Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Θεοφάνεια: Ξύλο στην Πάτρα για το Σταυρό! (vid)

Θεοφάνεια: Ξύλο στην Πάτρα για το Σταυρό! (vid)
 Σκηνές… απείρου κάλλους διαδραματίστηκαν στον αγιασμό των υδάτων στην Πάτρα, με τους κολυμβητές να …στήνουν καυγά για το ποιος έπιασε πρώτος το Σταυρό.

Σύμφωνα με το patrastimes.gr, την τελετή που πραγματοποιήθηκε από την ενορία του Αγίου Κωνσταντίνου της Αγυιάς, επισκίασε η ένταση μεταξύ των κολυμβητών που έπεσαν στη θάλασσα για να πιάσουν το Σταυρό. 
Ο καβγάς συνεχίστηκε και όταν βγήκαν στη στεριά με τους πολίτες να παρακολουθούν και κάποιοι να προσπαθούν να τους χωρίσουν.

Στο λιμάνι της Πάτρας, αψηφώντας το κρύο και τα παγωμένα νερά του πατραϊκού, τουλάχιστον 37 νέοι βούτηξαν για να πιάσουν τον Σταυρό.
Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος άγιασε τα ύδατα της Πάτρας και το έναυσμα για να βουτήξουν ήταν το άκουσμα του ψαλμού «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε...».
Τον Σταυρό έπιασε ο Ανδρέας Θωμάς από την Πάτρα.

 
Επιμέλεια: Παύλος  Π. Νούνης

Θεοφάνεια: Πώς προέκυψαν οι ονομασίες «Θεοφάνεια» και «Φώτα»

Θεοφάνεια: Πώς προέκυψαν οι ονομασίες «Θεοφάνεια» και «Φώτα»
Με την εορτή των Θεοφανείων ολοκληρώνεται ένας πλούσιος λατρευτικός κύκλος, το  «Άγιο Δωδεκαήμερο» κατα το οποίο εορτάζουμε την κατά σάρκα Γέννηση (25 Δεκεμβρίου), η Περιτομή (1 Ιανουαρίου) και η Βάπτιση (6 Ιανουαρίου) του Ιησού Χριστού (Ματθ. 2ο και 3ο κεφ.)
Ωστόσο, από τον 4ο αιώνα αρχίζουν και υπάρχουν περιπτώσεις χωριστού εορτασμού των εορτών των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων, σύμφωνα τόσο με τον Μέγα Βασίλειο, όσο και με τον Γρηγόριο τον Θεολόγο.
Για τις εορτές και τις λατρευτικές τελετές των εορτών των δύο πρώτων αιώνων και για τον λόγο και τον ορισμό τους σε συγκεκριμένη ημέρα πληροφορίες παρέχουν ο Ιγνάτιος Αντιοχείας, ο Κλήμης Ρώμης και άλλοι χριστιανοί συγγραφείς του 2ου και 3ου αιώνα.
Στα κείμενα αυτά φαίνεται ότι οι Χριστιανοί γιόρταζαν την ίδια μέρα Χριστούγεννα και Θεοφάνεια καλύπτοντας, κυρίως, τρεις γιορτές που είναι α) η φανέρωση του Θεού ως βρέφους στους ανθρώπους γενικά, β) η φανέρωση του Θεού στους Μάγους ειδικά και γ) η φανέρωση της Αγίας Τριάδος στον Ιορδάνη.
Από τον 4ο αιώνα όμως και μετά η Εκκλησία αποφασίζει να χωρισθούν οι εορτές για να δώσει θρησκευτικό και σωτηριολογικό περιεχόμενο και να αντιταχθεί στις δυο μεγάλες ειδωλολατρικές που ήταν στην μεν Δύση ο Θεός-Ήλιος στην δε Ανατολή οι Επιφάνειες.
Η προέλευση, πιθανότατα, είναι εξωβιβλική: είναι γνωστό, ότι αιγύπτιοι λάτρεις ενός μυστηριακού θρησκεύματος εόρταζαν την εμφάνιση του Χρόνου ή Κρόνου μέσα από τα νερά του Νείλου στις 6 Ιανουαρίου. Αυτή ήταν μια από τις πολλές ειδωλολατρικές «Επιφάνειες».
Είναι φανερό ότι οι Χριστιανοί ξεκίνησαν στην Αίγυπτο να δίνουν τη δική τους απάντηση για το ποια είναι η πραγματική «Επιφάνεια» του Θεού μέσα από τα νερά: αυτή του βαπτιζομένου Ιησού.
Με το παράδειγμά Του και την εντολή Του αργότερα για βάπτιση των πιστευόντων όχι μόνο πλέον «εν ύδατι» (όπως στην θρησκευτική πρακτική πολλών ανατολικομεσογειακών θρησκειών, όπου το λιγοστό νερό θεωρείται πάντα θεόσταλτο καθαρτήριο), αλλά και «εν Πνεύματι», ο Χριστός αναδείκνυε τη μοναδική ιστορική «Επιφάνεια» του Θεού σε μια ιστορία ευθύγραμμη, που δεν επαναλαμβάνεται.
Αντίθετα, η «Επιφάνεια» των νερών ή του θεού-Ηλίου (solis invicti) στη Δύση, κατά το χειμερινό ηλιοστάσιο, ήταν η αποθέωση της κυκλικής φυσικής ροής του κόσμου.
Στη Ρώμη είχε αρχίσει από τις πρώτες δεκαετίες του 4ου αιώνα (περί το 330-340) ο εορτασμός των Χριστουγέννων ως απάντηση στα ειδωλολατρικά Βρουμάλια ή Σατουρνάλια, που ήταν η λατρεία του αναγεννώμενου Ηλίου, όταν (περισσότερο εμφανώς στα βορειότερα κλίματα) άρχιζε να ξαναμεγαλώνει η μέρα, μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο.
Οι Χριστιανοί στη λατρεία του «ξαναγεννημένου Ήλιου» του φυσικού κύκλου, απαντούσαν με τη γέννηση του «νοητού Ηλίου της Δικαιοσύνης». Περί το 375 άρχισαν να εορτάζονται τα Χριστούγεννα και στη Συρία και το 386 ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, πρεσβύτερος στην Αντιόχεια, εξέφρασε στο Λόγο του «Εις την γενέθλιον ημέρα του Σωτήρος» τη χαρά του, που επιτέλους η 25η Δεκεμβρίου μπήκε επίσημα στο εορτολόγιο της πόλης. Μέχρι το 432 η εορτή είχε φθάσει και στην Αλεξάνδρεια.
Εκτός της κύριας ονομασίας της εορτής, ο κόσμος γνωρίζει την Βάπτιση του Κυρίου μας ως εορτή των Θεοφανείων ή των Φώτων. Το γνωστό σε όλους μας απολυτίκιο της Εορτής περιγράφει ακριβώς και δικαιολογεί τις δύο αυτές ονομασίες.
Σας το παραθέτουμε σε μετάφραση:
«Όταν βαπτιζόσουν στον Ιορδάνη, Κύριε, φανερώθηκε η προσκύνηση της Τριάδας, η φωνή του Πατέρα το επικύρωνε, καθώς σε ονόμαζε Υιό αγαπητό. Και το Πνεύμα με μορφή περιστεριού βεβαίωνε την αλήθεια του Λόγου. Δόξα σε Εσένα, Χριστέ Θεέ, που φανερώθηκες και φώτισες τον κόσμο» (Απολυτίκιο Θεοφανείων «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε...»).
Άρα, λοιπόν, ονομάζονται Θεοφάνεια επειδή η Αγία Τριάδα γίνεται αντιληπτή από τον άνθρωπο με τα αισθητήρια όργανά του, δηλ. με τα μάτια και τα αυτιά του.
Και ονομάζονται Φώτα επειδή, όπως λέει στο τέλος το Απολυτίκιο της Εορτής, ήλθε ο Χριστός για να φωτίσει τον κόσμο, μπολιάζοντάς τον και πνευματικά δια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος.
Την παραμονή των Θεοφανείων, την νύκτα γίνονταν οι βαπτίσεις των Κατηχουμένων χριστιανών έτσι ώστε την επομένη ημέρα των Θεοφανείων οι νεοφώτιστοι να κοινωνήσουν. Πηγαίνοντας προς το Βαπτιστήριο, κρατούσαν στα χέρια τους λαμπάδες συμβολίζοντας τον φωτισμό της ψυχής. Εξ αιτίας όλων αυτών των λαμπάδων και του φωτός η εορτή ονομάσθηκε και Φώτα.
Πηγή: dogma.gr.

Επιμέλεια: Παύλος  Π. Νούνης

Θεοφάνεια: Με λαμπρότητα εορτάστηκε ο Αγιασμός των Υδάτων σε όλη την Ελλάδα

Θεοφάνεια: Με λαμπρότητα εορτάστηκε ο Αγιασμός των Υδάτων σε όλη την Ελλάδα

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ

Ειδήσεις | Θεοφάνεια: Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και σε πανηγυρικό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή (06/01/2016) ο εορτασμός των Αγίων Θεοφανείων σε ολόκληρη την Ελλάδα, με τη λιτανεία και την τελετή του Αγιασμού των Υδάτων.
Στον Καθεδρικό Ναό του Πειραιά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος χοροστάτησε στην πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν συνεχεία στη λιτανεία από την εκκλησία ως το λιμάνι της πόλης, όπου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη λειτουργία του Καθαγιασμού, παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας.

Στο επίκεντρο των εορταστικών εκδηλώσεων το λιμάνι του Πειραιά

Στον εορτασμό που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά παραβρέθηκαν ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Βασίλης Κικίλιας, η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά, καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης.
Παρακολουθήστε το μήνυμα του Παναγιώτη Κουρουμπλή 

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις της Φώφης Γεννηματά 

Δείτε τη δήλωση του Βασίλη Λεβέντη 

Στη Δεξαμενή στο Κολωνάκι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, με τον δήμαρχο της Αθήνας, Γιώργο Καμίνη βρέθηκαν στη Δεξαμενή του Κολωνακίου.
Αναλυτικά, στο μήνυμά του ο κ. Παυλόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Εύχομαι το Φως της Χριστιανοσύνης που είναι, ταυτοχρόνως, φως της Πίστης μας αλλά και φως του Πολιτισμού μας, να οδηγεί τα βήματά μας, τα βήματα της Ευρώπης, τα βήματα της Ανθρωπότητας, στο δρόμο της Ειρήνης, της Δημοκρατίας και της καταξίωσης του Ανθρώπου.
Ειδικότερα για την Πατρίδα μας και το Έθνος μας, εύχομαι η ανέσπερη λάμψη των Φώτων να καταυγάζει, ως φάρος αρραγούς ενότητας, τις σκέψεις μας και τις πράξεις μας στον κοινό ιερό αγώνα όλων μας για να ξεπεράσουμε την βαθιά κοινωνική και οικονομική κρίση και για να υπερασπισθούμε στο ακέραιο τα Εθνικά μας Δίκαια».

Στην Αλεξανδρούπολη για τα Θεοφάνεια ο Αλέξης Τσίπρας

Στην μητρόπολη της Αλεξανδρούπολης, τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, παρακολούθησε την δοξολογία των Θεοφανείων, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
Μετά το πέρας της δοξολογίας, ο μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης Άνθιμος χαιρέτησε τον πρωθυπουργό λέγοντας: «Σας υποδεχόμαστε με χαρά, και το πρόσωπο και τον θεσμό. Αισθανόμαστε τον ερχομό σας σας, ως μια δυναμική παρουσία που μας λέει να κάνουμε λίγη ακόμη δύναμη και υπομονή και τα καλύτερα θα έρθουν».
Στη συνέχεια και υπό καταρρακτώδη βροχή και δυνατό κρύο, ξεκίνησε από τον μητροπολιτικό ναό η ιερή πομπή για την τελετή του αγιασμού των υδάτων που θα γίνει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στη Σαλαμίνα για τον Αγιασμό των Υδάτων ο Κυριάκος Μητσοτάκης

mitsotakis salamina
Μαζί με πλήθος κόσμου, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, παραβρέθηκε στους εορτασμούς των Θεοφανείων που έγιναν στη Σαλαμίνα.

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

Πρώτη Σερρών : Ντοπιολαλιές- Γιατί βάζουμει φράγγου ζντη Βασιλόπιτα…… του μόνιμου συνεργάτη μας Παναγιώτη Δασκαλούδη & του Δημοσθένη Κοσλίδη


Αποτέλεσμα εικόνας για β ασιλόπιτα 2017
Σχόλιο του blog:

Ευχαριστώ πάρα πολύ τους αγαπητούς φίλους και

Μέλη της ομάδας  Παναγιώτη & Δημοσθένη για

την προσφορά τους .

Χρόνια Πολλά χαρούμενο το 2017



Παναγιώτης Δασκαλούδης 


Ου τόπους μας είνει γιουμάτους απού αντέτχια, που τα κάνουμει συνέχεια ιδώ κι πουλλά χρόνια κι ένα απού αυτά είνει κι του να βάζουμει ζντη Βασιλόπιτα φράγγου.
Η ιστουρία έρχιτει απ τα σκουτνά τα χρόνια, τότεις που ζούσει η Μέγας Βασίλειους, ζντη Καπαδουκία. Αυτός ήταν εικεί Δισπότς, αλλά κυβιρνούσει ένας τρανός κουμαντάρμπασης ζντη πιριουχή, κι ντου διέταξει να δώσει όλου του χρυσάφι που είχαν μαζιμένου οι αθρώποι σι αυτόν, κι άμα δε του έδουναν θα έκιγει όλη ντη πόλη. Η Μέγας Βασίλειους, θαν άκσει ότι θα τς έπιρναν ότι είχαν κι δεν είχαν ζ νάκρα κι πως άμα δε του έδουναν θα τς έκιγει, πήγει ζ ακλησχιά κι προυσεύχουνταν ζντου Θιό, να του βουθήσει να σώσουν ντη πόλη.
Άμα ξημέρουσει , ου κουμαντάρμπασης έστειλει ντου στρατό, κύκλουσει ντη πόλη κι πήγαν κι βρήκαν ντου Μέγα Βασίλειου ζ νακλησχιά. Αυτός τότεις, είπει ότι οι κάτοικοι απ ντη πόλη ήταν φτουχοί χουρίς να έχουν ζντουν ήλιου μοίρα και ότι δεν είχαν να δώσουν κι κάτι σημαντικό. Τότεις, μάνσει η κουμαντάρμπασης κι είπει ζντου Μέγα Βασίλειου, ότι θα ντουν ξιαπόστειλνει μακριά κι ότι θα ντου σκότουνει. Θαν άκσαν οι χριστχιανοί του τι θα γίνταν, πλάλξαν στα σπίτχια κι μάσαν σι ένα σιντούκι, ό,τι είχει κι δεν είχει καθένας κι του έδουσαν ζντου κουμαντάρμπαση για να σουθούν…..
Μόλις όμους πήραν του σιντούκι μι τα χρυσά κι του άνξαν, τότεις μνια λάμψη βγήκει απ του σιντούκι, κι τνάθκει απού μέσα ένας καβαλάρς (λεν ότι ήταν η Άγιους Μιρκούριους) κι άρχισει να κνηγά ντου στρατό κι σ αφάνσει όλνοι . Η πόλη κι οι χριστχιανοί σώθκαν…..
Μιτά, η Μέγας Βασίλειους, θα έπρειπει να δώκει πίσου τα χρυσαφικά σ αφνοί που τα έφιραν, χουρίς να αδικήσει κανέναν. Πού να ήξιρει ποιος έφιρει τι κι πόσα….. Έτσι, πήρει ντην απόφαση κι είπει σ παπάδεις ζου τ, να ζμώσουν τόσα ψουμνιά όσεις ήταν κι οι οικουγένειεις ζντη πόλη κι να βάνουν μέσα στου ψουμί, ίδγιας αξίας χρυφαφικά στου καθένα. Τα ιτοίμασαν, τα μοίρασαν σ οικουγένειεις θα λειτργουγιές. Έτσι, όταν τα πήραν κι άμα έκουφταν του ψουμί, στου καθένα έβρισκαν κι απού ένα χρυσαφικό, άλλου μι πχιό τρανή αξία απού αυτό που έδουσαν κι άλλου μι πχιο μικρή. Όλεις οι οικογένειεις όμους πήραν κάτι, κι άλνοι ήταν πολύ τυχιροί και άλνοι λιγότιρου .
Καταπόδι, για να θμούντει ντη καλουσύνη σ Μέγα Βασιλείου, κάθι χρουνιά ντη μέρα ζ γιουρτής τ, οι χριστιανοί σ πόλης, έκανσκαν ψουμνιά κι έβαζαν μέσα κι ένα φλουρί. Σι όπχοιουν τύχινει τη μέρα κείνη που του έκουφταν, ήταν κι η τυχιρός σ χρουνιάς.
Κι τράβιξει του αντέτι χρόνια κι χρόνια πουλλά, έφτασει σ μέρεις μας κι μεις θα χριστχιανοί, ντη παραμουνή σ Προυχρουνιάς κι σ μέρας ζ γιουρτής σ Αϊβασίλη, κόφτουμει ντη Βασιλόπιτα κι νικατέβουμει να βρούμει σι πχοιον έτυχει του φράγγου. Κι σι αυτόν του θα του βρει, λέμει ότι θα είνει η τυχιρός σ χρουνιάς κι όλα θα ντου πάν καλά.





 Δημοσθένης Κοσλίδης
Παραμουνή προυτουχρουνιάς, θαρρώ του '60 θα 'ταν. κι είχι ένα χιόν' , ίσα μι ένα μπόι. Μαζεύκαμι καμιά κουσαριά πιδούδια σ' μαχαλά μας κι ρουτούσι ένα τ' άλλου, του βράδ' ρε, σι πιο σπιτ' θα κάνουμι τ' αντέτ', να παίξουμι χαρτιά, τριανταένα; Να 'μαστι κι μαζιμένα για να κάνουμι σ' χαραές κι ντη χαρβασίλα. Καμιά μάνα δε μας ήθιλι σπίτι τ'ς, έκαναν τα χουσμέτια κι ντη λάτρα στα σπίτια τ'ς κι δε ήθιλαν προυτουχρουνιάτκα να 'νι αλέστα.
Άντι, λέει του Χασαπούδ', στου θκό μας του κουνάκ' πάλι, όπους κάθι χρουνιά, θα μαζιφτούμι. Όλου κι όλου ένα ούντα είχαν κι ένα τζιακ' ντου ζέστανει, μα ήταν άνθρουπ' ντουνιάδις, όξου καρδιά. Μαζί μι ντου νταϊφά μαζέφκαμι τριάντα νουματαίοι κι καμιά δικαριά κατσκούδια νιουγέννητα κλώθουνταν στα πουδάρια μας για να ζισταθούν. Η θεια Ρίν' βίρα έριχνει στου τζακ' πουρναρόξλα κι η μπαρμπαΓιώργης μας κιρνούσι ένα προυτουράκι που του 'χαν' μο για τρίψμου, κι μας έκανι μάνι -μάνι ένα κιφάλ'........ μια σταλιά πιδούδια είμασταν.
Είχαν παραδίπλα κι ένα σκαφίδ' γιουμάτου κατσιαμάκ' που του πιρέχσαν μι πικμέζ' γιατί σι λίγου λίμα θα μας έπιανει κι τόσα πιδούδια κι κατσκούδια μαζί πως αλλιώτκα θα χόρτιναν. Μάνι μανι η Τάσιους κι η Μπιλής μας μάζιψαν σ' πινταρουδικάρις μας κι η Ρίνα μας κουκούλουσι φάντηδις σ' ένα κριβάτ' κι απού πάνου μας ζάρουσαν κι τα κατσκούδια. Κάποια φουρά ακούου ντη μανούδα μ' να μαδιέτι. " Μαρ' Ρίν'΄, μαρ' καλή μ' γειτόνσα του θκομ του ιβλάτ' μέσα είνι, έφαγα ντου ντόπου να του βρω κι θέλου να του μπανιαρίσου μέρα που είνι., Βασιλκό θα φυτρώσ΄' πάνου τ' απ' ντη πουλύ ντην απλησιά τ'. Γω αφκριούμαν μα μαξούς μούλουνα. Να μαρί γειτόνσα ψάξτου κι βρες του, λέει η Ρίνα. Είκουσ' πατσιούδια ίδια, γουλί κουριμένα κι καμιά δικαριά κατσκούδια απού παν', πού να μι βρει η μάνα. Αφού βασκέτσι να μι γυρεύει, μ' άφκι.να κάνου του θκο μ'. κι ντ' άλλ' μέρα θα μι πιριποιούνταν μ' ένα γιρό χέρ' ξύλου.
Χαραές - χαραές μι ντι χαρβασίλα στου χέρ' κίνσαμι στα σουκάκια να τραγδούμι του " Σούρμπα -σούρμπα κόλιαντρα δυο χιλιάδις πρόβατα δομ κυρά μ' καρύδια." κι βίρα χτυπούσαμι μι ντη χαρβασίλα σ' πουρτάρις.Κι αν τουλμούσι η νοικουκύρ'ς μη ντην άνοιγι ντη πουρτάρα τ' κάτι να μας δωσ' , να.....κανένα καρύδι, κανένα ξυλουκέρατου που είχι για τα γρούνια. κι αν ήταν τσιουρμπατσής..... κανένα φιρίκ'. Γιατί τα κάλαντα είχαν κι παρακάτ' "Να μι σι σπάσου θύρα σου κι ντην παραθύρα σου" Όμους μόλις μας κιρνούσαν έδναμι ηυχή " Τα σπλιουν τα σπλαν κι ένα καλό κουρίτσ' για ντου γιος", κι αν είχι κουρίτσ' " Ένα καλό παλκάρ' για ντη θυγατέρα σ'."
Άντε πατριουτάκια καλά.... κι του χρόν' τα μασάλια μας πιο πουλά να 'νι κι πιο γουστόζκα για να ξιχλένουμι μπαϊά κι να πιρνούμι κι καλά!!





Επιμέλεια: Παύλος Π.Νούνης