Η συνάντηση του Γιάνη Βαρουφάκη με τον Γερουν Ντάισελμπλουμ
ήταν ούτως ή άλλως στο επίκεντρο του διεθνή Τύπου αφού σηματοδοτούσε την
«επίσημη πρώτη» της νέας κυβέρνησης με έναν εκ των καθ' ύλην αρμόδιο
στον οποίο και θα εξηγούσαν τα σχέδια και τις προθέσεις της.
Σαφώς
η εξέλιξη που έλαβε αυτή η συνάντηση, η κοφτή δήλωση του κ.Βαρουφάκη
πως η Τρόικα έχει τελειώσει και η αντίδραση του προέδρου του Eurogroup,
προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Το Spigele κάνει λόγο για
«Σύγκρουση στην Αθήνα: Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών δείχνει την πόρτα
στην τρόικα» ενώ τονίζεται πως η ελληνική κυβέρνηση επιλέγει τη σκληρή
αναμέτρηση και δεν δέχεται να συνεργαστεί με την τρόικα καθώς απορρίπτει
την πολιτική λιτότητας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περιγραφή της
στιγμής αμηχανίας μεταξύ Ντάισελμπλουμ – Βαρουφάκη, σε ρερπορτάζ της
εφημερίδας Guardian.
«Η
επίσκεψη του Γερούν Ντάισελμπλουμ στην Αθήνα τελείωσε με μία απίστευτη
αντιπαράθεση, όταν ο Βαρουφάκης τον πάγωσε με τη δήλωση για την τρόικα. Ο
Ολλανδός έμοιαζε εξοργισμένος, ενώ έσκυψε εμπρός και ψιθύρισε κάτι στο
αυτί του Βαρουφάκη στο οποίο ο Έλληνας υπουργός δεν απάντησε. Ένας
υπάλληλος του υπουργείο Οικονομικών που στεκόταν πίσω μου μονολόγησε «Ω,
Θεέ μου». Άλλος είπε «αναρωτιέμαι αν αυτή είναι η ώρα να μαζέψω τις
βαλίτσες μου». Σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου μπορούσε σχεδόν
να νιώσεις την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα.»
Επίσης η ανταποκρίτρια
της El Pais στην Αθήνα, μεταδίδει πως η ελληνική κυβέρνηση σκληραίνει τη
στάση της έναντι των δανειστών, επικαλούμενη τις δηλώσεις Βαρουφάκη ότι
δεν αναγνωρίζει ως συνομιλητή την τρόικα.
Τέλος
η πορτογαλική Jornal do Noticias, αναφέρει ότι η Αθήνα απορρίπτει την
τρόικα ως συνομιλήτρια, ενώ στέκεται ιδιαίτερα στην ένταση που
επικρατούσε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου μεταξύ του Γιάνη
Βαρουφάκη και του πρόεδρου του Eurogroup. http://www.huffingtonpost.gr/2015/01/30/politiki-diethnous-typo
Σε αυτές τις φυλακές δεν θα ήθελε να βρίσκεται κανείς. Είναι
στη Βραζιλία και οι συνθήκες εκεί είναι πραγματικά δύσκολες. Κρατούμενοι
έχουν βρεθεί αποκεφαλισμένοι, η βία κυριαρχεί, ενώ αντίπαλες συμμορίες
είναι σε συνεχείς συγκρούσεις.
Μέσα στο 2013, πάνω από 75
φυλακισμένοι έχασαν την ζωή τους μέσα στο συγκεκριμένο σωφρονιστικό
ίδρυμα. Η αστυνομία που βρίσκεται εντός των φυλακών είναι βαριά
οπλισμένη, έτοιμη να επέμβει ανά πάσα στιγμή.
Όπως φαίνεται και
στις φωτογραφίες που κάνουν το γύρω του διαδικτύου, οι συνθήκες εντός
των φυλακών είναι πολύ άσχημες. Με τους κρατούμενους να βρίσκονται
στοιβαγμένοι σε μικρά κελιά και τις εγκαταστάσεις των φυλακών να
δείχνουν απαρχαιωμένες. Δείτε τις φωτογραφίες
Τις παραιτήσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου
Εμμανουήλ Κονδύλη και του διευθύνοντος συμβούλου Πασχάλη Μπουχώρη του
ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε πριν από λίγο η Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών. Θα
προωθήσουμε να βρούμε διαφορετικό τρόπο αξιοποίησης των περιουσιακών
στοιχείων του Δημοσίου, δήλωσε η Νάντια Βαλαβάνη.
Λαφαζάνης: Άκυρη η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ
Με δήλωση του στο Reuters ο υπουργός Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης,
δήλωσε από την πλευρά του ότι η κυβέρνηση θα ακυρώσει το σχέδιο για την
πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΔΕΠΑ.
«Δεν θα
ιδιωτικοποιήσουμε επ' ουδενί τη ΔΕΠΑ, δεν θα την πουλήσουμε σε κανέναν,
ανεξάρτητα του ποιος είναι ο ενδιαφερόμενος» είπε ο υπουργός Ενέργειας.
Ο
Παναγιώτης Λαφαζάνης εξέφρασε επίσης την αντίρρηση της κυβέρνησης στην
εκμετάλλευση του μεταλείου χρυσού στις Σκουριές από την Eldorado Gold.
«Το κράτος έχει συνέχεια αλλά δεν θα δεχθούμε να έχει
συνέχεια και η ανατροφοδοτούμενη κρίση», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών,
Γιάννης Βαρουφάκης έχοντας στο πλευρό του τον πρόεδρο του Eurogroup,
Γερούν Ντάισελμπλουμ. Δήλωσε μάλιστα πως η κυβέρνηση δεν επιθυμεί
επέκταση του προγράμματος αλλά πως πρόθεσή της είναι να συνεργαστεί με
τους εταίρους και να τους πείσει πως το κοινό συμφέρον ΕΕ- Ελλάδας
υπαγορεύει τη σύναψη μιας νέας συμφωνίας μέσα από μια ευρεία
διαβούλευση.
Η διαβούλευση αυτή άλλωστε, όπως ανέφερε, έχει ήδη
ξεκινήσει αλλά όχι με την Τρόικα, που για τη κυβέρνηση είναι κάτι που
έχει τελειώσει. Όπως διευκρίνισε υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να
συζητάς με τα θεσμικά όργανα όπως η ΕΕ, η ΕΚΤ, το ΔΝΤ, κάτι που ήδη
γίνεται και άλλο πράγμα η συζήτηση με «εντεταλμένους» αυτών, οι οποίοι
μάλιστα είναι προσηλωμένοι σε μια λογική προγράμματος «που εμείς έχουμε
απορρίψει». Στο σημείο αυτό μάλιστα αναφέρθηκε και στην κριτική που έχει
ασκηθεί από το Ευρωκοινοβούλιο για το «σαθρό» τρόμο με τον οποίο είναι
δομημένη η επιτροπή.
Οι αναφορές αυτές του κ.Βαρουφάκη, φαίνεται
πως εκνεύρισαν τον πρόεδρο του Eurogroup ο οποιός όπως φαίνεται τόσο
στο βίντεο όσο και καρέ- καρέ στις φωτογραφίες, προσπάθησε να φύγει
χωρίς να χαιρετήσει καν τον Υπουργό Οικονομικών.
Παράλληλα
ο υπουργός ξεκαθάρισε πως βασικό ζητούμενο αποτελεί, η έναρξη μιας
διαδικασίας συζήτησης με έμφαση στο μεγάλο ζήτημα που αφορά στη
δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας και εταίρων και
στόχος η επίτευξη μιας νέας συμφωνίας εντός της Ευρωζώνης «για μια
Ελλάδα που θα μπορεί να αναπνέει».
Δηλώσεις Βαρουφάκηby fon1972
Ο
κ.Βαρουφάκης, όπως είπε, περιέγραψε στον κ.Ντάιλσεμπλουμ, τις
προτεραιότητες της κυβέρνησης δηλώνοντας πως αυτή είναι αποφασισμένη να
προχωρήσει στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για την προσοδοφορία της
χώρας κάνοντας λόγο για «μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν χωρίς φόβο και
πάθος».
Αναφέρθηκε ακόμη στις εγγυήσεις «που προσφέρει η
κυβέρνηση τόσο προς τον ελληνικό λαό όσο και προς τους εταίρους για
ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και με μικρό πρωτογενές πλεόνασμα» σε
βάθος χρόνου.
Από την πλευρά του ο κ.Ντάισελμπλουμ, υπενθύμισε
πως το πρόγραμμα της Ελλάδας λήγει στα τέλη Φεβρουαρίου και σε κάθε
περίπτωση είναι στο χέρι της εάν θα δοθεί παράταση ή όχι. Σε κάθε
περίπτωση όμως θα «θα πρέπει να ξεκινήσουμε τη συνεργασία μας άμεσα»,
τονίζοντας πως βασικοί λόγοι της επίσκεψής του είναι τόσο να ακούσει
τις προθέσεις της κυβέρνησης όσο και να εξηγήσει τις απαιτήσεις που
απορρέουν από τις συμφωνίες που έχουν συναφθεί. Όπως σημείωσε, στόχος θα
πρέπει να αποτελεί μια ανεξάρτητη Ελλάδα και η ενίσχυση της ανάπτυξης
όπως και να επανέλθει στις αγορές «εφόσον πιάνει τους στόχους».
Αναγνώρισε
ακόμη πως ο ελληνικός λαός έχει υποστεί σκληρά μέτρα αλλά παράλληλα
έχει σημειωθεί και μεγάλη πρόοδος, εκφράζοντας την ικανοποίησή της που
και η νέα κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να βρει λύσεις στα μεγάλα
προβλήματα.
Κατέληξε δε, τονίζοντας πως είναι η νέα ελληνική κυβέρνηση, αυτή που θα
καθορίσει τη θέση της προς τους εταίρους και «το πως θα κινηθούμε προς
το μέλλον».
Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους πολίτες να επικοινωνούν με τους
τηλεφωνικούς αριθμούς 210-6476911 του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά
Ζωής και Προσωπικής Ελευθερίας και 210-6411111 της Διεύθυνσης Ασφάλειας
Αττικής, για την παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας. Σημειώνεται
ότι διασφαλίζεται η ανωνυμία και το απόρρητο της επικοινωνίας.
Ανατριχιαστική δολοφονία αποκαλύφθηκε στον Ασπρόπυργο Αττικής.
Το πτώμα ενός άνδρα βρέθηκε μέσα σε έναν ταξιδιωτικό σάκο, ο οποίος
ήταν πεταμένος στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών.
Το πτώμα βρέθηκε πριν από ένα χρόνο, στις 7 Φεβρουαρίου 2014 και σύμφωνα με τη ιατροδικαστική εξέταση, πρόκειται για δολοφονία.
Οι αρχές εκτιμούν ότι ο άνδρας είναι Σύρος λόγω των γραμμάτων της
πινακίδας που φαίνεται στην φωτογραφία, η οποία βρέθηκε μέσα σε usb, στα
ρούχα του. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να έχουν επαφές με τις
αντίστοιχες της Συρίας, ώστε να βρεθεί μια άκρη, κάτι που ωστόσο δεν
έχουν καταφέρει.
Οι δράστες τον σκότωσαν με σφυρί και μάλιστα το κεφάλι του έχει πολτοποιηθεί.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το θύμα εμπλέκεται σε κύκλωμα με λαθρομετανάστες ή σε κύκλωμα με ναρκωτικά.
Σήμερα όμως η ΕΛΑΣ αποφάσισε να δημοσιεύσει τη φωτογραφία του άνδρα που
βρέθηκε δολοφονημένος, ούτως ώστε να συλλεχθούν σχετικές πληροφορίες που
μπορεί να οδηγήσουν στην εξιχνίαση της υπόθεσης.
Ο εκλογικός νόμος που δεν άλλαξε με ευθύνη της ΝΔ και η “πρωτοφανής” και “μίζερη” κίνηση του Γιώργου Παπανδρέου να
ιδρύσει κόμμα, είναι μεταξύ των παραγόντων που οδήγησαν στα χαμηλά
ποσοστά που έλαβε το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του
κόμματος Ευάγγελος Βενιζέλος.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στην κοινή συνεδρίαση της
νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας και του Πολιτικού Συμβουλίου του κόμματος, ο
κ. Βενιζέλος εκτίμησε ότι οι εκλογές ήταν βαριά ήττα για το ΠΑΣΟΚ, την
παράταξη και την στρατηγική της, αλλά και τον ίδιο προσωπικά.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ σημείωσε ότι δεν εκτιμήθηκε η προσπάθεια
ή θεωρήθηκε ότι ανήκει στο παρελθόν και πως ο λαός εκφράστηκε κατά
τρόπο σαφή υπέρ μιας άλλης στρατηγικής αλλά και με τρόπο αντιφατικό
γιατί εκφράστηκε υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛΛ., υποστηρίζοντας ότι
σχηματίστηκε μια κυβέρνηση αξιακής και πολιτικής τερατογέννεσης με κοινό
παρανομαστή το αντιμνημονιακό μένος, «αλλά η πρώτη διεκδίκησή της είναι
η παράταση του μνημονίου».
Ευχήθηκε να πάει η χώρα προς το καλύτερο, αλλά πρόσθεσε πως αν πάει προς
το χειρότερο, η ευθύνη δεν θα μπορεί να χρεωθεί στο ΠΑΣΟΚ γιατί εκείνο
είχε προειδοποιήσει.
Ο κ. Βενιζέλος προανήγγειλε συνέδριο του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής
Παράταξης για μετά το Πάσχα, τον Μάιο, όπως είπε, χωρίς να προσδιορίσει
συγκεκριμένη ημερομηνία.
Η νέα κυβέρνηση δεν έχει σαφή στρατηγική και στέλνει αντιφατικά μηνύματα
Μιλώντας για τη νέα κυβέρνηση, ο κ. Βενιζέλος είπε ότι «δεν
περιμένουμε ούτε προσδοκούμε το αδιέξοδο και την καταστροφή της χώρας
για να ζητήσουμε ρέστα», ότι εύχεται το καλύτερο για τη χώρα αλλά δεν θα
αφήσει να γίνει κάτι χειρότερο.
Ο κ. Βενιζέλος είπε ότι στενεύουν τα περιθώρια κάθε μέρα και δεν υπάρχει
χρόνος για αυτοσχεδιασμούς και επικοινωνιακούς ναρκισσισμούς, ότι ήδη
ήρθαν υποβαθμίσεις από οίκους αξιολόγησης, ότι τα δημόσια έσοδα υστερούν
όπως και στα ασφαλιστικά ταμεία, ότι ανακαλούνται ή αμφισβητούνται όλες
οι μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές, οι «λεβέντικες προεκλογικές
μεγαλοστομίες επαναλαμβάνονται με κεκτημένη ταχύτητα αντιπολίτευσης και
όχι υπεύθυνης κυβέρνησης».
Σχολιάζοντας τις έως τώρα κινήσεις της νέας κυβέρνησης, ο κ. Βενιζέλος
ανέφερε πως είναι προφανές ότι δεν έχει, ακόμα τουλάχιστον, σαφή
στρατηγική και στέλνει αντιφατικά μηνύματα. «Το χειρότερο είναι ότι
επικρατεί η αίσθηση στη χώρα ότι ξαναγυρίσαμε στο 2009» είπε και
διερωτήθηκε προς τα πού θα είναι το πρόγραμμα- γέφυρα, για το οποίο
μίλησε η κυβέρνηση.
Δεν φταίω εγώ για το πρόβλημα πρωτοκόλλου με την παράδοση-παραλαβή
στο Μαξίμου - Νέα γραμματέας της ΚΟ η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου -
Κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι οι Κυρ. Μητσοτάκης, Α. Γεωργιάδης και Γ.
Βρούτσης
Την ανασυγκρότηση της παρατάξης της Νέας Δημοκρατίας με τη
συγκρότηση άτυπου πολιτικού συμβουλίου στο οποίο θα μετέχουν βουλευτές,
στελέχη του κόμματος, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής κ.α. και
επαναδραστηριοποίηση της ομάδας στρατηγικού σχεδιασμού ανακοίνωσε την
Πέμπτη το απόγευμα ο Αντώνης Σαμαράς.
«Πολύ σύντομα η παράταξη θα κληθεί να διαδραμματίσει τον ιστορικό της
ρόλο» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ στην πρώτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής
Γραμματείας της ΝΔ.
Ο πρώην πρωθυπουργός είπε ότι η ΝΔ άντεξε στάθηκε όρθια έχασε μόνο 107.000 ψήσους σε σχέση με το 2012.
Ο κ. Σαμαράς αρνήθηκε την ευθύνη για το ότι δεν παρέδωσε το Μέγαρο
Μαξίμου στον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα. «Εγώ ήμουν εκείνος που του
τηλεφώνησα για να τον συγχαρώ το βράδυ της Κυριακής» ανέφερε
χαρακτηριστικά. Αντίθετα είπε κατά την προεκλογική περίοδο δεν είχε πει
τίποτε εναντίον του νυν πρωθυπουργού ενώ ο κ. Τσίπρας ήταν που έβριζε τη
ΝΔ. «Δεν είχα καμία εικόνα για το αν θα πήγαινε ο Τσίπρας στο γραφείο
του. Αν το γνώριζα, θα ήμουν παρών γιατί τον είχα πάρει ήδη τηλέφωνο για
να τον συγχαρώ» ανέφερε ο κ. Σαμαράς.
Ο πρόεδρος της ΝΔ ανακοίνωσε ότι νέα γραμματέας της Κοινοβουλευτικής
ομάδας της ΝΔ θα είναι η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, για αντιπρόεδρος θα
προταθεί ο Νικήτας Κακλαμάνης και τις θέσεις των κοινοβουλευτικών
εκπροσώπων θα αναλάβουν οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Άδωνις Γεωργιάδης και
Γιάννης Βρούτσης. Για υποψήφιο αντιπρόεδρο ανακοίνωσε τον Νικήτα
Κακλαμάνη.
«Η δικαίωση της ΝΔ θα έλθει σύντομα» είπε ο κ. Σαμαράς και πρόθεσε ότι
την ημέρα των εκλογών υπήξε έλλειψη εκλογικών αντιπροσώπων στα εκλογικά
τμήματα ενώ κατά την προεκλογική περίοδο δεν υπήρχε εκπροσώπηση στα
περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης. Ο κ. Σαμαράς είπε ότι δεν προβλήθηκε
αρκετά η μεταρρυθμιστική ανζέντα και ότι στο εξής θα επικεντρώσει στην
στήριξη της μεσαίας τάξης που είναι η ραχοκοκαλιά της παράταξης αλλά και
της ελληνικής κοινωνίας. «Θα την στηρίξουμε και θα στηριχθούμε στη
μεσαία τάξη» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σαμαράς επιτέθηκε στη νέα κυβέρνηση και υπογράμμισε ότι «εμείς
θέλουμε στέρεα την Ελλάδα στην Ευρώη και στο ΝΑΤΟ». Ο κ. Σαμαράς είπε
ότι αν οι ιδεοληψίες τους υπονομεύσουν τις βασικές σταθερές τότε η ΝΔ θα
αντιδράσει ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «οι εξελίξεις θα μας
δικαιώσουν και ότι δεν δικαιολογείται ούτε χαλάρωση ούτε εσωστρέφεια».
Σημείωσε ότι στην προεκλογική περίοδο το σύνθημά του ήταν «αλήθεια και
ευθύνη» και τώρα είναι η ενότητα ενώ πρόσθεσε ότι δεν επιτρέπεται ούτε
χαλάρωση ούτε εσωστρέφεια. «Κέρδισαν προς στιγμήν με ψέμματα» είπε ο κ.
Σαμαράς και πρόσθεσε ότι «αυτό δεν θα συνεχιστεί και πολύ σύντομα η
παράταξη θα κληθεί να παίξει ξανά τον ιστορικό της ρόλο». Η αισιοδοξία
είναι πλέον το σημαντικό στοχείο είπε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε ότι
εμείς μείναμε όρθιοι ενώ εκείνοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις ευθύνες
τους και τις αντιφάσεις τους.
Σημειώνεται ότι λιγο πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, ο τέως πρωθυπουργός
τηλεφώνησε στον επίτροπο της χώρας στην Κομισιόν Δημήτρη Αβραμόπουλο με
τον οποίο και συνομίλησαν για το ενδεχόμενο ο κ. Αβραμόπουλος να
προταθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ για την Προεδρία της Δημοκρατίας.
Ένα εκπληκτικό βίντεο από τον δημοσιογράφο Μάρκ Λόουεν του BBC
που πρέπει να δείτε μέχρι το τέλος. Πήγε σε ένα ελληνικό μπαρμπέρικο (το
Los Barberos στην Αχαρνών) για να εξηγήσει τι ακριβώς είναι το ελληνικό
κούρεμα, πόσο είναι το χρέος της Ελλάδας, ποιος αντιδράει περισσότερο
σε μια πιθανότητα και τι πρόκειται να συμβεί. Δεν έδωσε κάποια
καινούργια πληροφορία, δεν μίλησε μόνο με τη γλώσσα των αριθμών, αλλά
πήρε το ψαλίδι, τον αφρό και σχεδίασε το χρέος της χώρας μας στον
καθρέφτη.
Κόβεις από εδώ, κόβεις από εκεί και πάλι μένεις ακούρευτος. Όπως
ακριβώς συμβαίνει με την περίπτωση της Ελλάδας, με τον Λόουεν να
σημειώνει πως η Μέρκελ είναι εκείνη που αντιδράει περισσότερο σε ένα
πιθανό ελληνικό κούρεμα. Αφού λοιπόν τα… είδε όλα ο Λόουεν και εξήγησε
ακόμη περισσότερα, έκατσε με τη σειρά του στην καρέκλα του μπαρμπέρη και
πρότεινε στους τρεις ιδιοκτήτες του μαγαζιού, τον Κώστα, τον Γιώργο και
τον Νίκο να του πάρουν και του ίδιου λίγο τα μαλλιά. Κάτι που, τελικά,
είναι πιο εύκολο από αυτό που ζητάει η χώρα μας από τους ξένους
δανειστές.
Δεν υπήρξε σύγκρουση», υποστηρίζει το Μαξίμου μετά τις σχετικές αναφορές του Μάρτιν Σούλτς κατά τις κοινές δηλώσεις του με τον Αλέξη Τσίπρα,
σημειώνοντας ότι η συνάντηση έγινε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα ενώ «μικρή
διαφωνία» υπήρξε μόνο σε ό,τι αφορά την ουκρανική κρίση και τον τρόπο
αντιμετώπισης της Ρωσίας. «Ακόμη και σε αυτό το θέμα όμως ο διάλογος των
δύο ανδρών δεν είχε χαρακτηριστικά σύγκρουσης».
Ωστόσο, η
εκδοχή του Μαξίμου δεν δικαιολογεί το γεγονός ότι ο πρόεδρος του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επέλεξε τη λέξη «συγκρούσεις» και τη συνέδεσε
με τις γενικότερες αναφορές του για τις συζητήσεις περί των θεμάτων της
ελληνικής οικονομίας αλλά και της συνάντηση των δύο ανδρών. Σε
συνεργάτες του Πρωθυπουργού η επιλογή αυτή δημιουργεί προβληματισμό
περί των «μηνυμάτων» που πιθανότατα ήθελε να περάσει ο ίδιος ο κ.Σούλτς
από τη συγκεκριμένη συνάντηση παραμονή μάλιστα της συνάντησής του με την
Άγκελα Μέρκελ.
Σε κάθε περίπτωση στο Μαξίμου αποτιμούν θετικά
την όλη συζήτηση -η οποία τελικά διήρκεσε περίπου δύο ώρες αντί για μία
ώρα – και εκτιμούν πως η κυβέρνηση μέσω του κ.Σούλτς έστειλε και εκείνη
τα δικά της μηνύματα στη Γερμανίδα Καγκελάριο. Διαγραφή χρέους, πλεονάσματα και μεταρρυθμίσεις
Από
την πλευρά του ο κ.Τσίπρας, παρουσίασε στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου τις προθέσεις της κυβέρνησης για το ελληνικό χρέος, ακριβώς
στο ίδιο πλαίσιο στο οποίο είχε κινηθεί και προεκλογικά:
-συζήτηση από μηδενική βάση
-ζητούμενο η διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, συνοδευόμένο
απο μορατόριουμ αποπληρωμής των τόκων και αποπληρωμή συνδεδεμένη με
ρήτρα ανάπτυξης. μεγαλύτερου έΤέθηκε επανάληψη θεςης για αναγκαία μέτρα
για βιωσιμότητα του χρέους. Το χρέος για να γινει βιώσιμο αυτο που
απαιτείται ευρωπαικη λυση, διαγραφή μεγαλύτερου μέρους του χρέους,
μορατόριουμ αποπληρωμής τόκων και αποπληρωμή υπόλογη με ρήτρα ανάπτυξη
-ανάγκη να αναθεωρηθούν προς τα κάτω οι «εξωπραγματικοί» στόχοι περί
πρωτογενών πλεονασμάτων μέχρι το 2020. Όπως ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός,
πρόθεση και στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρχουν πρωτογενώς
ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί και σε καμία περίπτωση παραγωγή νέων
ελλειμμάτων.
Ως ήταν αναμενόμενο, ο κ.Σούλτς, δεν τοποθετήθηκε
επί του θέματος της διαγραφής του χρέους ούτε όμως έκανε καμία αναφορά
σχετικά με την «παράταση» χρόνου που θα χρειαστεί η νέα κυβέρνηση και
πολύ περισσότερο επί ζητημάτων όπως η νέα αξιολόγηση και η επόμενη δόση.
Εξέφρασε όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα
μεταρρυθμίσεων που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση με προτεραιότητα στην
αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς και στη διαφάνεια, την
αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης, τη δημιουργία ενός σταθερού
και δίκαιου φορολογικού συστήματος στη βάση του περιουσιολογίου. Που συμφώνησαν οι Τσίπρας- Σούλτς
-η λιτότητα και οι πολιτικές που εφαρμόζονται δεν μπορούν να βοηθήσουν στην έξοδο της Ευρώπης από την κρίση
-απαιτείται χρόνος προκειμένου να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση και να βρεθεί μια αμοιβαία αποδεκτή λύση
-νέο ευρωπαϊκό επενδυτικό New Deal πρόσθετο στο «πακέτο Γιουνκέρ»
-συναινετικός αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για τη περίοδο 2014-2020
-εξαίρεση των δημοσίων επενδύσεων από το στόχο του δημοσιονομικού ελλείμματος, που προβλέπει το σύμφωνο σταθερότητας
- Οργισμένος με τον Έλληνα πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Σκληρά λόγια λίγο πριν έρθει στην Αθήνα - Θα δει πρώτα τον Αντώνη Σαμαρά και μετά τον Αλέξη Τσίπρα!
- "Είδα με φρίκη ότι η Ελλάδα εγκατέλειψε την κοινή θέση της ΕΕ για την Ρωσία", είπε λίγες ώρες πριν την επίσκεψή του στην Αθήνα
- "Θα πω στον Αλέξη Τσίπρα τι περιμένουμε από εκείνον και θα μάθω τι περιμένει από εμάς", πρόσθεσε
- Και έστειλε σαφές μήνυμα στον πρωθυπουργό: "μοναχικοί δρόμοι στην
εξωτερική πολιτική της Ελλάδας δεν θα είναι αυτό που θα τον βοηθήσει"
- "Με σόκαρε η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν είναι καλό" είπε ο Μάρτιν Σούλτς
Λίγες ώρες πριν συναντηθούν για πρώτη φορά μετά την εκλογή
του Αλέξη Τσίπρα, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κούνησε το
δάχτυλο στην Αθήνα για την διαφοροποίησή της από την ανακοίνωση της
Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Ρωσία. Και όχι μόνο "μάλωσε" την ελληνική
κυβέρνηση για τη διαφοροποίησή της, αλλά εκτίμησε πως η συνεργασία
ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που όπως είπε τον σόκαρε, δεν είναι κάτι... καλό για την
Ελλάδα...
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μίλησε με πολύ σκληρή γλώσσα για
την αντίδραση της νέας ελληνικής κυβέρνησης, η οποία ήταν και η πρώτη
επίσημη αντίδρασή της και η πρώτη κρίση στις σχέσεις της με την Ε.Ε. Πολλοί είναι εκείνοι πλέον που αναρωτιούνται εάν η ελληνική
κυβέρνηση “έσπασε” με την τακτική της τη λεγόμενη “καλή πρόθεση” προς
τους εταίρους με το “καλημέρα” και πριν κάν ξεκινήσει τις πρώτες
επίσημες επαφές με την Ε.Ε.
«Δεν μπορείς από τη μια πλευρά να απαιτείς από την Ευρώπη να
δείξει ενότητα όταν πρόκειται για τη χώρα σου, όπως κάνει ο κ. Τσίπρας
και μετά, ως πρώτη επίσημη ενέργεια, να σπας την κοινή ευρωπαϊκή γραμμή. Αυτό κατά την άποψή μου μακροπρόθεσμα δεν θα λειτουργήσει», δήλωσε ο Μάρτιν Σουλτς αλλά δεν σταμάτησε εκεί...
«Θέλω να το πω ανοιχτά, είδα με φρίκη ότι η Ελλάδα εγκατέλειψε την κοινή θέση της ΕΕ για την Ρωσία. Πραγματικά εξεπλάγην»,
δήλωσε ο Μ. Σουλτς στο δεύτερο κανάλι της γερμανικής δημόσιας
τηλεόρασης ZDF και, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το τι θα συμβεί εάν
η Ελλάδα μποϋκοτάρει στο Συμβούλιο τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας
δήλωσε: «Πιστεύω ότι αυτό δεν γίνεται. Θα πρέπει να μιλήσουμε με τον κ. Τσίπρα
και αυτό θα κάνω και πιστεύω ότι θα το κάνουν και άλλοι τις επόμενες
μέρες. Η κυβέρνηση έχει αναλάβει εδώ και δύο μέρες, δεν πιστεύω ότι αυτή
η κυβέρνηση είναι ακόμη "στις ράγες", αλλά ακόμη ψάχνεται. Και αυτός
είναι ένας από τους λόγους που ταξιδεύω εκεί. Θέλω να μιλήσω με τον
Αλέξη Τσίπρα και για το τι περιμένει εκείνος από την ΕΕ. Αλλά θα του πω
επίσης τι περιμένουμε και εμείς από εκείνον. Και θα του πω ότι μοναχικοί
δρόμοι στην εξωτερική πολιτική της Ελλάδας δεν θα είναι αυτό που θα τον
βοηθήσει».
Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, ο πρόεδρος του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σημείωσε ότι οι Έλληνες ψηφοφόροι δεν ψήφισαν
τον κ. Τσίπρα για να μποϋκοτάρει τις κυρώσεις. «Αυτό το θέμα δεν έπαιξε
κανέναν ρόλο κατά την προεκλογική περίοδο. Οι Έλληνες έχουν εντελώς
διαφορετικές έννοιες. Έννοιες για την καθημερινότητά τους, έννοιες για
την παιδεία των παιδιών τους, για θέσεις εργασίας για τους νέους -
υπάρχουν περιοχές όπου 50% των νέων είναι άνεργοι -, έχουν έννοιες για
το εισόδημά τους, για τις συντάξεις τους. Αυτά είναι τα θέματα για τα
οποία θα έπρεπε να συζητήσουμε μαζί του», τόνισε και χαρακτήρισε την συζήτηση για το κούρεμα χρέους «τελείως περιττή» και «στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή πολύ πρόωρη».
«Πολύ σημαντικότερο είναι το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα να
αποκτήσει περισσότερη οικονομική ανάπτυξη και για να αποκτήσουν εργασία
οι νέοι. Για αυτά θέλω να συζητήσω μαζί του. Δεν έχω καμία όρεξη να μπω
σε ιδεολογική αντιπαράθεση με μια κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία
μόλις δύο μέρες. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ρεαλιστικές λύσεις. Αυτό θα
του προτείνω», ανέφερε.
Κληθείς να σχολιάσει τον κυβερνητικό συνασπισμό μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ο
κ. Σουλτς δήλωσε: «Πρέπει να πω ότι δεν εξεπλάγην απλώς, αλλά
σοκαρίστηκα. Ο συνασπισμός ο οποίος σχηματίζεται στην Αθήνα θα ήταν σαν
να συνασπιζόταν στην Γερμανία η Αριστερά (Die Linke) με την «Εναλλακτική
για την Γερμανία»(AfD). Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι καλό για τη
χώρα. Αν κοιτάξω προσεκτικά, πιστεύω ότι ο κοινός παρονομαστής των δύο
κομμάτων, τα οποία κανονικά είναι ιδεολογικοί εχθροί, είναι η απόρριψη
της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Έχω την εντύπωση ότι αυτό θα
οδηγήσει μακροπρόθεσμα σίγουρα σε εντάσεις εσωπολιτικά και μεταξύ των
κυβερνητικών εταίρων. Σίγουρα όμως δεν αποτελεί αποκλιμάκωση στις
σχέσεις με τους εταίρους και με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς».
Μετά το 3-0 στο Αλκαζάρ οι
«ερυθρόλευκοι» συνέτριψαν στο «Γ. Καραϊσκάκης» με 8-0 τον Τύρναβο και
προκρίθηκαν στα προημιτελικά του Κυπέλλου Ελλάδας.
Μετά το 3-0 στο Αλκαζάρ οι «ερυθρόλευκοι» συνέτριψαν στο «Γ.
Καραϊσκάκης» με 8-0 τον Τύρναβο και προκρίθηκαν στα προημιτελικά του
Κυπέλλου Ελλάδας.
Πρόσωπο του αγώνα ήταν ο Σουηδός διεθνής Τζίμι
Ντουρμάζ, που σκόραρε τρεις φορές και μοίρασε άλλες τόσες ασίστ στους
συμπαίκτες του, για ισάριθμα γκολ. Στο 8΄ ο Μιλιβόγεβιτς άνοιξε το σκορ
με κεφαλιά από σέντρα του Σουηδού, στο 11΄ ο Διαμαντάκος έκανε το 2-0
επίσης με κεφαλιά, στο 17΄ ο Μπουχαλάκης έγραψε το 3-0 με «ξερό» σουτ
και στο 25΄ ο Μιλιβόγεβιτς, πάλι με το κεφάλι σε σέντρα του Ντουρμάζ,
έκανε το 4-0.
Στην επανάληψη ο Ντουρμάζ σκόραρε δύο γκολ σε δύο λεπτά (55΄, 57΄) με ισάριθμες εκτελέσεις φάουλ/
Στο 82΄ ο Ντουρμάζ έφτασε στο χατ τρικ με ατομική προσπάθεια, ενώ στο 84΄ ο Φουστέρ έκανε το 8-0 από το σημείο του πέναλτι.
Ολα τα αποτελέσματα
Αναλυτικά,
στους αγώνες-ρεβάνς για τη φάση των "16" του κυπέλλου Ελλάδας,
σημειώθηκαν τα αποτελέσματα (σε παρένθεση το σκορ του πρώτου αγώνα)
ΟΦΗ-Πανθρακικός 1-0 (4-0)
Αστέρας Τρίπολης-Ηρακλής 0-1 (1-1)
Λεβαδειακός-Απόλλων Σμύρνης 1-4 (1-1)
Βέροια-Πανιώνιος 1-1 (1-2)
ΠΑΣ Γιάννινα-ΑΟ Χανιά 1-2 (2-1)
* Προκρίθηκαν τα Χανιά με 5-3 στα πέναλτι
Ολυμπιακός-Τύρναβος 8-0 (3-0)
Παναθηναϊκός-Ξάνθη 29/1 (1-1)
ΑΕΚ-Κέρκυρα 29/1 (1-1)
Εχουν περάσει περίπου οκτώ χρόνια -λίγο παραπάνω- από τότε που στους δρόμους της Αθήνας έκαναν την εμφάνισή τους αφίσες ενός νέου υποψήφιου δημάρχου, διαφορετικού από εκείνους που είχαμε μέχρι τότε γνωρίσει, χωρίς γραβάτα αλλά με baby face και ημερομηνία γέννησης μετά τη Μεταπολίτευση.
Στις αφίσες του, κρατούσε ένα κομμάτι από παζλ ή ένα χαρτί που έγραφε το όνομά του, δίπλα ήταν το προεκλογικό του σλόγκαν: «Μπαίνουμε στο παιχνίδι».
Τέλος Γενάρη του 2015 και η ιστορία αποδεικνύει πως όποιος δεν πήρε πολύ σοβαρά το μήνυμα του τότε πολύ νέου Αλέξη Τσίπρα έκανε μεγάλο λάθος.
Ο πρόεδρος του 15μελούς
Στα
32 του μπήκε σε ένα παιχνίδι που ουσιαστικά γι' αυτόν είχε ξεκινήσει
από το σχολείο, όταν με ήρεμο και καθαρό λόγο εκπροσωπούσε το μαθητικό
κίνημα (στις καταλήψεις του '90). «Ηταν ο μόνος που μπορούσε να το
κάνει» έχει πει γι' αυτόν ο παλιός συμμαθητής του Ματθαίος Τσιμιτάκης σε
πορτραίτο που του είχε κάνει το BBC το 2012. «Ηταν πολύ καλά
ενημερωμένος για ό,τι συνέβαινε στο εκπαιδευτικό σύστημα κι ήταν ο μόνος που μπορούσε να τα βγάλει πέρα με τον Τύπο».
Παλιοί καθηγητές του έχουν πει πως στο σχολείο ήταν ήσυχος. Καθόταν στο τελευταίο θρανίο και δεν μιλούσε παρά μόνο όταν τον ρωτούσαν γιατί δεν ήθελε να κάνει επίδειξη γνώσεων.
Τότε, στα σχολικά του χρόνια στους Αμπελόκηπους ήταν ερωτευμένος με την ΚΝΕ και τη μετέπειτα σύντροφο της ζωής του, Μπέτυ (τα δύο ενίοτε συνδυάζονταν, αφού μοιράζονταν τις ίδιες απόψεις) κι είχε ένα μικρό κόμπλεξ με τη μύτη του.
Αγαπούσε το ποδόσφαιρο και το βόλεϊ (ιδίως τον Παναθηναϊκό), την «Ελευθεροτυπία» και τον «Αστερίξ», τις μηχανές και τις βόλτες στο κέντρο της Αθήνας. Κυρίως αγαπούσε τους αγώνες, θαύμαζε τον Τσε Γκεβάρα -τον οποίο έχει σήμερα κάδρο στο γραφείο του- κι ονειρευόταν να αλλάξει τον κόσμο.
Λίγο πριν κλείσει τα 41 του, όπως μεγάλα διεθνή media έχουν ήδη διαπιστώσει, είναι ο άνθρωπος που μπορεί να αλλάξει την Ευρώπη.
Ο πανικός που έγινε χθες στο εκλογικό κέντρο όπου ψήφιζε όχι μόνο από
Ελληνες, αλλά και από ξένους δημοσιογράφους, δείχνει ότι η Ευρώπη ήταν
από τους πρώτους που αντιλήφθηκαν ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει μπει στο παιχνίδι...
Κατά καιρούς, τον έχουν χαρακτηρίσει «φόβητρο» (του ευρώ ή της Μέρκελ), «αυθάδη» και «τσόγλανο» (Θόδωρος Πάγκαλος), «Χάρι Πότερ»,
λαϊκιστή και υπέρμετρα φιλόδοξο, αλλά και ελπίδα, εκπρόσωπο μιας νέας
γενιάς της Ευρώπης. Το Spiegel μάλιστα προ των εκλογών τον είχε
χαρακτηρίσει «Ελβις Πρίσλεϊ», ως ένα νέο ροκ σταρ της Αριστεράς.
Ενα από τα πρώτα παρατσούκλια που απέκτησε μετά την ενήλικη είσοδό του στην πολιτική ήταν «πατροκτόνος».
Μπορεί να μπήκε στην πολιτική ως cool Αλέξης, όμως έκτοτε δεν φοβήθηκε καμία σύγκρουση -ούτε καν με τον μέντορά του. Οπως είχε πει κι ο Τσε Γκεβάρα «είναι θλιβερό να μην έχεις φίλους, αλλά είναι ακόμα πιο θλιβερό να μην έχεις εχθρούς...».
Ο cool Αλέξης που δεν φοβάται τις συγκρούσεις
Η πορεία του στην κεντρική πολιτική σκηνή στάθηκε ιλιγγιώδης. Από την ΚΝΕ έφυγε στην Γ' Λυκείου, αλλά παρέμεινε ενεργός στο φοιτητικό κίνημα πια -μετά την είσοδό του στο Πολυτεχνείο στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών- με την ένταξή του στον Συνασπισμό. Ταυτόχρονα εργαζόταν ως μηχανικός με μπλοκάκι μέχρι να ανοίξει με μέλη της οικογένειας του τη δική τους τεχνική εταιρεία.
Τα προσόντα του κάποτε 17άρη που είχε σταθεί επαρκώς απέναντι στην Παναγιωταρέα κι είχε πλέον 30αρήσει, εκτίμησε πρώτος ο Αλέκος Αλαβάνος,
ο οποίος τον επέλεξε για τον Δήμο της Αθήνας το 2006. Βγήκε τρίτος με
ποσοστά 10,51%, ενώ είχε ήδη αποκτήσει το χαρακτηρισμό το «θείο βρέφος», ο εκλεκτός για την επόμενη μέρα της ανανεωτικής αριστεράς.
Το 2008 εξελέγη πρόεδρος του κόμματος του Συνασπισμού
(με 70% απέναντι στο 28% του Κουβέλη), ενώ ο Αλαβάνος παρέμεινε
πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Το 2009 τέθηκε
επικεφαλής του ψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ και εξελέγη στη Βουλή την ώρα που το κόμμα περιορίστηκε στο φτωχό 4,6%.
Οι εσωτερικές διαμάχες και διασπάσεις που ακολούθησαν θα μπορούσαν να είναι το τέλος, ήταν όμως η αρχή.
Κατάφερε
να επικρατήσει στις εσωτερικές κόντρες και να βγει αλώβητος και από την
αποχώρηση Κουβέλη και από τη σύγκρουση με τον Αλαβάνο
Ηταν η πρώτη, όχι όμως η μοναδική μεγάλη σύγκρουση. Ο θαυμαστής του Τσε Γκεβάρα είχε μπει για τα καλά στο παιχνίδι.
Το
2012 εισπράττει τον θαυμασμό και τον φθόνο οδηγώντας τον ΣΥΡΙΖΑ στον
τίτλο του δεύτερου κόμματος. Λιγότερο από τρία χρόνια μετά κάνει το
απίθανο δυνατό: πρώτη φορά αριστερά.
Ως ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ
κερδίζει με διαφορά τις εκλογές και φέρνει για πρώτη φορά την εντολή
σχηματισμού κυβέρνησης σε ένα κόμμα που προέρχεται από την αριστερά.
Ο,τι
δεν κατάφεραν στη σύγχρονη ιστορία μεγάλες φυσιογνωμίες, το πετυχαίνει
αξιοποιώντας τη συγκυρία και τις εξελίξεις στη χώρα ο κάποτε
αποκαλούμενος -χαϊδευτικά έως υποτιμητικά- cool Αλέξης. Χωρίς καν να
χρειαστεί να βάλει γραβάτα...
Ο αντικομφορμιστής θαυμαστής του Τσε Γκεβάρα
Βρέθηκε και διέπρεψε στο προσκήνιο της πολιτικής χωρίς να αλλάξει συνήθειες (μέχρι
πριν από δύο χρόνια κυκλοφορούσε με την αγαπημένη του μηχανή, μια 600άρα BMW).
Παρέμεινε αντικομφορμιστής και νέος -κι ας 40ρησε τον περασμένο Ιούλιο.
Το αποκαλούμενο life style, η κοσμική ζωή δεν τον συγκίνησαν ποτέ. «Είναι αντικομφορμιστής στην πραγματικότητα, όχι για τις εντυπώσεις»
είχε πει γι' αυτόν στο παρελθόν ο Γρηγόρης Ψαριανός, αναφέροντας κοινές
αναμνήσεις από ξενύχτια, μπαρ, αλκοόλ και συζητήσεις.
Ο ίδιος λέει με
καμάρι ότι είναι περήφανος γιατί «...έχω προσπαθήσει πολύ, και έχω καταφέρει να μη συγκαταλέγομαι ούτε στους celebrity ούτε στους ωραίους της πολιτικής ζωής αλλά στους ανθρώπους που έχουν κάτι να καταθέσουν».
Δεν μπήκε σε στερεότυπα κλισέ, δέθηκε για το εξώφυλλο περιοδικού των Schooligans
(στο οποίο αποκάλυψε ότι χρησιμοποίησε «βύσμα» στο στρατό), έφτασε σε debate
πολιτικών αρχηγών με τσαντάκι – μπανάνα στη μέση κι έκανε ακριβώς αυτή τη
διαφορετικότητα, προσόν και σύμβολο ανανέωσης.
Κι αν κάποια στερεότυπα ακολούθησε ήταν αυτά του αριστερού, που δεν πιστεύει στον Θεό
(το περασμένο καλοκαίρι επισκέφτηκε το Αγιο Ορος ακολουθώντας με
σεβασμό τα
τελετουργικά, χωρίς να κρύβει την έλλειψη πίστης του), δεν δέχεται τις κοινωνικές συμβάσεις
(δεν έχει παντρευτεί -έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης- ούτε έχει
βαφτίσει
τα παιδιά του), αγαπά τις παρέες, τις συζητήσεις με φίλους, το
θέατρο και τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο.
Σήμερα ζει στην Κυψέλη στην οδό Αρμονίας,
μαζί με τη γυναίκα του και τους δυο γιους του. Παρέμεινε πιστός στην
αγαπημένη του σχολείου Μπέτυ και στον αγαπημένο του ήρωα Ερνέστο
Τσε
Γκεβάρα -γι' αυτό και βάφτισε τον μικρό γιο του, Ορφέα Ερνέστο.
Κι η πορεία του, από τη θέση ενός πιτσιρικά «καταληψία» -που θα έλεγε με περιφρόνηση
ο Αδωνις Γεωργιάδης- στην θέση του πρώτου πρωθυπουργού από την Αριστερά στη
σύγχρονη ελληνική ιστορία, δείχνει πώς ακολούθησε τη φράση του αγαπημένου του ήρωα:
«Η επανάσταση δεν είναι ένα μήλο που πέφτει όταν ωριμάζει. Πρέπει εσύ να το κάνεις
να πέσει».
Μένει να συνεχίσει να την ακολουθεί...