Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2023

Travelling Day Roma Πιάτσα Ναβόνα: Η ιστορική πλατεία της Ρώμης

 



Η Πιάτσα Ναβόνα (Piazza Navona) είναι μία από τις διασημότερες και πιο όμορφες πλατείες της Ρώμης, συνάμα όμως διαθέτει ιστορία χιλιάδων ετών. Είναι ένα από τα αξιοθέατα της Ρώμης που ο επισκέπτης θα συναντήσει πρώτα αλλά και τόπος συνάντησης και αναψυχής για τους Ρωμαίους.


Η ιστορία της πλατείας ξεκινάει χιλιάδες χρόνια πριν, με διαφορετική χρήση, όταν το 86 μ.Χ. χτίστηκε από τον αυτοκράτορα Δομιτιανό, στο ίδιο σημείο, το Στάδιο του Δομιτιανού, γνωστό ως Circus Agonalis (στίβος του ανταγωνισμού). Η πλατεία, σήμερα, καταλαμβάνει τον ίδιο ακριβώς χώρο στον οποίο οφείλεται και το οβάλ σχήμα της.



Το Στάδιο του Δομιτιανού είχε μεγαλύτερο αγωνιστικό χώρο από το Κολοσσαίο και χρησιμοποιήθηκε για γιορτές και αθλητικούς αγώνες, χωρίς να γνωρίσει το “αίμα” της διάσημης αρένας. Το στάδιο είχε μήκος 276 μέτρα, 106 πλάτος και μπορούσε να φιλοξενήσει 30.000 θεατές. Απομεινάρια του αρχαίου σταδίου υπάρχουν ακόμη στο χώρο και είναι μάλιστα προσβάσιμα στον επισκέπτη σε υπόγειους χώρους κάτω από την Πιάτσα Ναβόνα. Στη μετεξέλιξη του ονόματος Circus Agonalis πιστεύεται ότι οφείλεται και η ονομασία της πλατείας, από τη φράση «in agone», που μετατράπηκε σε «navone» και τελικά σε Navona.


Η πλατεία από το 15ο αιώνα έγινε δημόσιος χώρος και μεταφέρθηκε εκεί η αγορά της Ρώμης. Απέκτησε τη σημερινή της μορφή στα μέσα του 17ου αιώνα, όταν ο Πάπας Ιννοκέντιος ο 10ος (1644-55) αποφάσισε την αναβάθμιση της πλατείας προς τιμήν της οικογένειάς του (Pamphilj), ξαναχτίζοντας το παλάτι των Pamphilj και δίπλα σε αυτό το ναό της Αγίας Αγνής, που έδωσαν και τον εντυπωσιακό μπαρόκ ρυθμό σε ολόκληρη την πλατεία.

Στην Πιάτσα Ναβόνα ιδιαίτερο τόνο δίνουν τρία εντυπωσιακά συντριβάνια. Στο κέντρο της κυριαρχεί το συντριβάνι των τεσσάρων ποταμών (Fontana dei Quattro Fiumi). Χαρακτηριστικό του είναι τα γλυπτά τεσσάρων θεοτήτων που αντιπροσωπεύουν τα μεγαλύτερα ποτάμια των τεσσάρων ηπείρων που είχε κυριαρχία ο Πάππας (του Δούναβη για την Ευρώπη, του Γάγγη για την Ασία, του Ριο ντε λα Πλάτα για την Αμερική και του Νείλου για την Αφρική). Στο κέντρο του συντριβανιού δεσπόζει ένας πανύψηλος αρχαίος αιγυπτιακός οβελίσκος.

Στα δύο άκρα της πλατείας υπάρχουν ακόμη το συντριβάνι του Ποσειδώνα(Fontana del Nettuno), ο οποίος παλεύει με ένα χταπόδι και το συντριβάνι του Μαυριτανού (Fontana del Moro) που παλαίυει με ένα δελφίνι περιστοιχισμένος από τέσσερις Τρίτωνες.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα οι απορροές των συντριβανιών έκλειναν με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει η πλατεία δημιουργώντας τη «Λίμη της Πιάτσα Ναβόνα» ώστε να δροσίζονται οι κάτοικοι!

Σήμερα η πλατεία Ναβόνα, είναι γεμάτη από υπαίθρια καφέ και εστιατόρια ενώ οι πλανόδιοι ζωγράφοι της προσθέτουν μια καλλιτεχνική νότα.

https://www.travelpass.gr/

Επιμέλεια : P.P.N.

12/10/2022

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2023

Όταν ο Κωνσταντίνος αποκαλύπτει. 🇬🇷👌

 



Ο θάνατος του βασιλέως Κωνσταντίνου, τέως βασιλιά τών Ελλήνων (αυτός ακριβώς ειναι ο τίτλος του εκλιπώντος) είναι η μεγαλύτερη απόδειξη του επαρχιωτισμού και της προχειρότητος, με την οποία κυβερνιέται η Ελλάς από τούς κοντόφθαλμους κυβερνήτες, της κατωτάτης υποστάθμης νοοτροπίας της αντιπολιτεύσεως σε επίπεδο αναχρονισμού και ηθικής και, τέλος, της πλήρους αμορφωσιάς και αμάθειας της συντριπτικής πλειονότητος του ελληνικού πληθυσμού και των δημοσιογράφων του, αποτέλεσμα και αυτό της υποστάθμης του πολιτικού προσωπικού, που καθορίζει τις τύχες του λαού εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια.



Γράφω στην άγνωστη και ξενική για την πλειονότητα απλή καθομιλουμένη, τη μόνη ελληνική γλώσσα, που δεν έχει καμμία, μα καμμία, αμηχανία στο πώς θα πεί τα νοήματα και τα συναισθήματα με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς περιστροφές, και στο πώς κλίνει τις λέξεις στους χρόνους και στα πρόσωπα, δίχως να κακοποιεί τόν ήχο και την έννοια της καθεμιάς απ' αυτές. Τη γλώσσα που δεν είναι το κατασκεύασμα της καθαρευούσης των αρχαιόπληκτων διανοούμενων του 19ου αιώνα, ούτε και των διανοούμενων λαοπλήκτων δημοτικιστών του 20ου αιώνα, ίδια φτιαχτές και οι δύο. Μακρυά από το λαό και φανφαρόνικη η πρώτη, μακρυά δε από την ιστορία του και την Παιδεία η ξύλινη και φτωχή δεύτερη.


Αυτή η καθομιλουμένη διδασκόταν στα σχολεία μέχρι τα τέλη του '70, είναι η γλώσσα που οι νεοέλληνες ακούνε στις κλασσικές ελληνικές ταινίες χωρίς να ξενίζονται, αλλά δεν μπορούν ούτε να τη γράψουν πλέον, ούτε πολύ περισσότερο να τη μιλήσουν. Πρώτον, γιατί δεν τη διδάσκονται και δεύτερον διότι οι κλίσεις της μπορεί να σε χαρακτηρίσουν πολιτικά! Επειδή ακριβώς η σημερινή νεοελληνική δεν είναι γλώσσα απότυπώσεως συναισθημάτων και νοημάτων, αλλά ένδειξης πολιτικών φρονημάτων, επιβεβλημένη βιαίως για καθαρά πολιτικούς λόγους! Καί, όπως ακριβώς επί καθαρευούσης τελούσε υπό  τρομοκρατία όποιος μιλούσε ή έγραφε δημοτική, έτσι και σήμερα επικρατεί ιδεολογική τρομοκρατία γιά όποιον τολμά να γράφει ή να μιλάει καθαρεύουσα ή ακόμη και την μεικτή καθομιλουμένη.


Επανερχόμενος στα του αποθανόντος, ξεκινώ τοποθετώντας τα πράγματα στη σωστή τους θέση.


1. Ο εκλιπών δέν είναι τέως βασιλιάς. Είναι τέως βασιλεύς των Ελλήνων. Είναι τέως για τους Έλληνες, όχι για τον τίτλο του. Οι βασιλείς δεν χάνουν τόν τίτλο τους, χάνουν τη χώρα τους. 

Το βασίλειό τους. Το δημοψήφισμα του 1974 δεν ρωτούσε το λαό αν ήθελε να καταργηθεί ο βασιλεύς, αλλά η βασιλεία. Έτσι, ο Κωνσταντίνος δεν ήταν έκπτωτος βασιλεύς. Δεν εξέπεσε του θρόνου και αντικατεστάθη από άλλον. Εξέλιπεν ο θρόνος. Έμεινε χωρίς θρόνο.


Έτσι, κάθε φορά που οι αμαθείς δημοσιογράφοι, και οι εξ ίσου αμαθείς πολιτικοί, προσφωνούν τόν εκλιπόντα τέως βασιλιά ή έκπτωτο βασιλιά, δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να φωνάζουν την αμάθειά τους και την απροθυμία τους να πληροφορούνται ο,τιδήποτε πέρα από την αρπακόλα, με τήν οποία γαλουχούνται να υπηρετούν το λαό.


Έχει αξία η παραπάνω γνώση; Έλα που έχει, παρά την κοντοφθαλμιά εκείνων που νομίζουν ανοήτως, ότι, αγνοώντας την, εξαφανίζουν και τη βασιλεία. Γιατί οι βασιλικοί οίκοι υπάρχουν στην Ευρώπη και εχουν ισχύ, είτε αρέσει είτε όχι. Σε κοινωνικό επίπεδο, σε πολιτικό επίπεδο και σε επίπεδο ποικίλων άλλων σχέσεων.


Για παράδειγμα, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και η Γιάννα Αγγελοπούλου, πήραν τεράστια βοήθεια από τη μεσολάβηση του Κωνσταντίνου στίς Ολυμπιακές Επιτροπές και Ομοσπονδίες, καθώς και στίς πολύ υψηλές γνωριμίες και συγγένειές του, προκειμένου να διευκολυνεί τόσο η ανάθεση της Ολυμπιάδας του δέν έμαθε ποτέ, μήτε και σήμερα φυσικά ο ελληνικός λαός, δέσμιος ενός συμπλεγματικού, αμαθούς και χυδαίου πολιτικού συστήματος.


Γιά την πολιτική ισχύ τών βασιλικών οίκων δέν χρειάζεται να ξοδέψει κανείς πολλή μελάνη, παρά να δεί πώς η επαρχιωτική και  νανοειδής ελληνική κυβέρνηση έσπευσε ασθμαίνουσα να αναβαθμίσει την εκπροσώπισή της στήν κηδεία του βασιλέως, τέως της Ελλάδος, Κωνσταντίνου, διά τού (και όχι "με τόν") αντιπροέδρου κ Πικραμένου.


2. Αυτό το τελευταίο μου δίνει τήν ευκαιρία να δείξω την επιπόλαια και πρόχειρη νοοτροπία, με την οποία πολιτεύεται η κυβέρνηση. Η οποία δεν περιορίζεται μόνο στα του εκλιπόντος, αλλά και σε σοβαρότερα θέματα της εξωτερικής πολιτικής. Που είναι πολύ κρίσιμα για την ευημερία και ανεξαρτησία τής χώρας, αλλά δεν είναι της παρούσης.


Η κυβέρνηση γνωρίζει εδώ και εβδομάδες ότι ο Κωνσταντίνος νοσηλεύεται, υποστηριζόμενος μηχανικά, στο "Υγεία". Γνωρίζει, επίσης, ότι γιαυτό το λόγο βρίσκονται στή χώρα και διαμένουν στη Μεγάλη Βρετανία, στο Σαίν Τζωρτζ Λυκαμπέτους, στό σπίτι της Βασ. Σοφίας και στο Ψυχικό όλα τα μέλη της βασιλικής οικογενείας, παιδιά, εγγόνια, σύζυγοι και γαμπροί. Επομένως, γνωρίζει ότι επίκειται ο θάνατός του. Εάν δέν το εγνώριζε, δεν είναι κυβέρνηση.

Γνωρίζοντας ότι επίκειται ο θάνατος εδώ και εβδομάδες, άρχισε τίς εργασίες καθαρισμού του Τατοϊου μόλις ανηγγέλθη το μοιραίο! Δηλαδή, ούτε ένας από τούς συμβούλους του πρωθυπουργού, μήτε και ο υποτιθέμενος πεπειραμένος ίδιος, σκέφτηκε εγκαίρως το απολύτως προφανές: Ότι όλοι οι Ευρωπαϊκοί βασιλικοί οίκοι θα παραστούν στήν κηδεία, διότι όλοι είναι συγγενείς, ένα σόϊ, και στηρίζουν το στάτους τους.

Και, ερχόμενοι όλοι, θα ήταν ντροπή να βρεθούν μπροστά στό σκουπιδαριό και την αφροντισιά τής περιοχής, με τα οποία άλλωστε συζούν οι νεοέλληνες μπροστά στα σπίτια τους και στούς δρόμους τους κάθε μέρα σε όλη τη χώρα, σε πόλεις και σε χωριά χωρίς να τους ενοχλεί καθόλου.


Για το θεαθήναι, λοιπόν, η καθαριότητα και η ευταξία και πάντα τελευταία στιγμή. Άκρως ελληνικόν.


3. Ενώ, λοιπόν, καθάριζε η κυβέρνηση το Τατόϊ, ήταν φανερό ότι είχε πλήρη άγνοια για τη νοοτροπία τών Οίκων, ακόμη και αυτών, που είναι ισχυροί, όπως τής Βρετανίας, τής Σουηδίας, της Ολλανδίας, της Ισπανίας, οι οποίοι αλληλοστηρίζονται και, επομένως, υπήρχε σφοδρή πιθανότητα να παραυρεθούν στήν κηδεία και την ταφή. Κι αυτή η άγνοια δέν είναι ήσσονος σημασίας. Είναι άγνοια βασικών κανόνων της διεθνούς πολιτικής. Του διεθνούς παιχνιδιού. Καμμία έκπληξις γιά μία χώρα, της οποίας την εξωτερική πολιτική ασκούν ξένες δυνάμεις και όχι οι εγχώριες κυβερνήσεις. Οι οποίες, απλώς αποδέχονται και εφαρμόζουν τις έξωθεν υποδείξεις.

Μία σοβαρή κυβέρνηση δέν περιμένει από ξένους πρίγκιπες  να τής υποδείξουν ποιοί και πότε και υπό ποιά ιδιότητα θα επισκευθούν τη χώρα, και μάλιστα την τελευταία στιγμή. Γνωρίζοντας από καιρό την κατάσταση του Κωνσταντίνου ώφειλε να καλέσει τους συγγενείς και να τους υποδείξει τα της κηδείας και του Πρωτοκόλλου, ορίζοντας χρόνο, τόπο και συνθήκες. Ως εκπρόσωπος κυριάρχου κράτους. Όχι ως παρατηρητής εξ αρχής και ως υποδεέστερος διαπραγματευτής, που δεν ξέρει και τι να κάνει, εκ τών υστέρων.

4. Έχοντας ήδη πεθάνει ο άναξ, τέως της Ελλάδος, η κυβέρνησις  παλινδρομεί. Να εκτεθεί η σορός σε προσκύνημα ή όχι; Και, μετά το πρώτο "όχι", αποφασίζει να επιτρέψει τήν έκθεση στο παρεκκλήσι της Μητροπόλεως, κάνοντας, όμως, ταυτοχρόνως, τήν προσέγγιση όσων θέλουν να φθάσουν εκεί, σχεδόν αδύνατη έως βασανιστική! Σε ένα κράτος, όπου η ελευθερία της πίστης είναι εγγυημένη από το Σύνταγμα και τους νόμους. Εκτός από τήν πίστη, που δεν βολεύει άλλες πίστεις...

Είναι περιττό να αυτοσυστηθώ ώς εχθρός κάθε είδους αυταρχικής εξουσίας και ως αθεράπευτος θιασώτης της άμεσης συμμετοχικής Δημοκρατίας, στήν οποία συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες, όχι μόνον ώς ψηφοφόροι, αλλά και ως λειτουργοί της. Μπορεί να ακούγεται ουτοπικό και αναρχικό, αλλά αυτό είναι τό μόνο σύστημα που τιμά τόν άνθρωπο ώς προσωπικότητα και το κοινωνικό σύνολο ώς οντότητα. 

Υπό αυτή τή θέση, λοιπόν, κάθε εμπόδιο σε οποιονδήποτε να ασκήσει τήν πίστη του, εφόσον δεν βιαιοπραγεί αδίκως, είναι όχι μόνο απαράδεκτη, αλλά και προσβλητική, ακόμη και για μιά κατ' ευφημισμόν Δημοκρατία σαν την ελληνική. Και είναι απαράδεκτο εκείνοι που κυβερνούν τη χώρα να έχουν και να εφαρμόζουν τέτοια νοοτροπία. Επειδή, τέτοια νοοτροπία προσομοιάζει περισσότερο σε αυταρχισμό και σε φοβοκρατία, που, δυστυχώς πρωταγωνιστούν και στήν ελληνική οικογένεια καί στήν πολιτική κονίστρα.

Επειδή, τόσο η οικογένεια όσο και η κονίστρα στήν Ελλάδα γαλουχούν παιδιά και πολίτες να αποδέχονται μόνο τις δικές τους απόψεις και να απορρίπτουν, μισούν, φοβούνται κάθε άλλες. Γιαυτό προσομοιάζει περισσότερο πρός μία εκφασισμένη κοινωνία. Το βλέπουμε και το ζούμε καθημερινώς σε σπίτια, σχολεία, κόμματα και στούς δρόμους.

5. Εν κατακλείδι, η κυβέρνηση απέδειξε ότι στερείται σοβαρότητος στήν αντιμετώπιση ενός ζητήματος, γύρω από το οποίο ώφειλε να γνωρίζει βασικά θέματα εξωτερικής πολιτικής, που δέν τά γνωρίζει. Θέματα διεθνούς σκακιέρας, που δεν τα γνωρίζει. Θέματα ελληνικής Ιστορίας, που δεν τα γνωρίζει. Θέματα Πρωτοκόλλου, που δεν τα γνωρίζει. Θέματα Δημοκρατίας, που δεν τα γνωρίζει.

Ο Κωνσταντίνος βασίλεψε στην Ελλάδα. Αυτό είναι αναμφισβήτητο. Έχασε το θρόνο μετά από το δημοψήφισμα του 1974. Το θρόνο, όχι τόν τίτλο. Τότε συγκέντρωσε το 30% τών ψήφων. Δηλαδή, το ένα τρίτο τών ψηφοφόρων, που ήταν το 80% των εγγεγραμμένων, όχι σαν και σήμερα που πάει το 60% και ψηφίζει. Αυτό το 30%, σε μιά Δημοκρατία οφείλει κανείς να το σεβαστεί. Είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί. Σήμερα μπορεί να είναι 5% ή 10%. Αλλά, είναι τόσο αξιοσέβαστο όσο κάθε άλλο ποσοστό κάθε άλλης άποψης, που διεκδικεί και την ψήφο του λαού. 

Σε μιά χώρα με σοβαρές κυβερνήσεις και σοβαρούς πολίτες, χωρίς συμπλέγματα, ο Κωνσταντίνος θα κηδευόταν με τιμές βασιλέως, όπως είναι ο τίτλος του. Όχι εν ενεργεία βασιλεύοντος. Αλλά, βνασιλέως. Γιά να τιμηθεί ο τίτλος του. Όχι της Ελλάδος, γιατί αυτόν τόν τίτλο τόν έχει χάσει. Και με τιμές αρχηγού κράτους, για να τιμηθεί η ελληνική Ιστορία, γιατί ήταν αρχηγός του ελληνικού κράτους, χωρίς να έχει επιβληθεί αντισυνταγματικά. Και η Ιστορία ενός κράτους δέν μπορεί να διαγράφει εποχές της, όπως διαγράφουν τα αυταρχικά καθεστώτα τούς μή αρεστούς από τις φωτογραφίες. Και να μήν κηδευτεί ως ιδιώτης, γιατί δεν αναγνωρίζεται πουθενά διεθνώς ως ιδιώτης. Απλώς γελοιοποιείται η κυβέρνηση και η χώρα έτσι. Αποδεικνύοντας πόσο τρέμει από φόβο μπροστά στίς αλήθειες που έχουν αντίκτυπο. Που απαιτούν γενναιότητα και σοβαρότητα. Έτσι κι αλλιώς, για το διεθνές περιβάλλον, η χώρα είναι γελοία με τον τρόπο, που εδώ και χρόνια πολιτεύεται. Από συμπλεγματικές κυβερνήσεις ενός λαού, που τόν γαλουχούν συμπλεγματικό επί δεκαετίες.

Τα παραπάνω, τυπικώς και ουσιαστικώς επιβεβλημένα χωρίς συμπλέγματα, δεν τιμούν απλώς τόν εκλιπόντα, τήν κυβέρνηση, το λαό, τους συγγενείς και την Ιστορία. Είναι εγγύηση και δείχνουν το αυτονόητο, ότι κάθε ένας έχει το δικαίωμα να τιμηθεί σ αυτόν τόν τόπο, έτσι όπως έζησε, με μοναδική εξαίρεση εκείνους που στράφηκαν ενόπλως εναντίον του λαού. Οι οποίοι στερούνται αξιώματος. 

Γιατί, αν η Δημοκρατία αρνηθεί σε κάποιον τήν τιμή για λόγους ιδεολογικής μικρόνοιας, υπάρχει κίνδυνος, για να μήν πω βεβαιότητα, ότι αύριο θα τήν αρνηθεί και σε άλλους για τους ίδιους λόγους, από άλλη πλευρά. Επειδή η Ιστορία κάνει κύκλους. Και η χώρα, καμμία πολιτισμένη χώρα, δεν έχει την πολυτέλεια τών καταστροφικών διχασμών. Παρ' όλο που τους σπέρνουν άφρονες αδιακόπως στήν Ελλάδα.

Το πλεονέκτημα της Δημοκρατίας είναι ότι παρέχει απόλυτη ελευθερία πίστεως και διακινήσεως ιδεών. Και το αδύναμό της σημείο είναι το ίδιο ακριβώς. Γιαυτό και το ακροτελεύτειο άρθρο του εκάστοτε Συντάγματος αφήνει τη υπεράσπισή της όχι στό στρατό ή στίς κυβερνήσεις, αλλά στόν - υποτιθέμενο- υπέρτατο κυριάρχο: Το λαό. Φυσικά, μόνο ένας λαός από μορφωμένους και συνειδητούς Πολίτες είναι ικανός να υπερασπιστεί τη Δημοκρατία χωρίς να τή μετατρέψει σε δικτατορία ή σε οχλοκρατική ακυβερνησία. Είναι τέτοιος ο ελληνικός;

6. Η ελληνική αντιπολίτευση δεν υπολείπεται τής κυβερνήσεως σε επιπολαιότητα, συμπλεγματισμό και έλλειψη σοβαρότητος. Στήν εμπάθειά της και την αμορφωσιά της είναι, μάλιστα, χειρότερη. Τα γεγονότα περνούν από την κρίση της μέσα από παρωπίδες οπαδισμού, τίς οποίες στενεύουν ακόμη περισσότερο η απουσία μορφώσεως και το περίσσευμα φθόνου, μιζέριας, ηττοπάθειας και ρεβανσισμού. 

Η αντιπολίτευση αντιμετωπίζει τον Κωνσταντίνο με τυφλό φανατισμό και με τήν οπτική γωνία του 1965, λες και δεν έμαθε ποτέ τι πραγματικά έγινε το 1965, όταν ακόμα και κορυφαία στελέχη της ίδιας της Αριστεράς έχουν κατηγορήσει εκ των υστέρων, με στοιχεία, τον Γ Παπανδρέου ως υπαίτιο της Αποστασίας και του πολιτικού χάους που πυροδοτήθηκε. Χωρίς να υποβαθμίζουν τον καταστροφικό ρόλο του βασιλέως.

Και, ως ασόβαρη πολιτικά και κομματικά, αντί να έχει διδαχθεί από την Ιστρορία και να έχει καταλάβει τίς αιτίες και τα γεγονότα μέσα από τήν ανάλυση της εποχής της, ουρλιάζει με φρασεολογία πεζοδρομίου εκβάλλοντας ανιστόρητες κραυγές, απευθυνόμενη σε όχλο μάλλον παρά σε λαό. Δυστυχώς εισακουόμενη.

7. Δέν υπάρχει περιστατικό της νεοελληνικής Ιστορίας, που δεν έχει καταγραφεί λεπτομερώς. Και δέν υπάρχει καμιά (με ένα μ, ενώ το καμμία θέλει δύο και τονίζεται στήν παραλήγουσα) απορία όσον αφορά στα γεγονότα κάθε περιόδου. Έτσι, η περίοδος 1963-1965-1967 δεν αφήνει κανένα περιθώριο σε κανέναν Έλληνα να μήν τη γνωρίζει. Ξοδεύει ατελείωτες ώρες, άλλωστε, για να μάθει τα πάντα για τα σελέμπριτις, το πορνχαμπ, τα κουτσομπολια της γειτονιας των καναλιων και τις προσωπικες στιγμές του καθε συμπολιτη, όπου Γής, στο self star system του 21ου αιώνα.

Οι νεοέλληνες, παρ' όλα αυτά, αγνοούν την Ιστορία τους επειδή δέν τη διδάσκονται. Άλλοι γίνονται θύματα της κομματικής προπαγάνδας, που εμφανίζει τα γεγονότα όπως θέλει, αποσιωπώντας όσα δεν τη βολεύουν, και ερμηνεύοντάς τα κατά τις ιδεολογίες της, άλλοι απομνημονεύουν ό,τι αρπάζουν στόν αέρα από τους γονείς, τους συγγενείς, την τηλεοπτική μυθιστοριογραφία και τους φίλους και άλλοι διαβάζουν ό,τι εξυπηρετεί τις προσωπικές τους παρορμήσεις. Για το σχολείο ας μή μιλήσουμε. Γιατί είναι το φυτώριο τής αμάθειας και της κατευθυνόμενης Ιστορίας.

8. Ο Κωνσταντίνος, όπως ομολόγησε και ο ίδιος εκ των υστέρων, ήταν ανώριμος να αντιμετωπίσει τήν κρίση της δεκαετίας του 1960. Όπως παραδέχτηκε, δεν χειρίστηκε σωστά τήν επιθυμία του Γ Παπανδρέου να αναλάβει το υπουργείο Στρατιωτικών, απολύοντάς τον (ενώ μέχρι σήμερα ο λαός μαθαίνει ότι ο Γέρος παραιτήθηκε) με αποτέλεσμα να κυλήσει η χώρα σε ένα ντόμινο πολιτικού χάους, που οδήγησε στή δικτατορία δύο χρόνια αργότερα. 

Σ αυτή τήν περίοδο, '65-'67, οργίαζε το ανακτορικό παρασκήνιο με τις βραχύβιες κεντρώες κυβερνήσεις, μέχρι τήν δεξιά κυβέρνηση Κανελλόπουλου, η οποία ανέλαβε να οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές (Μάϊο του '67) και ανατράπηκε από τους συνταγματάρχες. Επίσης, έκανε τεράστιο λάθος να ορκίσει την χουντική κυβέρνηση, παρ όλο που ο ίδιος, μέχρι το τέλος της ζωής του επέμενε, ότι φοβόταν πως σε αντίθετη περίπτωση θα προκαλούσε αιματοχυσία στο στράτευμα και στο λαό. 

Αυτά μπορεί κανείς να του χρεώσει αντικειμενικά γιά την περίοδο της βασιλείας του. Και για το πρώτο, ο Παπανδρέου ήθελε να αντικαταστήσει τον τότε υπουργό του των Στρατιωτικών Γαρουφαλιά , γιατί είχε αρχίσει η δικαστική διαδικασία γιά τήν οργάνωση τών δημοκρατικών αξιωματικών με το όνομα ΑΣΠΙΔΑ, φήμες έλεγαν ότι ήταν αναμεμειγμένος ο γιός του πρωθυπουργού Ανδρέας Παπανδρέου, και ο Γέρος ήθελε να ελέγχει την κατάσταση του στρατεύματος ο ίδιος, ώστε να μη χρεωθεί τους οργανωμένους ή το γιό του. Αλλά, αυτά δεν τα μαθαίνουν οι νεοέλληνες των κομματικών σωλήνων.

Επίσης, ο Κωνσταντίνος στίς συνεντεύξεις του για το θέμα αποκρύπτει ότι όταν ο Παπανδρέουν του ζήτησε να αντικαταστήσει ο ίδιος τον Γαρουφαλιά, και του το αρνήθηκε, γιατί θεώρησε επικίνδυνο ρήξεων να είναι αυτός αρχηγός του στρατεύματος κατά το Σύνταγμα, και ο πρωθυπουργός υπουργός του Στρατεύματος, ο Παπανδρέου του είπε "τότε είμαι υποχρεωμένος να σάς υποβάλω αύριο γραπτώς την παραίτησή μου". Και ο Κωνσταντίνος απάντησε επιπολαίως "την αποδέχομαι και προφορικώς". Έτσι, με το "προφορικώς", που αποτελεί και αυτοστιγμή απόλυση του πρωθυπουργού, ξεκίνησαν όλα. Γιατί, τα κορυφαία στελέχη της Ενώσεως Κέντρου ήταν εντελώς αντίθετα με την παραίτηση και με τη ρήξη με τα ανάκτορα, διαβλέποντας τι επίκειται. Και μέχρι τήν επομένη θα είχαν μεταπείσει τον επίσης επιπόλαιο Παπανδρέου. Αλλά, είχε πλέον απολυθεί από έναν ανώριμο και υπερόπτη μονάρχη. Και η τραγωδία είχε αρχίσει.

7. Γιά τον νεοελληνικό λαό, που υφίσταται τον βομβαρδισμό των αμόρφωτων και φοβικών δημοσιογράφων από τα κανάλια, και των φοβικών ή υστερικών κομμάτων, χωρίς να έχει τις γνώσεις της ίδιας του της Ιστορίας για να κρίνει, δέν έχω πολλά να πώ.


Ο λαός είναι δημιούργημα αυτών που τον μορφώνουν. Κι αυτοί, που αποφασίζουν για τη μόρφωσή του είναι οι ίδιοι που τόν βυθίζουν στήν αμάθεια και την αμορφωσιά με τήν ανύπαρκτη Παιδεία στα σχολεία και την ανύπαρκτη νομιμότητα σε κάθε μορφή της καθημερινής κοινωνικής ζωής. Σε ένα κράτος ανομίας και αυθαιρεσίας, όπου ο νόμος που κυριαρχεί είναι ο θάνατός σου η ζωή μου. Είτε πρόκειται για τόν κεφαλαιούχο απέναντι στόν υπάλληλο, είτε γιά τόν δημόσιο και δημοτικό υπάλληλο απέναντι στόν πολίτη, είτε γιά τον έμπορο απέναντι στόν αγοραστή, είτε γιά τον μάστορα απέναντι στόν πελάτη, είτε για τον αστυνόμο και τον δικαστή απέναντι στούς αδύναμους, είτε για τόν βουλευτή και τόν κυβερνήτη απέναντι στούς ισχυρούς, είτε πρόκειται γιά τόν πολίτη απέναντι στούς κανόνες τών δρόμων ή απέναντι στούς νόμους. Ένα ντόμινο ανομίας και αυταρχικής εξουσίας. Αυτή είναι η χώρα.

Κατά τα άλλα, άν θα λέγεται ο Κωνσταντίνος βασιλιάς, αν θα ταφεί με τιμές κι αν είναι τέως ή όχι τον μάρανε τον νεοέλληνα και τα φυλαρχεία που τον κυβερνούν.

Όταν οι νεοέλληνες μάθουν ότι το να τιμάς τόν εχθρό σου και τον αντίπαλό σου είναι ένδειξη δύναμης, τότε θα μετακομίσουν από την Ψωροκώσταινα στήν Ελλάδα.


Γιωργος Παπαδοπουλος Τετραδης

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023

Το ζήτημα της Βασιλείας στην Ελλάδα έχει λυθεί από το 1974, εδώ και 49 χρόνια . Ο θάνατος του πρώην Βασιλιά ΔΕΝ ήταν «πολιτικό γεγονός».

 



Και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος σεβάστηκε το δημοψήφισμα που έγινε τότε, και ουδέποτε αμφισβήτησε το αποτέλεσμα έκτοτε…

Ούτε έθεσε ποτέ θέμα επαναφοράς της Βασιλείας, ούτε ο ίδιος, ούτε μέλη της οικογένειάς του, ούτε ενεθάρρυνε τους οπαδούς της Βασιλείας να κινηθούν πολιτικά. Το ζήτημα έκλεισε οριστικά – και έκλεισε από τότε…

 Ο Κωνσταντίνος υπήρξε Συνταγματικός αρχηγός του κράτους (και εκ του συντάγματός τότε, αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων).



Αν κάποιος δικαιούνταν να ταφεί με τιμές πρώην αρχηγού κράτους, αυτός είναι ο Κωνσταντίνος!


Χώρια που υπήρξε σε πολύ νεαρή ηλικία και Χρυσός Ολυμπιονίκης για την Ελλάδα (1960).








Δεν ανέλαβε την εξουσία πραξικοπηματικά, δεν δικάστηκε ποτέ για κάποιο αδίκημα, ήταν νομίμως αρχηγός κράτους και του οφείλονταν οι δέουσες τιμές.



( Το ότι αρνήθηκε η Πολιτεία να τον τιμήσει, δείχνει ασυγχώρητη μικρότητα εκ μέρους της…)


Το ότι δεν είχε ελληνική ιθαγένεια δεν αναιρεί ότι υπήρξε νόμιμος Ανώτατος άρχων της χώρας! Ήταν ευθύνη της Πολιτείας που του αφαίρεσε την Ιθαγένεια, όχι δική του επιλογή. Και οι πολιτικοί λόγοι που του αφαιρέθηκε η ιθαγένεια εξέλειπαν αυτομάτως, από τη στιγμή που ο ίδιος έφυγε από τη ζωή.



Σήμερα στην Ευρώπη υπάρχουν επτά Βασίλεια (συν ένα μεγάλο Δουκάτου, του Λουξεμβούργου).

Και τα εφτά (εκ των οποίων πέντε στην ΕΕ), θεωρούνται σύγχρονες δημοκρατίες: Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Βρετανία και Ισπανία…

Τα μέλη των βασιλικών τους Οίκων συνδέονται με συγγενικούς δεσμούς προς τον αποδημήσαντα Κωνσταντίνο και την Οικογένειά του.

Δεν είναι λιγότερο «δημοκράτες» οι λαοί των χωρών αυτών από μας.

Ούτε θα… «ενθουσιαστούν» με την συμπεριφορά της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στο τέως Βασιλιά της χώρας…


Το επιχείρημα ότι ήταν «ξενόφερτη» η δυναστεία είναι γελοίο! Από τις σημερινές ευρωπαϊκές χώρες που έχουν Βασιλεία, καμία δεν αποτελείται από αυστηρά «γηγενείς».

Για διάφορους λόγους δυναστικές οικογένειες, επιβλήθηκαν κάποτε σε διάφορες χώρες και στη συνέχεια ταυτίστηκαν με τους λαούς τους και έγιναν σύμβολα της εθνικής τους ταυτότητας. Και της εθνικής τους ενότητας.

 – Γλύξμπουργκ, περιοχή στα σύνορα Γερμανίας-Δανίας.

— Kαι ο οίκος που βασιλεύει σήμερα στο Βέλγιο είναι των Σάξ-Κομπουργκ από την Γερμανία (όπως και η βασιλική οικογένεια των Ουίνδσωρ της Βρετανίας).

— Ενώ και ο οίκος που κυβερνά της Δανία σήμερα – που αποτελεί ίσως τον παλαιότερο στην Ευρώπη – ανήκει στη δυναστική οικογένεια των Ολντμπουργκ, επίσης από τη Γερμανία.

Οι βασιλείες που επιβιώνουν σήμερα στην Ευρώπη υιοθετήθηκαν ή επιβλήθηκαν για να ενώσουν ευρωπαϊκούς λαούς από τον φεουδαρχικό κατακερματισμό ανάμεσα σε διάφορους ισχυρούς γαιοκτήμονες και τον ασφυκτικό τοπικό έλεγχο που ασκούσαν.

Αλλά όπου επιβλήθηκε, ταυτίστηκε με την Ιστορία των λαών αυτών. Με τις μεγάλες στιγμές του, αλλά και με τις τραγωδίες του.



Με τη στενή έννοια “ξενόφερτοι” είναι όλοι οι σημερινοί Ευρωπαίοι μονάρχες στις χώρες τους! Αλλά ζουν και πεθαίνουν ως Βρετανοί στη Βρετανία, ως Ισπανοί στην Ισπανία και ως Σουηδοί στην Σουηδία.

Ακόμα και σε χώρες που επαναστάτησαν και εκτέλεσαν ή έδιωξαν τους μονάρχες τους, σέβονται την ιστορική κληρονομιά τους. Γιατί είναι πολύτιμο κομμάτι της δικής τους ιστορικής ταυτότητας.

Ο Κωνσταντίνος μεγάλωσε στην Ελλάδα, το έφερε η μοίρα να μπλεχθεί από πολύ νεαρή ηλικία στα πολιτικά της (1964), έκανε σφάλματα όπως όλοι, δεν προκάλεσε μετά την εκθρόνισή του, εδώ είναι θαμμένοι οι γονείς του και όλοι οι πρόγονοί του! Εδώ επέλεξε να γυρίσει μαζί με την οικογένειά του όταν το επέτρεψαν (αν και μπορούσε να ζήσει παντού αλλού), εδώ ήθελε να ταφεί.

Άρα είναι Έλληνας! Τελεία…


Ο τέως Βασιλιάς Κωνσταντίνος Β’, που μόλις αποβίωσε, ήταν εκείνος που πρωτοστάτησε στα τραγικά γεγονότα του 1965, αλλά ήταν κι αυτός που πρώτος κινήθηκε κατά τη χούντας των συνταγματαρχών τον Νοέμβριο του 1967. 

Κι έχασε το θρόνο του εξ αιτίας αυτού του αποτυχημένου κινήματος.

Μη ξεχνάμε τέλος, ότι ήταν η χούντα που πρώτη έδιωξε τον Κωνσταντίνο το 1967, μετά το αποτυχημένο βασιλικό πραξικόπημα: δεν του το συγχώρεσε ποτέ και τελικά οργάνωσε «δημοψήφισμα» για την κατάργηση της Βασιλείας το 1973.

Όλα αυτά τα κρίνει η Ιστορία.

Δεν τα σκεπάζει η λήθη.

Και δεν τα μηδενίζει η ιστορική μνήμη.

Δεν μπορούμε σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που δίνουμε εύκολα διαβατήρια σε ανθρώπους που μπήκαν εργαλειοποιημένοι και παράνομα, ταυτόχρονα να αρνούμαστε την ιθαγένεια στα μέλη μιας οικογένειας που ταυτίστηκε με μεγάλες, αλλά και με τραγικές στιγμές, αυτού του τόπου.

Το θέμα της Βασιλείας κρίθηκε οριστικά στην Ελλάδα.

Αλλά η ιστορία δεν σβήστηκε.

 Μόνο τα απολυταρχικά καθεστώτα σβήνουν φωτογραφίες και ολόκληρες σελίδες από την πρόσφατη ιστορία τους.

Είναι γνωστό ότι ο Στάλιν όταν κάποιο ηγετικό στέλεχός του έπεφτε σε «δυσμένεια» (και αργότερα τον «εξαφάνιζε»), στην συνέχεια φρόντιζε να «σβήνει» και τις φωτογραφίες του από τα ιστορικά αρχεία της εποχής.

Τα ίδιο έκανε και ο Μάο. (Παρόμοια έκανε και ο Χίτλερ…)

Οι Δημοκρατίες δεν αποσιωπούν την Ιστορία τους.

Το αντίθετο, δεν είναι απλώς μικροψυχία.

Είναι τύφλωση!

Είναι και διχαστική τύφλωση…

Γιατί ενώ θέμα Βασιλείας ΔΕΝ τίθεται εδώ και δεκαετίες από κανένα, κάποιοι επιμένουν να εκδικούνται όχι τον “θεσμό” που δεν υπάρχει πια, αλλά όσους τους νίκησαν στον Εμφύλιο της περιόδου 1946-49!

Μόνο που ο Εμφύλιος ΔΕΝ έγινε για την εγκαθίδρυση της Βασιλείας. Έγινε για να αποτρέψει τη μετατροπή της Ελλάδας σε κομμουνιστική κοινωνία ή τον εδαφικό διαμελισμό της! 

Κι ευτυχώς που όλα αυτά απετράπησαν…

Το βαθύτερο κίνητρο της αντιβασιλικής υστερίας σήμερα, είναι το άσβεστο μίσος των ηττημένων του Εμφυλίου!

Δεν έχει καμία σχέση με το βασιλικό θεσμό.

Ούτε με τα πρόσωπα.

Έχει σχέση με το μισαλλοδοξία των ηττημένων, που φαντασιακά παίρνουν τη ρεβάνς τους…

Έχασαν την μάχη της Ιστορίας κι έκτοτε δίνουν τη μάχη να… ξαναγράψουν την Ιστορία όπως τους βολεύει. Ανακυκλώνοντας συνεχώς τα πιο χολερικά εμφυλιακά βιώματα.

Πρέπει να είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο όπου οι ηττημένοι ηγέτες του εμφυλίου θάβονται πλέον με τιμές, δημοσία δαπάνη, ενώ οι νικητές ή οι απόγονοί τους θάβονται ως “ιδιώτες”…

Κι αυτό δεν είναι απλά απαλοιφή της Ιστορίας μας. Είναι κάτι χειρότερο: Είναι αντιστροφή της Ιστορίας μας!

Κάποιοι επί εβδομήντα χρόνια προσπαθούν να λύσουν τις διαφορές ενός εμφυλίου, τον οποίο έχασαν. Και ευτυχώς που τον έχασαν…

Είναι και απερίγραπτη ανοησία! Διότι δεν υπηρετούν τη “συμφιλίωση”. Προσβάλλουν μεγάλη μερίδα του Ελληνικού λαού. Η συντριπτική πλειοψηφία του οποίου σέβεται τους νεκρούς και θεωρεί επιβεβλημένο να ταφεί με τιμές πρώην αρχηγού κράτους ένα πρόσωπο που διετέλεσε αρχηγός κράτους. Και μετά την απομάκρυνσή του δεν προκάλεσε ποτέ…

Κι αυτό, όχι γιατί είναι… “βασιλικοί”.

Αλλά γιατί καταλαβαίνουν ότι τα κράτη έχουν συνέχεια. Κι αυτό εμπεδώνει την ενότητά τους στο εσωτερικό της χώρας και την αξιοπρέπειά τους διεθνώς.

Εδώ, εμείς, τα τραυματίσαμε και τα δύο…

 Είναι και μικροπολιτική σαχλαμάρα. Νομίζουν κάποιοι ότι έτσι κάνουν …”άνοιγμα στο Κέντρο”! 

Το Κέντρο έπαιρνε πάντα αποστάσεις από τις ακρότητες της Αριστεράς και τις ακρότητες της Δεξιάς. Και γι’ αυτό ήταν “Κέντρο”…

— Η πρώτη αντικομμουνιστική νομοθεσία στην Ελλάδα εισήχθη και ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου το 1929, το λεγόμενο “Ιδιώνυμο”.

— Τη μάχη για να αποτραπεί ο έλεγχος της Αθήνας από τους Κομμουνιστές το Δεκέμβριο 1944 – Ιανουάριο 1945, την έδωσαν ιστορικοί ηγέτες του Κέντρου, ο Γεώργιος Παπανδρέου και ο Νικόλαος Πλαστήρας.

— Τον εμφύλιο στην Ελλάδα τον κέρδισαν κυβερνήσεις όπου κυριαρχούσαν (μετά το 1847) οι Κεντρώοι.

— Για να μην ξεχνάμε και την “εμπιστευτική εγκύκλιο 1010” του Γεωργίου Παπανδρέου, τον Μάρτιο του 1965, για την ανάσχεση της “διείσδυσης της Αριστεράς” στα σχολεία!

Το να επιμένεις να τους μεταχειρίζεσαι ως “εχθρούς”, δείχνει φόβο και μικροψυχία.

Τίποτε άλλο…

ΥΓ. Ο Κωνσταντίνος έδινε απεγνωσμένη μάχη για τη ζωή του επί ένα χρόνο περίπου. Το ήξεραν όλοι ότι το τέλος του ήταν κοντά. Το γνώριζαν οι πάντες ότι στην κηδεία του θα έρχονταν όλοι οι εστεμμένοι της Ευρώπης. Το να μην έχουν φροντίσει να τακτοποιήσουν κάπως τους βασιλικούς τάφους στο Τατόϊ, και να τρέχουν τώρα (και να μη φτάνουν) δείχνει ασύγγνωστη ανεπάρκεια.🇬🇷🇬🇷🇬




Υ.Γ

Στις 24-5-2005 διετάχθησαν οι στρατιωτικές μονάδες να αναρτήσουν τις σημαίες των μεσίστιες εις ένδειξιν συμμετοχής των στο επίσημο πένθος του κράτους για τον θάνατο του Φλωράκη!!! ( Ο οποίος εκπαιδευθείς στην Σοβιετική ¨Ένωση εστάλη και διετέλεσε – ως καπετάν Γιώτης – διοικητής της Ι Μεραρχίας του ««« δημοκρατικού στρατού»»» κατά τις επιχειρήσεις του εναντίον του ¨Έθνους, ευθυνόμενος για χιλιάδες σφαγές, αξιωματικών και οπλιτών του Ε.Σ.)


Ενώ με το ΦΕΚ698/24-5-2005 αποφασίσθηκε να γίνει η κηδεία του δημοσία δαπάνη, για τις «« εξαιρετικές υπηρεσίες που προσέφερε στο Λαό στην Πατρίδα και το Έθνος»» !!!


Koula Michalopoulou


Επιμέλεια:P.P.N.


Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Πρισίλα Πρίσλεϊ για την κόρη της, Λίζα: «Παρακαλώ κρατήστε αυτήν και την οικογένειά μας στις προσευχές σας»

 

Η κόρη του Έλβις Πρίσλεϊ βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση μετά από ανακοπή καρδιάς

Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ έπαθε καρδιακή ανακοπή και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει πέσει σε κώμα και βρίσκεται σε μηχανική υποστήριξη, με την υγεία της να βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Η μητέρα της, Πρισίλα, έσπευσε αμέσως στο νοσοκομείο για να βρεθεί στο πλευρό της κόρης, ενώ δημοσίευσε και ένα μήνυμα στο Facebook, στο οποίο γράφει: «Η αγαπημένη μου κόρη Λίζα Μαρί μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο. Τώρα λαμβάνει την καλύτερη φροντίδα. Παρακαλώ κρατήστε αυτήν και την οικογένειά μας στις προσευχές σας. Νιώθουμε τις προσευχές από όλο τον κόσμο και ζητάμε ιδιωτικότητα αυτή τη στιγμή». 

 Λίγο αφότου της έγινε ΚΑΡΠΑ στο σπίτι της στο Καλαμπάσας της Καλιφόρνια,  η 54χρονη Αμερικανίδα τραγουδίστρια και στιχουργός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.  Το TMZ αναφέρει, πως η οικονόμος της Λίζα Μαρί τη βρήκε αναίσθητη στην κρεβατοκάμαρά της και πως εκείνος που της έκανε την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο, ήταν ο πρώην άντρας της, Ντάνι Κίου, με τον οποίο συζούσε.

Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ είναι το μοναδικό παιδί που απέκτησε ο θρυλικός τραγουδιστής, Έλβις Πρίσλεϊ με τη σύζυγό του, Πρισίλα Πρίσλεϊ.

Φωτογραφία: Splashnews.com

https://www.protothema.gr/life-style/article/1328189/prisila-prislei-gia-tin-kori-tis-liza-parakalo-kratiste-autin-kai-tin-oikogeneia-mas-stis-proseuhes-sas/ 

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής Σήμερα μεγάλη εορτή της Εκκλησίας μας .




Χρόνια πολλά στις Εορτάζουσες 

& εορτάζοντες .

2 ακόμα Αγιογραφίες μου 

Ο τελευταίος και μεγαλύτερος από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Ονομάζεται «Πρόδρομος» γιατί εσήμανε τον ερχομό του Ιησού Χριστού και «Βαπτιστής» διότι Τον εβάπτισε.

Ο Άγιος Ιωάννης είναι ο τελευταίος και μεγαλύτερος από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Ονομάζεται «Πρόδρομος», γιατί με το κήρυγμα και με το έργο του εσήμανε τον ερχομό του Ιησού Χριστού και «Βαπτιστής», διότι βάπτιζε τους ανθρώπους στον Ιορδάνη ποταμό και εβάπτισε και τον Ιησού Χριστό.

Το βάπτισμα του Προδρόμου ήταν μία συμβολική πράξη καθαρμού εκείνων, που πήγαιναν σ’ αυτόν να εξομολογηθούν, ήταν όμως και ο τύπος του βαπτίσματος του Ιησού Χριστού, γι’ αυτό και ο Ιωάννης έλεγε: «Εγώ μεν εβάπτισα υμάς εν ύδατι, αυτός βαπτίσει υμάς εν Πνεύματι Αγίω» (Μάρκου α 8).

Ο Ιωάννης (εξελληνισμένος τύπος του εβραϊκού ονόματος Γιοχανάν, που σημαίνει «παρά Θεώ εύρον χάριν») γεννήθηκε με θαυμαστό τρόπο από τον ιερέα Ζαχαρία και τη γηραιά Ελισάβετ. Ήταν συγγενής του Ιησού Χριστού από την πλευρά της μητέρας του και έξι μόλις μήνες μεγαλύτερός του.

Έζησε ασκητικό βίο στην έρημο και δεν δίστασε να ελέγξει απερίφραστα και κατά πρόσωπο την αδικία και την ηθική υπόσταση των ανθρώπων της εποχής του. Αυτό έγινε αιτία να συλληφθεί και να φυλακισθεί από τον τοπάρχη της Ιουδαίας Ηρώδη Αντύπα, που συζούσε παράνομα με την Ηρωδιάδα, σύζυγο του αδελφού του Ηρώδη Φιλίππου. Η Ηρωδιάδα έπεισε την κόρη της Σαλώμη να ζητήσει την «κεφαλήν του Ιωάννου επί πίνακι» (Μάρκου στ25) ως δώρο γενεθλίων και ο Ηρώδης Αντύπας για να την ευχαριστήσει διέταξε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη.

Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής είναι από τους δημοφιλέστερους αγίους στην Ελλάδα. Θεωρείται προστάτης και φύλακας της κουμπαριάς και των νοσούντων από ελονοσία. Το όνομά του αποτελεί ένα από τα πιο συνηθισμένα βαφτιστικά ονόματα και είναι παράγωγο πολλών επωνύμων. Μεγάλος αριθμός εκκλησιών και ξωκλησιών φέρουν το όνομά του, καθώς και εκατοντάδες οικισμοί. Η μνήμη του τιμάται από τον Χριστιανισμό έξι φορές τον χρόνο:

  • 7 Ιανουαρίου, Σύναξη του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου.
  • 24 Φεβρουαρίου, Α' και Β' Εύρεσις της τιμίας κεφαλής του αγίου προφήτου, προδρόμου και βαπτιστού Ιωάννου.
  • 25 Μαΐου, Γ' Εύρεσις της τιμίας κεφαλής του αγίου προφήτου, προδρόμου και βαπτιστού Ιωάννου.
  • 24 Ιουνίου, Γενέθλιον του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου. Την παραμονή της εορτής κυριαρχούν πυρολατρικά έθιμα (Φωτιές τ’ Αϊγιαννιού).
  • 29 Αυγούστου, Αποτομή της κεφαλής του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου. Η ημέρα θεωρείται πένθιμη και συνδέεται με αυστηρή νηστεία.
  • 23 Σεπτεμβρίου, Σύλληψις Τιμίου Προδρόμου.

Απολυτίκιο

Μνήμη δικαίου μετ’ εγκωμίων· σοι δε αρκέσει η μαρτυρία του Κυρίου Πρόδρομε· ανεδείχθης γαρ όντως και Προφητών σεβασμιώτερος, ότι και εν ρείθροις βαπτίσαι κατηξιώθης τον κηρυττόμενον. Όθεν της αληθείας υπεραθλήσας, χαίρων ευηγγελίσω και τοις εν Άδη, Θεόν φανερωθέντα εν σαρκί, τον αίροντα την αμαρτίαν του κόσμου, και παρέχοντα ημίν το μέγα έλεος.

Έθιμα

Στον Άγιο Πρόδρομο της Χαλκιδικής λαμβάνει χώρα το δρώμενο των Φούταρων. Την παραμονή των Φώτων νεαροί άντρες λένε τα κάλαντα μαζεύοντας κρέας, λουκάνικα και χρήματα και την ημέρα τ’ Αι - Γιαννιού χορεύουν στην πλατεία του χωριού. Όταν κάνουν διάλειμμα τρέχουν να πάρουν από ένα ρόπαλο και όταν ξαναμπαίνουν στο χορό πετούν τα ρόπαλα ψηλά, σφυρίζοντας με όλη τους τη δύναμη για να σηματοδοτήσουν το τέλος του εορταστικού Δωδεκαημέρου.

Στη Γαλάτιστα της Χαλκιδικής, το διήμερο των Φώτων και τ’ Άι - Γιαννιού αναβιώνουν τα έθιμα της καμήλας και του γάμου της Μανιώς. Και τα δυο έχουν ιστορικές ρίζες από την εποχή της Τουρκοκρατίας και αφορούν την απαγωγή μιας χριστιανής κοπέλας από τον γιο του τούρκου αγά και το τέχνασμα για να την αρπάξει ο αγαπητικός της και να την παντρευτεί, που δεν ήταν άλλο από το ομοίωμα μιας καμήλας στο οποίο κρύβει την αγαπημένη του μαζί με τους φίλους του που τον βοηθούν στο εγχείρημά του.


Την ημέρα των Φώτων γίνεται η αναπαράσταση του γεγονότος. Έξι άνδρες μπαίνουν κάτω από ένα ομοίωμα καμήλας και κουνώντας κουδούνια και τραγουδώντας βαδίζουν ρυθμικά. Την επομένη ημέρα, τ’ Άι Γιαννιού, στήνεται ο Γάμος της Μανιώς, δηλαδή της κοπέλας που απελευθερώθηκε, και αναπαριστάται ο γάμος της, με παραδοσιακή μουσική, όπου κυριαρχούν οι ζουρνάδες και τα νταούλια.

Στις 29 Αυγούστου γίνεται μεγάλο πανηγύρι στο χωριό Βαπτιστής (πρώην Γκούρα) των Βορείων Τζουμέρκων, που ολοκληρώνεται με το χορευτικό έθιμο «Κύκλες», που χάνεται στα βάθη των αιώνων.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/763

Επιμέλεια : Π.Π.Ν.


Πρώτη ειδηση

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023

ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ : Καλό ταξίδι αγαπημένε 🎼🎼




Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό

στη γειτονιά μας καπνίζει ένα φουγάρο

κι εγώ σε ζητάω σαν πρωινό τσιγάρο

και σαν καφέ πικρό και σαν καφέ πικρό......

Καλό ταξίδι στο φως Νότη...😢🎼🎼



Θερμαικος η νυφη του βορά !


 

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

Βασιλόπιτα Πολίτικη από την Μαριέτα Ιωσηφίδου

 



Χρόνια σας πολλά με υγεία το 2023

Marieta iosifidou

http://marietasyarnland.blogspot.com/?m=0

https://www.instagram.com/marietasyarnland/


Πριν ξεκινήσουμε το ζύμωμα: έχουμε όλα τα υλικά μαζεμένα επάνω στο τραπέζι για να έχουμε τον πάγκο μας καθαρό να δουλεύουμε. έχουμε τις λεκάνες που θα ζυμώσουμε καθαρές και στεγνές κοντά μας. Το αλεύρι το έχουμε ανοίξει το σακούλάκι. Τα αμύγδαλα έτοιμα .

 

Υλικά (για 12 μερίδες)
1. Για να πιάσουμε την μαγιά
• 100 γρ. γάλα χλιαρό
• 80 γρ. μαγιά νωπή ή 2 φακελάκια ξερή μαγιά
• 6 κουταλιές σούπας αλεύρι 
2. Για να ζυμώσουμε τα τσουρέκια 
• 1 κιλό αλεύρι για τσουρέκι (σκληρό) + επιπλέον, για την επιφάνεια εργασίας
• 1 ποτήρι γάλα 
• 2 κουτ. γλυκού (κακουλέ, μαχλέπι, μαστίχα τριμμένα σκόνη στο μούλτι με λίγη ζάχαρη)
• 1 κουταλάκι τριμμένη φλούδα από πορτοκάλι 
• 250 γρ. βούτυρο γάλακτος πρόβειο για περισσότερο άρωμα (λυωμένο)
• 300 γρ. ζάχαρη
• Ελάχιστο αλάτι 
• 4 αυγά 
3. Για το σκεύος και την διακόσμηση 
• Λαδόκολλα για το ταψί 
• Φλουρί
• 1 κρόκος, για άλειμμα
• αμύγδαλα φιλέ και σουσάμι, για διακόσμηση
Εκτέλεση συνταγής
Το πρώτο στάδιο για την μαγιά 
1. Βάζουμε το χλιαρό νερό σε ένα μεγαλούτσικο μπολ. 
2. Θρυμματίζουμε τη μαγιά και τη διαλύουμε στο χλιαρό νερό, ανακατεύοντας καλά. 
3. Προσθέτουμε 5 κουταλιές της σούπας από το αλεύρι και ανακατεύουμε.
4. Σκεπάζουμε το μπολ με μια καθαρή πετσέτα και το αφήνουμε σε ζεστό μέρος για περίπου 30 λεπτά, μέχρι το μείγμα σχεδόν να διπλασιαστεί σε όγκο. 
Το 2ο στάδιο
Ζεσταίνουμε το 1 ποτήρι γάλα να γίνει χλιαρό 
Βάζουμε το βούτυρο σε ένα κατσαρόλι και τοποθετούμε σε μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε μέχρι να λιώσουν και να ομογενοποιηθούν τα δύο υλικά. 
Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το μείγμα βουτύρου να γίνει χλιαρό.
Σε μία λεκάνη που θα ζυμώσουμε βάλουμε το αλεύρι, κάνουμε μια λακκούβα στο κέντρο και ρίχνουμε το μαχλέπι, τη μαστίχα, το αλάτι, τα αυγά, το μείγμα της μαγιάς, γάλα και το μείγμα του βουτύρου. Ζυμώνουμε καλά με τα χέρια για τουλάχιστον 10 λεπτά. Μέχρι να απορροφηθούν τα υλικά και να γίνει μια ζύμη λεία και απαλή. 
Κουκίζουμε, τη ζύμη με αλεύρι , την σκεπάζουμε με μεμβράνη, και με μία κουβέρτα και την αφήνουμε κοντά σε ζεστό μέρος για τουλάχιστον 2 ώρες, μέχρι σχεδόν να διπλασιαστεί σε όγκο. 
Στο διάστημα αυτό, στρώνουμε την λαδόκολλα στα ταψιά. 
Παίρνουμε την ζύμη μας με τη λεκάνη, την ζυμώνουμε ελαφρά και της δίνουμε το σχήμα του στρόγγυλου ψωμιού. Μεταφέρουμε την ζύμη στο ταψί και την αφήνουμε για περίπου μισή ώρα να φουσκώσει ελαφρά σηκώνουμε την ζύμη και βάζουμε σε κάποιο σημείο το φλουρί τυλιγμένο σε αλουμινόχαρτο. 
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170° C.
Χτυπάμε το αυγό με 1 κουταλιά γάλα και αλείφουμε την επιφάνεια της ζύμη. 
Γράφουμε με τα αμύγδαλα το έτος .
Κουκίζουμε με σουσάμι 
Ψήνουμε τη βασιλόπιτα στον φούρνο για 1 ώρα.

Καλή Χρονιά , με υγεία και χαρά


#Πρωτη_ειδηση 

Πρώτη Σερρών πρώτη ημέρα του χρόνου!!



















ένα έθιμο 

που σχεδόν χάθηκε 

πίσω στον χρόνο ..

Ας το θυμηθούμε 

Εμείς οι παλαιότεροι 

που τρέχαμε σε κάθε πόρτα 

και κάθε σπιτι 🎼🌺🎼🌺🎼

Παυλος Π Νούνης

Καλώς ήρθες 2023 ! Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες