Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Η συνταγή της Μαριέτας : Μπακαλιάρος τηγανητός με σκορδαλιά



by Marieta



 Marieta Iosifidou



Υλικά
1 κιλό μπακαλιάρο ξαρμυρισμένο
1 κουτάκι (330 ml)μπίρα
2 κούπες αλεύρι
1 κουταλιά κέτσαπ ketchup
1 κούπα ψιλοκομμένο άνηθο
αλάτι
λάδι για το τηγάνισμα (εγώ χρησιμοποιώ καλαμποκέλαιο)
λίγο αλεύρι για να βάλω στα κομμάτια του μπακαλιάρου πριν τα τοποθετήσω στο κουρκούτι.


Εκτέλεση 




Βγάζουμε την πέτσα από τον αλμυρό μπακαλιάρο,τον πλένουμε καλά και τον κόβουμε σε κομμάτια και τον βάζουμε σε μία μεγάλη λεκάνη ή τάπερ με νερό για να ξαρμυρίσει. .Αλλάζουμε το νερό κάθε 3-4 ώρες (συνολικά 4 φορές) για να πετύχουμε το ξαρμύρισμα που πρέπει να έχει.





Βγάζουμε τον μπακαλιάρο από το νερό και τον πιέζουμε με τα χέρια μας να φύγουν τα υγρά και το νερό που έχει.
Σε ένα μπολ ρίχνουμε τις 2 κούπες αλεύρι, λίγο αλάτι (1κουταλάκι του γλυκού), το κουτάκι τη μπύρα, 1 κουταλιά ketchup και τον άνηθο. Ανακατεύουμε καλά τα υλικά,μέχρι να γίνει ένας ελαφρύς χυλός.
Για να τηγανίσουμε τον μπακαλιάρο,ζεσταίνουμε μπόλικο ελαιόλαδο σε τηγάνι και 




 αφού περάσουμε πρώτα τα κομμάτια από αλεύρι βουτάμε μέσα στο χυλό και τα τηγανίζουμε στο καυτό λάδι,μέχρι να ροδίσουν καλά και από τις δύο πλευρές.
Βάζουμε τα έτοιμα κομμάτια σε πιατέλα με απορροφητικό χαρτί κουζίνας,για να απορροφηθούν τα πολλά λάδια και σερβίρουμε με σκορδαλιά. 







για τη σκορδαλιά
Υλικά

3-4 σκελίδες σκόρδο
1/2 κούπας ελαιόλαδο
1/4 κούπας ξίδι
αλάτι
2 κούπες μπαγιάτικο ψωμί,μόνο την ψίχα,μουλιασμένη σε νερό και στυμμένη πάρα πολύ καλά
1 κούπα καρύδια καθαρισμένα
Εκτέλεση
Μουλιάζουμε την ψίχα του ψωμιού σε ένα μπολ.

Βάζουμε στο blender το ελαιόλαδο,το σκόρδο,το αλάτι ,τα καρύδια και χτυπάμε πολύ καλά.
Ρίχνουμε λίγο-λίγο το ξίδι.
Στη συνέχεια προσθέτουμε και το μουλιασμένο και καλά στυμμένο ψωμί.
Χτυπάμε,ώσπου να γίνει ένα ομοιογενές μείγμα.Σε περίπτωση που είναι πολύ σφιχτό,ρίχνουμε λίγο ακόμη λάδι και ξίδι.Βάζουμε στο ψυγείο να κρυώσει .




Cod fried with garlic sauce

Ingredients
1 pound cod soaked
1 box (330 ml) beer
2 cups flour
salt
Oil for frying
flour

Execution
I put the cod(fish) in water for 24 hours, after removing the skin
and cut into pieces.I change the water 3-4 times in the 24hours until the cod to be out of very salt (not to be salty).

Remove cod from water and push with our hands to go out of the cod the most of liquids. I put the cod in the kitchen paper for 1-2 minutes to be very dry. .
In a bowl, add the 2 cups flour, salt and a similar need as much beer (almost the whole box), 1 tablespoon ketchup. Mix the ingredients well, until a light batter.

To fry the haddock, Heat plenty of olive oil (vegetable oil)in a pan and after passing the first bits of flour, dip in batter and fry in hot oil until well browned on both sides.
Place the finished pieces on a platter with absorbent kitchen paper to absorb the many oil and serve with garlic sauce.
garlic sauce
Ingredients

3-4 cloves of garlic
1/2 cup olive oil
1/4 cup vinegar
salt
2 cups stale bread, only bread, soaked in water and squeezed too well
1 cup nuts

Execution
Soak the bread crumbs in a bowl.

Put in blender olive oil, garlic, salt ,vinegar, nuts and beat well.
Then add the soaked bread and well wrung.
Beat until the sauce becomes a homogeneous . If it is too tight, add a little more oil and vinegar. Put the sauce in the fridge to cool down .

Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Γυναίκες προσοχή! Πώς θα καταλάβετε ότι έσπασε μια κύστη στις ωοθήκες!!!

ωοθήκη κυστες


Γυναίκες προσοχή! Πώς θα καταλάβετε ότι έσπασε μια κύστη στις ωοθήκες!!!
Κύστες ονομάζονται οι μικροί σάκοι με υγρό που σχηματίζονται στις ωοθήκες. Είναι εξαιρετικά συχνές και μπορούν να εμφανιστούν σε κάθε γυναίκα μετά την εφηβεία.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι κύστης. Ο συνηθέστερος τύπος είναι η λειτουργική κύστη, η οποία σχηματίζεται κατά την ωορρηξία. Σχηματίζεται όταν δεν απελευθερώνεται το ωάριο ή όταν ο σάκος μέσα στον οποίο βρίσκεται το ωάριο δε διαλύεται μετά την ωορρηξία.
Άλλοι τύποι είναι οι παρακάτω:
1. Πολυκυστικές ωοθήκες: Ο σάκος μέσα στον οποίο ωριμάζει το ωάριο δεν ανοίγει
2. Ενδομητρίωμα: Στις γυναίκες με ενδομητρίωση, ιστοί από τα τοιχώματα της μήτρας αναπτύσσονται σε άλλα σημεία του σώματος, όπως οι ωοθήκες
3. Κυσταδένωµα: Οι κύστες σχηματίζονται από κύτταρα που βρίσκονται στην επιφάνεια της ωοθήκης
4. Δερμοειδής κύστη: Αποτελείται από ιστό όμοιο με αυτόν του δέρματος, των μαλλιών ή των δοντιών
Εάν μια κύστη συμπιεστεί, ανοίξει ή αιμορραγεί, μπορεί να προκαλέσει τα παρακάτω συμπτώματα:
1. Πόνος ή οίδημα στην κοιλιακή χώρα
2. Δυσκολία στην ενούρηση ή συχνοουρία
3. Εμμένων πόνος στη μέση
4. Πόνος στο σεξ
5. Πόνος και υπερβολική αιμορραγία στην περίοδο
6. Αύξηση του βάρους
7. Ναυτία και τάση προς έμετο
8. Απώλεια όρεξης, αυξημένο αίσθημα κορεσμού
Ο γυναικολόγος μπορεί να εντοπίσει τις κύστες με τη βοήθεια υπερήχου, υπολογιστικής τομογραφίας, μαγνητικής απεικόνισης, τομογραφίας εκπομπής ποζιτρονίων (PET) ή αιματολογικής εξέτασης (ορμονική ανάλυση).
Πηγή: Newsitamea
http://www.thasorama.gr 

Θάσος :Πραγματοποιήθηκε ο 1ος Γύρος Μεταλλίων στα Λιμενάρια.

banner

Την Κυριακή 22/3 πραγματοποιήθηκε ο 1ος Γύρος Μεταλλίων στα Λιμενάρια Θάσου. Ένας λαϊκός αγώνας τρεξίματος, με διαδρομή περίπου 3 χιλιομέτρων που διέρχεται από τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία της περιοχής, το Παλατάκι και την παραλία των Μεταλλίων.
Ο αγώνας είναι μια πρωτοβουλία της Περιβαλλοντικής Κίνησης Θάσου και της οργανωτικής επιτροπής των αγώνων ποδηλασίας-τρεξίματος Θάσου. Σκοπός είναι να φέρει πιο κοντά το ορεινό τρέξιμο και γενικότερα το τρέξιμο με περισσότερο κόσμο, 
να αναδείξει τα συγκεκριμένα μνημεία και την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας, για τους αγώνες ποδηλασίας που θα γίνουν στις 2-3 Μαίου καθώς και του ορειβατικού μαραθωνίου τρεξίματος που θα γίνει στις 31 Μαίου.
Η εκκίνηση δόθηκε από την κεντρική παραλία και με σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό, οι 32 συμμετέχοντες απόλαυσαν κατά γενική ομολογία την διαδρομή. Ευχάριστη έκπληξη η συμμετοχή διάφορων ηλικιών από 10 έως 70 ετών. Σε τέτοιους αγώνες νικητές είναι όλοι, όμως για την ιστορία θα αναφέρουμε τους πρώτους κάθε κατηγορίας.
Η διοργάνωση θέλοντας να είναι όσον το δυνατόν πιο δίκαιη, ανάλογα με τις ηλικίες που συμμετείχαν, τροποποίησε τις ηλικιακές κατηγορίες που αρχικά είχε ανακοινώσει, σε ανδρών 18+, ανδρών-εφήβων 18-, γυναικών 18+ και γυναικών –νεανίδων 18- .
Ανδρών 18+


1ος ΚΩΣΤ/ΝΟΣ ΜΠΑΤΣΙΟΣ 16λ.17δ.
2ος ΠΙΠΙΝΗΣ ΚΩΣΤ/ΝΟΣ 17λ.06δ.
3ος ΝΟΤΑ ΓΙΩΡΓΟΣ 17λ.30δ.
Ανδρών 18-
1ος ΚΑΙΛ ΟΣΟΝΕΣΣΥ 12λ.45δ. (1ος Γενικής)
2ος ΓΙΟΥΛΓΙΑΝ ΝΤΑΤΣΙ 13λ.11δ. (2ος Γενικής)
3ος ΝΟΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 15λ.48δ. (μόλις 10 ετών)
Γυναικών 18+
1η VALERI WHYBROW 13λ.25δ. (3η Γενικής)
2η ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΜΙΝΑ 18λ.08δ.
3η ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΩ ΑΓΑ 24λ.10δ.
Γυναικών 18-
1η ΚΟΥΤΣΟΜΑΝΗ ΝΙΚΗ 15λ.43δ.
2η ΤΣΙΛΟΓΕΩΡΓΗ ΖΕΦΗ 17λ.30δ.
3η ΚΩΣΤ/ΝΑ ΚΥΔΩΝΗ 19λ.14δ.


Η διοργάνωση θέλει να ευχαριστήσει το Γυμνασιάρχη Λιμεναρίων Συργούδη Ιωάννη για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων. Επίσης τους Ασημίδη Δημήτρη για την χορηγία των νερών, χυμών, την αρτοποιία Αφοι Γκούμα για την παραχώρηση των γλυκών, την εταιρεία «ΔΑΙΜΩΝ» για την χορηγία διαφημιστικού υλικού. Οπωσδήποτε τους εθελοντές που βοήθησαν στην άρτια διοργάνωση και τέλος σε όλους τους συμμετέχοντες. Σας περιμένουμε όλους στο επόμενο!

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Όλες οι φωτογραφίες στο Θασόραμα.






















http://www.thasorama.gr/swlo/2015/03/%CF%80%

Θάσος: Διαμαρτυρία ΠΚΘ και κατοίκων του νησιού για νέα άδεια λατομείου.

Marion-02


Με αφορμή τη θετική γνωμάτευση παραχώρησης έκτασης 36 στρεμμάτων για ερευνητικές εργασίες λατομείων σχιστόλιθου στη θέση “φεγγάρι”, από την αρμόδια επιτροπή του δήμου Θάσου. Η Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου εκφράζει την πλήρη αντίθεση της στην απόφαση αυτή.

Η πρόταση αυτή των “επενδυτών” υποβλήθηκε ξανά το 2012 και προκάλεσε πληθώρα αντιδράσεων από απλούς πολίτες και φορείς, καθώς και απορριπτική απόφαση του τοπικού συμβουλίου του Δ.Δ Μαριών και εν συνεχεία από το περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας ΑΜ.Θ.
Την αυθόρμητη αντίδραση της τοπικής κοινωνίας όμως φαίνεται να μην συμμερίζεται ο Δήμος Θάσου. Για άλλη μία φορά δεν μπόρεσε ο Δήμος να κατανοήσει αυτό που απλοί πολίτες θεωρούν ως αυτονόητο. Η αιτούμενη περιοχή των περίπου 36 στρεμμάτων βρίσκεται στον πυρήνα της περιοχής ΝATURA 2000 πάνω στο δρόμο που οδηγεί στο καταφύγιο του ορειβατικού συλλόγου και στην κορυφή του Υψάριου, που αποτελεί σύμβολο της ορεινής ομορφιάς της Θάσου και τόπο επίσκεψης ολοένα και περισσότερων τουριστών.
Αλλά δεν είναι μόνο οι πεζοπόροι και ορειβάτες που επισκέπτονται την περιοχή, εκδηλώσεις όπως αυτή του ‘astrocamping’ και αθλητικές διοργανώσεις όπως το ποδήλατο βουνού και το τρέξιμο, φέρνουν επισκέπτες κάνοντας τον τόπο αυτό γνωστό στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Marion-03Το πλούσιο αυτό φυσικό περιβάλλον αποτέλεσε αντικείμενο προστασίας και σεβασμού από τον πληθυσμό που αγωνίστηκε αποτελεσματικά ενάντια σε επεμβάσεις όπως η εγκατάσταση ανεμογεννητριών και Ραντάρ.
Ποιό θα ήταν το αποτέλεσμα μιας εξορυκτικής δραστηριότητας σε τέτοιο εμφανές σημείο δεν είναι δύσκολο να το κατανοήσει κανείς. Αρκεί να δει τα λατομεία ανοικτής εξόρυξης σχιστόλιθου στο Παγγαίο, όπου μεγάλες εκτάσεις παραμένουν ανεσκαμμένες άτακτα χωρίς ίχνος αποκατάστασης, σαν βομβαρδισμένες περιοχές.
Η “γενναιοδωρία” του δήμου Θάσου να χαρίζει εκτάσεις φυσικού κάλλους προς καταστροφή καλά θα ήταν να αντιστραφεί σε αυστηρή στάση όταν εγκρίνει επεκτάσεις λειτουργούντων λατομείων που γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων που είναι υποχρεωμένοι να τηρούν.
Το θέμα για το Δήμο Θάσου είναι πρωτίστως ηθικό. Η κοντόθωρη αλλά και αμφίβολη εισπρακτική λογική πρέπει να δώσει τη θέση της σε μία μακροπρόθεσμη πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Θάσος χρειάζεται ανθρώπους με όραμα και αγάπη για τον τόπο. Τεχνοκράτες με μικρομπακαλίστικη λογική που υποθηκεύουν το μέλλον της Θάσου είναι καλύτερα να παίρνουν αποφάσεις που αφορούν μόνο τους εαυτούς τους και όχι το μέλλον των επόμενων γενεών.
Καλούμε τους πολίτες και τους φορείς του νησιού να πάρουν θέση απέναντι στην υποβάθμιση που επιχειρείται, με την ενδεχόμενη αδειοδότηση αυτού του λατομείου και για την αποτροπή νέων εκπτώσεων στην προστασία του περιβάλλοντος του νησιού.
από το Δ.Σ
latomio-Fegari-sm

Related Posts:

http://www.thasorama.gr/swlo/2015/04/%CE%B4

Τρεχάτε γειτόνοι …..


Claudia-Romani-Bent-Over-In
 3 Απριλίου, 2015, 8:37 πμ

Την άλλη την επίσης πολύ γνωστή παροιμία που λέει “Τρεχάτε γειτόνοι … γιατί δεν γλυτώνει” την θυμάστε ;
Στην δική μας περίπτωση είναι “Τρέχα Αλέξη γιατί κανείς μας δεν θα την γλυτώσει …”
΄Άλλος ένας αγώνας δρόμου για την ελληνική κυβέρνηση που θα πρέπει σε αυτή την φάση να προλάβει το Euro working group το οποίο αν πάει καλά θα είναι ο προπομπός για το Euro group της 24ης του Απρίλη κατά την διάρκεια του οποίου θα πρέπει χωρίς μά και ταραμά να οριστικοποιηθεί η συμφψνία να μπεί ζεστό χρήμα στα ταμεία του κράτος και να περάσουμε στην επόμενη φάση , όποια και αν είναι αυτή.
Ο Τσίπρας ζώντας μερικές μόνο εβδομάδες στο Μαξίμου διαπίστωσε πόσο εύθραστη είναι η ελληνική οικονομία και μόλις πήρε χαμπάρι πόσο εύκολα αδειάζουν τα ταμεία του κράτους, χωρίς να γεμίζουν με τον ίδιο ρυθμό, ζητάει άμεσες επεμβάσεις και λύσεις που θα μας απομακρύνουν απο τα άσχημα σενάρια ΄που όλοι γνωρίζουμε ποιά είναι.
Για τον λόγο αυτό και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι αβέρτα στο κόψε – ράψε για να φτάσει στο αποτέλεσμα που θα ανάψει το πράσινο φως για την εκταμίευση χρηματών που θα βοηθήσουν την χώρα να λειτουργήσει ως Ευρωπαϊκή γιατί αν δεν συμβεί αυτό μπορεί να λειτουργήσει και ως χώρα μεσαιωνική.
Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και χρειάζονται συγκεκριμένες προτάσεις που θα μας φέρουν συγκεκριμένο χρήμα.
Με αερολογίες και γενικότες δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.
Οι εταίροι θέλουν αποδείξεις και ονόματα όπως γινόταν μέχρι σήμερα και με τους προηγούμενους.
Απλά οι καινούργιοι τους πήρε λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι να το καταλάβουν.
Το θέμα είναι οτι όσο περνάει ο καιρός και δεν γίνεται τίποτα αυτό είναι εις βάρος της ελληνικής κυβέρνησης και της χώρας που είναι πολύ πιθανό μέσα σε ένα κλίμα πανικού να πάει σε μια νέα συμφωνία που θα δεν είναι καθόλου συμφέρουσα για την χώρα.
Άραγε μήπως αυτός είναι και ο σκοπός των εταίρων ;
Να μας φτάσουν στο παραπέντε και μπροστά στο κίνδυνο ενός ατυχήματος να μας αναγκάσουν την τελευταία στιγμή να υπογράφουμε κάθε χαρτί που θα φέρνουν μπροστά μας.
Μετά και την πρόσφατη απόρριψη άλλης μια αίτησης αποφυλάκισης η Βίκυ Σταμάτη Τσοχατζοπούλου απέδρασε απο το Δρομοκαϊτειο ίδρυμα όπου κρατούνταν τους τελευταίους μήνες αφού αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα.
Μάλλον η όλη επιχείρηση ήταν οργανωμένη και οχι τυχαία.
Λουκέτα ΄βρέθηκαν σπασμένα ενώ είναι βέβαιο οτι υπήρχανε και συνεργοί που την περιμένανε έξω απο το ίδρυμα.
Είναι σίγουρο οτι η Σταμάτη μαζί με το παιδί της θα φυγαδευτούν εκτός Ελλάδας.
Σε αντίθετη περίπτωση η σύλληψη της θα είναι θέμα ημερών.
Λέτε ο επόμενος να είναι ο Άκης ;
Πάντως δεν είναι το ίδιο να δραπετεύεις απο ένα ψυχολογικό ίδρυμα με το να δραπετεύεις απο τις φυλακές Κορυδαλλού.
Αν έχει μείνει κανα φράγκο σε κανα ξεχασμένο λογαριασμό του Άκη στο εξωτερικό θα μπορέσει να την βρεί την δουλειά η Σταμάτη αφού με τα λεφτά όλα γίνονται.
Αν δεν υπάρχει σάλιο τα βάσανα της κ.Τσοχατζοπούλου θα συνεχιστούν και εκτός ιδρύματος.
Πάντως ο Κούγιας που είναι δικηγόρος της κυρίας Σταμάτη βγήκε και είπε οτι η πελάτισα του θα πρέπει να γυρίσει αμέσως …
Πως , πως , πως …
Σύμφωνα με την ΕΜΥ ο καιρός θα αρχίσει να χαλάει σταδιακά απο την Κυριακή και όλη την μεγάλη εβδομάδα θα έχουμε σκηνικό χειμωνιάτικο ξεχνώντας πως είναι όταν μπαίνει η άνοιξη.
Ο καιρός θα στρώσει αν στρώσει απο την Μεγάλη Πέμπτη και μετά.
Πάντως είναι πολύ πιθανό εδώ πάνω στην Βόρεια Ελλάδα να γυρίσουμε τον οβελία με γαντάκι την Κυριακή του ΠΑΣΧΑ.
΄Να είστε καλά και να έχετε το νού σας.
με το 1 με το 2 με το 3 :
http://www.proininews.gr/04/03/%CF%84

Μουσική: Τα Δακρυσμένα Μάτια του Μίκη Θεοδωράκη ψηλά στα Ιμαλάια





Τα «Δακρυσμένα Μάτια» ανήκουν στους «Λιποτάκτες», από τα ομορφότερα έργα του μεγάλου μας συνθέτη, που αποτελούνται από τέσσερα τραγούδια: «Θα γίνεις δικιά μου» («Όμορφη Πόλις»), «Αυγή αφράτη» («Σκέπασε ατμός τον έρωτά μας»), «Δακρυσμένα μάτια», και το υπέροχο «Χάθηκα». Γράφηκαν μεταξύ 1952-1954 (Χανιά - Αθήνα - Παρίσι) με στίχους του αδελφού του συνθέτη, τελειόφοιτου λυκείου τότε, Γιάννη Θεοδωράκη, ποιητή και δημοσιογράφου, και ηχογραφήθηκαν το 1960.
Τραγούδια πολύ προσωπικά που ο Μίκης θεώρησε –άριστα πράττοντας– ότι ήταν εκείνος που έπρεπε να τα ερμηνεύσει. Και όντως είναι συγκλονιστικός, και για όποιον δεν το ξέρει, νομίζουμε αγνώριστος. Σαν να τραγουδάει ύμνους καρδιάς με άπειρο λυρισμό.

Dakrysmena Matia-Mikis Theodorakis

despoina1951


Και να τώρα πού μπορεί να φθάσει η μουσική. Ο κόσμος της εκτείνεται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη και δεν κάνει διαχωρισμούς ανάμεσα σε φυλές, πολιτισμούς και τόπους. Μπορεί να ξεκινήσει από τις Πιερίδες Μούσες πάνω στον ταπεινό Ελικώνα, και να φθάσει ως τα Ιμαλάια, την υψηλότερη οροσειρά της Γης.
Ένα μουσικό σχήμα από το Ισραήλ, το ΑΝΝΑ RF, εκτελεί εκπληκτικά, σε ένα μοναδικό τοπίο αρμονικά δεμένο με το τραγούδι, τα «Δακρυσμένα Μάτια» («Weeping Eyes») σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη. Αδύνατον να αποφύγεις τα δάκρυα στα δικά σου μάτια.
Οι καλλιτέχνες ακολουθούν ένα κράμα δυτικής και ανατολίτικης μουσικής, αναμειγνύοντας αρχαία και μοντέρνα μουσικά όργανα, τα οποία συνδυάζουν με ηλεκτρονικό ήχο. Όπως οι ίδιοι αναφέρουν «το παρελθόν, συναντά το παρόν σε έναν ήχο του μέλλοντος».
Μια απόλαυση, μια εξημέρωση!

Weeping Eyes
Δακρυσμένα μάτια
Και όμως είναι ο Μίκης Θεοδωράκης
Δακρυσμένα μάτια, νυσταγμένοι κήποι
όνειρα κομμάτια ας ήτανε να ζω
στους μεγάλους δρόμους κάτω απ' τις αφίσες
στα χιλιάδες χρώματα ας ήταν να βρεθώ.
Να 'ταν η καρδιά μου λαμπερό αστέρι
να 'ταν η ματιά μου δίκοπο μαχαίρι
αστραφτερό σπαθί μες στο μεσημέρι
αστραφτερό σπαθί μες στο μεσημέρι

ANNA RF - WEEPING EYES

1.182.198

Δημοσιεύτηκε στις 6 Ιουν 2013
Join us http://www.anna-rf.com/
on Facebook - https://www.facebook.com/annarfmusic
VK - http://vk.com/annarfmusic
ANNA RF feat AMIR BAR-DAVID & REVITAL KHALFON
playing the piece 'weeping eyes' , composed by seluvenin. MIKIS THEODORAKIS
2013 HIMALAYA
http://videosmusicview.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Θεσσαλονίκη : Εκδήλωση: Πασχαλινό BAZAAR Ορφανοτροφείο Θηλέων Θεσσαλονίκης "Η Μέλισσα"


Η Marieta Iosifidou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη 
Ορφανοτροφείο Θηλέων Θεσσαλονίκης "Η Μέλισσα" — 
με την Πέτρα Φράγκου και 9 ακόμη.

Ξεκινάμε την Παρασκευή 3 Απριλίου το πασχαλινό μας παζάρι.
Θα διαρκέσει μέχρι και την Μ. Τρίτη 7 Απριλίου.
Ώρες λειτουργίας : 10.30 π.μ. - 21.00 μ.μ.
Για ακόμη μία φορά θα έχουμε τη χαρά να σας δούμε και να μιλήσουμε από κοντά.
Σας περιμένουμε! να ανταλλάξουμε αναστάσιμες ευχές!!!

 https://www.facebook.com/profile.php?id=100004758046188&pnref=story

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Φωταγραφία: ΤΑΚΗΣ ΤΛΟΥΠΑΣ : Ο μάγος του φωτός


Οι αγρότες φόρτωναν τα δεμάτια στα κάρα και τα μετέφεραν στο αλώνι ή στην αλωνιστική μηχανή (πατόζα). Τερψιθέα Λάρισας, 1947
%IMAGEALT%

Κείμενο: Γιάννης Φώσκολος
Φωτογραφίες: Αρχείο Βάνιας Τλούπα
Οι εικόνες του κορυφαίου φωτογράφου από τη Λάρισα δεν είναι μόνο απόκοσμα
έργα τέχνης αλλά και πολύτιμα ντοκουμέντα της προβιομηχανικής Ελλάδας.

Ηταν η εποχή που στον θεσσαλικό κάμπο ο λίβας χόρευε πάνω στα στάχυα. Οι άνθρωποι θέριζαν ακόμη με τα δρεπάνια, οι γυναίκες φορούσαν σφιχτά τα μαντίλια στα κεφάλια τους και κουβαλούσαν στα χέρια τα δεμάτια κρατώντας τα ψηλά. Τα ζώα αγκομαχούσαν στο αλώνι και στα κάρα, που μετέφεραν τα δημητριακά από τον σιτοβολώνα της χώρας στις αγορές της μεταπολεμικής Ελλάδας.

Οι παραδοσιακές φορεσιές δεν είχαν ακόμη μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και οι άνθρωποι της υπαίθρου ζούσαν πιο ταπεινά και σίγουρα πιο φτωχικά, σε πλήρη αρμονία με το περιβάλλον και τους γύρω τους. Ο λευκός χρυσός του βαμβακιού και οι περιλάλητες κοινοτικές επιδοτήσεις, που διαμόρφωσαν τη σημερινή, εντελώς διαφορετική, εικόνα του κάμπου, δεν υπήρχαν τότε ούτε ως ιδέα.


Τόιβασι Λάρισας, θεσσαλικός κάμπος, 1958. Ο Τάκης Τλούπας αγαπούσε τη φύση, «που εκπλήσει και φοβίζει, που δημιουργεί και εμπνέει»
%IMAGEALT%

Σε αυτό το περιβάλλον μεγαλούργησε ο Τάκης Τλούπας, ο «φωτογράφος της θεσσαλικής γης». Γεννημένος το 1920 στη Λάρισα, ο αυτοδίδακτος Τλούπας κατέγραψε με εντυπωσιακή ακρίβεια και αξιοθαύμαστη τεχνική τη μεταπολεμική Ελλάδα και την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας.

Αποτύπωσε στο φωτογραφικό χαρτί, με την αιχμηρή αντίθεση του άσπρου και του μαύρου και λυρική, συχνά, διάθεση τους καθημερινούς ανθρώπους του μόχθου, τη ζωή στην ελληνική ύπαιθρο, τους βλάχικους καταυλισμούς, τις ανησυχίες, τον πόνο, αλλά και τη χαρά των μεροκαματιάρηδων της γης, τις αρχέγονες φιγούρες των ορεσίβιων βοσκών του Ολύμπου, τα ανέγγιχτα τοπία, την ευλάβεια και τους μεταφυσικούς συμβολισμούς στη μοναστική ζωή του Αγίου Ορους και των Μετεώρων, τη ζωή, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου του.

Στιγμές περισυλλογής του φωτογράφου... πάνω από τα σύννεφα
%IMAGEALT%

Στο έργο του οι μορφές των καθημερινών ανθρώπων και οι αναγνωρίσιμες προσωπικότητες, όπως ο Σεφέρης ή ο Καραγάτσης, αντιμετωπίζονται το ίδιο. Οργώνοντας τη Θεσσαλία με τη βέσπα του και αργότερα με ένα ντεσεβό, ταξίδεψε σε απρόσιτα χωριά με ανθρωπιστικές αποστολές του Ερυθρού Σταυρού, κατέγραψε με σαφήνεια και απλότητα τον θεσσαλικό κάμπο, τον Πηνειό και την κοιλάδα των Τεμπών, τη λίμνη Κάρλα και την αποξήρανσή της. Πεζοπορούσε συχνά στον Ολυμπο, τον Κίσαβο και το Πήλιο σε κοπιαστικές πορείες, αποτυπώνοντας το ορεινό τοπίο με όλες τις διακυμάνσεις του καιρού και του φωτός.

Λίμνη Κάρλα, 1963. Με αριστοτεχνικό τρόπο ο Τάκης Τλούπας απαθανατίζει τον βίαιο θάνατο μιας λίμνης και το τέλος μιας εποχής. Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η λίμνη ξαναζεί
%IMAGEALT%

Το φως, άλλωστε, ήταν το κυρίαρχο δραματουργικό στοιχείο στις εικόνες του. Ο τρόπος με τον οποίο αντανακλούσε σε πρόσωπα και αντικείμενα μεταφράστηκε από τον Τλούπα σε ένα ατελείωτο παιχνίδι του άσπρου με το μαύρο. Πέρα από την προφανή καλλιτεχνική αξία, το έργο του συνθέτει το μωσαϊκό της ελληνικής μεταπολεμικής ζωής και προσφέρει πλούτο πληροφοριών στη λαογραφία, την αρχαιολογία κ.ά.

Ο καθηγητής Γιώργος Χουρμουζιάδης τον έχει χαρακτηρίσει «αλάνθαστο κυνηγό της αλήθειας», ενώ συνάδελφοί του πολλάκις έχουν υμνήσει το έργο του. «Ξεκινούσαμε παρέα να φωτογραφίσουμε τη θεσσαλική γη.

Με τα υψωμένα δικράνια, οι γυναίκες καθαρίζουν ένα χωράφι στην Μπάκραινα της Λάρισας και μεταφέρουν, σα μέλη χορού τραγωδίας, σωρούς από φυτά για την τροφή των ζώων (1948)
%IMAGEALT%
»Εγώ άλλαζα τα φιλμ το ένα μετά το άλλο. Ο Τάκης έκανε όλο κι όλο τρία κλικ. Στο τέλος κατέληγα με ένα τσούρμο αδιάφορες φωτογραφίες. Αυτός είχε ήδη τρία μεγάλα έργα για τη συλλογή του», έχει πει ο συνάδελφός του, Β. Αγγλόπουλος, ενώ ο Κώστας Μπαλάφας έχει παρατηρήσει πως «ο Τλούπας υμνεί τη φύση με δονούμενη ευαισθησία, αλλά ταυτόχρονα αποτυπώνει, με άχραντο ήθος και ασύλληπτη ευγένεια, τον σκληρό μόχθο της ζωής».

Τον έχουν χαρακτηρίσει κορυφαίο φωτογράφο της μεταπολεμικής Ελλάδας, εραστή του ωραίου και του αληθινού. «Ανθρωπος ταπεινός, με ευαισθησίες, μια ταξιδιάρα ψυχή», θα συμπληρώσει η κόρη του, Βάνια, που συνεχίζει το έργο του στη Λάρισα.

Το ανήσυχο πνεύμα του τον οδήγησε και σε άλλα μονοπάτια. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι είχε ασχοληθεί με την έρευνα παλαιολιθικών και νεολιθικών οικισμών. Τα ευρήματά του, εργαλεία εξαιρετικής σημασίας, τα δώρισε στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Πέθανε τον Μάιο του 2003 στη Λάρισα που τόσο αγαπούσε.
 

Γιατί λέμε ψέματα την Πρωταπριλιά;

Πρωταπριλιά
Το έθιμο να λέμε ψέματα την Πρωταπριλιά προέρχεται από την Ευρώπη.

Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό ωστόσο δύο εξ αυτών είναι οι επικρατέστερες:


Από τους Κέλτες: Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και αν ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα.

 Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο «κώδικας δεοντολογίας» των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια, έγινε με το πέρασμα του χρόνου έθιμο.

Από τη Γαλλία: Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου την Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η Πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η 1η Απριλίου. Την χρονιά αυτή όμως, και επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και Πρωτοχρονιά θεωρούνταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες.

 Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.

Το έθιμο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα και διαφοροποιήθηκε αποκτώντας μια ελληνική χροιά. Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά.

 Σε κάποιες άλλες πιστεύουν ότι ο «θύτης» θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειες του. Επίσης το βρόχινο νερό της πρωταπριλιάς, θεωρούν μερικοί, ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Όσο για το «θύμα», πιστεύεται ότι, σε αντίθεση με τον «θύτη», θα έχει γρουσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο και πιθανότατα αν είναι παντρεμένος θα χηρέψει γρήγορα.

Με πληροφορίες από το Wikipedia
Πηγή: zougla.gr
 

Kαλημέρα, Καλωσήρθες ξανθέ Απρίλη στη ζωή μας! Goodmorning! Welcome April in our life!


 
 
 
 
 
 
 
 
Καλημέρα σας φίλες και φίλοι μου
Καλό μήνα