Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Κύπελλο Ελλάδας: Έρχονται αλλαγές στη διεξαγωγή του

Κύπελλο Ελλάδας: Έρχονται αλλαγές στη διεξαγωγή του

Μόνο οι επαγγελματικές ομάδες θα αγωνίζονται.

Αλλαγές στο Κύπελλο Ελλάδας, εκτάκτως για φέτος λόγω πανδημίας και lockdown, προανήγγειλε ο πρόεδρος της Επιτροπής Κυπέλλου, Μάνος Γαβριηλίδης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Θράκης μιλώντας στο  ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης Metrosport εξέφρασε ελπίδα να ξεκινήσει τουλάχιστον η Super League 2 έως το τέλος Νοεμβρίου, προκειμένου οι ομάδες αυτής της κατηγορίας να καταφέρουν να ξεκινήσουν στη διοργάνωση του Κυπέλλου, στις 15 Δεκεμβρίου.

«Στόχος μας ήταν να δούμε ποιες ομάδες μπορούν να συμμετέχουν. Κατέληξαν οι τρεις πρόεδροι να κάνουν το καλύτερο για να αρχίσει η μια ή και οι δύο από τις άλλες κατηγορίες, δηλαδή η Super League 2 και η Football League. Θα έλεγα να ξεκινήσουμε το Κύπελλο από την τέταρτη φάση και μετά, δηλαδή μόνο με επαγγελματικό ποδόσφαιρο», είπε σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

«Οι ερασιτεχνικές ομάδες, με μεγάλη μου απογοήτευση, δεν είναι δυνατόν να συμμετέχουν. Πότε θα ξεκινήσουν, πότε θα είναι έτοιμες... Θα μπορέσει τουλάχιστον η Super League 2 να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε να είναι έτοιμοι γύρω στις 15 Δεκεμβρίου να συμμετέχουν στο Κύπελλο. Ο τελικός θα είναι στις 22 Μαΐου στο ΟΑΚΑ, όπως ήταν», πρόσθεσε ο κ. Γαβριηλίδης.

 https://www.newsbeast.gr/sports/arthro/6846404/kypello-elladas-erchontai-allages-sti-diexagogi-toy

Το χρονικό μιας πτώσης: Πώς έγινε η Κωνσταντινούπολη… Ιστανμπούλ

 

Η μεγαλύτερη και πλουσιότερη πόλη της Ευρώπης για 8 αιώνες

Στο οδοιπορικό του «Κωνσταντινούπολη και Ιστανμπούλ, παλιά και καινούρια», ο σημαντικός περιηγητής H.G. Dwight γράφει το 1915: «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένας συμβιβασμός, γι’ αυτό και όχι πάντοτε επιτυχημένος».

Κατάφερε πράγματι να συμπυκνώσει σε μία πρόταση όλη την ταραγμένη και τρικυμιώδη ιστορία της πόλης, που την άφησε σήμερα έναν πραγματικό συμβιβασμό, ένα χωνευτήρι λαών, πολιτισμών και θρησκειών.

Μητρόπολη καθώς ήταν διαχρονικά, παραμένει το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της Τουρκίας, μια πυκνοκατοικημένη και πολυπολιτισμική πόλη διατηρώντας πάντα το κύριο χαρακτηριστικό της ως σταυροδρόμι Ασίας και Ευρώπης.

Η Κωνσταντινούπολη φέρει εντός της την άλλοτε ξακουστή και άλλοτε αιματοβαμμένη ιστορία της, καθώς για τα μάτια της πάλευε η ανθρωπότητα από πολύ νωρίς στα χρονικά της.

Και οι μάχες ήταν τέτοιες που η Πόλη καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές.

Πριν περάσει στα ιστορικά χρονικά ως η μεγαλύτερη και πλουσιότερη πόλη της Ευρώπης για 8 αιώνες (5ος-13ος), έχοντας τα τείχη της απαραβίαστα για 900 σχεδόν χρόνια...

Το Βυζάντιο των Ελλήνων

Ακριβώς στον μυχό του Κεράτιου Κόλπου, στα στενά του Βοσπόρου, βρήκε ο Βύζας την ιδανική τοποθεσία για να ιδρύσει το Βυζάντιο (ή και Βυζαντίς), την ελληνική αποικία των Μεγαρέων στη Μικρά Ασία περί το 658 π.Χ.

Σύμφωνα με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο μάλιστα, η τοποθεσία ήταν γνωστή από ακόμα παλιότερα και ονομαζόταν Λύγος. Ο Στράβωνας βεβαιώνει πως ήταν ο μυθικός γενάρχης των Μεγαρέων αυτός που την ίδρυσε, στα χρόνια του δεύτερου μεγάλου ελληνικού αποικισμού (8ος-6ος αιώνας π. Χ.), υπακούοντας σε έναν χρησμό του Μαντείου των Δελφών.

«Τυφλούς» αποκάλεσε χαρακτηριστικά η Πυθία τους Μεγαρείς, που πήγαν και ίδρυσαν μια πόλη (Χαλκηδόνα) στις ασιατικές ακτές του Βοσπόρου πριν από 18 χρόνια, χάνοντας το ιδανικό γεωστρατηγικό σημείο που ήταν ακριβώς απέναντι!

Ο Βύζαντας επέστρεψε και θεμελίωσε αυτό που έμελλε να γίνει μία από τις σημαντικότερες πόλεις της οικουμένης στους αιώνες που θα έρχονταν. Το Βυζάντιο έμελλε να ζήσει μεγάλες αλλά και δύσκολες στιγμές.

Ο Παυσανίας βεβαιώνει πως η πόλη αναπτύχθηκε γρήγορα, περιτειχίστηκε και κατέλαβε εδάφη στα ασιατικά παράλια, αποτελώντας κατά τον έλληνα περιηγητή μια από τις καλύτερα οχυρωμένες πόλεις της αρχαιότητας.


Κατά την Ιωνική Επανάσταση (499-494 π.Χ.) επανήλθε σε ελληνικά χέρια, όπως έγινε και μετά το τέλος των περσικών πολέμων, που περιήλθε στην εξουσία του σπαρτιάτη στρατηγού Παυσανία, τον θριαμβευτή της Μάχης των Πλαταιών. Πριν τον διώξουν οι Αθηναίοι και την εντάξουν στη Δηλιακή Συμμαχία.

Παρουσία είχε και στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, περνώντας από τους Αθηναίους στους Σπαρτιάτες και πάλι πίσω. Το Βυζάντιο το θέλησε και ο Φίλιππος Β’, δεν κατάφερε ωστόσο να το κατακτήσει παρά την πολιορκία.

Οι Βυζαντινοί συμμάχησαν τελικά με τον Μέγα Αλέξανδρο και διατήρησαν ένα προνομιακό καθεστώς αυτονομίας. Το οποίο δεν έχασαν τηρώντας τις εύθραυστες ισορροπίες ανάμεσα στους επιγόνους του μακεδόνα στρατηλάτη.

Από το 279 π.Χ. πλήρωναν ωστόσο βαρύ φόρο στους Γαλάτες...

Η ρωμαϊκή περίοδος

Το Βυζάντιο κατάφερε να κρατήσει πολλά από τα ιστορικά προνόμιά του κατά τη διάρκεια της ρωμαϊκής εποχής. Ο Πλίνιος ο Νεότερος αναφέρει μάλιστα πως ο αυτοκράτορας Τραϊανός το απάλλαξε εντελώς από πολλές εισφορές, αν και το προνομιακό καθεστώς θα έπαιρνε τέλος επί Βεσπασιανού.

Το Βυζάντιο ήταν στα χρόνια του ένατου αυτοκράτορα άλλη μια ρωμαϊκή επαρχία. Το ξαναβρίσκουμε λίγο αργότερα, στον ρωμαϊκό εμφύλιο μεταξύ Σεπτίμιου Σεβήρου και Πεσκένιου Νίγηρα, όταν πολιορκήθηκε και κατακτήθηκε από τον πρώτο (196 μ.Χ.), έπειτα από τριετή μάχη και ολοκληρωτική καταστροφή του.

Ο Αύγουστος Σεβήρος δεν θα άφηνε βέβαια την πόλη της ευαίσθητης γεωστρατηγικής σημασίας ισοπεδωμένη. Αφού τιμώρησε σκληρά τους κατοίκους που είχαν ταχθεί στο πλευρό του αντιπάλου του, επιδόθηκε σε εκτεταμένη ανοικοδόμηση του Βυζαντίου.

Τόσο ριζική ανακατασκευή που έμελλε να ολοκληρωθεί τελικά από τον γιο του, Αντωνίνο. Τα νέα τείχη της πόλης ήταν πολύ καλύτερα, αλλά και η έκτασή της διπλάσια. Τώρα είχε λουτρά, θέατρο, ιπποδρόμιο, ακόμα και στρατηγείο.

Ο Σεβήρος ονόμασε την πόλη Αυγούστα Αντονίνα, προς τιμήν του γιου του. Παρά το γεγονός ότι ο γιος του Βαλεριανού, Γαλλιηνός, κατέστρεψε τμήμα των οχυρώσεών της και δέχτηκε πολλές επιδρομές από εχθρικές φυλές, όπως οι Γότθοι, η πόλη έμενε πάντα ζωντανή.

Η Νέα Ρώμη

Ήταν άλλη μια εμφύλια αναταραχή στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αυτή τη φορά οι μάχες του γιου του Φλάβιου Βαλέριου Κονστάντιου με τους αυτοκράτορες Μαξέντιο και Λικίνο που θα έφερναν τον Κωνσταντίνος Α’ στο Βυζάντιο. Όταν νίκησε δηλαδή τον Λικίνιο στη Χρυσούπολη και ο τελευταίος κατέφυγε για ασφάλεια στην πόλη.

Ο Κωνσταντίνος την πολιόρκησε και την κατέλαβε τον Σεπτέμβριο του 324 μ.Χ. Εντυπωσιάστηκε κι αυτός από τα φυσικά χαρίσματά της και τη γεωπολιτική της σημασία, κι έτσι την έκανε πρωτεύουσά του. Η Κωνσταντινούπολη είχε μόλις γεννηθεί.

Ο Μέγας Κωνσταντίνος διεύρυνε τα όριά της και της χάρισε τέτοια μεγαλοπρέπεια που στα επίσημα εγκαίνια της πόλης, τον Μάιο του 330 μ.Χ., έφτασε να την αποκαλέσει «Νέα Ρώμη» (Nova Roma)!

Ο ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός μάς παραδίδει μάλιστα πως η ονομασία Νέα Ρώμη δεν ήταν καθόλου συμβολική, καθώς κατοχυρώθηκε με αυτοκρατορικό διάταγμα. Αν και δεν θα επικρατούσε τελικά.

Η πόλη ήταν εξαπλάσια πια σε σχέση με τα ιστορικά όριά της και είχε δική της Σύγκλητο, διοικητικά κτίρια, ανακτορικά οικοδομήματα, λουτρά, ιππόδρομο και το λαμπρό Αυγουσταίον.

 

Ο Κωνσταντίνος μετέφερε στην πρωτεύουσά του ακόμα και τον Τρικάρηνο Όφι, τον Τρίποδα των Πλαταιών που βρισκόταν στους Δελφούς τιμώντας τους πεσόντες στην ιστορική μάχη. Μεγαλοπρεπής και απαστράπτουσα, η Κωνσταντινούπολη ήταν ήδη χωνευτήρι.

Είχε εκκλησίες αλλά και παλιούς παγανιστικούς ναούς. Είχε ρωμαϊκά κτίρια, αλλά και κλασικά αρχιτεκτονήματα. Ήταν πράγματι μια Νέα Ρώμη, σε όρους δέους και πλούτου. Μια Νέα Ρώμη η δυναμική της οποίας δεν μπορούσε να ανακοπεί. Η Πόλη μεγάλωνε συνεχώς και εξελισσόταν σε πραγματικό επίκεντρο της αυτοκρατορίας.

Το αρχαίο Βυζάντιο θα ζούσε ένδοξες στιγμές κατά τη ρωμαϊκή ιστορία του για περισσότερο από 1.000 χρόνια. Ακόμα και όταν άλλα τμήματα της αυτοκρατορίας θα κατέρρεαν.

Η ανατολική πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας θα γινόταν από τα τέλη του 5ου αιώνα η πρωτεύουσα της (Ανατολικής Ρωμαϊκής) Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, επιβιώνοντας ως τα μέσα του 15ου αιώνα…

Η Κωνσταντινούπολη των Βυζαντινών
 

Η Κωνσταντινούπολη θα μείνει ιστορικά γνωστή ως η έδρα της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Η φημισμένη Επτάλοφος, η Βασιλεύουσα, θεμελιώνεται σταθερά από τους Βυζαντινούς, που προσφέρουν ακόμα και δωρεάν άρτο (panes aedium) στους πολίτες που αποφασίζουν να εγκατασταθούν εκεί.

Στα βυζαντινά χρόνια η ολοένα και πιο χριστιανική Κωνσταντινούπολη δεν γνώρισε απλώς μια πρωτοφανή πληθυσμιακή έκρηξη, αλλά και μια μεγαλοπρέπεια που ξεχείλιζε.

Η Πόλη, όπως άρχισαν να την αποκαλούν ήδη από τον 5ο αιώνα, έγινε συνώνυμο της αστικής ευμάρειας, ένα πραγματικό χωνευτήρι εθίμων και τέχνης, Δύσης και Ανατολής.

Επί Θεοδόσιου Β’ επεκτάθηκε ακόμα περισσότερο, γνωρίζοντας μια απαράμιλλη ανάπτυξη που έμελλε μάλιστα να γίνει ακόμα πιο εντυπωσιακή στα χρόνια του Ιουστινιανού Α’. Ο Ιουστινιανός ο Μέγας θεμελίωσε εξάλλου και το διαχρονικό σύμβολο της πόλης, την Αγιά-Σοφιά.


Μοναδική παραφωνία στη βυζαντινή κληρονομιά της, το βραχύβιο πέρασμα στα χέρια των Λατίνων το 1204. Η Λατινική Αυτοκρατορία (Λατινική Αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης), που δημιουργήθηκε από τους Σταυροφόρους της Δ’ Σταυροφορίας μέχρι και το 1261, άφησε στην Πόλη πολύ βαρύ το στίγμα της.

Ήταν μια άνευ προηγουμένου λεηλασία της Κωνσταντινούπολης, η οποία χρειάστηκε χρόνια ολόκληρα για να ολοκληρωθεί. Ο Βαλδουίνος της Φλάνδρας ήταν ο νέος αυτοκράτορας που κάθισε στον θρόνο της Βασιλεύουσας, εγκαινιάζοντας την πιο καταστροφική της περίοδο.

Όταν την επανέκτησε το 1261 ο Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγος, έπρεπε ουσιαστικά να την ξαναχτίσει. Η Κωνσταντινούπολη άλλαξε για μια ακόμα φορά πρόσωπο, μόνο που δεν θα ήταν το τελευταίο.

Οι Παλαιολόγοι δεν κατάφεραν να της ξαναδώσουν την παλιά της αίγλη, η αυτοκρατορία ήταν αποδυναμωμένη πια και συρρικνωνόταν διαρκώς. Η παρακμή που επέφεραν οι Λατίνοι, σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση των Βυζαντινών, την πολιτική αστάθεια και τις εμφύλιες έριδες, της αποστέρησαν τον ζηλευτό χαρακτήρα που είχε εδώ και αιώνες.

Ακόμα κι έτσι όμως, τα θεόρατα τείχη της (Θεοδοσιανά) την κράτησαν ζωντανή από τις επιθέσεις. Ως τον Απρίλιο του 1453 τουλάχιστον...

Η Άλωση - Το πέρασμα στους Οθωμανούς
 

Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον νεαρότατο Μωάμεθ Β’ τελεσφόρησε έπειτα από 7 εβδομάδες. Τα απόρθητα τείχη της δεν μπόρεσαν να τη σώσουν. Η άλωση της 29ης Μαΐου 1453 ερχόταν να μεταμορφώσει για άλλη μια φορά την Πόλη.

Ο οθωμανός σουλτάνος βρήκε την Κωνσταντινούπολη με μόλις 50.000 κατοίκους, ίσως και λιγότερους, εκεί που κάποτε έσφυζε από ζωή και μετρούσε πληθυσμό της τάξης των 500.000.

Όπως και οι βυζαντινοί προκάτοχοί του, θέλησε να την ξαναδεί γεμάτη. Αυτός δεν έδωσε όμως προνόμια, παρά παρήγγειλε να εγκατασταθούν εδώ με τη βία πάνω από 5.000 οικογένειες (σουργούνιδες).

Τη μεγαλοπρέπειά της, μια άλλη πια μεγαλοπρέπεια, θα την ξανάβρισκε η πόλη έναν αιώνα αργότερα. Ήταν ο δέκατος σουλτάνος, ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής, αυτός που θα αποφάσιζε να αναδιαρθρώσει την Πόλη με τρόπο που να διαπνέεται πια από τις αρχές και το πνεύμα του Ισλάμ.

Χαρακτήρα ιερής μουσουλμανικής πόλης αποζητούσε για την Κωνσταντινούπολη και το πέτυχε με πλήθος μεγαλόπρεπων τζαμιών, παλατιών και θρησκευτικών κτιρίων. Το Τοπ Καπί και το φημισμένο Τέμενος Σουλεϊμανιγιέ ανεγέρθηκαν στα χρόνια του.


Ο Σουλεϊμάν προσυπέγραψε το απόγειο της αίγλης της στα οθωμανικά χρόνια, με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εποικισμού και ανοικοδόμησης που την έφτασαν ξανά στο μισό εκατομμύριο κατοίκους.

Το καθεστώς της λαμπρότητας δεν θα μπορούσε να μην το διατηρήσει η Κωνσταντινούπολη στα επόμενα χρόνια. Ήταν εξάλλου η πρωτεύουσα μιας κραταιάς αυτοκρατορίας, μια πόλη επιβλητική και αξιοζήλευτη. Αν και τελείως διαφορετική από ό,τι την ήξεραν άλλοτε οι Βυζαντινοί.

Ακόμα και οι Οθωμανοί ωστόσο δεν σκέφτηκαν ποτέ να αλλάξουν το όνομά της. Για να συμβεί αυτό, θα έπρεπε να έρθουν οι Νεότουρκοι του Κεμάλ στα πράγματα το 1908, να εκθρονίσουν τον τελευταίο σουλτάνο και να καταλάβουν την Πόλη.

«Πόλη» την έλεγαν όλοι από τον 5ο αιώνα, ένας όρος που είχε επικρατήσει ευρύτερα ως και τον 10ο αιώνα. «Μπουλίν» την έγραφαν χαρακτηριστικά οι άραβες γεωγράφοι. Οι μόνοι που την έλεγαν «Ιστάνμπουλ» ήταν οι Σελτζούκοι, επιστρατεύοντας κι αυτοί ακόμα το ελληνικό «εις την Πόλην».


Η Κωνσταντινούπολη παρέμενε τόσο σημαντική εδώ και τόσους αιώνες που όλοι καταλάβαιναν ποια ακριβώς ήταν η Πόλη. Οι Οθωμανοί την είπαν «Ιστανμπούλ» σε φιρμάνι του 1760, θέλοντας αυτό να είναι το επίσημο όνομά της, κάτι που έμεινε ωστόσο μόνο στα χαρτιά.

Έπρεπε να φτάσουμε στον 20ό αιώνα, στον Μάρτιο του 1930 συγκεκριμένα, για να μετονομαστεί από την Τουρκική Δημοκρατία σε Ιστανμπούλ. Λίγα χρόνια πρωτύτερα, το 1923, η τουρκική εθνοσυνέλευση επέλεξε την Άγκυρα ως πρωτεύουσα της νεόκοπης Τουρκικής Δημοκρατίας, ώστε να απομακρυνθεί από την οθωμανική κληρονομιά.

Η Κωνσταντινούπολη δεν ήταν τώρα πρωτεύουσα κράτους. Για πρώτη φορά εδώ και 1.600 χρόνια...

https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6824056/to-chroniko-mias-ptosis-pos-egine-i-konstantinoypoli-istanmpoyl

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Το σκιτσο της επικαιρότητας: Πανδημία vs Πολυτεχνείο.....


Καταπληκτικός δημιουργός!!!!!! Συγχαρητήρια Χρήστο.. 😷🥂👌 

Δείτε προσεκτικά το μήνυμα που εκπέμπει.... Για να συνεχίσουμε να τιμούμε κάθε χρόνο το Πολυτεχνείο πρέπει να παραμείνουμε ζωντανοί. Σκίτσο to the point.. ....... Δεν ξέρω αν υπάρχει αυτό το επάγγελμα, αλλά για μένα είναι σατυρικός ζωγράφος και όχι σκιτσογράφος. Τα έργα του είναι πίνακες ζωγραφικής που σατυρίζουν την πραγματικότητα, όπως την αντιλαμβάνεται ο κοινός νους και κάλλιστα μπορούν να σταθούν στο τοίχο ενός σπιτιού. Εύγε!!!

Χρήστος Παπανίκος - σκίτσα

https://www.facebook.com/Chr.Papanikos/

Θεσσαλονίκη: Με τριαντάφυλλα υποδέχθηκαν τις δέκα νοσηλεύτριες από την Κρήτη - Δείτε βίντεο

νοσηλευτριες_απο_κρητη

Τις νοσηλεύτριες υποδέχθηκαν οι επικεφαλής της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας ενώ ένας δημοσιογράφος του προσέφερε δέκα κόκκινα τριαντάφυλλα - Δείτε βίντεο και φωτογραφίες από την υποδοχή τους 

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» έφτασαν πριν από λίγα λεπτά οι δέκα εθελόντριες νοσηλεύτριες που ξεκίνησαν από το Ηράκλειο Κρήτης, προκειμένου να ενισχύσουν τους συναδέλφους τους στη Θεσσαλονίκη στην προσπάθεια αντιμετώπισης του κορωνοϊού.

Οι γυναίκες από την Κρήτη ανταποκρίθηκαν σχεδόν στιγμιαία στο κάλεσμα για βοήθεια για τους υγειονομικούς της Θεσσαλονίκης και από αύριο αναλαμβάνουν εργασία στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο.

Δείτε βίντεο και φωτογραφίες από το GRTimes.gr


 Τις νοσηλεύτριες υποδέχθηκαν οι επικεφαλής της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας ενώ ένας δημοσιογράφος του προσέφερε δέκα κόκκινα τριαντάφυλλα.

νοσηλευτριες_απο_κρητη 

νοσηλευτριες_απο_κρητη1 

νοσηλευτριες_απο_κρητη2 

«Είμαστε εδώ για να υποδεχτούμε τους νοσηλευτές από την Κρήτη οι οποίοι έρχονται να συνδράμουν στην προσπάθεια που γίνεται για να λειτουργήσουν κρεβάτια εντατικής θεραπείας στη Θεσσαλονίκη. Από αύριο θα ξεκινήσουν στο Ιπποκράτειο», ανέφερε ο διοικητής της 4ης ΥΠΕ Δημήτρης Τσαλικακης τονίζοντας ότι «δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουμε τη συγκίνηση που νιώσαμε χθες όταν το μάθαμε». «Όπως είπε και ο υπουργός, υποκλινομαστε στο μεγαλείο της ψυχής τους. Δεν έχεις πολλά να πεις. Ένα τεράστιο ευχαριστώ», πρόσθεσε. Όπως έκανε γνωστό στη συνέχεια οι νοσηλεύτριες θα μείνουν για όσο διάστημα χρειαστεί στη Θεσσαλονίκη.

«Οι άνθρωποι δεν μας βάλανε όρια και περιθώρια. Είναι νοσηλευτές που έχουν εμπειρία στην εντατική και θα βοηθήσουν άμεσα, κι αυτό είναι το σημαντικό», επισήμανε. Όπως ανέφερε στη συνεχεία, ήδη έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη νοσηλευτές από την Κομοτηνή και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι για να συνδράμουν στην καθημερινή μάχη που δίνεται στα νοσοκομεία της πόλης. Μάλιστα, σε επικοινωνία όπως είπε ο κ. Τσαλικακης με τον διοικητή της 6ης ΥΠΕ ενημερώθηκε ότι έχουν ενδιαφερθεί και άλλοι νοσηλευτές να έρθουν το επόμενο διάστημα. Ερωτηθείς σχετικά με το αν υπάρχει ενδιαφέρον από ιατρούς, σημείωσε πως ήδη οι ιδιώτες ιατροί έχουν ξεπεράσει του 200 και ότι θα ξεκινήσουν άμεσα με τις ειδικότητες που υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη. Όπως τόνισε ο διοικητής της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας, Παναγιώτης Μπογιατζίδης, «η παρουσία μου σήμερα εδώ υποδηλώνει ότι η Βόρεια Ελλάδα είναι μια υγειονομική περιφέρεια όσο η 3η και η 4η ΥΠΕ συνεργάζονται, βρίσκονται σε ένα πλαίσιο άμεσης συνεργασίας, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της υγειονομικής κρίσης».

https://www.protothema.gr/greece/article/1066697/video-eftasan-sti-thessaloniki-oi-nosileutries-apo-tin-kriti/

«Στο κόκκινο» η Βόρεια Ελλάδα - Σκέψεις και για κλείσιμο των χερσαίων συνόρων

tsiodras-xardalias-0

«Συναγερμός» από Σωτήρη Τσιόδρα για την επέλαση του κορωνοϊού στη Βόρεια Ελλάδα - Το ανησυχητικό μήνυμα του λοιμωξιολόγου για την πανδημία μετέφερε ο υπουργός Υγείας

Συναγερμό σήμανε απόψε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας κ. Σωτήρης Τσιόδρας για την κατάσταση που επικρατεί στη Βόρεια Ελλάδα και τις συνθήκες που διαμορφώνονται μετά και τις νέες μολύνσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε ενημέρωση αμέσως μετά την αφιξή του από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, αύριο Πέμπτη θα έχει και νέα σύσκεψη με τη συμμετοχή των κ. Τσιόδρα και Χαρδαλιά ενώ το απόγευμα θα πάρει μέρος και στην τηλεδιάσκεψη με τους ευρωπαίους ηγέτες για την πορεία της πανδημίας. 

Όπως είναι γνωστό, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 3.209 νέα κρούσματα εκ των οποίων τα 905 στη Θεσσαλονίκη, 207 στη Λάρισα και 166 στην Πέλλα και πλέον στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για lockdown στα βόρεια σύνορα

Να σημειωθεί ότι το απόγευμα, λίγη ώρα μετά τις ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ,  ο Βασίλης Κικίλιας μετέφερε μήνυμα του καθηγητή λοιμωξιολογίας, κ. Σωτήρη Τσίοδρα με το οποίο έκρουσε ουσιαστικά τον κώδωνα του κινδύνου για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και πιο πολύ για 8 νομούς.

«Ο καθηγητής, κ. Τσιόδρας μου έστειλε τους δείκτες θετικότητας ανά περιοχή (ανά 100.000 κατοίκους. Όλη η Βόρεια Ελλάδα βρίσκεται ουσιαστικά στο κόκκινο. Ο κ. Τσιόδρας μου ζήτησε να τονίσω ιδιαιτέρως τα Γρεβενά, την Πέλλα, τη Δράμα, την Πιερία, τη Λάρισα, τη Φλώρινα, τη Χαλκιδική και τον Έβρο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.

Όπως μετέδωσε το Mega, τα μέτρα που μελετά η κυβέρνηση αφορούν αυστηρότερους ελέγχους στα χερσαία σύνορα και αν παραστεί ανάγκη το κλείσιμο των χερσαίων συνόρων ως έσχατη λύση.

Τα μέτρα που συζητούνται στους κόλπους της κυβέρνησης αφορούν ειδικά την Βόρεια Ελλάδα, καθώς εντοπίζεται πολύ μεγάλη κινητικότητα στα χερσαία σύνορα, λόγω και των εργατών γης που έρχονται από χώρες πολύ επιβαρυμένες επιδημιολογικά.
 
Επίσης δεν αποκλείεται να δούμε ακόμη πιο αυστηρά μέτρα για το lockdown και ειδικά στη Θεσσαλονίκη.

Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες και αφού γίνουν οι διαβουλεύσεις και οι συζητήσεις της  επιτροπής των επιδημιολόγων με τον Νίκο Χαρδαλιά.

https://www.protothema.gr/politics/article/1066670/sto-kokkino-i-voreia-ellada-skepseis-gia-lockdown-sta-sunora/ 

Οι περιοχές που εντοπίστηκαν τα 3209 κρούσματα τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα

Μεγάλη και επικίνδυνη η Διασπορά σήμερα σε όλη την χώρα.
Συνέλθετε άμεσα!!!! Δεν υπάρχει
περιθώριο!!!!!! Θα καταστραφεί το
Εθνικό Σύστημα Υγείας, η Χώρα μας,
Η Κοινωνία μας..... 😢 😷😢😷😢

Π.Π.Ν.


29 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν
στις πύλες εισόδου της χώρας,
564 κρούσματα από την Περιφέρεια Αττικής
905 κρούσματα από την Π.Ε. Θεσσαλονίκης
9 κρούσματα από την Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
2 κρούσματα από την Π.Ε. Αργολίδας
12 κρούσματα από την Π.Ε. Αρκαδίας
12 κρούσματα από την Π.Ε. Άρτας
32 κρούσματα από την Π.Ε. Αχαΐας
9 κρούσματα από την Π.Ε. Βοιωτίας
19 κρούσματα από την Π.Ε. Γρεβενών
95 κρούσματα από την Π.Ε. Δράμας
64 κρούσματα από την Π.Ε. Έβρου
6 κρούσματα από την Π.Ε. Εύβοιας
8 κρούσματα από την Π.Ε. Ευρυτανίας
1 κρούσμα από την Π.Ε. Ζακύνθου
9 κρούσματα από την Π.Ε. Ηλείας
111 κρούσματα από την Π.Ε. Ημαθίας
35 κρούσματα από την Π.Ε. Ηρακλείου
2 κρούσματα από την Π.Ε. Θάσου
2 κρούσματα από την Π.Ε. Θεσπρωτίας
1 κρούσμα από την Π.Ε. Θήρας (Ίος)
14 κρούσματα από την Π.Ε. Ιωαννίνων
76 κρούσματα από την Π.Ε. Καβάλας
1 κρούσμα από την Π.Ε. Καλύμνου
77 κρούσματα από την Π.Ε. Καρδίτσας
8 κρούσματα από την Π.Ε. Καστοριάς
11 κρούσματα από την Π.Ε. Κέρκυρας
4 κρούσματα από την Π.Ε. Κεφαλληνίας
101 κρούσματα από την Π.Ε. Κιλκίς
54 κρούσματα από την Π.Ε. Κοζάνης
10 κρούσματα από την Π.Ε. Κορινθίας
5 κρούσματα από την Π.Ε. Λακωνίας
207 κρούσματα από την Π.Ε. Λάρισας
2 κρούσματα από την Π.Ε. Λασιθίου
47 κρούσματα από την Π.Ε. Λέσβου
1 κρούσμα από την Π.Ε. Λευκάδας
4 κρούσματα από την Π.Ε. Λήμνου
79 κρούσματα από την Π.Ε. Μαγνησίας
16 κρούσματα από την Π.Ε. Μεσσηνίας
4 κρούσματα από την Π.Ε. Μυκόνου
34 κρούσματα από την Π.Ε. Ξάνθης
3 κρούσματα από την Π.Ε. Πάρου
166 κρούσματα από την Π.Ε. Πέλλας
46 κρούσματα από την Π.Ε. Πιερίας
1 κρούσμα από την Π.Ε. Πρέβεζας
7 κρούσματα από την Π.Ε. Ρεθύμνου
33 κρούσματα από την Π.Ε. Ροδόπης
8 κρούσματα από την Π.Ε. Ρόδου
2 κρούσματα από την Π.Ε. Σάμου
72 κρούσματα από την Π.Ε. Σερρών
2 κρούσματα από την Π.Ε. Σποράδων
1 κρούσμα από την Π.Ε. Σύρου
26 κρούσματα από την Π.Ε. Τρικάλων
9 κρούσματα από την Π.Ε. Φθιώτιδας
59 κρούσματα από την Π.Ε. Φλώρινας
2 κρούσματα από την Π.Ε. Φωκίδας
23 κρούσματα από την Π.Ε. Χαλκιδικής
10 κρούσματα από την Π.Ε. Χανίων
Τέλος, 57 κρούσματα είναι υπό διερεύνηση.

Λέμε όχι στον κορονοιο, ΝΑΙ στην αυτοπροστασία μας 👌


Δυστυχώς δεν ξέρω αν οι συνέπειες αυτής της εξέλιξης δηλαδή της μεγάλης διασποράς από αρνητές, και κυρίως ανεύθυνους, θα μας κάνει να αντιδράσουμε και να οργανώσουμε την αυτό καραντίνα μας σε μέγεθος.... Look down...!!!!!!!! 🇬🇷
Δηλαδή επίθεση στο ατολμο κράτος που παίζει την μέθοδο... Καρότο 🥕 Μαστίγιο....!!!!
Πιστεύω πώς ήρθε η ώρα....!
Παίρνουμε την τύχη του μεγαλύτερου αγαθού της χώρας την υγεία μας, την προστασία της δημόσιας υγείας του κοινωνικού συνόλου  από τον καθένα μας ξεχωριστά...
Αξίζουμε το καλύτερο...
Π. Π. Ν.
Κοινοποιήστε...
Ως τότε πρέπει να....
#Προσεχουμε
#Φορωντας_μασκα
#Μενουμε_Ασφαλεις
😷 😷 😷 😷 😷 😷 😷

Με την μάσκα μου σε προστατεύω, με την μάσκα σου με προστατεύεις..!!!!

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κάθεται και στέκεται 
Πρώτη Σερρών
Ένα πολύτιμο αξεσουάρ που
έχει μπει στην ζωή μας....
Είναι θέμα υγείας.

 
Σάββατο πρωί, στην πλατεία της Πρώτης Σερρών, στον κεντρικό πλακόστρωτο δρόμο, μονοπωλεί τα βλέμματα ένα παραδοσιακό ξύλινο ραφείο. Η βιτρίνα του δεν έχει φορέματα και κοστούμια, αλλά είναι πλημμυρισμένη από χρωματιστές μάσκες. Ποιος θα φανταζόταν, μερικούς μήνες πριν, ότι οι μάσκες θα αποτελούσαν το απαραίτητο και επιβεβλημένο αξεσουάρ της καθημερινότητας μας…Μάσκες σε όλα τα μεγέθη, σε διαφορετικά σχέδια, με πολύχρωμα υφάσματα, αεροπλανάκια, ομπρέλες, αστέρια και λουλούδια, που προσαρμόζονται στα πρόσωπα μεγάλων και μικρών. Η μοδίστρα Αντωνία Γουγουσάκη, δεν ράβει απλά τις μάσκες, αλλά πρώτα, όπως μου ανέφερε, παίρνει τα μέτρα από τα πρόσωπα των πελατών της, κυρίως των παιδιών και στη συνέχεια τις ράβει έτσι ώστε να προσαρμόζονται ακριβώς στα πρόσωπα τους.
«Έρχονται οι συγχωριανοί μου και επειδή όλοι έχουμε διαφορετικά πρόσωπα προσαρμόζω τις μάσκες στα μέτρα τους», επισημαίνει η κα Γουγουσάκη και διευκρινίζει πως «ρυθμίζω τη μάσκα στο πρόσωπο τους, άλλος έχει στρογγυλό πρόσωπο, άλλος μακρόστενο και αυτό το κάνω ειδικά στα παιδιά, για να αισθάνονται πιο άνετα. Παίρνω τα μέτρα από τα πρόσωπά τους και ράβω το μέγεθος της μάσκας στο σχήμα του προσώπου τους, με τα λαστιχάκια να είναι προσαρμοσμένα ανάλογα». 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και κοντινό πλάνο
 «Μάσκες στα μέτρα των πελατών και ειδικές παραγγελίες»
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται και υπαίθριες δραστηριότητες

Όπως αναφέρει η μοδίστρα από την Πρώτη Σερρών, αρκετοί πελάτες της, κάνουν και ειδικές παραγγελίες. «Δέχομαι και παραγγελίες, για παράδειγμα μια πελάτισσα μου, μου ζήτησε συγκεκριμένο σχήμα για τις μάσκες των παιδιών της, με υαλοβάμβακα στο εσωτερικό, καθώς θεωρεί ότι θα είναι πιο βολικές στο σχολείο».

Άλλαξε ριζικά η δουλειά της, δηλώνει η Αντωνία Γουγουσάκη και πλέον ράβει μόνο μάσκες, ενώ δέχεται παραγγελίες από διάφορα μέρη της Βόρειας Ελλάδας. «Έχω δώσει σε σχολείο μάσκες για μαθητές, ήταν μια πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αντί να κάνουν μικρά δωράκια στον Αγιασμό, αποφάσισαν να δώσουν στα παιδιά μάσκες. Βέβαια δίνω μάσκες και σε καταστήματα και σε φαρμακεία αλλά τις περισσότερες τις αγοράζουν οι συγχωριανοί μου».

 Η εικόνα ίσως περιέχει: άτομα που στέκονται και υπαίθριες δραστηριότητες

«Χρωματιστές μάσκες επιλέγουν οι ηλικιωμένοι, σκούρες μονόχρωμες οι νέοι»

Αυτό όμως που της έχει προκαλέσει μεγαλύτερη εντύπωση είναι οι επιλογές που κάνουν οι πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας. Συγκεκριμένα αναφέρει πως «έχω προσέξει ότι οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας προτιμούν χρωματιστές μάσκες. Το χωριό μας έχει πολλούς ηλικιωμένους και εγώ τους έδινα γκρι, άσπρες μαύρες και αυτοί μου ζητούσαν χρωματιστές. Μας ζορίζει που μας ζορίζει η μάσκα τουλάχιστον να είναι ευχάριστη. Φαίνεται πως έχουν ανάγκη το χρώμα, τους κάνει πιο αισιόδοξους. Ενώ οι νεαροί, θέλουν μονόχρωμες και σκούρες. Πραγματικά αυτό μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση».

Η κα Γουγουσάκη, επιχειρεί όπως τονίζει να δημιουργεί πρωτότυπα σχέδια και αναφέρει πως «προσπαθώ να έχω ποικιλία, διότι όλοι πλέον φοράμε μάσκες παντού, όπου και να πάμε στο σούπερ μάρκετ, στην εκκλησία, στα καταστήματα ακόμα και έξω στους δρόμους σε πολλές περιοχές. Οι μάσκες που ράβω είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές, είναι όλες βαμβακερές, πλένονται στους 60 βαθμούς και είναι διπλές ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και το φίλτρο».

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ



Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

Σκάλα Σωτήρα Θάσου-ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΕ !!!!!!!!!!!

 Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, φωτιά και νύχτα

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ....
ΚΑΛΩΣ ΉΡΘΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΕ.....
Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019
Σκάλα Σωτήρα Θάσου 🇬🇷
Πολιτιστικά δρώμενα από
Σύλλογο των Απανταχού Ευρισκομενων
ΣΩΤΗΡΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ
"Η ΜΕΤΑΜΌΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ"

Συγχαρητήρια για την εκδήλωση... Και κυρίως για τα παιγνίδια των παιδιών στην
άμμο και μία παράδοση που χάθηκε στο πέρασμα των χρόνων τουλάχιστον 
στον Πρινο Θάσου.....
Στον Σωτήρα Θάσου διατηρείτε το έθιμο με τις φωτιές κάθε χρόνο.....
Θυμάμαι παιδί στις πλατείες του χωριού μας τον Πρίνο Θάσου,
μέρες Καλοκαιριού στο Μεγάλο & Μικρό Καζαβιτι συμμετείχε 

ο κόσμος κυρίως με τους νέους και νέες περνώντας με πηδήματα
πάνω από τις φωτιές λέγοντας τον.. σόκιν στίχο.. Αύγουστος.. Παραυγουστος.. 

Με σύκα και καρύδια και του Π........  τα α@@@@ια!!!!!
Στο δρώμενο αυτό καλωσορίζοντας τον ΑΥΓΟΥΣΤΟ
Και του χρόνου με υγεία 💐 🌹 🌷 🌹 🌷 🌹
Επιμέλεια : φωτογραφίες-video
Παύλος Π.Νούνης

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, κείμενο


 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, νύχτα, πλήθος και κείμενο 
Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, άτομα στέκονται, φωτιά και νύχτα 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και κείμενο 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, πλήθος, νύχτα, φωτιά και κείμενο 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, φωτιά και νύχτα 
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και κείμενο 
 
 Επιμέλεια-φωτογραφιες-video : Παύλος Π.Νούνης

Εκτός «γραμμής» ο «Νικητής». Παρουσίασε βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή

 

Απαγόρευση απόπλου επέβαλε η Λιμενική Αρχή στο πλοίο της εταιρίας «Φιλιάγκος» 

Μηχανική βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή παρουσίασε το Ε/Γ-Ο/Γ “ΝΙΚΗΤΗΣ” Ν.Π. 12354 κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι της Κεραμωτής την Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019. Το “ΝΙΚΗΤΗΣ” αποβίβασε με ασφάλεια τους επιβάτες του.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
https://www.kavalapost.gr/226088/ektos-grammis

Σχόλιο blog : Επιτέλους.....!!!!!!
Καιρός ήταν για......
Το.... σούπερ....(δελφινοπλοιο) !!!!!! 😜🤣😜
Ας ελπίσουμε τώρα οι ειδικοί να
κάνουν σωστά την δουλειά τους
για να γλυτώσουμε εμείς επιβατικό
κοινό από τον... (Νικητή)!!!!!!!
που είναι.... ηττημένος......
2 ώρες Καβάλα - Πρίνος....!!!
Λίγο πριν το...... 2020........
Ντροπή...

 

Απειλές πολέμου από τον Ακάρ: Δε θα διστάσουμε να ξανακάνουμε ό,τι κάναμε το ΄74

akar_ar

«Η Τουρκία είναι ο εγγυητής στην Κύπρο και διατηρεί και σήμερα αυτό το δικαίωμα», είπε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας

Σε νέες απειλές για την αντίδραση της Τουρκίας σε περίπτωση καταπάτησης των δικαιωμάτων της στην Κύπρο, προέβη ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ο οποίος δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι η Τουρκία δεν θα διστάσει να χρησιμοποιήσει, όπως και το ’74, το δικαίωμα επέμβασης με βάση τη συνθήκη των εγγυήσεων.

«Οι εγγυήσεις της Τουρκίας είναι πολύ σημαντικές. Δεν έχει κανένα νόημα η προσπάθεια αποδυνάμωσης ή διαστρέβλωσης του καθεστώτος των εγγυήσεων, που διατηρεί η Τουρκία, με τη χρήση διαφορετικών εκφράσεων ή ορισμών. Είναι μάταιη αυτή η προσπάθεια. Η Τουρκία, η Τουρκική Δημοκρατία είναι ο εγγυητής της ΤΔΒΚ στο νησί και όπως χθες, έτσι και σήμερα θα χρησιμοποιήσει αυτό το δικαίωμα με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας στη διάρκεια δεξίωσης για την 43η επέτειο από την εγκαθίδρυση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στην Κύπρο.

Ο Χουλουσί Ακάρ είπε ότι με τον ίδιο τρόπο που σκέφτηκαν οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις πριν από 45 χρόνια και προστάτευσαν τους Τ/Κ, έτσι θα ενεργήσουν και σήμερα αν υπάρξει ξανά ανάγκη.

«Το κράτος της Τουρκικής Δημοκρατίας, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις με τον ίδιο τρόπο που σκέφτηκαν πριν από 45 χρόνια, με τον ίδιο τρόπο που υλοποίησαν τα σχέδιά τους, με τον ίδιο τρόπο που αισθάνθηκαν, αρνούμενοι να αποδεχτούν τον πόνο των αδελφών μας στην Κύπρο και να μείνουν σιωπηλοί στις αδικίες και γι’ αυτό εκτέλεσαν την Ειρηνευτική Επιχείρηση, έτσι και σήμερα με τα ίδια συναισθήματα, με τις ίδιες σκέψεις συνεχίζουμε να παρακολουθούμε από κοντά όλες τις εξελίξεις με κάθε λεπτομέρεια, καθώς και τον πόνο των αδελφών μας στην Κύπρο, να συμπάσχουμε μαζί τους στα προβλήματα και στα ζητήματά τους. Γι’ αυτό να μην έχει κανείς αμφιβολία για την αποφασιστικότητά μας και να μην υπολογίζει λανθασμένα ότι δεν θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την προάσπιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας και της ΤΔΒΚ. Με λίγα λόγια ό,τι σκεφτόμασταν χθες, σκεφτόμαστε και σήμερα και προσεγγίζουμε με τον ίδιο τρόπο τα γεγονότα προκειμένου να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των αδελφών μας στην Κύπρο, τα δικαιώματα του τ/κ λαού. Κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», σημείωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, ο οποίος ανήγαγε κι αυτός με τη σειρά του το θέμα της ανατ. Μεσογείου σε εθνικό ζήτημα.

«Οι δραστηριότητές μας εντός των θαλάσσιων ζωνών δικαιοδοσίας τόσο της χώρας μας όσο και της ΤΔΒΚ συνεχίζονται αδιαλείπτως και ανελλιπώς και θα συνεχιστούν, όπως έχουν σχεδιαστεί. Είναι ένα δικαίωμά μας που πηγάζει από το διεθνές δίκαιο, είναι εθνικό μας δικαίωμα… Κι αυτό δεν έχει δικαίωμα να το αλλάξει κανείς. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να φέρουμε εις πέρας όλα όσα έχουμε σχεδιάσει».

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας απηύθυνε, ωστόσο, έκκληση στις παράκτιες χώρες για σύμπραξη και συνεννόηση ως προς τον καθορισμό των θαλάσσιων ζωνών στη Μεσόγειο, αλλά και στο διαμοιρασμό του ενεργειακού της πλούτου.

«Η Τουρκία υποστηρίζει ότι η οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών στην ανατ. Μεσόγειο και την Κύπρο, η προάσπιση των ισότιμων κυριαρχικών δικαιωμάτων και ο δίκαιος διαμοιρασμός των πηγών ενέργειας πρέπει να γίνει κατόπιν συνεννόησης όλων των παράκτιων χωρών. Πρόκειται για μια πραγματικά συγκεκριμένη και λογική προσέγγιση, αλλά αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στο να γίνει κατανοητή».

Αναφερόμενος στο Αιγαίο και την Ελλάδα, ο Χουλουσί Ακάρ έτεινε χείρα φιλίας στην καινούρια κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία επιθυμεί σχέσεις καλής γειτονίας και η ίδια κάνει ό,τι είναι δυνατόν προς αυτή την κατεύθυνση.

«Όσον αφορά στα προβλήματα στο Αιγαίο, την ανατ. Μεσόγειο, την Κύπρο είμαστε υπέρ της επίλυσής τους μέσα σε κλίμα συνεργασίας και αμοιβαιότητας με την καινούρια κυβέρνηση που συστήθηκε στην Ελλάδα», σημείωσε για να συμπληρώσει ότι: «Όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ό,τι κάνουμε βασίζεται στο διεθνές δίκαιο. Στο πλαίσιο των σχέσεων καλής γειτονίας με την Ελλάδα και την Ελληνοκυπριακή Διοίκηση Νότιας Κύπρου, θα ήταν λογικό, θετικό και χρήσιμο να σκεφτούμε ‘τί μπορούμε να κερδίσουμε όλοι μαζί’ και να εργαστούμε στο πώς θα δώσουμε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Έχουμε λάβει πολλές πρωτοβουλίες σχετικά με αυτό το ζήτημα και θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο τις προσπάθειές μας για εξεύρεση λύσεων σε όλα τα προβλήματα».

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα συνεχίσουν να αποτελούν εγγύηση ασφάλειας και σταθερότητας στο ψευδοκράτος και καλό θα ήταν να μην προσπαθήσει κανείς να δοκιμάσει την αποφασιστικότητα της Τουρκίας.

«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και των συνθηκών εγγυήσεων τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα της Τουρκίας και της ΤΔΒΚ. Στο θέμα αυτό κανείς δεν πρέπει να δοκιμάσει την αποφασιστικότητά μας», τόνισε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας υπογραμμίζοντας ότι ποτέ δεν θα κάνουν τα στραβά μάτια σε τετελεσμένα ή σε καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. «Αυτό θα ήταν χρήσιμο να το καταλάβουν μια ώρα αρχύτερα όλες οι πλευρές και να προσαρμόσουν αναλόγως τις ενέργειές τους», δήλωσε με νόημα ο Χουλουσί Ακάρ.

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας επανέλαβε ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να είναι ο μεγαλύτερος υποστηρικτής των Τ/Κ, χωρίς να γίνει καμία υποχώρηση.

«Δεν τίθεται θέμα υποχώρησης στο θέμα αυτό. Η Τουρκία και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες να κάνουν ό,τι χρειαστεί. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην Κύπρο. Και υπό αυτό το πρίσμα οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις εξακολουθούν να είναι έτοιμες να εκτελέσουν το καθήκον τους με κάθε τρόπο στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα», υπογράμμισε.

Ο Χουλουσί Ακάρ υποστήριξε τέλος ότι η Τουρκία, όπως μέχρι σήμερα σε κάθε ευκαιρία προασπίζονταν την ειρήνη και τη σταθερότητά της χώρας αλλά και της ΤΔΒΚ, το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει και στο μέλλον. «Πάντα υποστηρίζαμε και με λόγια και με πράξεις την ειρήνη και τη σταθερότητα», είπε.

Πηγή: philenews

https://www.protothema.gr/politics/article/913647/apeiles-polemou-apo-akar-de-tha-distasoume-na-xanakanoume-oti-kaname-to-74/