριτικής Επιτροπής κοι 

- Αθανάσιος Σκούρας 

- Βασίλης Μπέκας

- Γεώργιος Νιώτης, 

- Βαγγέλης Παρασχιάκος

- Κωνσταντίνος Μουζάκης


και οι επιχειρήσεις εστίασης του Δήμου Αμφίπολης:

- Βατίτσης Θεόδωρος, Κορμίστα

- Μάγδα Δίγκα - "Ήδωνες", Πρώτη

- Ουζούν - Πλουμής Γιάννης, Ροδολίβος

- Πάγκου Μαρία, Ροδολίβος

- Ξάφη Βαρβάρα, Ροδολίβος

- Βούλτιου Νίκη, Μ. Σούλι     

- Μπόμπλιανης Άρης, Παλαιοκώμη

- Καραπέτσας Μάκης, Ν. Κερδύλλια


δημιουργούν  δικές τους γαστρονομικές προτάσεις.


Η 1η ημέρα του 2ου Διαγωνισμού Γαστρονομίας ολοκληρώνεται με μουσική και τραγούδι από το συγκρότημα "7/8".


2η ημέρα, Παρασκευή 12 Αυγούστου,  του 2ου Διαγωνισμού Γαστρονομίας


* Οι συμμετέχοντες Σύλλογοι δημιουργούν τις γαστρονομικές τους προτάσεις σύμφωνα με το θέμα του Διαγωνισμού και εκθέτουν τις δημιουργίες τους στην Κριτική Επιτροπή και στο παρευρισκόμενο συμμετέχον κοινό.

*  Απονομή 1ου, 2ου και 3ου βραβείου των διακριθέντων διαγωνιζομένων γαστρονομικών προτάσεων.

*  Απονομή επαίνων συμμετοχής στους συμμετέχοντες Συλλόγους με τις γαστρονομικές τους δημιουργίες.


Η 2η ημέρα του 2ου Διαγωνισμού Γαστρονομίας ολοκληρώνεται με μουσική & τραγούδι από το συγκρότημα του Σάκη Γιώργου.


Παρουσίαση του 2ήμερου Διαγωνισμού Γαστρονομίας: 

Σμάγαδου Όλγα, Δημοσιογράφος, Παρουσιάστρια Δίκτυο TV


Χορηγός Επικοινωνίας 

TV Star Βορείου Ελλάδος

Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αμφίπολης

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

"Το Ταξίδι της ζωής μας

 

Όταν γεννιόμαστε, ανεβαίνουμε σε ένα

 τρένο και γνωρίζουμε τους γονείς μας και πιστεύουμε ότι πάντα θα ταξιδεύουν

 μαζί μας. 

Σε κάποιον σταθμό, όμως οι γονείς μας θα κατέβουν από το τρένο και θα μας αφήσουν να συνεχίσουμε μόνοι το ταξίδι...

Στη διαδρομή θα ανέβουν και άλλοι άνθρωποι στο τρένο.Και αυτοί θα είναι σημαντικοί. Τα αδέρφια μας, φίλοι , παιδιά, ακόμα

 και η μοναδική μας αγάπη.

Πολλοί θα βγουν από τη ζωή μας ίσως και η μοναδική μας αγάπη

και θα αφήσουν πίσω τους ένα τεράστιο κενό. 

Άλλοι θα έχουν τόσο διακριτική παρουσία που δεν θα καταλάβουμε ότι έμειναν κενές οι θέσεις τους. 

Αυτό το ταξίδι με το τρένο θα είναι γεμάτο χαρές, θλίψεις και προσδοκίες.

Καλωσορίσματα και αποχαιρετισμούς.

Το ταξίδι θα έχει νόημα, αν έχουμε καλές σχέσεις με όλους τους επιβάτες. 

Ας δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας. 

Δεν ξέρουμε σε ποιό σταθμό θα χρειαστεί

να αποβιβαστούμε.

Για αυτό ας ζήσουμε χαρούμενα, ας αγαπήσουμε και ας συγχωρήσουμε. 

Αυτό είναι το σημαντικό.

Γιατί όταν κατέβουμε από το τρένο

 θα πρέπει να αφήσουμε μόνο όμορφες αναμνήσεις σε αυτούς που θα συνεχίσουν το ταξίδι... Ας είμαστε λοιπόν ευχαριστημένοι με ότι έχουμε και ευγνώμονες γι' αυτό το μοναδικό ταξίδι. 

Σε ευχαριστώ που είσαι και εσύ ένας από τους συνεπιβάτες.

Και αν χρειαστεί να κατέβω στον επόμενο σταθμό.. 

Χαίρομαι που ταξίδεψα μαζί σου.

Ας είναι όμορφη η διαδρομή σου. ❤️


Καλό σας μήνα 


Από web

Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

+Αγιος Παντελεήμων Πρίνου Θάσου Μεγάλη η Χάρη Του 🌺🌹🌺



Ως δημότης του Δήμου Θάσου 

Και ως Χριστιανός ανήμερα στην 

εορτή του πήγαμε  να προσκυνήσουμε την Χάρη του. 

Αργά  το απόγευμα βρεθήκαμε στο Μοναστήρι .

Ως πολίτης και δημότης πραγματικά ντράπηκα για την κατάντια του δρόμου που οδηγεί στη μονή. Δρόμος,  ο οποίος φτιάχτηκε πριν  7-8 χρόνια. Γι’ακόμη μια φορά Δυστυχώς επιβεβαιώνεται  ότι όλα στον τόπο μας γίνονταν πρόχειρα και χωρίς  περαιτέρω φροντίδα για να διατηρηθεί το έργο . Η εικόνα του δρόμου πέρα απο την καταστροφή του οδοστρώματος σε πολλά σημεία λόγω της φθοράς απο τις καιρικές συνθήκες, αλλά υπήρχαν κλαδιά τεράστια από πλατάνια μέσα από τις μπαριέρες και επάνω στο οδόστρωμα.

Οι τοπικοί άρχοντες και βέβαια 

η Μητρόπολη δεν ντράπηκαν ;;;;;

που τίμησαν με την παρουσία τους παραμονή και ανήμερα τον Άγιο μας ;

Η υποβάθμιση του Μοναστηριού

προφανώς εδώ και δυο χρόνια είναι ξεκάθαρη. από (ιερές ίντριγκες !!!) Θλιβερό. Η Μητρόπολη το γνωρίζει ;;;;

Αυτά και αλλά πολλά έκαναν του πιστούς να αγανακτήσουν με την στάση κάποιων που για αλλού  τυρβάζουν …. Και να καρφώνουν αλλήλους από τα κινητά αγνοώντας την παρουσία μας .!!!!!

Ναι 70 % λιγότεροι πιστοί και το

παγκάρι άδειο !!!!!

Αλήθεια πως τα έχετε καταφέρει 

έτσι ; Ποιος η ποιοι οδηγούν το Μοναστήρι στην εξαφάνιση και υπολειτουργία; 

Ο Σεβασμιώτατος έχει υποχρέωση να απαντήσει ξεκάθαρα στις επιτροπές που άοκνα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και  στους πιστούς που κάνουν αγώνα με την παρουσία τους να γεμίζουν της εκκλησίες και να έχουν παρουσία στα Μοναστήρια της δικαιοδοσίας της Ι.Μητρόπολης. 

Επ´ευκαιρία της επίσκεψης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Αρχιεπισκόπου της Ελλάδος Ιερωνυμου, στο Νησί μας για δυο τουλάχιστον ημέρες πιθανόν αρχές Σεπτεμβρίου  θα μάθουμε αν επισκεφθούν τον Άγιο Παντελεήμονα  η είναι μικρό και φτωχό και δεν χωράει στο πρόγραμμα τους και θα κατευθυνθούν προς τα….νότια !!!!!!!!

Βέβαια για να επισκεφθούν τον 

+ Άγιο Παντελεήμονα,  όλες οι εμπλεκόμενες , (αδιάφορες αρχές )θα πρέπει να κάνουν τα έργα που αρμόζουν στο αγαπημένο Μοναστήρι του Πρίνου και του νησιού της Θασου και την επάνδρωση του  και όχι να είναι κλειστό και αφημένο στην τύχη του .

Γυναικείο Μοναστήρι είναι βέβαια,

αλλά απ’οτι ξέρουμε έρχονται μοναχές και δυστυχώς το βάζουν στα πόδια !!!!! ΑΡΑΓΕ ΓΙΑΤΙ ;;;;;;

Μήπως η συμπεριφορά και 

τα θέλω τους ;;;;;;

Σάββατο 30 Ιουλίου 2022

Π.Π.Ν.











Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΓΙΑΤΙ ΛΑΔΙΑ ΠΡΩΤΗ ΣΕΡΡΩΝ



Δελτίο Τύπου . Το "Χαγιάτι Λαδιά" προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του, στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις στην αυλή του μουσείου.


Δελτίο Τύπου

28/07/2022, Πρώτη

Καλοκαίρι 2022, στην Αυλή του Μουσείου


Οι φετινές εκδηλώσεις στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου Χαγιάτι Λαδιά στην Πρώτη Σερρών είναι αφιερωμένες στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

         Την Τρίτη 2 Αυγούστου το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Ποντίων Πάφρας “Ηλίας Πάνου” παρουσιάζει τους τοπικούς χορούς της Μπάφρας Σερρών, αναλύοντας τη σημειολογία και τα μηνύματα των κινήσεων. Ο Ιορδάνης Παπαδόπουλος κάνει μια αναδρομή στην ιστορία της Πάφρας συνδέοντας το ιστορικό βίωμα με την αποτύπωση του στη σωματική έκφραση. Επιπλέον στα πλαίσια της εκδήλωσης θα λειτουργήσει η έκθεση φωτογραφίας “Αντάρτες της Πάφρας από τον Δυτικό Πόντο”.

        Την Τετάρτη 3 Αυγούστου οι Παγγαιορίτες Κανταδόροι συναντιούνται υπό την διεύθυνση του Δημοσθένης Κοσλίδη, σε ένα μουσικό αφιέρωμα στα τραγούδια της Πόλης και της Σμύρνης. Μουσικά επενδύουν τη βραδιά ο Βασίλης Βελλίκης με την κιθάρα του και ο Χάρης Τσιπουρίδης με το βιολί του.

        Το Σάββατο 6 Αυγούστου η θεατρική παράσταση “Όταν ήρθα… Μνήμες προσφυγιάς” αφηγείται τον ξεριζωμό και την μετεγκατάσταση των προσφύγων στη νέα πατρίδα από την Ανατολική Θράκη, τον Πόντο και την Μικρά Ασία. Η παράσταση στηρίζεται στις προφορικές μαρτυρίες των απογόνων των προσφύγων, αλλά και των ντόπιων από την Πρώτη και τα γύρω χωριά, ζωντανεύοντας την ανθρώπινη μνήμη με τον λόγο, τα αντικείμενα, τις μυρωδιές, τη γεύση, τους ήχους και την μουσική. Σύλληψη και σκηνοθεσία: Έλλη Κατωδρύτου. Κείμενο-Δραματουργία Ειρήνη Ζήκα, Έλλη Κατωδρύτου, Παίζουν οι: Ειρήνη Ζήκα, Βασίλης Πέτρου, Έλλη Κατωδρύτου. Συμμετέχει ο: Βασίλης Καζής.

         Παράλληλα στον χώρο του Μουσείου βρίσκεται η περιοδική έκθεση “Από τον ξεριζωμό στη νέα πατρίδα: Οι γενιές ιστορούν”, στην οποία παρουσιάζονται αντικείμενα και ιστορίες των προσφύγων της Μικράς Ασίας που εγκαταστάθηκαν κατα κύριο λόγο στον Οικισμό της Πρώτης Σερρών. Επιμέλεια: Παναγιώτα Βασιλειάδου, Άγγελος Γκοτσίνας. Έρευνα: Βασιλική Λαδιά.

     Την Τετάρτη 3 και το Σάββατο 6 Αυγούστου τις εκδηλώσεις πλαισιώνει η έκθεση ζωγραφικής του καλλιτεχνικού εργαστηρίου “Ομάδα Έκφρασης και Δημιουργίας Πρώτης”.

 

Στοιχεία επικοινωνίας:

69783673405,

6977924671,

Info@hayatiladia.gr

www.hayatiladia.gr