Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Κορωνοϊός - Το συγκλονιστικό πρωτοσέλιδο των New York Times: Μία κουκίδα για κάθε ζωή που χάθηκε

 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες προσεγγίζουν το αρνητικό ρεκόρ των 500.000 νεκρών από κορωνοϊό.

Κάθε κουκίδα αντιπροσωπεύει μία ζωή που στέρησε η πανδημία του κορωνοϊού στο πρωτοσέλιδο των New York Times σήμερα, Κυριακή 21 Φεβρουαρίου,  την ώρα που οι Ηνωμένες Πολιτείες προσεγγίζουν το αρνητικό ρεκόρ των 500.000 νεκρών από τον ιό.

Έναν χρόνο πριν «έφυγε» ο πρώτος άνθρωπος από κορωνοϊό στις ΗΠΑ, στις 29 Φεβρουαρίου του 2020.

Μόλις τρεις μήνες μετά, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν φθάσει να θρηνούν 100.000 νεκρούς, ενώ το «φράγμα» των 400.000 θανάτων «έσπασε» τον Ιανουάριο του 2021, την παραμονή της ορκωμοσίας του νέου Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν.

Σήμερα, η χώρα κινείται προς το ρεκόρ των 500.000 νεκρών. Σύμφωνα με την καταμέτρηση του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, το πρωί της Κυριακής ο αριθμός των θανάτων από την Covid-19 ανερχόταν σε λίγο παραπάνω από 497.000.

Ο Άντονι Φάουτσι, κορυφαίος επιδημιολόγος και επικεφαλής της ομάδας εμπειρογνωμόνων για τη διαχείριση της πανδημίας στη διακυβέρνηση Μπάιντεν, ανέφερε μιλώντας στο CNNi ότι ο απολογισμός αυτός είναι ένα «θλιβερό ιστορικό ορόσημο στην ιστορία της χώρας».

Αν και τα ποσοστά κρουσμάτων μειώνονται με ταχείς ρυθμούς, ο κορωνοϊός εξακολουθεί να στερεί καθημερινά τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων στις ΗΗΠΑ και ένα ποσοστό μικρότερο του 15% του πληθυσμού έχει επί του παρόντος εμβολιαστεί.

https://www.protothema.gr/world/article/1097490/koronoios-to-suglonistiko-protoselido-ton-new-york-times-mia-koukida-gia-kathe-zoi-pou-hathike/ 

 

Συναγερμός σε οίκο ευγηρίας στο Περιστέρι – Εντοπίστηκαν 32 κρούσματα

 

Σε εξέλιξη επιχείριση του ΕΚΑΒ για διακομιδή των κρουσμάτων – Ήδη, 8 ασθενείς βρίσκονται καθ’ οδόν για τα νοσοκομεία Αττικό και Αγία Όλγα

Συναγερμός σήμανε σε Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων στο Περιστέρι, όπου διαπιστώθηκαν κρούσματα κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον οίκο ευγηρίας «ΣΤΟΡΓΗ» εντοπίστηκαν 32 θετικά κρούσματα. Οι 25 κρίθηκε ότι πρέπει να μεταφερθούν σε νοσοκομείο.

Ήδη, 8 ασθενείς μεταφέρονται με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ στα νοσοκομεία «Αττικόν» και «Αγία Όλγα».

 https://www.protothema.gr/greece/article/1097460/sunagermos-se-oiko-eugirias-sto-peristeri-edopistikan-32-krousmata/

Πένθος για τον Ροναλντίνιο: Πέθανε η μητέρα του από κορωνοϊό

 

Η μητέρα του Ροναλντίνιο απεβίωσε στα 71 της μετά από επιπλοκές που προκάλεσε στην υγεία της ο κορωνοϊός

Θρήνος για τον Ροναλντίνιο. Η μητέρα του έφυγε από τη ζωή στα 71 της, μετά από επιπλοκές που προκάλεσε στην υγεία της ο COVID-19.

Η Μιγκελίνα Ασίς Ντος Σάντος είχε διαγνωστεί με κορωνοϊό στα τέλη του 2020 και είχε νοσηλευτεί, με τον Βραζιλιάνο θρύλο να ζητά με μήνυμά του στα social media από τον κόσμο να προσευχηθεί για την υγεία της.

Η κατάστασή της αρχικά είχε παρουσιάσει βελτίωση, αλλά δυστυχώς τις τελευταίες μέρες μια μόλυνση επιβάρυνε την υγεία της και παρά τις προσπάθειες των ιατρών δεν τα κατάφερε.

Η εκλιπούσα ήταν πωλήτρια και είχε σπουδάσει νοσηλευτική και ήταν αφοσιωμένη στην ανατροφή του «Ρόνι» και των αδερφιών του, Ρομπέρτο Ασίς και Ντέισι Μορέιρα.

Η πρώτη αντίδραση του Ροναλντίνιο για το χαμό της μητέρας του ήταν να αλλάξει στα social media τη φωτογραφία προφίλ και να βάλει μία μαύρη εικόνα, σε ένδειξη πένθους.


 https://www.protothema.gr/sports/article/1097391/penthos-gia-ton-ronaldinio-pethane-i-mitera-tou-apo-koronoio/

ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΡΕΤΡΟ: Πελέ: «Ήμουν ερωτιάρης, δεν ξέρω πόσα παιδιά έχω»

 

Στο ντοκιμαντέρ του Netflix για τη ζωή του, ο Πελέ μίλησε ανοικτά για την ατίθαση ερωτική ζωή του, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες εκτός της ποδοσφαιρικής του δράσης

Στις 23 Φεβρουαρίου, το Netflix θα προβάλει για πρώτη φορά το ντοκιμαντέρ του για τη ζωή του Πελέ. Ο ίδιος ο Βασιλιάς της μπάλας μιλάει με ειλικρίνεια για ορισμένα σημεία της προσωπικής ζωής του, καθώς τα ποδοσφαιρικά του κατορθώματα είναι γνωστά σε όλο τον πλανήτη. Κι εκεί κάνει αποκαλύψεις…

«Ημουν ερωτιάρης, είχα πολλές αγάπες και σε κάποια φάση της ζωής μου δεν ήξερα καν πόσα παιδιά έχω. Πάντα όμως ήμουν ειλικρινής με τις γυναίκες μου και τους έλεγα ότι πηγαίνω και με άλλες».


Αξίζει να σημειωθεί πως ο Πελέ έχει επτά αναγνωρισμένα παιδιά, συμπεριλαμβανομένης και της Σάντρα Μασάδο, την οποία αρνήθηκε να αναγνωρίσει παρότι το 1996 το δικαστήριο αποφάσισε πως ήταν κόρη του.

Πέντε από τα παιδιά του, η 54χρονη Κέλι, ο 50χρονος Εντίνιο, η 42χρονη Τζένιφερ και τα δίδυμα Τζόσουα και Σελέστε, ηλικίας 24 ετών, προήλθαν από τους δύο γάμους του με τη Ροζεμάρι ντος Ρέις Σόλμπι και την Ασίρια Λέμος Σέισας.

Η Σάντρα, που το 2006 πέθανε από καρκίνο, ήταν καρπός της παράνομης σχέσης του με την υπηρέτρια Ανίσα Μασάδο. Το 1968 μια σχέση με τη δημοσιογράφο Λενίτα Κουρτζ απέφερε την 52χρονη Φλάβια.

Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, οι σύζυγοι του γνώριζαν πως ήταν άπιστος. «Η πρώτη μου γυναίκα, η πρώτη φιλενάδα, τα ήξεραν όλα, ποτέ δεν είπα ψέματα». Στο μεταξύ, η 57χρονη Μαρία ντα Γκράσα Σούσα, μια 57χρονη και παλιό μοντέλο, η οποία στα 17 της ήταν ζευγάρι με τον Πελέ αποκάλυψε πως είχαν ανοιχτή σχέση, αλλά μόνο από την πλευρά του.

 https://www.protothema.gr/sports/article/1096977/pele-imoun-erotiaris-den-xero-posa-paidia-eho/

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Θεσσαλονίκη: «Fake news» η δημιουργία κέντρου μεταναστών, λέει ο δήμαρχος Κορδελιού

 

«Δεν ξέρω ποιος διέρρευσε αυτές τις ψεύτικες ειδήσεις και αναστάτωσε τον δήμο αλλά σκοπεύω να καταθέσω μήνυση κατά αγνώστων σε όποιον διέδωσε fake news» είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος

Στη Δικαιοσύνη προτίθεται να προσφύγει ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός, αναφορικά με τις διαρροές περί δημιουργίας κέντρου φιλοξενίας μεταναστών εντός των ορίων του δήμου, τις οποίες χαρακτήρισε «fake news».

«Δεν ξέρω ποιος διέρρευσε αυτές τις ψεύτικες ειδήσεις και αναστάτωσε τον δήμο αλλά σκοπεύω να καταθέσω μήνυση κατά αγνώστων σε όποιον διέδωσε fake news» είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, στη διάρκεια έκτακτης τηλεδιάσκεψης του δημοτικού συμβουλίου με θέμα το αυστηρό lockdown που επιβλήθηκε στην περιοχή λόγω των αυξημένων κρουσμάτων μετάλλαξης του κορωνοϊού.

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση του δήμου στην οποία χαρακτηριζόταν ως «πέρα για πέρα αναληθή» τα περί δημιουργίας κέντρου φιλοξενίας μεταναστών. «Ουδέποτε υπήρξε επικοινωνία μεταξύ του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής ή της αστυνομίας με το δήμο Κορδελιού-Ευόσμου»
, ανέφερε η ανακοίνωση και συνέχιζε υπογραμμίζοντας πως «είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν θα τηρούσε κρυφή ατζέντα για ένα θέμα ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία».

Για το ζήτημα που προέκυψε με το κέντρο αλλά και το lockdown δημότες βγήκαν σήμερα στους δρόμους, κάνοντας πορεία διαμαρτυρίας.

Στο μεταξύ, από αύριο, Δευτέρα, κινητή ομάδα του ΕΟΔΥ θα βρίσκεται σε κεντρικά σημεία του Κορδελιού και του Ευόσμου, πραγματοποιώντας τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου SARS-CoV-2. Τα τεστ θα διαρκέσουν τρεις μέρες, ενώ είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχιστούν μέχρι και την Παρασκευή (26/2).

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

https://www.protothema.gr/greece/article/1097482/thessaloniki-fake-news-i-dimiourgia-kedrou-metanaston-leei-o-dimarhos-kordeliou/

Super League 1, Βόλος-Απόλλων Σμύρνης 2-0: Τρίποντο ελπίδων

 

Ο Βόλος με τα γκολ του Δουβίκα και του Ριένστρα επικράτησε με 2-0 του Απόλλωνα Σμύρνης και επί της ουσίας διατήρησε τις ελάχιστες ελπίδες που έχει για παρουσία στα πλέι οφ της Super League 1

Σε ένα παιχνίδι που και οι δύο ομάδες έπαιξαν ωραίο ποδόσφαιρο, ο Βόλος είχε την ουσία και με τέρματα των Δουβίκα (με πέναλτι) και του Ριένστρα, επικράτησε 2-0 του Απόλλωνα Σμύρνης κρατώντας... ζωντανές τις λίγες ελπίδες που έχει για είσοδο στα play off.

 Έτσι έπαιξαν
Οι γηπεδούχοι, παρατάχθηκαν με σύστημα 4-2-3-1. Ο Κλέιμαν ήταν κάτω από το τέρμα, έχοντας στην άμυνα από τα δεξιά προς τα αριστερά τους Ριένστρα, Μήτογλου, Γκρίλο, Φερράρι. Τσοκάνης και Νίνης ήταν στα χαφ, με τον Μπαρτόλο μπροστά τους σε ελεύθερο ρόλο. Δεξί εξτρέμ ήταν ο Περέα, αριστερό ο Μαρτίνες και στη κορυφή της επίθεσης βρέθηκε ο Δουβίκας.

Από την άλλη, ο Γιώργος Παράσχος παρέταξε τον Απόλλωνα με 3-5-2. Ο Βέρχουλστ ήταν στο τέρμα, με τριάδα μπροστά του, τους Μπρούσιτς, Λισγάρα, Ντομίνγκες. Δεξί φουλ μπακ ήταν ο Μπαξεβανίδης και αριστερό ο Χουχούμης. Στον άξονα βρέθηκαν ο Κολ με τον Φατιόν, ενώ στην επίθεση ήταν οι Μπετινέλι, Τσιλούλης στις πτέρυγες με τον Ιωαννίδη στη κορυφή.

Γρήγορος ρυθμός με φάσεις εκατέρωθεν
Το παιχνίδι άρχισε με αρκετά γρήγορο ρυθμό και τις δύο ομάδες να απειλούν από τα πρώτα λεπτά. Μόλις στο 6', ο Απόλλων έχασε την πρώτη ευκαιρία του αγώνα με τον Ιωαννίδη να περνάει και τον Κλέιμαν, αλλά τον Μήτογλου να σώζει. Στη συνέχεια το σουτ του Χοχούμη κόντραρε κι έφυγε κόρνερ.

Στη συνέχεια, οι γηπεδούχοι με δύο σουτ ένα από τον Νίνη κι ένα από τον Μπαρτόλο στο 15' απείλησαν, αλλά και τα δύο έφυγαν άουτ. Δύο λεπτά αργότερα, οι φιλοξενούμενοι έχασαν νέα ευκαιρία με το σουτ του Τσιλούλη να το μπλοκάρει ο Κλέιμαν. Οι φάσεις δεν σταματούσαν όμως στο πρώτο ημίχρονο και στο 22', ο Περέα δεν πρόλαβε για λίγο τον Βέρχουλστ που έσωσε. Στο 28', η «Ελαφρά Ταξιαρχία» απείλησε ξανά με τον Μπεντινέλι με σουτ μέσα από την περιοχή να στέλνει την μπάλα άουτ.

Αντεπίθεση, πέναλτι και 1-0!

Τελικά το γκολ ήρθε και ήταν για τον Βόλο! Στο 33', οι γηπεδούχοι βγήκαν στην αντεπίθεση με τον Νίνη να περνά με εξαιρετική μπαλιά στον Μπαρτόλο και αυτός ανατράπηκε από τον Μπαξεβανίδη μέσα στην περιοχή. Ο ρέφερι της αναμέτρησης έδειξε αμέσως την άσπρη βούλα και ο Δουβίκας που ανέλαβε την εκτέλεση έκανε στο 34' το 1-0.

Από το γκολ και μέχρι το τέλος του πρώτου μέρους, οι γηπεδούχοι είχαν τον απόλυτο έλεγχο της αναμέτρησης και κράτησαν εύκολα αυτό το προβάδισμα.

Το... καθάρισε με Ριένστρα!

Η ομάδα του Βόλου τελείωσε το παιχνίδι με την έναρξη του δεύτερου μέρους! Στο 52', ο Ριένστρα ήταν εκείνος που με σουτ έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Βέρχουλστ αφού πρώτα αυτή κόντραρε κι άλλαξε πορεία στον Χουχούμη. Το γκολ αυτό... έλυσε ακόμα περισσότερο τα πόδια των ποδοσφαιριστών των γηπεδούχων, οι οποίοι στη συνέχεια έχασαν ευκαιρίες και για τρίτο τέρμα.

Πρώτα με τον Δουβίκα στο 56' και στη συνέχεια με ένα σουτ του Σάντος στο 59' που έφυγε άουτ. Οι φιλοξενούμενοι απείλησαν με εκτέλεση φάουλ του Φερνάντες στο 64' αλλά ο Κλέιμαν με ωραία επέμβαση κράτησε το 2-0 για την ομάδα του. Στο 69', ένα αντίστοιχο φάουλ για τον Βόλο αυτή τη φορά έφυγε άουτ μετά από ωραία εκτέλεση του Μπαρτόλο.

Πίεσαν χωρίς αποτέλεσμα οι φιλοξενούμενοι
Η ομάδα του Γιώργου Παράσχου, προσπάθησε να επιστρέψει στο παιχνίδι για ένα δεκάλεπτο από το 70' έως το 80' δίχως αποτέλεσμα. Σε αυτό το διάστημα, είχε ένα σουτ του Μπεντινέλι στο 71' που έσωσε ο Κλέιμαν, αλλά και την μεγάλη ευκαιρία με τον Μουνιέ στο 75' να πλασάρει από κοντά και τον γκολκίπερ των γηπεδούχων να σώζει και πάλι.

Άντεξε, απείλησε για το 3-0 και κέρδισε!
Τελικά ο Βόλος πήρε την νίκη, μιας και αυτό το 2-0 έμεινε μέχρι τέλους, με τους γηπεδούχους να έχουν ακόμα μια μεγάλη ευκαιρία για ένα τρίτο τέρμα. Συγκεκριμένα, στο 84' ο Σάντος βρήκε με υπέροχη μπαλιά τον Μπαρτόλο, ο οποίος πρόλαβε την έξοδο του Βέρχουλστ αλλά πλάσαρε άουτ

Οι συνθέσεις:

Βόλος (Άνχελ Λόπεθ): Κλέιμαν, Φερράρι, Γκρίλο, Μήτογλου, Ριένστρα, Τσοκάνης, Δουβίκας, Μπαρτόλο (86' Σάντσες), Νίνης (65' Τέκιο), Μαρτίνες (46' Μπαριέντος), Περέα (57' Σάντος)

Απόλλων Σμύρνης (Γιώργος Παράσχος): Βέρχουλστ, Μπρούσιτς (46' Ντάουντα), Χουχούμης, Λισγάρας, Ντομίνγκεζ, Μπαξεβανίδης (72' Καλισίρ), Κολ, Ιωαννίδης (59' Φερνάντες), Μπεντινέλι, Τσιλούλης (72' Μουνιέ), Φατιόν (59' Λαγός)

Πηγή:www.gazzetta.gr
 

https://www.protothema.gr/sports/article/1097381/super-league-1-volos-apollon-smurnis-2-0-tripodo-elpidon-deite-ta-gol/ 

Super League 1, ΠΑΣ Γιάννινα-ΟΦΗ 1-0: Κέρασε για την πόλη

 

Ανήμερα της επετείου των 108 ετών από την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, ο ΠΑΣ Γιάννινα γιόρτασε με νίκη επί του ΟΦΗ (1-0) που παράλληλα διώχνει για τα καλά τα σύννεφα παραμονής στη Super League 1


Με τον καλύτερο τρόπο γιόρτασε τα 108 χρόνια από την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, το καμάρι της πόλης ο ΠΑΣ. Οι «κυανόλευκοι» κατάφεραν να επικρατήσουν με 1-0 και να κάνουν άλμα σωτηρίας ενόψει πλέι άουτ, φτάνοντας τους 24 βαθμούς. Από την άλλη ο ΟΦΗ για έβδομο συνεχόμενο παιχνίδι δεν κατάφερε να κερδίσει και μένοντας στους 19 βαθμούς, μόνο σίγουρος δεν μπορεί να νιώθει από την στιγμή που η εικόνα του είναι κακή στα περισσότερα ματς.

Με 4-4-2 ο ΠΑΣ
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και το πως παρατάχθηκαν οι δύο ομάδες. Αρχικά οι γηπεδούχοι του Αργύρη Γιαννίκη ξεκίνησαν με το γνωστό 4-4-2. Συγκεκριμένα κάτω από την εστία ήταν ο Λοντίγκιν, δεξί μπακ ο Σάλιακας, αριστερό ο Πίρσμαν, στο κέντρο της άμυνας οι Παντελάκης και Εραμούσπε, εσωτερικοί χαφ οι Κάστρο και Ντομίνγκεζ, στα άκρα οι Καρτάλης και Ελευθεριάδης και στην κορυφή της επίθεσης οι Παμλίδης και Λέο.

Με 4-3-3 οι Κρητικοί
Από την πλευρά του ο Γιώργος Σίμος προτίμησε ένα 4-3-3. Ο Σωτηρίου ήταν κάτω από τα δοκάρια, οι Γιαννούλης, Διαμαντής στο κέντρο της άμυνας, ο Ουές δεξιά και ο Κοροβέσης αριστερά, οι Νέιρα, Ντε Γκουζμάν και Στάικος στην μεσαία γραμμή από αριστερά προς τα δεξιά, αριστερό εξτρέμ ο Γρίβας, δεξί ο Στάρτζεον και προωθημένος ο Καστάνιος.

Το ματς τελείωσε μόλις στο 4'
Στα του αγώνα, τα πάντα όπως φάνηκε όχι απλά από το αποτέλεσμα, αλλά και από την εικόνα του αγώνα, κρίθηκαν στο 4'. Στο λεπτό αυτό ο Καρτάλης εκτέλεσε ωραία το φάουλ και ο Παμλίδης κέρδισε τους πάντες στον αέρα κάνοντας το 1-0 που έμελλε να είναι και το τελικό αποτέλεσμα της αναμέτρησης.

που έμελλε να είναι και το τελικό αποτέλεσμα της αναμέτρησης.

Από εκείνο το λεπτό και μέχρι το τέλος του ημιχρόνου υπήρξε ένας ικανοποιητικός ρυθμός, χωρίς όμως κάποια από τις δύο ομάδες να μπορέσει να φτάσει με αξιώσεις μπροστά στην εστία της άλλης, με το 1-0 να παραμένει σχετικά άνετα. Αξίζει να αναφερθεί πως από το 15' άλλαξαν τα σχέδια του Σίμου, με τον Βαφέα να μπαίνει στη θέση του τραυματία Νέιρα.

Από καλές στιγμές στο 19' ο Λεό δεν μπόρεσε να σκοράρει απέναντι από τον Σωτηρίου, σε μια φάση που θα μπορούσε να γυρίσει σε συμπαίκτη γιατί ήταν πλάγια, ενώ στο 22' ο Διαμαντής με κεφαλιά απείλησε τον Λοντίγκιν που αντέδρασε εξαιρετικά και κράτησε το πολύτιμο μηδέν.

Τραγικό δεύτερο ημίχρονο με ουσιαστικά μια φάση και αυτή στο τέλος
Το δεύτερο ημίχρονο δεν ήταν καν άξιο σχολιασμού αν δεν είχε την φάση του Πήλιου στο δεύτερο λεπτό των καθυστερήσεων. Μέχρι το σημείο εκείνο οι γηπεδούχοι κρατούσαν με χαρακτηριστική άνεση το 1-0, ενώ οι φιλοξενούμενοι δεν μπορούσαν με τίποτα να βγουν μπροστά και να απειλήσουν. Έτσι φτάσαμε στο δεύτερο λεπτό των καθυστερήσεων με τον Σωτηρίου να έχει βγει μπροστά σε κόρνερ, ο Πήλιος πήρε την μπάλα, βγήκε στην κόντρα, αλλά το πλασέ του ήταν αδύναμο με τον Λυμπεράκη να κόβει πάνω στη γραμμή.

MVP: Ο αγώνας έληξε με 1-0, σκόρερ ήταν ο Παμπλίδης, μεγάλες ευκαιρίες δεν δημιουργήθηκαν, οπότε δεν θα μπορούσε να ήταν άλλος και ο πολυτιμότερος παίκτης της αναμέτρησης.

ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ: Θα βάλουμε τον Λοντίγκιν όχι γιατί είχε δουλειά, αλλά γιατί στην μοναδική φάση που είχε ο ΟΦΗ, ήταν εκεί και έδειξε πόσο μεγάλος τερματοφύλακας είναι.

Ο ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ: Όλος ο ΟΦΗ. Οι Κρητιοί παίζουν πολύ άσχημο ποδόσφαιρο. Έφτασαν τα 7 παιχνίδια χωρίς νίκη και σήμερα με εξαίρεση μία άντε δύο φάσεις δεν απείλησαν καθόλου τους αντιπάλους τους.

Η ΓΚΑΦΑ: Δεν στοίχισε στην ομάδα του, αλλά η γκάφα του Πήλιου ήταν σχετικά μεγάλη. Ο παίκτης του ΠΑΣ θα μπορούσε προ κενής εστίας να κάνει πιο δυνατό σουτ και να σκοράρει, αλλά δεν το έκανε με συνέπεια ο Λυμπεράκης να διώξει πάνω στην γραμμή.

ΤΟ ΣΤΡΑΓΑΛΙ: Ο Κουμπαράκης είχε ένα τρομερά εύκολο απόγευμα, καθώς δεν έγινε η παραμικρή φάση που να δίνει το δικαίωμα σε κάποια ομάδα να γκρινιάξει.

ΤΑ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ GAZZETTA.GR: Ο ΠΑΣ ήταν καλύτερος από τον ΟΦΗ και κέρδισε. Κανείς δεν λέει πως έπαιξε μπαλάρα, αλλά ήταν καλύτερος από τους κακούς Κρητιούς που με την σειρά τους μπαίνουν σε μπελάδες, ειδικά αν συνεχίσουν τις κακές εμφανίσεις.

Οι συνθέσεις του αγώνα

ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ (Αργύρης Γιαννίκης): Λοντίγκιν, Σάλιακας, Παντελάκης, Εραμούσπε, Πίρσμαν, Κάστρο, Ντομίνγκεθ, Παμλίδης (60' Μπρένερ), Ελευθεριάδης (89' Πήλιος), Καρτάλης (60' Κρίζμαν), Λέο (78' Λιάσος).

ΟΦΗ (Γιώργος Σίμος): Σωτηρίου, Ουές, Διαμαντής, Γιαννούλης, Κοροβέσης (64' Λυμπεράκης), Ντε Γκουζμάν (69' Σόουζα), Νέιρα (15' λ.τρ. Βαφέας), Στάικος, Στάρτζεον, Γρίβας (69' Μπαλογιάννης), Καστάνιος.

Πηγή:www.gazzetta.gr

 https://www.protothema.gr/sports/article/1097409/super-league-1-pas-giannina-ofi-1-0-kerase-gia-tin-poli-deite-to-gol/

Super League 1, ΠΑΟΚ-Λαμία 4-0: Τετράστερος Δικέφαλος στη 2η θέση

Ανετο απόγευμα για τον ΠΑΟΚ, ο οποίος με γκολ των Μπάμπα (18'), Τζόλη (48'), Ουάρντα (52') και Ζίβκοβιτς επικράτησε εύκολα επί της Λαμίας, πριν από τα δύσκολα ματς με Αστέρα, Αρη, Παναθηναϊκό και ξεπερνώντας την ΑΕΚ έφτασε και πάλι στη δεύτερη θέση της Super League 1 


Εύκολο κυριακάτικο απόγευμα στην Τούμπα, με τον ΠΑΟΚ να μην συναντά το παραμικρό πρόβλημα απέναντι στη Λαμία. Ίσως, μάλιστα, το τελικό 4-0 να μοιάζει «φτωχό» για τους «ασπρόμαυρους», που ολοκλήρωσαν την αναμέτρηση με 21 τελικές έναντι μόλις μιας των φιλοξενούμενων!

Τα βλέμματα στον Μπάμπα

Οι απουσίες των τιμωρημένων Ινγκι Ινγκασον, Αντρέ Βιεϊρίνια και του τραυματία Χοσέ Κρέσπο υποχρέωσαν τον Πάμπλο Γκαρσία να διαφοροποιήσει κατά τα 3/4 την αμυντική τετράδα με την οποία ο ΠΑΟΚ υποδέχθηκε για δεύτερη φορά, μέσα σε διάστημα δέκα ημερών, τη Λαμία στο γήπεδο της Τούμπας.

Για τους τρεις (Ροντρίγκο, Βαρέλα, Μιχαηλίδης) της άμυνας δεν υπήρχε το παραμικρό ερωτηματικό, τα βλέμματα όλων έπεσαν πάνω στον Ραχμάν Μπάμπα, με τον Γκανέζο αμυντικό να κάνει το ντεμπούτο του στο ελληνικό πρωτάθλημα αγωνιζόμενος για πρώτη φορά με την «ασπρόμαυρη» φανέλα.

Ο Γκαρσία δεν άλλαξε τίποτα στη μεσοεπιθετική γραμμή του. Για ένα ακόμα παιχνίδι, τρίτο στη σειρά, ο Χάρης Τσιγγάρας και ο Στέφαν Σβαμπ, κινήθηκαν στον άξονα της μεσαίας γραμμής, ενώ οι τέσσερις της επιθετικής γραμμής παρέμειναν οι ίδιοι: Αντρίγια Ζίβκοβιτς, Αμρ Ουάρντα, Χρήστος Τζόλης και Μάικλ Κρμέντσικ.

Οι απουσίες 13 ποδοσφαιριστών της Λαμίας υποχρέωσαν τον Μιχάλη Γρηγορίου να πάει σ’ ένα εκτεταμένο rotation και σε μια ενδεκάδα-ανάγκης, με πολλές αλλαγές και νέα πρόσωπα.

Ντεμπούτο με γκολ!

Από το ξεκίνημα του ο αγώνας ήταν ένας μονόλογος για τον ΠΑΟΚ. Οι «ασπρόμαυροι» έκλεισαν το πρώτο μέρος της αναμέτρησης έχοντας για 75% την μπάλα στα πόδια τους κάτι που τους οδήγησε σε 14 τελικές προσπάθειες (εννιά στην εστία), αλλά βρήκαν μόλις μια φορά το δρόμο προς τα αντίπαλα δίχτυα.

Ο Ραχμάν Μπάμπα έβαλε κι αυτός το όνομά του στη μικρή λίστα των ποδοσφαιριστών που έχουν συνδυάσει με γκολ το ντεμπούτο τους στα «ασπρόμαυρα».

Στο 18ο λεπτό ο Γκανέζος αμυντικός από την κάθετη πάσα του Τζόλη (ο μικρός έφτασε τις 9 ασίστ) βρέθηκε φάτσα με τον Κατσίκα και με δυνατό σουτ έβαλε τον «Δικέφαλο» μπροστά στο σκορ (1-0).

Ο Κρμέντσικ θα μπορούσε να είχε δώσει «αέρα» δύο τερμάτων στο 41’, αλλά προτίμησε να τελειώσει τη φάση (σπουδαία αντίδραση του τερματοφύλακα της Λαμίας) αντί να δώσει στους αμαρκάριστους Ουάρντα και Ζίβκοβιτς, με τον Αιγύπτιο δύο λεπτά αργότερα να αγγίζει το γκολ με δυνατό σουτ.

Το… βιολί του ο Τζόλης

Η εικόνα του αγώνα δεν διαφοροποιήθηκε στο δεύτερο μέρος. Χρειάστηκε μια εξαιρετική πάσα (από τον Αντρίγια Ζίβκοβιτς), ένα κοντρόλ και ένα σουτ για να επιβεβαιωθεί ο άγραφος κανόνας που θέλει τον Χρήστο Τζόλη όπου βρίσκει τη Λαμία να την… εκτελεί!

O 19χρονος επιθετικός πρόλαβε πριν γίνει αναγκαστικά αλλαγή (λόγω ενοχλήσεων από το πρώτο μέρος στο πόδι) να φτάσει τα 4 γκολ σε 3 ματς κόντρα στην ομάδα από τη Φθιώτιδα, όλα αυτά σε μόλις 197 λεπτά που την έχει αντιμετωπίσει. Δηλαδή πετυχαίνει κατά μέσο όρο ένα γκολ κάθε 49,2 λεπτά απέναντι στη Λαμία.

Ουάρντα και (ξανά) Ζίβκοβιτς

Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο εύκολα μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Φρόντισαν γι’ αυτό, αρχικά, ο Ροντρίγκο Σοάρες με μια ωραία ενέργεια από τη δεξιά πλευρά και ακολούθως ο Αμρ Ουάρντα γράφοντας το 3-0. Αυτό ήταν το τρίτο γκολ του Αιγύπτιου άμα την επιστροφή του στην Τούμπα.

Στο 64’ ο κορυφαίος του γηπέδου, Αντρίγια Ζίβκοβιτς, είδε την μπάλα ύστερα από το γυριστό σουτ του, αλλά ένα λεπτό αργότερα η… οβίδα του Σέρβου (από την ασίστ του Σφιντέρσκι) δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης στον Κατσίκα για να φτάσει ο «Δικεφάλος» στο 4-0.

MVP: Ο Αντρίγια Ζίβκοβιτς με ένα γκολ, μια ασίστ, πολλά χιλιόμετρα, πάθος και ένταση δείχνει να ανεβάζει ταχύτητα και να φτάνει στα γνωστά του επίπεδα γίνοντας εκ νέου ο ηγέτη του ΠΑΟΚ πάνω στο χορτάρι.

ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ: Μπορεί να αγωνίστηκε μόλις 50 λεπτά, ωστόσο το παιδί-θαύμα του «Δικεφάλου», ο Χρήστος Τζόλης, πρόλαβε να μετρήσει ένα γκολ και μια ασίστ.

Ο ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ: Ο Γρηγορίου πάλεψε να βρει θέση και ρόλο μέσα στο γήπεδο για τον Γκεβόργκ Γκαζαριάν, αλλά δεν μπόρεσε και κάποια στιγμή τον έκανε αλλαγή.

Η ΓΚΑΦΑ: Ο Μάικλ Κρμέντσικ είναι φορ. Θέλει και αναζητά το γκολ. Ωστόσο οφείλει να γίνει κάποιες φορές πιο ομαδικός. Στο 41ο λεπτό όταν επέλεξε να τελειώσει τη φάση, παρά να πασάρει σε έναν εκ των Ουάρντα ή Ζίβκοβιτς που ήταν αμαρκάριστοι μπροστά στην κενή εστία. Το ίδιο ακριβώς έκανε και στις καθυστερήσεις ο Σφιντέρσκι, που αποφάσισε να τελειώσει τη φάση αντί να πασάρει στον αμαρκάριστο Καγκάβα.

ΤΟ ΣΤΡΑΓΑΛΙ: Ο Κουτσιαύτης (Αρτας) είχε εύκολο απόγευμα, με μόλις μια φάση, αυτή του 37’ με το σουτ του Κρμέντσικ να βρίσκει το χέρι του Τζέιμς, να δίνει το δικαίωμα στον ΠΑΟΚ να «φωνάξει».

ΤΑ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ GAZZETTA.GR: Ο ΠΑΟΚ γνώριζε ότι η αναμέτρηση με τη Λαμία είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να σταθεροποιηθεί στη 2η θέση του βαθμολογικού πίνακα. Οι τρεις βαθμοί φέρνουν την ομάδα του Πάμπλο Γκαρσία στους 46β. και τα τέσσερα τέρματα την καθιστούν δεύτερη καλύτερη επίθεση του πρωταθλήματος με 45 γκολ. Το θετικό για τους «ασπρόμαυρους» το γεγονός ότι διατήρησαν το μηδέν στην εστία τους για έκτο ματς και δεύτερο στη σειρά στο πρωτάθλημα.

ΠΑΟΚ (Πάμπλο Γκαρσία): Ζ. Ζίβκοβιτς, Ροντρίγκο (73’ Λύρατζης), Βαρέλα, Μιχαηλίδης, Μπάμπα, Τσιγγάρας, Σβαμπ (73’ Νινούα), Α. Ζίβκοβιτς, Ουάρντα (62’ Καγκάβα), Τζόλης (55’ Λάμπρου), Κρμέντσικ (62’ Σφιντέρσκι).

Λαμία (Μιχάλης Γρηγορίου): Κατσίκας, Βλάχος, Βύντρα, Τζέιμς (52’ Σαραμαντάς), Ασίγκμπα, Μπουλούλης (59’ Γκούγκα), Μπιάρνασον, Προβυδάκης, Γκαζαριάν (74’ Νικολόπουλος), Πίτι (74’ Χατζηστραβός), Μπα (46’ Βλαχομήτρος).

Πηγή:www.gazzetta.gr

https://www.protothema.gr/sports/article/1097380/super-league-1-paok-lamia-4-0-tetrasteros-dikefalos-sti-2i-thesi-deite-ta-gol/ 

Super League 1, Ολυμπιακός-Άρης 1-1: Πρώτη απώλεια με υπογραφή Μήτρογλου

 

Ο Κώστας Μήτρογλου επέστρεψε στα εν Ελλάδι γκολ κόντρα στην ομάδα που ανδρώθηκε ποδοσφαιρικά! Σκόραρε από την βούλα του πέναλτι και ο Άρης έφυγε με πολύτιμο βαθμό από το Φάληρο στο 1-1 με τον Ολυμπιακό - Ο Φορτούνης άνοιξε το σκορ για τους «ερυθρόλευκους» στο μεγάλο ματς της 23ης αγωνιστικής της Super League 1

Χωρίς νικητή έληξε το αποψινό (21/2) ματς του Φαλήρου, όπου ο Ολυμπιακός παραχώρησε 1-1 στον Αρη ύστερα από ένα ματς που ναι μεν δεν είχε πολλές φάσεις και σούπερ θέαμα, κράτησε όμως το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι το φινάλε. Οσο για το αποτέλεσμα, οι φιλοξενούμενοι έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται άκρως ικανοποιημένοι, αφού βρέθηκαν στο «+3» από τον 5ο Παναθηναϊκό που θα παίξει αύριο στο Αγρίνιο.

Ο Πέδρο Μαρτίνς ξεκίνησε με τον Σα στο τέρμα, τους Ανδρούτσο, Σεμέδο, Παπασταθόπουλο, Χολέμπας στην άμυνα από δεξιά προς τα αριστερά, τους Μπουχαλάκη, Καμαρά στα «6αρο-8άρια», τους Βρουσάι, Μασούρα στα άκρα και τον Φορτούνη πίσω από τον Χασάν.

Ο Ακης Μάντζιος παρέταξε τον Κουέστα κάτω από τα γκολπόστ, τους Σάκιτς, Ροζ, Δεληζήση, Σούντγκρεν στην άμυνα από δεξιά προς τα αριστερά, τους Τζέγκο, Σάσα στον άξονα, τους Ματέο Γκαρσία, Σίλβα στα άκρα, τον Μπερτόλιοο στο «10» και τον Μάνο στην κορυφή της επίθεσης.

ΨΗΛΑ Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, Ο ΑΡΗΣ ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ

Σέντρα στο ματς και οι παραπάνω διατάξεις που ήταν επί χάρτου, διαφοροποιήθηκαν ελέω προσέγγισης. Οι «κίτρινοι» έδειχναν να έχουν στραμμένη την προσοχή τους στα ανασταλτικά τους καθήκοντα και σε θέση άμυνας ο Σάκιτς πολλές φορές λειτουργούσε σαν τρίτος στόπερ και ο Ματέο Γκαρσία κάλυπτε την πλευρά. Την ίδια στιγμή στους «ερυθρόλευκους» που ήταν ψηλά ο Μπουχαλάκη έδειχνε να παίζει πιο ψηλά από τον Καμαρά, ενώ ο Φορτούνης τραβιόνταν στα άκρα (κυρίως δεξιά) και οι εκάστοτε από εκεί εξτρέμ πέρναγε δεύτερος φορ (αρχικά ο Μασούρας, μετά το 10' ο Βρουσάι και ύστερα από την αντικατάσταση του δεύτερου και πάλι ο πρώτος).

ΜΕΧΡΙ ΤΟ 30' Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΕΛΙΚΗ

Τα παραπάνω (κυρίως η καλή αμυντική παρουσία των φιλοξενουμένων) «εξηγούν» σε μεγάλο βαθμό γιατί στα πρώτα λεπτά οι δύο ομάδες πήγαν σε σετ παιχνίδι. Ουσιαστικά στο πρώτο ημίωρο η καλύτερη στιγμή του δεν ήταν τελική, καθώς στο 9' ο Ροζ έδιωξε προ του Μασούρα που ήταν έτοιμος να «εκτελέσει» από κοντά, ύστερα από κεφαλιά-πάσα του Χασάν. Λίγο αργότερα (16') ο Κουέστα στην προσπάθειά του να διώξει σε στατική μπάλα, την έστειλε ξανά κόρνερ κοντά από το δεξί κάθετο δοκάρι του και... τέλος. Οι γηπεδούχοι με ποσοστό μπάλας στα επίπεδα του 60% είχαν και σουτ που κοντράρισαν (Φορτούνης,Μπουχαλάκης), ενώ οι φιλοξενούμενοι που «έψαχναν» την κόντρα, κυρίως από τα δεξιά, απείλησαν με ένα μακρινό (αρκετά καλό) σουτ του Σούντγκρεν. Ο Σουηδός θέλησε τότε να βάλει ένα όμορφο γκολ.

ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Ο ΒΡΟΥΣΑΪ, ΜΕΣΑ Ο ΒΑΛΜΠΟΥΕΝΑ

Κάπου εκεί ο Βρουσάι στάθηκε άτυχος και αντικαταστάθηκε λόγω τραυματισμού, κάτι που έφερε τον Βαλμπουενά στο γήπεδο. Οι Πειραιώτες ήθελαν να δώσουν ανάσες ενόψει της ρεβάνς με την PSV και είχαν προχωρήσει σε rotation, αλλά ο Γάλλος μπήκε αρκετά νωρίς στο ματς. Εκείνος πέρασε αριστερά, ο Φορτούνης έμεινε πίσω από τον Χασάν και ο Μασούρας επέστρεψε δεξιά (στο 10' άλλαξε πλευρές με τον Βρουσάι), ενώ εκείνη τη στιγμή η αναμέτρηση ήταν «κομμένη και ραμμένη» στο πώς την ήθελαν οι Θεσσαλονικείς. Ακόμη δεν υπήρχε, εκατέρωθεν, ουσιαστική τελική μέσα από κάποια περιοχή. Ο Βαλμπουενά όμως μπορεί να κάνει με «μισή» ενέργεια τη διαφορά.

ΟΙ «ΕΡΥΘΡΟΛΕΥΚΟΙ»... ΕΨΑΞΑΝ ΓΚΟΛ ΑΛΑ PSV ΣΤΟ 36'

Μετά από δική του εκτέλεση φάουλ στο 36' (το κέρδισε ο ίδιος) ο Μπουχαλάκης θέλησε να σκοράρει με προβολή σε μία φάση ανάλογη με το πρώτο «ερυθρόλευκο» γκολ του ίδιου κόντρα στην Αϊντχόβεν, αλλά ο Κουέστα δεν αιφνιδιάστηκε και έδιωξε σε κόρνερ. Το οποίο χτύπησε ο Φορτούνης και ο Χασάν με κεφαλιά έστειλε την μπάλα λίγο άουτ. Πλέον οι γηπεδούχοι απειλούσαν εντός του αντίπαλου «κουτιού».

ΩΡΑΙΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ Ο ΦΟΡΤΟΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 1-0, ΤΟ «ΜΙΣΟ» ΤΕΡΜΑ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ

Ετσι φτάσαμε στο 41', οπότε και άνοιξαν το σκορ. Εξαιρετικό τσίμπημα του Βαλμπουενά για τον Χολέμπας που έκανε το όβερ λαπ και σέντραρε για τον Μασούρα στο δεύτερο δοκάρι. Ο 27χρονος έκανε το σουτ και ναι μεν ο Κουέστα αντέδρασε σωστά η μπάλα στρώθηκε στον Ανδρούτσο που την «έκοψε» για τον Φορτούνη και εκείνος την έστειλε στα δίχτυα. Ωραίο τελείωμα του διεθνή μεσοεπιθετικού, αλλά το «μισό» γκολ ήταν του 24χρουνου αμυντικού για την ασίστ του.

Ο ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ «ΕΣΩΣΕ» ΤΟ 1-1, ΑΛΛΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΕ

Αλλά το πρώτο ημίχρονο είχε ακόμη πολύ... ψωμί και ο Αρης «φλέρταρε» με την ισοφάριση. Σε εκτέλεση φάουλ του Μπερτόλιο, οι Σεμέδο, Σα μπερδεύτηκαν και μετά από κεφαλιά του Πορτογάλου στόπερ η μπάλα πήρε πορεία προς το τέρμα. Ο Παπασταθόπουλος με αυτοθυσία την έδιωξε και η νέα κεφαλιά του Σάκιτς πέρασε άουτ, ενώ την ίδια στιγμή ο Sokratis έδειχνε να έχει τραυματιστεί. Ο Σεμέδο χωρίς να το θέλει τον χτύπησε στο πηγούνι ενώ από την πτώση έδειχνε να πονά και στον ώμο, του προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες αλλά ήταν αδύνατον να συνεχίσει και οι «ερυθρόλευκοι» τελείωσαν το πρώτο ημίχρονο με 10. Στις καθυστερήσεις μάλιστα ο Αρης πίεσε, αλλά δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί το αριθμητικό του πλεονέκτημα.

ΣΤΟΠΕΡ Ο ΧΟΛΕΜΠΑΣ, ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΜΕ ΡΥΘΜΟ

Στην ανάπαυλα οι γηπεδούχοι αντικατέστησαν τον τραυματία Παπασταθόπουλο με τον Ρέαμπτσιουκ και ο Χολέμπας βρέθηκε στα στόπερ παρτενέρ του Σεμέδο και ο Ουκρανός στο αριστερό άκρο της άμυνας. Την ίδια στιγμή ο Αρης παρουσιάζονταν έτοιμος να βγει μπροστά και στα πρώτα λεπτά του δεύτερου μισού ο αγώνας είχε ρυθμό, σε αντίθεση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα στην αρχή του ματς. Οι «κίτρινοι» βγήκαν 2-3 φορές στο τρανζίσιον με τον Σίλβα, οι «ερυθρόλευκοι» έπαιζαν κυρίως από τα αριστερά με τον Βαλμπουενά (από εκεί ξεκίνησε μία καλή, για τους Πειραώτες, στιγμή του Καμαρά στο 57') και υπό αυτές τις συνθήκες φτάσαμε στη μία ώρα παιχνιδιού.

Ο ΜΠΡΟΥΝΟ ΕΔΩΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΗ

Τότε είχαμε τις πρώτες «ηθελημένες» επεμβάσεις από τους πάγκους, αφού είχαν προηγηθεί οι αναγκαστικές αλλαγές (2) των γηπεδούχων. Ο Μαρτίνς, έχοντας προφανώς κατά νου τη ρεβάνς με την PSV έβαλε τον Τιάγκο για να «σφίξει» περισσότερο τη μεσαία του γραμμή (ο 28χρονος τραβιόταν αριστερά, ο Ραντζέλοβιτς που μπήκε εκείνη τη στιγμή πήγε δεξιά και ο Βαλμπουενά πέρασε περισσότερο στον άξονα), ενώ ο Μάντζιος «φρέσκαρε» την τριάδα του πίσω από τον φορ. Η είσοδος του Μπρούνο έδωσε ενέργεια στους «κίτρινους» και μάλιστα στο 63' έφτασε κοντά στο 1-1, όταν βρέθηκε σε θέση βολής αλλά ο Ανδρούτσος του έβαλε την κόντρα. Την ίδια στιγμή οι «ερυθρόλευκοι» ήταν επικίνδυνοι στις στατικές μπάλες που κέρδιζαν καθώς ο Βαλμπουενά είχε πολύ καλά χτυπήματα (απείλησε ο ίδιος με απευθείας εκτέλεση, «έφτιαξε» τη φάση του Χασάν στο 67') και το ματς ήταν ντέρμπι, αφού οι «κίτρινοι» είχαν πλέον οριακά και την κατοχή (53%-47%). Οι γηπεδούχοι επεδίωκαν να διαχειριστούν το προβάδισμα που είχαν και οι φιλοξενούμενοι να βρουν τη «μία» φάση για να φτάσουν στην ισοφάριση.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ «ΚΙΤΡΙΝΩΝ» ΕΦΕΡΑΝ ΤΟ 1-1

Υπό αυτές τις συνθήκες μπήκαμε στο τελευταίο 10λεπτο, όπου «συνεργάστηκαν» οι αλλαγές του Αρη. Ο Ροζ έκανε την μακρινή μπαλιά για τον Μπρούνο που είχε περάσει αριστερά, ο Ρέαμπιτσιουκ «έχασε» τη φάση, ο Βραζιλιάνος πήρε την κατοχή και σέντραρε για τον Μαντσίνι, που βγήκε στην πλάτη της άμυνας του Ολυμπιακού (ο Ανδρούτσος ήταν σχεδόν αλάνθαστος στο μεγαλύτερο μέρος του ματς, αλλά είχε προβλήματα με εκείνον στην πλευρά του), τσίμπησε την μπάλα προ του Σα και ο Πορτογάλος γκολκίπερ τον ανέτρεψε. Ο ρέφερι Σιδηρόπουλος καταλόγισε αμέσως το πέναλτι που μετέτρεψε ο Μήτρογλου σε γκολ. Ο 33χρονος φορ δεν πανηγύρισε και πλέον το παιχνίδι ήταν στα ίσα. Στα τελευταία λεπτά ο αγώνας «άνοιξε», πλην όμως ενός σουτ του Τιάγκο Σίλβα, δεν υπήρξε κάποια άλλη αξιόλογη φάση.

MVP: Ο Σούντγκρεν. Ο Σουηδός μπακ έκανε πάρα πολύ καλό ματς, κυρίως στο δεύτερο μισό. Ανασταλτικά ο Αρης δέχθηκε φάσεις ως επί το πλείστον με στατικές μπάλες, έτρεξε πάρα πολύ και βοήθησε αρκετά. Πολλά χιλιόμετρα και κάλυψη χώρων και για το δίδυμο του άξονα των Τζέγκο, Σάσα.

Στο ύψος του: Ο Μπρούνο με την είσοδό του βελτίωσε άρδην την μεσοεπιθετική εικόνα του Αρη και μάλιστα «έφτιαξε» τη φάση του πέναλτι (είχε και μία καλή ευκαιρία ο ίδιος). Από τον Ολυμπιακό ο Ανδρούτσος έχει την ασίστ στο 1-0, το stop στον Βραζιλιάνο στη φάση του 63', όμως «έχασε» τον Μαντσίνι στο πέναλτι.

Η «γκάφα»: Ο Ρέαμπτσιουκ δεν υπολόγισε σωστά την πορεία της μπάλας στη φάση του πέναλτι, καθώς «έχασε» τον Μπρούνο και επέτρεψε στον Βραζιλιάνο να κάνει τη σέντρα,

Αδύναμος κρίκος: Ο Ραντζέλοβιτς. Ο νεαρός Σέρβος ήρθε από τον πάγκο, αλλά δεν κατάφερε να φρεσκάρει τα «ερυθρόλευκα» άκρα. Δεν πήγε πολλές φορές στο 1 vs 1, αν και δεν βρήκε κενούς χώρους.

Το «στραγάλι»: Ο ρέφερι Σιδηρόπουλος έδωσε σε ροή αγώνα το πέναλτι του Σα στον Μαντσίνι που τσεκαρίστηκε και από το VAR, Οι γηπεδούχοι «φώναξαν» για ένα πέσιμο του Βρουσάι από τον Σάκιτς στο πρώτο ημίχρονο, αλλά τόσο εκείνος όσο και το VAR είπαν «παίζετε».

Το ταμείο του gazzetta.gr: Δεν ήταν ένας αγώνας με πάρα πολλές (εκατέρωθεν) φάσεις, αλλά η αγωνία χτύπησε «κόκκινο». Ο Ολυμπιακός εύλογα προχώρησε σε αλλαγές αφού ακολουθεί η ρεβάνς με με την Αϊντχόβεν, ο Αρης στο φινάλε έβγαλε ενέργεια και πήρε αποτέλεσμα.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ: Σα, Ανδρούτσος, Σεμέδο, Παπασταθόπουλος (46' Ρέαμπτσιουκ), Χολέμπας, Μπουχαλάκης, Καμαρά (76' Εμβιλά), Βρουσάι (29' Βαλμπουενά), Μασούρας (59' Ραντζέλοβιτς), Φορτούνης (59' Τιάγκο Σίλβα), Χασάν.

ΑΡΗΣ: Κουέστα, Σούντγκρεν, Δεληζήσης, Ροζ, Σάκιτς, Τζέγκο, Σάσα, Ματέο Γκαρσία (57' Μαντσίνι), Σάντε Σίλβα (58' Μπρούνο), Μπερτόγλιο (84' Κάτσε), Μάνος (66' Μήτρογλου).

 https://www.protothema.gr/sports/article/1097438/super-league-1-olubiakos-aris-1-1-proti-apoleia-me-upografi-mitroglou-deite-ta-gol/  

Δημήτρης Λιγνάδης: Το «σκοτεινό» τέρας, η γυναίκα που τον «έδωσε» και οι νύχτες της φρίκης στο Μεταξουργείο

 

Η σύλληψη για βιασμό κατά συρροή, η εκούσια μετάβαση στην ΓΑΔΑ, η άρνηση των κακουργηματικών κατηγοριών και τα ανήλικα θύματα από την ΜΚΟ

«Για μένα ο Δημήτρης που (νόμιζα ότι) ήξερα εξαφανίστηκε, και στην θέση του εμφανίστηκε ένα τέρας. Και τα τέρατα δεν μπορούν «να πάνε σε ψυχίατρο και να γίνουν καλά». Γιατί απλά δεν πιστεύουν ότι κάνουν κάτι λάθος».
Η ανάρτηση της γνωστής θεατρολόγου Μαριλένας Παναγιωτοπούλου αποτυπώνει ανάγλυφα την άποψη που κυριαρχεί εδώ και ημέρες για τον «σκοτεινό» θεατράνθρωπο, τον για πολλούς έκπτωτο πλέον ακόμη και από την έννοια της λέξης «άνθρωπος», Δημήτρη Λιγνάδη.

Αυτόν που λίγες ώρες πριν από την επικείμενη σύλληψη του, διατηρούσε μια διαστροφική θαρρείς ψυχραιμία, δίνοντας συνέντευξη στο Mega, επιμένοντας ότι θα τον κρίνουν η ιστορία και οι θεσμοί.

Έβαλε μάλιστα πρώτα την ιστορία ως κριτή για τα πεπραγμένα που ξεσήκωσαν θύελλα γύρω από το άτομό του, μετά τις αποκαλύψεις, τις μηνύσεις και τις καταθέσεις.
Μόνο που στην υπόθεσή του η ιστορία θα περιμένει, αφού οι θεσμοί κινητοποιήθηκαν και η απόφαση του να μεταβεί χθες το μεσημέρι στην ΓΑΔΑ ώστε να θέσει τον εαυτό στην διάθεση των αρχών, ήταν το τελευταίο προς το παρόν επεισόδιο του φρικτού σκηνικού που αποκαλύπτεται σταδιακά εδώ και μέρες στο πανελλήνιο.

Ένα σκηνικό με αυτόν κυρίαρχο πρωταγωνιστή της φρίκης που φέρεται να έζησαν 14χρονα παιδιά-αγόρια στην πλειοψηφία τους-κάποια επί χρόνια στο διαμέρισμα του Μεταξουργείου.
Εκεί που ο Δημήτρης Λιγνάδης βίαζε κατά συρροή σύμφωνα με το κατηγορητήριο που του αποδίδεται ανήλικα αγόρια, ακόμη και μετανάστες από συγκεκριμένη ΜΚΟ.
Χρειάστηκαν δύο μηνύσεις και τρεις τουλάχιστον μαρτυρικές καταθέσεις για να «δέσουν» το κατηγορητήριο κατά του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού.
Η μία από αυτές τις καταθέσεις φέρεται να έγινε από γυναίκα που βρίσκεται εδώ και χρόνια στον πολύ στενό του κύκλο του ηθοποιού-σκηνοθέτη που πέρασε το πρώτο του βράδυ στην ΓΑΔΑ σε ένα κελί του 7ου ορόφου.

Μετά την λήψη των φωτογραφιών με την γνωστή ταμπέλα που κρατάει ο συλληφθείς, ο Δημήτρης Λιγνάδης μίλησε για αρκετή ώρα με τον δικηγόρο του, πριν οδηγηθεί στο κελί του.
Η γυναίκα «κλειδί» που κατέθεσε φωτογραφίζεται ως έχουσα εργασιακή σχέση μαζί του, πιθανότατα για δεκαετίες και η μαρτυρία της χαρακτηρίστηκε πολύ σημαντική.
Έγινε κάτω από άκρα μυστικότητα και μετά το τέλος της έφυγε από άλλη έξοδο της Εισαγγελίας και όχι από την κανονική, ώστε να προφυλαχθεί η ταυτότητά της.
Η προσέγγιση

Χρειάστηκε μια μήνυση για βιασμό που έχει παραγραφεί από τον 40χρονο Βασίλη, στην οποία όμως το θύμα αναφερόταν και σε άλλη μια περίπτωση νεαρού άνδρα που έζησε την ίδια εφιαλτική εμπειρία, για να αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι των κατηγοριών.
Όταν ο τελευταίος κλήθηκε στην Εισαγγελία επιβεβαίωσε τα όσα έλεγε για τον ίδιο ο Βασίλης, όμως το πιο σημαντικό για τους δικαστικούς λειτουργούς ήταν ότι χρονικά το αδίκημα ήταν «ζωντανό».
Την Παρασκευή κατατέθηκε και η δεύτερη μήνυση από άνδρα 25 ετών σήμερα, σύμφωνα με την οποία ο Δημήτρης Λιγνάδης τον βίασε σε ηλικία 14 ετών, δηλαδή το 2010.
Τότε ήταν ένας πιτσιρικάς που μεγάλωνε, χωρίς να φαντάζεται ότι μια μέρα θα ερχόταν αντιμέτωπος με έναν άνθρωπο ήδη διάσημο ηθοποιό.
Η γνωριμία τους, αρχικά περιορίστηκε στο ενδιαφέρον του Λιγνάδη για το άτομό του, το οποίο φέρεται να πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για τις διαστροφικές του ορέξεις.
Κάπως έτσι άρχισαν οι βόλτες με την μηχανή του, η παρακολούθηση συναυλιών και τα κομπλιμέντα του σταρ για το ταλέντο του πιτσιρικά.
Μετά την σταδιακή χειραγώγηση τον κάλεσε σπίτι του και εκεί αποφάσισε να εκδηλώσει τις ανώμαλες ορέξεις του σε ένα μικρό αγόρι, αυτό που βρήκε το θάρρος να μιλήσει ενήλικας πλέον για το πιο «σκοτεινό» τέρας του ελληνικού θεάτρου.
Έναν άνθρωπο που δεν μπόρεσε ποτέ όπως διαφαίνεται από όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας να καταλαγιάσει τα άρρωστα πάθη του.
Πριν από δύο χρόνια δήλωνε σε συνέντευξή του ότι είναι εθισμένος στο σεξ και ότι έχει πάθος με τον έρωτα, μόνο που όσοι ήξεραν, γνώριζαν πολύ καλά δύο πράγματα.
Ότι ποτέ δεν υφίσταται σεξ με ένα ανήλικο παιδί και ότι οι έννοιες πάθος και έρωτας δεν είχαν καμία σχέση με όλα αυτά που έκανε ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Αυτός που πολλές φορές όταν μίλαγε στο κινητό του με κάποιον φίλο, αστειευόταν προκειμένου να τον καλέσει για ποτό με την αγαπημένη του φράση: «Μην αργήσεις ρε. Βάλε ένα βρακί κι έλα!».

Οι νύχτες της φρίκης

Οι ιστορίες για τις νύχτες στο Μεταξουργείο και το ρετιρέ του Λιγνάδη είχαν αρχίσει να διαρρέουν έντονα τις τελευταίες εβδομάδες.
Οι γείτονες έβλεπαν πολλές φορές ανήλικα αγόρια, να ανεβαίνουν στο σπίτι του ηθοποιού-σκηνοθέτη, άλλα από την Ελλάδα και άλλα μετανάστες.
Τα τελευταία πήγαιναν ασυνόδευτα φυσικά από συγκεκριμένη ΜΚΟ και συγκεκριμένη κοινωνική λειτουργό η οποία φέρεται να γνώριζε πολύ καλά τον σκηνοθέτη της φρίκης.
Σχεδόν κανένα τους δεν ήθελε να πάει ξανά στο σπίτι του Λιγνάδη, που έλεγε στους γείτονες ότι τους κάνει μαθήματα, προφανώς επειδή μόνο μαθήματα δεν τους έκανε.
Πάνω τους φέρεται να έβγαζε ότι έκρυβε η διεστραμμένη ψυχή ενός ανθρώπου που όπως έχει ειπωθεί σε μια από τις μηνύσεις συμπεριελάμβανε και μαθήτριες από το «Αρσάκειο».
Όπως έλεγε προ ημερών συνάδελφός του σε μια κουβέντα με φίλο του ο Λιγνάδης φέρεται ότι λειτουργούσε έχοντας ως motto την φράση «όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω».
Όλα, αρκεί να είναι μικρά ή ανήλικα αφού το όποιο ενδιαφέρον του χανόταν όταν έμπαιναν στην ηλικία των δεκαεννιά ή των είκοσι, λένε γνώστες της υπόθεσης από τον χώρο του θεάτρου.
Όπως ειπώθηκε μάλιστα από καταγγελλόμενο, «το σφάξιμο και το μαχαίρωμα» ενίοτε περιελάμβανε και προσφορά ναρκωτικών ουσιών και αλκοόλ στα αγόρια, για ευνόητους όσο και ανείπωτους λόγους.
Ο χώρος του θεάτρου ανέπνευσε στο άκουσμα της σύλληψης του ανθρώπου που μάλλον πίστευε ότι θα ήταν πάντα ένας βασιλιάς της φρίκης, με σεξουαλικούς υπηκόους του μικρά αγόρια και πιο σπάνια άγουρα κορίτσια, τα οποία ήθελε πάντα να έχουν πολύ κοντά, αγορίστικα σχεδόν μαλλιά. Δεν χρειάζεται καν να αναρωτηθεί κανείς το γιατί.

Από το κελί στην ανακρίτρια

Την περασμένη Τρίτη ο Δημήτρης Λιγνάδης μετέβη για λίγη ώρα στο ρετιρέ του Μεταξουργείου μαζί με έναν φίλο του, για να πάρει κάποια ρούχα και προσωπικά του αντικείμενα.
Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν πλέον persona non grata για τους υπόλοιπους ενοίκους του κτηρίου και ο ίδιος είχε λάβει πιθανότατα το μήνυμα.
Το να μαζεύουν υπογραφές για να σε διώξουν από το σπίτι σου δείχνει αν μη τι άλλο ότι όσο και να αρνείσαι τα πάντα, ακόμη και μετά από τις μηνύσεις με τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, είσαι πλέον ανεπιθύμητος.
Τι τελευταίες ημέρες έμενε σε σπίτι φίλου του, την διεύθυνση του οποίου είχε δώσει στις αρχές, μια πρώτη κίνηση για να δείξει ότι δεν είναι ύποπτος φυγής, βασικός λόγος για να προφυλακισθεί.
Η δεύτερη ήταν να μεταβεί αυτοβούλως το μεσημέρι του Σαββάτου στην ΓΑΔΑ με τον δικηγόρο του και να ρωτήσει αν υπάρχει ένταλμα σύλληψης του.
Σήμερα ή το αργότερο αύριο θα μεταβεί στην ανακρίτρια, ώστε να ζητήσει και να λάβει προθεσμία για να απολογηθεί, ενώ μέχρι τότε θα κρατείται στην Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών.
Εάν κριθεί ύποπτος για την τέλεση νέων αξιόποινων πράξεων ή παρά τις κινήσεις που έκανε ως ύποπτος φυγής, αναμένεται να προφυλακιστεί άμεσα.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, τον μοναδικό ίσως που τον χαρακτήρισε έναν έντιμο άνθρωπο και ειλικρινή στις σκέψεις του, ο Δημήτρης Λιγνάδης εμμένει στην αθωότητά του.
Κι αυτή η εμμονή είναι ίδιον των ανθρώπων που πιστεύουν ότι ακόμη και μετά το έγκλημα δεν θα επέλθει η τιμωρία όπως συνέβη στο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι.
Κάποιοι θυμήθηκαν ότι στην περίπτωσή του ταιριάζει μια σκηνή από το «Ριχάρδος ΙΙΙ» του Σαίξπηρ ,όπου η Λαίδη Άννα λέει στον βασιλιά ότι «Ακόμη και τα πιο άγρια θηρία νιώθουν μια σταλιά συμπόνια» κι αυτός απαντάει: «Εγώ δε νιώθω, γιατί δεν είμαι άγριο θηρίο».
Κι όντως, ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν είναι άγριο θηρίο, αλλά μάλλον κάτι πολύ χειρότερο.

 https://www.protothema.gr/greece/article/1097284/dimitris-lignadis-to-skoteino-teras-i-gunaika-pou-ton-edose-kai-oi-nuhtes-tis-frikis-sto-metaxourgeio/

Δημήτρης Λιγνάδης: Στην ανακρίτρια κατηγορούμενος για βιασμό κατά συρροή

 

Στην Ευελπίδων με χειροπέδες  μετήχθη  ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου -Κατηγορείται για βιασμό κατά συρροή -  Αποχώρησε από τα δικαστήρια και επέστρεψε στη ΓΑΔΑ όπου παραμένει κρατούμενος, χωρίς να πει λέξη - Αρνείται τις κατηγορίες, λέει ο δικηγόρος του.

Την ερχόμενη Τετάρτη θα απολογηθεί ενώπιον της ανακρίτριας ο Δημήτρης Λιγνάδης έπειτα από προθεσμία που ζήτησε και έλαβε σήμερα. Ο σκηνοθέτης, οδηγήθηκε στα στο ανακριτικό γραφείο έπειτα από ένταλμα που εκδόθηκε σε βάρος του κατηγορούμενος για το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή. Παρέμεινε στο ανακριτικό γραφείο για περίπου μια ώρα όπου και παρέλαβε το σύνολο της δικογραφίας.

Έχει ιδιαίτερη σημασία να αναφερθεί ότι στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί σε βάρος του ιδιαίτερης σημασίας κρίθηκε, εκτός από την μήνυση που κατέθεσε νεαρός και ακόμη μια μαρτυρία προσώπου που καταγγέλλει το βιασμό του από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου σε χρόνο που, επίσης, δεν έχει παραγραφεί το αδίκημα. Το όνομα του συγκεκριμένου μάρτυρα, σύμφωνα με πληροφορίες, προέκυψε από την πρώτη μήνυση που κατατέθηκε σε βάρος του ηθοποιού που, αν και η πράξη είχε παραγραφεί, στάθηκε η αφορμή για να ξετυλιχτεί το κουβάρι της υπόθεσης.




Ο δικηγόρος του Νίκος Γεωργουλέας που τον συνόδευε στην ανακρίτρια επανέλαβε ότι ο εντολέας του «αρνείται όλες τις κατηγορίες». Όπως είπε λίγο μετά τη σύλληψη του εντολέα του, χθες, «ο κύριος Λιγνάδης είναι ένας άνθρωπος έντιμος, ειλικρινής», ο οποίος έθεσε εαυτόν αμέσως στη διάθεση των αρχών. «Όταν εκδόθηκε το ένταλμα παρουσιαστήκαμε αμέσως»,

ανέφερε ο δικηγόρος του σκηνοθέτη, προσθέτοντας ότι εξ αρχής ο εντολέας του «έχει δηλώσει σε όλη αυτή την ιστορία ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα, ούτε να κρυφτεί ούτε να διαφύγει».

 

Σε βάρος του Δημήτρη Λιγνάδη η εισαγγελία άσκησε ποινική δίωξη για το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή και αμέσως εξέδωσε ένταλμα έχοντας εξετάσει κάτω από συνθήκες μυστικότητας μάρτυρες που επιβεβαίωσαν τα καταγγελλόμενα σε βάρος του σκηνοθέτη, όπως αυτά αποτυπώνονται στις δυο μηνύσεις που κατατέθηκαν εις βάρος του στη εισαγγελία.

Η «περίπτωση Λιγνάδη» μπήκε στο «μικροσκόπιο» της εισαγγελίας έπειτα από δυο μηνύσεις που κατατέθηκαν εις βάρος του από δυο ενήλικoυς σήμερα άνδρες, οι οποίοι τον κατήγγειλαν για βιασμό.

Η πρώτη μήνυση κατατέθηκε από ένα 40χρονο σήμερα άνδρα, ο οποίος ζει στο εξωτερικό και ήδη μιλήσει δημοσίως για την φρικτή εμπειρία του στα χέρια του σκηνοθέτη . Στη μήνυση του ο άνδρας αυτός αναφέρει ότι γνώρισε τον Δ. Λιγνάδη σε ηλικία 15 ετών στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης.

Κατά πληροφορίες στρέφεται εναντίον του ηθοποιού για αδικήματα όπως βιασμός, αποπλάνηση και κατάχρηση κατάχρηση σε ασέλγεια. Ωστόσο, αν και οι συγκεκριμένες πράξεις έχουν παραγραφεί ο μηνυτής αναφέρονταν και σε μια ακόμη περίπτωση βιασμού από τον κατηγορούμενο σήμερα σκηνοθέτη. Το θύμα σε αυτή την περίπτωση κλήθηκε από τους εισαγγελείς και επιβεβαίωσε σύμφωνα με πληροφορίες τα καταγγελλόμενα στη μήνυση του 40χρονου αλά και τα όσα ο ίδιος είχε υποστεί. Το πλέον σημαντικό όμως για την πορεία της έρευνας ήτα ότι το αδίκημα που κατήγγειλε δεν είχε υποπέσει σε παραγραφή.

Στο σημείο αυτό η εξέλιξη της έρευνας έχει κοινά στοιχεία με την περίπτωση των καταγγελιών της Σοφίας Μπεκατώρου η οποία αν και είχε καταγγείλει παραγραμμένο αδίκημα βιασμού, εντούτοις είχε αναφερθεί σε μια άλλη τέτοιου είδους υπόθεση που δεν έχει παραγραφεί. Πρόκειται για την υπόθεση του βιασμού της 11χρονης αθλήτριας της ιστιοπλοΐας από τον προπονητή της, ο οποίος μετά την σύλληψή του και την απολογία του στην ανακρίτρια κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος.

Η δεύτερη μήνυση

Στην εισαγγελία όμως κατατέθηκε και μια δεύτερη μήνυση σε βάρος του Δημήτρη Λιγνάδη, μόλις την περασμένη Παρασκευή και αυτή αφορά επίσης στο αδίκημα του βιασμού. Η μήνυση κατατέθηκε από 25χρονο σήμερα άνδρα και έδωσε νέα ώθηση στην έρευνα. Και αυτό καθώς με το συγκεκριμένο δικόγραφο καταγγέλθηκε τελεσμένο αδίκημα βιασμού το 2010, δηλαδή αδίκημα που παραμένει «ζωντανό». Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο μηνυτής ο οποίος δεν έχει σχέση με το χώρο του θεάτρου βιάστηκε από γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη όταν ήταν 14 ετών, μαθητής της Β΄ Γυμνασίου.

Ο 25χρονος σήμερα μηνυτής φέρεται να αναφέρει ακόμη πως ο ηθοποιός – σκηνοθέτης τον προσέγγισε στην περιοχή του Μεταξουργείου με την υπόσχεση ότι θα τον βοηθήσει να αναδειχθεί στον καλλιτεχνικό χώρο, προβάλλοντάς του τον κύκλο των γνωριμιών του. Ακόμη αναφέρει ότι ο ίδιος και ο θύτης του συχνά πήγαιναν σε συναυλίες και εν τέλει ο καταγγελλόμενος τον βίασε στο σπίτι του. Το θύμα φέρεται να αναφέρεται και σε άλλα ανήλικα που ο Δημήτρης Λιγνάδης δεχόταν στο σπίτι του.

Οι καταθέσεις

Αθόρυβα και μεθοδικά οι εισαγγελικές αρχές μετά την κατάθεση των μηνύσεων και κάτω από άκρα μυστικότητα άρχισαν να εξετάζουν σειρά από μάρτυρες, οι οποίοι εισέφεραν στη δικαιοσύνη καθοριστικά στοιχεία. Το αποδεικτικό υλικό που συγκέντρωσαν οι εισαγγελείς Πρωτοδικών Κώστας Σπυρόπουλος και Νίκος Στεφανάτος είναι αυτό που οδήγησε στην άσκηση της ποινικής δίωξης για το κακούργημα του βιασμού κατά συρροή σε βάρος του Δημήτρη Λιγνάδη.

Καθοριστικής σημασίας ήταν όμως και οι καταθέσεις των μαρτύρων και τα πραγματικά περιστατικά που αυτοί εισέφεραν για τη δράση του κατηγορούμενου. Μια από αυτές τις καταθέσεις φέρεται να δόθηκε χθες το βράδυ στην εισαγγελία. Κατά τις πληροφορίες, την κατάθεση έδωσε νεαρός άνδρας ο οποίος επιβεβαίωσε πολλές από τις καταγγελίες του 25χρονου που κατέθεσε την πρώτη μήνυση σε βάρος του Δ. Λιγνάδη. Ο συγκριμένος μάρτυρας υποστήριξε σύμφωνα με πληροφορίες πως ο 25χρονος μηνυτής λέει αλήθεια για τον βιασμό του από τον σκηνοθέτη. Όπως ανέφερε, είχε βρεθεί και ο ίδιος το σπίτι του σκηνοθέτη, μαζί με τον μηνυτή κι άλλους συνομηλίκους του. Εκεί σύμφωνα με τον μάρτυρα ο κατηγορούμενος τους πρόσφερε αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες κι έπειτα τους πρότεινε να προχωρήσουν όλοι μαζί σε ερωτικές πράξεις.


 https://www.protothema.gr/greece/article/1097285/dimitris-lignadis-stin-anakritria-tis-epomenes-ores-katigoroumenos-gia-viasmo-kata-surroi/

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

ΣΥΡΙΖΑ: Με επίσημη ανακοίνωση υπέρ Κουφοντίνα.

 

Με κοινή ανακοίνωσή τους οι τομεάρχες Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι η Δημοκρατία πρέπει να είναι μεγαλόψυχη και υπογραμμίζουν ότι η δημοκρατική τους αντίληψη δεν τους επιτρέπει να κλείνουν τα μάτια στην πιθανότητα της απώλειας ζωής ή της βαριάς βλάβης της υγείας του Δημήτρη Κουφοντίνα

Επίσημη θέση για το ζήτημα της απεργίας πείνας τού Λουκά της «17Ν», Δημήτρη Κουφοντίνα  πήρε σήμερα η Κουμουνδούρου καλώντας ευθέως την κυβέρνηση να αλλάξει στάση και να επιτρέψει την μεταγωγή του στις φυλακές Κορυδαλλού.

«Η Δημοκρατία πρέπει να είναι μεγαλόψυχη» υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Σπίρτζης και Ξανθόπουλος και αναφερόμενοι στην απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα τονίζουν ότι η «Ελληνική Δημοκρατία δεν είναι ούτε φοβική, ούτε εκδικητική, ούτε αδιάφορη στην ανθρώπινη ζωή και την υγεία όλων»

Αναλυτικά η δήλωσή τους

Κοινή Δήλωση του Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του Τομεάρχη Δικαιοσύνης της Κ.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Η δημοκρατία όταν είναι ισχυρή, όταν είναι εδραιωμένη στην κοινωνία και στις ψυχές όσων την υπηρετούν, όταν είναι πραγματική δημοκρατία, είναι μεγαλόψυχη, δίκαιη και ανθρώπινη.

«Δυστυχώς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποδεικνύει και σε θεσμικό και σε διαχειριστικό επίπεδο , ακριβώς το αντίθετο.

Η μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής, δηλαδή του σωφρονιστικού συστήματος, από το Υπουργείο Δικαιοσύνης στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ο αναχρονιστικός και αντιεπιστημονικός νόμος 4760/20, σύμφωνα με τα σχόλια του Συνηγόρου του Πολίτη, των δικηγορικών συλλόγων και της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του ανθρώπου και όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης δείχνουν τη φοβικότητα της κυβέρνησης στη δημοκρατία, το πολίτευμα που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών για όλους.

Εκφράζουμε το σεβασμό μας στην ανθρώπινη ζωή, στην υγεία κάθε ανθρώπου, στα δικαιώματα κάθε ανθρώπου.

Εκφράζουμε τη διαφωνία αλλά και τη θλίψη μας στον αντιδημοκρατικό κατήφορο που έχει βάλει τη χώρα μας η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Δηλώνουμε την διαχρονική θέση μας για καταδίκη της βίας και της τρομοκρατίας, από όπου κι αν προέρχεται.

Υπενθυμίζουμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι οι αποφάσεις εγκληματικών και παραβατικών δράσεων εκδίδονται για όλους τους ανθρώπους από την Ελληνική Δικαιοσύνη.

Η ευαισθησία μας στην ανθρώπινη ζωή και η δημοκρατική μας αντίληψη δεν μας επιτρέπουν να κλείνουμε τα μάτια στην πιθανότητα της απώλειας ζωής ή της βαριάς βλάβης της υγείας κάθε κρατουμένου και επομένως και του Δημήτρη Κουφοντίνα.

Ζητάμε από την κυβέρνηση να εφαρμόσει και να σεβαστεί τους νόμους της χώρας.

Ζητάμε από την κυβέρνηση να αποδείξει ότι η ελληνική δημοκρατία είναι πραγματική.

Η Ελληνική Δημοκρατία δεν είναι ούτε φοβική, ούτε εκδικητική, ούτε αδιάφορη στην ανθρώπινη ζωή και την υγεία όλων».

 https://www.protothema.gr/greece/article/1096694/suriza-me-episimi-anakoinosi-uper-koufodina/

 

18 Φεβρουρίου 2021 NASA: Προσεδαφίστηκε το Perseverance στον Άρη - Τα 7 λεπτά του τρόμου .

 

Το ρομποτικό διαστημόπλοιο πάτησε την επιφάνεια του «Κόκκινου Πλανήτη» 18 Φεβρουαρίου 2021 στις 10:55 ώρα Ελλάδας - Δείτε την πρώτη εικόνα που έστειλε από την επιφάνεια - Θα ξεκινήσει την έρευνά του στον κρατήρα Jezero - Εξαιρετικά σημαντική η αποστολή ενόψει της επανδρωμένης αποστολής που σχεδιάζει η NASA τα επόμενα χρόνια.

Η μεγάλη στιγμή για την ανθρωπότητα έφτασε. Δεν είναι η πρώτη φορά που η NASA στέλνει ρομποτικό διαστημόπλοιο στον πλανήτη Άρη. Είναι όμως η πρώτη φορά, που έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε σε «πραγματικό χρόνο» την προσεδάφιση του «Mars 2020 Perseverance». Η διαδικασία προσεδάφισης του ρομποτικου διαστημοπλοίου-εργαστηρίου ξεκίνησε λίγα λεπτά πριν τις 11 το βράδυ ώρα Ελλάδας και διήρκεσε -σύμφωνα με τον προγραμματισμό- 7 λεπτά. «Τα 7 λεπτά του τρόμου», όπως τα αποκαλούν οι επιστήμονες της NASA. Η αποστολή του διαστημοπλοίου, εκτός των ερευνών που θα πραγματοποιήσει, θα αναζητήσει στοιχεία που να αποδεικνύουν ή όχι, ότι στον «κόκκινο πλανήτη» υπήρξε κάποτε ζωή.

Στις 10:55 ώρα Ελλάδας, το ρομποτικό διαστημόπλοιο προσεδαφίστηκε στον Άρη. Αμέσως οι επιστήμονες της NASA ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και πανηγυρισμούς. Λίγα δευτερόλεπτά μετά, έλαβαν το πρώτο σήμα ότι η προσεδάφιση ήταν επιτυχής και αμέσως μετά ήρθε η πρώτη εικόνα από την επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη:

Η πρώτη εικόνα που έστειλε το Perseverance από την επιφάνεια του Άρη


Επτά λεπτά, τα οποία θα... κόψουν την ανάσα σε όλον τον πλανήτη μας, καθώς το Perseverance θα «τρυπά» την ατμόσφαιρα του «κόκκινου πλανήτη», μέχρι να προσεδαφιστεί με επιτυχία στον κρατήρα Jezero και να συνεχίσει την εξαιρετικά σημαντική του αποστολή, μέσω της οποίας θα θα πραγματοποιηθεί ένα καθοριστικό βήμα για την προετοιμασία ενόψει της επανδρωμένης αποστολής που προγραμματίζει η NASA για τα επόμενα χρόνια.

Η NASA, περήφανη για το μεγάλο επίτευγμα, μεταδίδει live την όλη διαδικασία, διατηρώντας το ενδιαφέρον στα ύψη:  

 


Στο πλαίσιο της αποστολής «Μars 2020», το διαστημικό όχημα «Perseverance» ξεκίνησε το ταξίδι του στις 30 Ιουλίου του 2020 διανύοντας 471 εκατομμύρια χιλιόμετρα για να φθάσει, όπως αναμένεται σε λίγες ώρες στον Κόκκινο Πλανήτη.

H μεγάλη στιγμή έφτασε: Η πιο εξελιγμένη διαστημοσυσκευή της NASA «πατάει» στον Άρη

 
Όταν οι επιστήμονες της NASA λάβουν το σήμα ότι προσεδαφίστηκε, τότε θα χρειαστεί να περάσουν τα «επτά λεπτά τρόμου» προκειμένου να βεβαιωθούν ότι το ρόβερ, το οποίο έκανε ένα επτάμηνο διαστημικό ταξίδι, απόστασης 470 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, κατέβηκε σώο και αβλαβές στην επιφάνεια του Άρη.

Η διαστημοσυσκευή θα αναζητήσει ίχνη μικροβιακής ζωής στον Κόκκινο Πλανήτη και θα μελετήσει την γεωλογική του σύνθεση.

Το εξάτροχο ρόβερ «Perseverance», μεγέθους SUV, γνωστό και με το παρατσούκλι «Πέρσι», είναι λίγο μεγαλύτερο και βαρύτερο από το ρόβερ «Curiosity» που μελετά μέχρι σήμερα τον 'Αρη.

Διαθέτει πιο εξελιγμένα επιστημονικά όργανα, ικανά για πιο φιλόδοξα πειράματα, αποτελώντας το πιο εξελιγμένο εργαστήριο αστροβιολογίας που έχει ποτέ σταλεί σε άλλο ουράνιο σώμα. Με τα εργαλεία του, θα συλλέξει αρειανά δείγματα, που θα επιστραφούν στη Γη με μια μελλοντική αποστολή, κάτι που, εφόσον συμβεί, θα είναι μια παγκόσμια πρωτιά.

                                              Τα «7 λεπτά του τρόμου» ως την προσεδάφιση

Η πιθανή πορεία που θα ακολουθήσει

Το Perseverance θα κατέβει μέσα στον κρατήρα «Jezero», που κάποτε ήταν αρχαία λίμνη και δέλτα ποταμού και όπου θεωρείται πιθανότερο να υπήρχαν μορφές ζωής πριν δισεκατομμύρια χρόνια, όταν ο 'Αρης ήταν πιο θερμός, υγρός και πιθανώς φιλόξενος για ζωή.

Μεταξύ άλλων, το ρόβερ διαθέτει μια πειραματική συσκευή που θα μετατρέπει το διοξείδιο της αρειανής ατμόσφαιρας σε καθαρό οξυγόνο, καθώς επίσης ένα μίνι μετεωρολογικό σταθμό, 19 κάμερες και δύο μικρόφωνα που θα καταγράψουν τους πρώτους αρειανούς ήχους.

Επίσης το ρόβερ θα απελευθερώσει το «Ingenuity», ένα μικρό ρομποτικό ελικόπτερο βάρους 1,8 κιλών, το πρώτο στην ιστορία που θα πετάξει σε έναν άλλο κόσμο.

Το ρομποτικό εξάτροχο όχημα Perseverance θα επικεντρωθεί στην αναζήτηση νερού και άλλων στοιχείων ζωής κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη. Επίσης θα συλλέξει και θα αποθηκεύσει δείγματα πετρωμάτων τα οποία αναμένεται να ταξιδέψουν στη Γη τα επόμενα 10 χρόνια με κοινές αμερικανικές και ευρωπαϊκές αποστολές.

Παράλληλα θα δοκιμαστούν τεχνολογίες που θα βοηθήσουν να ανοίξει ο δρόμος για τη μελλοντική εξερεύνηση του Άρη από ανθρώπους.

Το «Perseverance» είναι σχεδιασμένο για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αντίξοες συνθήκες στην επιφάνεια του αφιλόξενου Κόκκινου Πλανήτη.

Μοιάζει αρκετά με το Curiosity, αλλά διαθέτει πολλές νέες δυνατότητες, επισημαίνει ο επικεφαλής του προγράμματος, Ματ Ουάλας.

Ανάμεσα στα άλλα είναι εξοπλισμένο με έναν ισχυρό ηλεκτρονικό υπολογιστή, που θα το βοηθήσει να πλοηγηθεί στην επιφάνεια αποφεύγοντας τις επικίνδυνες περιοχές. Το ρομποτικό όχημα Perseverance (Επιμονή) είναι το πέμπτο που στέλνει η NASA στον πλανήτη.

Μέχρι το 1997, όλα τα διαστημόπλοια της NASA που έφτασαν στην επιφάνειά του ήταν στατικά. Το 1997, όμως, η αποστολή «Pathfinder» έφερε την μεγάλη επανάσταση: ένα ρομπότ με τροχούς, που μπορούσε να κινηθεί πάνω στην κακοτράχαλη επιφάνεια του πλανήτη.

Το «Sojourner», όπως ονομαζόταν, ακολούθησαν δύο άλλα ρομποτικά οχήματα, το Spirit και το «Opportunity», που πάτησαν την επιφάνεια του Άρη το 2004, ενώ το «Curiosity», που είχε μέγεθος αυτοκινήτου, έφτασε στον προορισμό του το 2012.

Το σημείο της προσεδάφισης 

Εξαιρετικό ενδιαφέρον αναμένουν οι επιστήμονες από τις εμπειρίες που θα συγκεντρώσει και μικρός «επιβάτης» που μεταφέρει το Perseverance της NASA: το Ingenuity, το πρώτο ελικόπτερο στον Άρη.

Το μικροσκοπικό αυτό ελικόπτερο, το οποίο ζυγίζει περίπου 1,8 κιλά στη Γη, θα είναι το πρώτο ιπτάμενο όχημα που θα προσπαθήσει να πραγματοποιήσει μια ελεγχόμενη πτήση σε άλλο πλανήτη. 
Tο Ingenuity

Καθώς οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές, οποιαδήποτε πρόβλεψη για την επιτυχία ή αποτυχία της συγκεκριμένης αποστολής θεωρείται παρακινδυνευμένη.

Εκτιμάται όμως πως οι δοκιμαστικές αυτές πτήσεις θα στρώσουν πιθανότατα το έδαφος για μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές με αστροναύτες οι οποίοι θα ταξιδέψουν στον πλανήτη Άρη και θα επιστρέψουν στη Γη, ανεξάρτητα από το εάν αυτό γίνει στο εγγύς ή το απώτερο μέλλον.