Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

15 χρόνια χωρίς την παρουσία σου πόσο μου λείπεις ΜΑΝΑ…..

Χρυσούλα Νούνη-Κουκαράκη 1932 - 2001

30 Noεμβρίου… ανήμερα του Αγίου Ανδρέα.  15 χρόνια μακρυά μου,  έφυγες  για το ταξίδι  χωρίς  γυρισμό. H ζωή ήταν σκληρή μαζί σου, κι όμως την πάλευες. Ο σεβασμός και η αξιοπρέπεια ήταν οι δικές σου αξίες και η δύναμή σου.  Όλα όσα μου έδωσες , έγιναν σκαλοπάτια για ν’ ανέβω τη δύσκολη κι απότομη σκάλα της δικής μου ζωής… 





Μάνα μου, οι γλάστρες σου είναι καταπράσινες, 




Τα τσιγκελάκια (βελονάκια) και τα γυαλιά σου
 με τις κουβαρίστρες στο τζάκι θυμίζουν την παρουσία σου….







 Ένα καντήλι που σιγοκαίει κι ένα χαμόγελο στην Χρυσούλα
 της καρδιάς μου,  για παρηγοριά και  βάλσαμο στην ψυχούλα σου. 

 Καλό παράδεισο μάνα μου… 


Επιμέλεια : Παύλος Π.Νούνης

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Πρώτη Σερρών : Ντοπιολαλιές- "Άμα σι έρτουν τα γιράματα….." του μόνιμου συνεργάτη μας Παναγιώτη Δασκαλούδη




Σχόλιο: Η επιλογή των φώτο και των σκίτσων
είναι επιλογή του blog




Παναγιώτης Δασκαλούδης
 
Προυί προυί, Κώτσιος Γιώρης κι Μήτσιους, 70άρδεις κι παραπάν όλνοι, κάνταν ζντου καφινέ κι μουχαμπέτχιαζαν για τα χρόνια που πέρασαν κι τα κουσούργια που ζ βρήκαν….
-Αφήστει……ήλιγει η Κώτσιους…… Μι σι έρτουν πρώιμα τα γιράμτα, είνει πουλύ ζόρι….. Να… απρουχτέ, ήρτει του αγκόνι μ, είχει ένα βιβλίου κι μι ρουτούσει να του πω τι έγραφει σι ένα μέρους, ιγώ ίτσι δε μπουρούσα να δγιώ, όλα τα γράμματα θα μυρμήγκια τα έβλιπα, δε μπουρούσα να τα δγιαβάσου ίτσι……. Πχοιός, ιγώ,…..που ήμαν πρώτους στου κυνήγι, που άμα σμάδιβα απού ντη πχιάτσα, σ Αλουβίτσεις να ήταν του πλί, του ξιπούπλιζα μι ντη μία…… Άτιμα γιράματα, ……άμα δεν χτάειζ, τρανό είνει του κιντέρι…….
-Συ αυτό λες……ήπει η Γιώργης…… Ιγώ να δγεις, πόσου χειρότιρα φύρανα….. Προυχτές πήγαμει ζντου γιατρό….. Τότις απού ήθιλαμει να πάμει στου γιατρείου τ, τότεις βρήκει να χαλάσει του ασανσέρ…… Άντει τώρα να κάνς γκαηρέτι, να πας ζτου τρίτου όρουφου μι τα πουδάργια…… Μον που του σκέφκα, άρχησα να ζμπαραλιάζου……Άρχισαν να τρέμουν τα πουδάργια μ, έχασα του χρώμα μ, του μνιαλό μ σιασίρτσει, αλλά κι τι να κάνου……έπρειπει να πάου, δε γίνταν αλλοιώς….. Κίνσα, άρχισα να ανιβαίνου τα σκαλουπάτχια, αμ κείνα αμπίτστα ήταν……Ανέφκα, ανέφκα, ανέφκα, άρχισα να λαχανιάζου, μι ανέφκει η πίεση, ίδρουσα έγινα μούσκιμα, τα πουδάργια μ έτριμαν, κόπκα ντιπ, κι όταν έφτασα στου ιατρείου, σια ζαμακώθκα ζντη καρέκλα, πλια δε ταράθκα ίτσι, μέχρι που ήρτει αράδα μ κι μπήκα στου ιατρείου…… Τρώμαξα να συνέρθου….Πχοιός, ιγώ, που όταν ήμαν νέους, όλου μι του γκουσί πλαλούσα, στου πιρπάτμα κανένας δε μι έφτανει, πλάλιμα όλη ντη μέρα κι πουδαρόδρουμουν αλουγάργιαστουν….. Κι τώρα, τα πουδάργια μ γίνκαν θα κλούτσεις, μι του ζόρι σχιούμει, γίνκα κούπους……. Άτιμα τα γιράματα, άτιμα……
-Ιγώ ρε πιδγιά…..είπει κι η Μήτσιους…… Απρουχτέ, να δγείτει τι έγινει κι κατάλαβα ότι άρχισα να ξιχνώ…..Κατά του απόγιμα, κει που σχιούνταν η Μαριγούδα στου καμαρούδι, εεε……έβανει ντη καρέκλα να φτάσει ένα αγκιό απού του ντουλάπι κι έτσι όπους ντην είδα, φάνκει λίγου του βρακί τς κι αρέσκα….. Πήγα κι γω πχιο κουντά τς, κι άρχισα να ντη πασπατέβου τα κουλιά τς…… Κι τότις η Μαριγούδα γύρσει κι μι είπει….. Αρέ αζγκ΄νη Μήτσιου…… απού του προυί σήμιρα, όλου αυτό γίνητει….αμάν πλια, μι ξιτίναξεις……πέντι φουρές έκαναμει ντη δλειά…..νισάφι πλια, δεν χόρτασεις;…….. Τι να πω ρε πιδγιά, τότις κατάλαβα ότι τα γιράματα μι χτύπσαν στου μνιαλό…… Πχοιον, ιμένα που δε μι ξέφιβγει τίπουτα, όλα τα θμούμαν, ήξιρα όλη ντη προυπαίδια απόξου κι ανακατουτά, …. θμούμαν τόσα κι τόσα….. Κι να δγεις πως ντη λεν αυτήνα ντην αρρώστεια,….. Αλτσχάημιρι μι φαίνητει, που σι κάνει να μη θμάσει…… άτιμα γηράματα…..



Επιμέλεια: Παύλος  Π.Νούνης
 

Πρώτη Σερρών: Νέα από τον Ορειβατικό Σύλλογο Πρώτης "Ανοιχτό μουσείο Ντερβένας"

Επάνω στη κορυφή Κωστάκης Μπαράνος, Βασίλης Πλιάκης, αμέσως
πιο κάτω Γιώργος Τζίκος, αμέσως πιο κάτω Μάκης Τζίκος,
αμέσως πιο κάτω Ντίνος Τζίκος. Από αριστερα Πασχάλης Νούνης,
Ηλίας Βέλιος, Χατζηπέτκος Κυριάκος, Πούλιος Πασχούδης,
Κώστας Λιόρτζας, Βασιλάκος Νούνης. Από τα μικρά παιδιά
από αριστερά Χρήστος Νούνης (του Δημητρτάκη),
Πάσχος....... Πάσχος...... Χρήστος Νούνης (του Πασχάλη),
Λάκης Νούνης και Νίκος Τζίκος. Από τα δύο παιδιά μπροστά
 πρώτος από αριστερά.......... και δεύτερος Βαγγέλης Πανταζής.
Ανακοίνωση
 
 
 
Νικόλαος Μπακάλης

Ο Ορειβατικός Σύλλογος Πρώτης σε συνεργασία με το  
Δήμο Αμφίπολης προσπαθεί να δημιουργήσει μόνιμη έκθεση φωτογραφίας του εθίμου της Ντερβένας, στον χώρο της πλατείας (Μετόχι), που έχει διαμορφωθεί ειδικά για την τέλεση του εθίμου. Ο σκοπός είναι η ανάδειξη του εθίμου, μέσω οπτικού υλικού αλλά και κειμένων, που θα αφηγούνται την μακρόχρονη ιστορία της Ντερβένας, για να την κάνει γνωστή στους επισκέπτες του τόπου αλλά και στους νέους του χωριού μας.
Το σχέδιο είναι να τοποθετηθούν, περιμετρικά της πλατείας, ειδικές προθήκες (πάνελ), οι οποίες θα είναι προστατευμένες από τις καιρικές συνθήκες και μέσα θα παρουσιάζονται οι φωτογραφίες και τα κείμενα για τις Ντερβένες. Θα γίνει προσπάθεια να τοποθετηθούν πέντε (5) τέτοια πάνελ που το καθένα θα περιλαμβάνει:
 

α) την ιστορία και πληροφορίες του εθίμου,
β) εικόνες από το μάζεμα των κλαδιών,
γ) εικόνες από την φύλαξη των πουρναριών,
δ) εικόνες από το στήσιμο της Ντερβένας 

ε) εικόνες από το κάψιμο της Ντερβένας.
 

Ζητάμε λοιπόν την βοήθεια όλων των Πρωταίων, για να συγκεντρώσουμε όλο το απαραίτητο υλικό. Θέλουμε λοιπόν, όσοι έχουν οποιαδήποτε φωτογραφία, σχετική με το έθιμο της Ντερβένας ή κάποιες ιδιαίτερες πληροφορίες ή ιστορίες από παλιά, να μας τις δώσουνε, για επεξεργασία, ώστε να συγκεντρώσουμε το απαραίτητο υλικό. Καλό θα ήταν να είναι μέσα σε ένα φάκελο με τα στοιχεία του κατόχου και να υπάρχουν κάποιες πληροφορίες για τις φωτογραφίες, όσο παλιές ή καινούριες κι αν είναι. Φυσικά, μόλις γίνει η επεξεργασία θα επιστραφούν άμεσα στον κάτοχό τους.
Όλο το υλικό μπορείτε να το αποστέλλεται είτε ταχυδρομικώς στη διεύθυνση: Θεοδοσίου Κωνσταντίνος, 620 47 ΠΡΩΤΗ, είτε να τα παραδώσετε προσωπικά στον Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Νικόλαο Μπακάλη ή στον ταμία του Συλλόγου κ. Θεοδοσίου Κωνσταντίνο. Ακόμη μπορείτε να τα στείλετε μέσω email στην διεύθυνση kospr4@yahoo.com και kospr4@gmail.com.
Ευχαριστούμε προκαταβολικώς και ευχόμαστε να δημιουργηθεί πολύ σύντομα το ξεχωριστό αυτό μουσείο!
Κωνσταντίνος Ιωάν. Θεοδοσίου



Επιμέλεια : Παύλος  Π.Νούνης