Το δικό μου κανάλι

Το δικό μου κανάλι
You tube

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου

Παύλος ο καλός ο μαθητής.........


Φίλε Χαράλαμπε και φίλη Όλγα καλησπέρα και
Χρόνια πολλά για τον Άγιο Δημήτριο,έτσι λέμε
Όλη ημέρα στη Θεσσαλονίκη.

Σεμινάριο παρασκευής οικιακού σαπουνιού

Η Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Πρίνου 'Παιδιά εν Δράσει' και τον Πολιτιστικό Σύλλογο 'το Κάστρο'  σας καλούν να συμμετέχετε στο εργαστήριο παρασκευής οικιακού σαπουνιού που θα παρουσιάσει ο συνεργάτης Αντώνης Μπρέσκας από την εναλλακτική κοινότητα ΄Πελίτι' .

Παρασκευή 2 /11  ώρα 7: 30μμ στην αίθουσα του Συλλόγου "Το Κάστρο" στα Λιμενάρια.

Σάββατο 3/11  ώρα 7: 30μμ στην αίθουσα "Παιδιά εν δράσει" στον Πρίνο.


Και τα  εικαστικά δρώμενα στο Καζαβίτι Θάσου

Του κ.Ευάγγελου Τυρολόγου πατέρα της φίλης μας κ.Ντίνας που έλαβε χώρα στην πασίγνωστη πλέον ταβέρνα στη Θάσο της Ντίνας και Βασίλη Κεραμάρη.



















<!--[if !vml]-->

<!--[if !vml]-->









                                     

Αγιογραφία Αγιος Γεώργιος


26-10-2012  Άγιος Γεώργιος
Δια χειρός Παύλου Π.Νούνη



Παύλος ο καλός ο μαθητής………

Φίλε και φίλοι μου καλησπέρα σας

Σήμερα ήταν μία μεγάλη εορτή στην πόλη μας τη Θεσσαλονίκη Του Αγίου Δημητρίου.
Θα σας παρουσιάσω την νέα Αγιογραφία μου που 
τέλειωσα σήμερα. Αυτή του Αγίου Γεωργίου




Μία ελληνική σημαία για Ρεκόρ Γκίνες





Μία ελληνική σημαία για Ρεκόρ Γκίνες

















Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία που κατασκευάστηκε ποτέ, επιφάνειας 480 τ.μ. και βάρους 130 κιλών, κυματίζει από χθες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της. Είναι διαστάσεων 17,46 Χ 27,52 μ. και μπήκε στο βιβλίο Γκίνες ως η μεγαλύτερη σε επιφάνεια σημαία κράτους.







http://www.in2life.gr

Μουσικά video :Ομορφη Χιλιοτραγουδισμένη Θεσσαλονίκη


Ομορφη Χιλιοτραγουδισμένη Θεσσαλονίκη






Χρόνια Πολλά Θεσσαλονίκη μου, Με τον Πύργο το Λευκό,







 το Γεντί Κουλέ σου
Τόπος  μαρτυρικός  που ενέπνευσε μουσικούς δημιουργούς






                              και τα μοναδικά Λαδάδικα 





                              που φιλοξένησαν τη Ρόζα 








και ενέπνευσαν τραγουδοποιούς και συνθέτες για να σε υμνήσουν , να σε τραγουδήσουν.
Συνθέτες, μουσικοί και ερμηνευτές σε ταξίδευσαν , Ομορφη Θεσσαλονίκη, απ'ακρη σ'ακρη της γης μέσα από τις νότες και τα γραφόμενά τους . Σε κάθε Ελληνική γωνιά του πλανήτη εχουν χορέψει ατέλειωτα ζεϊμπέκικα για σένα νε παλικάρια και λεβέντες στους ατόφιους στίχους του παιδιού σου Φίλιππου Γράψα,ερμηνευμένο μοναδικά από τον αξέχαστο σε όλους μας Δημήτρη Μητροπάνο. 





Αυτοι οι στίχοι, έχουν κάνει πολλά μάτια να δακρύσουν, μέσα από τις αναμνήσεις  και τις εικόνες που ανασύρουν στο νού και  αγκαλιάζει ο κάθε στοχαστής τη δική του Σαλονίκη με χρώματα από την παλέτα των συναισθημάτων του.




ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Ομορφη Θεσσαλονίκη του Βασίλη Τσιτσάνη








και της  γλυκιάς ρεμπέτισσας  Μαριώς



                                     


και όλων όσων σ'αγαπάνε  και σου αφιερώνουμε ταπεινά τραγούδια που δέθηκαν μαζί σου που  τα ενέπνευσες με τις ομορφιές σου και τα χάδια σου.





                                        Και φυσικά στον Ζαφείρη Μελά



Εορτάζει η Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας



Παύλος ο καλός ο μαθητής……..

Φίλες και φίλοι καλημέρα σας και χρόνια πολλά σε όσους εορτάζουν σήμερα στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο που βρίσκονται οι Έλληνες μακριά από την πατρίδα.

Σήμερα είναι του Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτη ο πολιούχος της πόλης μας  της Θεσσαλονίκης.











Χρόνια πολλά λοιπόν στον Δημήτρη στην Δήμητρα και στον καλό φίλο και  συνάδελφο Δημήτρη Γκούμα.


Η ημέρα το τάζει και για το λόγο αυτό ας κάνουμε μία βόλτα
στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη  την κούκλα  μας.



Τι αξίζει να δείτε στη Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη είναι μια πανέμορφη πόλη με μεγάλη ιστορία η οποία εκτείνεται στους αιώνες. Κατά τα βυζαντινά χρόνια η Θεσσαλονίκη ήταν σπουδαίο κέντρο και η άνθισή της την συγκεκριμένη εποχή είναι μέχρι και σήμερα εμφανής σε όλη την πόλη. Υπάρχουν πολλά μέρη που θα κινήσουν το ενδιαφέρον σας όπως επίσης και πολλά μουσεία και αξιοθαύμαστες βυζαντινές εκκλησίες. Μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη θα σας μαγέψει και έχετε την ευκαιρία να ανακαλύψετε κρυμμένες πτυχές της πόλης
.
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μ.Ανδρόνικου 6 , τηλ: (+30) 2310830538, fax: (+30) 2310830538, Ώρες Λειτουργίας: (1 Απριλίου - 31 Οκτωβρίου) Δευτέρα: 13.00-19.30,Τρίτη-Κυριακή: 8.00- 19.30 και (1 Νοεμβρίου - 31 Μαρτίου) Δευτέρα: 10.30-17.00,Τρίτη-Κυριακή: 8.00- 17.00. Το μουσείο παραμένει κλειστό: 25 και 26/12, 1/1, 25/3, 1/5 και το Πάσχα.

Εισιτήρια: 6€, Ενήλικες άνω των 65 3€, Ελεύθερη είσοδος για φοιτητές και παιδιά κάτω των 10. Ενιαίο εισιτήριο (περιλαμβάνει επίσκεψη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού): 8€, Ενήλικες άνω των 65 4€, Ελεύθερη είσοδος για φοιτητές και παιδιά κάτω των 10.

Μετά από μια εκτενή ανακαίνιση, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ξανάνοιξε τις πύλες του στο κοινό. Η έκθεση περιλαμβάνει ευρήματα από τη νεολιθική εποχή,την εποχή του σιδήρου (1100-700πΧ), την αρχαϊκή περίοδο, την κλασική περίοδο και τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν χρυσά διακοσμητικά και αρχαία όπλα από την περιοχή της Μακεδονίας καθώς και τις γειτονικές περιοχές. Σε ξεχωριστή πτέρυγα του μουσείου βρίσκονται τα μοναδικά και άκρως επιβλητικά ευρήματα από τον ασύλητο τάφο του βασιλιά Φιλίππου της Μακεδονίας τα οποία βρέθηκαν στη Βεργίνα από τον καθηγητή Μ. Ανδρόνικο το 1977. Εκτίθενται ακόμα και τα οστά του βασιλιά Φιλίππου. Το αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα μουσεία του είδους του στον κόσμο.


Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Λεωφόρος Στρατού 2, τηλ: (+30) 2310688570, fax: (+30) 2310838597. Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα: 10.30-17.00 και Τρίτη-Κυριακή: 08.30-15.00. Το μουσείο παραμένει κλειστό: 25 και 26/12, 1/1, 25/3, 1/5 και το Πάσχα.

Εισιτήρια: 4€, Ενήλικες άνω των 65 2€, Ελεύθερη είσοδος για φοιτητές και παιδιά κάτω των 10. Ενιαίο εισιτήριο (περιλαμβάνει επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης): €, Ενήλικες άνω των 65 4€, Ελεύθερη είσοδος για φοιτητές και παιδιά κάτω των 10.

Η μόνιμη έκθεση του μουσείου περιλαμβάνει εκθέματα που παρουσιάζουν τις ποικίλες μορφές της βυζαντινής τέχνης από την εποχή της ακμής μέχρι και την περίοδο που ακολούθησε μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους το 1453. τα εκθέματα δεν εκτίθενται σαν απλά έργα τέχνης αλλά σαν μαρτυρίες του πολιτισμού που τα δημιούργησε και της κοινωνίας που τα χρησιμοποίησε, μέσω πληροφοριών για την αρχική καταγωγή και χρήση τους. Το μουσείο φιλοξενεί επίσης προσωρινές εκθέσεις, από μουσεία απ' όλο τον κόσμο, σχετικές με τη βυζαντινή τέχνη και το βυζαντινό πολιτισμό. Στις προηγούμενες εκθέσεις συμπεριλαμβάνονταν εκθέσεις των θησαυρών του Αγίου 'Ορους, εκθέσεις εικονισμάτων και άλλες εξίσου ενδιαφέρουσες εκθέσεις.

Ο Λευκός Πύργος
Ώρες Λειτουργίας: κλειστό στο κοινό μέχρι τα μέσα περίπου του 2007 λόγω προετοιμασίας για έκθεση

Ο Λευκός Πύργος της Θεσσαλονίκης είναι το πιο διάσημο κτήριο της πόλης.Βρίσκεται στην ανατολική μεριά της προκυμαίας. Χτίστηκε τον 15ο αιώνα μΧ, ως μέρος της οχύρωσης της πόλης, και κατά την τουρκοκρατία αποτέλεσε φυλακή και μέρος βασανιστηρίων. Μετά την απελευθέρωση της πόλης το 191, ο πύργος ασβεστώθηκε για να καθαριστεί από το αίμα και έτσι ο πύργος μετονομάστηκε σε«Λευκός Πύργος». Παρ' όλο που σήμερα ο Λευκός Πύργος δεν είναι πλέον λευκός,διατηρεί το όνομά του και θεωρείται το σήμα κατατεθέν της Θεσσαλονίκης. Σήμερα ο Λευκός Πύργος προετοιμάζεται για να στεγάσει μια μόνιμη έκθεση αφιερωμένη στην πόλη της Θεσσαλονίκης και τους κατοίκους της.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κολοκοτρώνη 21, τηλ: (+30) 2310589140-2, fax: (+30) 2310600123. Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 10:00-18:00

Το μουσείο σύγχρονης τέχνης ιδρύθηκε το 1997. Μετά την απόκτηση της Συλλογής του Γεώργιου Κωστάκη με έργα καλλιτεχνών της ρώσικης avant-garde εισήλθε σε μια καινούργια εποχή. Οι περιοδικές εκθέσεις που φιλοξενεί το μουσείο και οι ποικίλες εκδηλώσεις που πλαισιώνουν τη μόνιμη έκθεση στη Μονή Λαζαριστών καθώς και τα αξιόλογα εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα, η εκδοτική δραστηριότητα και οι κυρίως οι σημαντικές διεθνείς συνεργασίες του, φέρνουν το μουσείο ψηλά στην παγκόσμια λίστα των μεγάλων μουσείων σύγχρονης τέχνης.

Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα
Λεωφόρος Βασ. 'Ολγας 68, τηλ: (+30) 2310830591

Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα ιδρύθηκε το1931 και λειτούργησε από το 1947. Θεωρείται ένα από τα καλύτερα του είδους του και τα εκθέματά του περιλαμβάνουν τεχνουργήματα της πρόσφατης ιστορίας και αρχιτεκτονικής, η οποία είχε διαδοθεί σε ολόκληρα τα Βαλκάνια, όπως επίσης και εκθέματα από τις μάχες οι οποίες διεξήχθησαν στις αρχές του 19ου αιώνα για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον το μουσείο στεγάζει φορεσιές και αντικείμενα της καθημερινής ζωής των Ελλήνων των τελευταίων 250 ετών.

Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
Λεωφόρος Βασ. 'Ολγας 162, τηλ: (+30) 2310425531, fax: (+30) 2310411101. Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 09.00-13.00, 17.00-21.00και Σάββατο-Κυριακή: 09.00-13.00. Εισιτήρια: Ελεύθερη είσοδος

Η Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης στεγάζεται σε ένα υπέροχο κτήριο,χαρακτηριστικό δείγμα εκλεκτικιστικής τέχνης, η οποία άνθισε στη Θεσσαλονίκη,κυρίως στα προάστιά της, γνωστά τότε ως «οι Πύργοι» ή «οι Επαύλεις», στο τέλος του 19ου αιώνα. Το κτήριο κατασκευάστηκε από το 1905, από τον διάσημο αρχιτέκτονα Ξενοφώντα Παιωνίδη, και σήμερα ανήκει στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Είναι επίσης γνωστό και σαν «'Επαυλη Μόντροχ», από το όνομα της οικογένειας που κατοικούσε εκεί την περίοδο 1930 - 1940. Η πινακοθήκη στεγάζει περισσότερα από 1000έργα τέχνης και η έκθεση χωρίζεται σε διαφορετικές συλλογές. Η πινακοθήκη οργανώνει συχνά (κυρίως αναδρομικά) εκθέσεις Ελλήνων καλλιτεχνών, έχει εκδοτική δραστηριότητα και προσφέρει στους επισκέπτες περιηγήσεις μετά ξεναγήσεως. Από το 1986 έχουν φιλοξενηθεί 55 εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. 'Ενας από τους σκοπούς της Δημοτικής Πινακοθήκης είναι να οργανώσει εκθέσεις από κοινού με μεγάλα ιδρύματα τέχνης της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Λιμάνι, Αποθήκη 1, τηλ: (+30) 2310508398, fax: (+30) 2310508397. Ώρες Λειτουργίας: (Καλοκαίρι) Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-15:00& (Χειμώνα) Δευτέρα, Παρασκευή και Σάββατο: 10:00-15:00 και Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη: 10:00-22:00 Εισιτήρια: ελεύθερη είσοδος.

Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα είναι μέρος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στεγάζεται στην Αποθήκη 1 που βρίσκεται στην αποβάθρα 1 του λιμανιού, στο τέλος της παλαιάς προκυμαίας, κοντά στην πλατεία Αριστοτέλους. Στα εκθέματά του περιλαμβάνονται μηχανές σχετικές με τον κινηματογράφο (κινηματογραφικές μηχανές λήψης και προβολής), παλαιά τμήματα κινηματογραφικού εξοπλισμού, εμφανιστήρια κινηματογραφικών ταινιών, φακοί,μηχανήματα υποτιτλισμού καθώς και κινηματογραφικό υλικό, φωτογραφίες και σχεδόν2000 έργα, χειροποίητες γιγαντοαφίσες κινηματογράφου, μουσική βιβλιοθήκηsoundtracks για όλα τα έργα που γυρίστηκαν πριν το 1995 (CDs και LP) και τέλος κινηματογραφικό αρχείο. Στο αρχείο κινηματογράφου οι επισκέπτες και οι ερευνητές μπορούν να βρουν πληροφορίες για τον ελληνικό κινηματογράφο από το1985 και μετά. Το μουσείο διοργανώνει ξεναγήσεις και προβάλει αποσπάσματα ταινιών σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα.

Μουσείο Αττατούρκ
Αποστόλου Παύλου 75 , τηλ: (+30) 2310248452, fax: (+30) 2310248450. Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 10:00-17:00. Εισιτήρια: ελεύθερη είσοδος

Ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ (Moustafa Kemal Ataturk), ο ιδρυτής της νέας Τουρκίας γεννήθηκε στην πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Το 1935, το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης παραχώρησε στο Τουρκικό κράτος το σπίτι όπου έμενε ο Κεμάλ Ατατούρκ και το οποίο μετατράπηκε σε μουσείο αφιερωμένο σε αυτόν. Το κτήριο, το οποίο χρονολογείται πριν το 1870, διαθέτει 3 ορόφους και αυλή. Ξαναβάφτηκε το1981 στο αρχικό του ροζ χρώμα. Τα περισσότερα από τα έπιπλα είναι αυθεντικά και όσα έλειπαν αντικαταστάθηκαν με έπιπλα από το μαυσωλείο του Ατατούρκ και από το Τοπ Καπί στην Κωνσταντινούπολη. Στους τοίχους υπάρχουν φωτογραφίες του Κεμάλ από διάφορες περιόδους της ζωής του καθώς και όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με τα σχολικά χρόνια του Κεμάλ. Μια ροδιά, φυτεμένη από τον πατέρα του Κεμάλ,μεγαλώνει ακόμα στην αυλή. Μην εκπλαγείτε αν κατά την είσοδό σας σάς ζητηθεί η ταυτότητα ή διαβατήριό σας. Το μουσείο δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για ένα κομμάτι Τουρκίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, απλά σε περιόδους έντασης μεταξύ των 2 χωρών οι αρχές του μουσείου ζητάνε τα στοιχεία ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε προσπάθεια καταστροφής των εκθεμάτων.


Η αψίδα του Γαλέριου
Η αψίδα του Γαλέριου ανήκει στο Γαλεριανό σύμπλεγμα κτηρίων, στην νοτιο-ανατολική πλευρά του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.Χτίστηκε το 305μΧ για τον εορτασμό του θριάμβου του Γαλέριου επί των Περσών.Από την αρχική αψίδα μόνο 3 στύλοι και τμήμα της άνω λιθοδομής έχουν διασωθεί σήμερα. Οι 2 κύριοι στύλοι καλύπτονται από μαρμάρινες σκαλιστές πλάκες. Το οικοδόμημα αποτελούταν αρχικά από 4 κύριους στύλους και 2 μικρότερους σε κάθε πλευρά, με της τελευταίες να στηρίζουν στην κεντρική δομή. Μέσω της αψίδας ήταν δυνατή η πρόσβαση στο παλάτι του Γαλάριου, νότια, και τη Ροτόντα, βόρια. Σήμερα σώζεται μόνο μέρος του οικοδομήματος και δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για την περίοδο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καταστράφηκε η αψίδα.

Η Ροτόντα
Δημητρίου Γούναρη, τηλ: (+30) 2310213627 Η Ροτόντα είναι ένα κυκλικό κτήριο που κατασκευάστηκε το 306μΧ ως Πάνθεον ή Μαυσωλείο για τον Γαλέριο. Κατά τα βυζαντινά χρόνια, κατά τη βασιλεία του Μεγάλου Θεοδόσιου, η Ροτόντα μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό ενώ κατά την τουρκοκρατία σε τζαμί. Μην παραλείψετε να θαυμάσετε τα μοναδικά ψηφιδωτά του 4ου αιώνα μΧ.

Βυζαντινές Εκκλησίες
Η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη πιο σημαντική «έκθεση»βυζαντινών μνημείων μετά την Κωνσταντινούπολη καθώς διαθέτει πολυάριθμες εκκλησίες και άλλα βυζαντινά μνημεία.

Παναγία Αχειροποίητος
Η εκκλησία της Παναγίας της Αχειροποίητου χτίστηκε κατά τον 5ομΧ αιώνα. Είναι η μόνη εκκλησία στη Θεσσαλονίκη η οποία είναι βασιλικού ρυθμού, η οποία αν και χτισμένη την πρώιμη χριστιανική εποχή, παραμένει άθικτη.Οι μαρμάρινοι στύλοι είναι διακοσμημένοι με περίτεχνα φύλλα ακάνθου τα οποία κάνουν αντίθεση με το ψηφιδωτό μωσαϊκό, που απεικονίζει μικρούς χρυσούς σταυρούς, περίτεχνα μοτίβα με λουλούδια, την άμπελο και διάσπαρτα πουλιά. Οι τοιχογραφίες του 13ου αιώνα που απεικονίζουν τους 40 μάρτυρες είναι καλά διατηρημένες παρόλο που τμήμα τους καταστράφηκε όταν η εκκλησία μετατράπηκε σε τζαμί τον 15ο αιώνα, κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.

'Αγιος Δημήτριος
Αγίου Δημητρίου, τηλ: (+30) 2310270591. Ώρες Λειτουργίας:Δευτέρα: 12:30-19:00, Παρασκευή-Σάββατο: 08:00-20:00 και Κυριακή: 10:30-20:00.Εισιτήρια: ελεύθερη είσοδος

Ο 'Αγιος Δημήτριος είναι μια 5κλιτη βασιλική και πρόκειται για τη μεγαλύτερη εκκλησία της Ελλάδας. Είναι χτισμένη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η εκκλησία του πολιούχου της πόλης καταστράφηκε από τη μεγάλη φωτιά του 1917 και ξαναχτίστηκε το 1948. Η εκκλησία είναι διακοσμημένη με πανέμορφο ψηφιδωτό μωσαϊκό. Κάτω από την εκκλησία βρίσκεται η Κρύπτη, το μέρος όπου μαρτύρησε και πέθανε ο 'Αγιος Δημήτριος. Σύμφωνα με το μύθο αλλά και τα αρχαιολογικά ευρήματα, η Κρύπτη όπου φυλακίστηκε και τελικά μαρτύρησε ο 'Αγιος Δημήτριος το303μΧ ήταν παλιά λουτρά. Στα χρόνια της τουρκοκρατίας η Κρύπτη καλύφθηκε με χώμα και ξαναήρθε στο φως μετά τη φωτιά του 1917. Η ελληνική αρχαιολογική υπηρεσία ανέλαβε τη συντήρηση και αναστύλωση της Κρύπτης η οποία ξανάνοιξε για το κοινό το 1988.

Αγία Σοφία
Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 08:30-14:00 και 17:30-20:00.Εισιτήρια: ελεύθερη είσοδος

Η Αγία Σοφία είναι μια υπέροχη εκκλησία, η οποία χτίστηκε τον 8ο μΧ αιώνα, ως αντίγραφο της ομώνυμης εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη. Κατά τα βυζαντινά χρόνια η Αγία Σοφία ήταν ο καθεδρικός της πόλης. Η εκκλησία χτίστηκε πάνω από ρωμαϊκά λουτρά. Το εσωτερικό της είναι διακοσμημένο με πανέμορφα μωσαϊκά και τοιχογραφίες της πρώιμης βυζαντινής εποχής. Αξιοθαύμαστο είναι το ψηφιδωτό της Ανάληψης του Σωτήρος.

'Αλλα μέρη ενδιαφέροντος κοντά στη Θεσσαλονίκη
Η Μακεδονία είναι ένας τόπος με πλούσια ιστορία. 'Αλλωστε στη Μακεδονία γεννήθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν δεκάδες μέρη κοντά στη Θεσσαλονίκη που αξίζει να επισκεφτείτε. Επιπλέον κοντά στη Θεσσαλονίκη είναι η χερσόνησος του 'Αθω, γεμάτο υπέροχα μοναστήρια τα οποία όμως μπορούν να επισκεφτούν αποκλειστικά και μόνο άντρες.

Βεργίνα
Ο αρχαιολογικός χώρος της Βεργίνας βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 λεπτών με το αυτοκίνητο από τη Θεσσαλονίκη. Στην περιοχή βρέθηκε ο τάφος του βασιλιά Φιλίππου του 2ου των Μακεδόνων, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οποίος ανακαλύφθηκε από τον διάσημο 'Ελληνα αρχαιολόγο Μ.Ανδρόνικο. Τα κύρια ευρήματα εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης,παρ' όλ' αυτά στην περιοχή υπάρχει μουσείο όπου εκτίθενται ευρήματα από τις διάφορες ανασκαφές στην περιοχή.

Χαλκιδική
Η πανέμορφη κατάφυτη με πεύκα χερσόνησος νοτιοανατολικά της Θεσσαλονίκης αποτελεί τα τελευταία χρόνια δημοφιλή τουριστικό προορισμό. Οι πανέμορφες παραλίες, τα πεντακάθαρα νερά και ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας,έχουν φέρει τη Χαλκιδική ανάμεσα τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα.

Η χερσόνησος της Κασσάνδρας επέχει περίπου 1,5χλμ από τη Θεσσαλονίκη και οι πανέμορφες παραλίες της αποτελούν αγαπημένο προορισμό διακοπών.
Η χερσόνησος της Σιθωνίας απέχει περίπου 2 ώρες από τη Θεσσαλονίκη και μαγεύει με την ομορφιά των τοπίων της και το συνδυασμό καταπράσινων πευκοδασών και θάλασσας.
Χερσόνησος του 'Αθω ('Αγιο 'Ορος): Η ανατολική χερσόνησος της Χαλκιδικής είναι στην πραγματικότητα μία αυτόνομη θρησκευτική κοινότητα όπου υπάρχουν πολλά χριστιανικά ορθόδοξα μοναστήρια, χτισμένα σε απόκρημνους βράχους. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η είσοδος στο

'Αγιο 'Ορος επιτρέπεται αποκλειστικά σε άντρες οι οποίοι μπορούν να φιλοξενηθούν σε κάποιο μοναστήρι μόνο για 4 νύχτες. Οι επισκέπτες αναχωρούν για το 'Αγιο 'Ορος από το λιμάνι της Ουρανούπολης.

'Ολυμπος
Ο 'Ολυμπος, το υψηλότερο βουνό της Ελλάδος ήταν, σύμφωνα με τη μυθολογία, η κατοικία των 12 ολύμπιων θεών της αρχαιότητας. Σήμερα ο'Ολυμπος, με τις 8 κορυφές του, η ψηλότερη των οποίων φτάνει τα 2918μ, αποτελεί αγαπημένο προορισμό και πρόκληση για τους ορειβάτες. Στον 'Ολυμπο υπάρχει και εθνικός δρυμός. Απέχει από τη Θεσσαλονίκη 1,5 ώρες με το αυτοκίνητο.

Πολιτιστικά δρώμενα:
Στη Θεσσαλονίκη, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου,διοργανώνονται πολυάριθμα πολιτιστικές εκδηλώσεις και παραστάσεις. Αυτά περιλαμβάνουν το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ βιβλίου, το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου, τα Δημήτρια (ετήσια γιορτή που διοργανώνεται τον Οκτώβριο προς τιμή του προστάτη της πόλης Αγίου Δημητρίου), μεγάλο αριθμό παραστάσεων από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, συναυλίες από την Κρατική και Δημοτική Ορχήστρα καθώς και εκθέσεις στην Δημοτική Πινακοθήκη και σε ιδιωτικές πινακοθήκες.
Ημερομηνίες ετήσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων

Μάρτιος:Φεστιβάλ Λογοτεχνίας
Ιούνιος:Φεστιβάλ Βιβλίου
Αύγουστος:Φεστιβάλ Κρασιού
Σεπτέμβριος:Διεθνής 'Εκθεση Θεσσαλονίκης
Σεπτέμβριος:Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού
Οκτώβριος:Δημήτρια
Νοέμβριος:Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Υποχρεωτική αργία η 26η Οκτωβρίου για τη Θεσσαλονίκη


Παύλος ο καλός ο μαθητής.........


Υποχρεωτική αργία η 26η Οκτωβρίου για τη Θεσσαλονίκη

Κλειστές όλες οι επιχειρήσεις


Ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας για τους μισθωτούς όλων των επιχειρήσεων, οι οποίες θα παραμείνουν κλειστές και οι οποίες βρίσκονται εντός των ορίων των δήμων του Πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζεται η 26η Οκτωβρίου με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για την ημέρα της επετείου απελευθέρωσης της πόλεως της Θεσσαλονίκης, αφορά ειδικότερα τους δήμους: Θεσσαλονίκης (πρώην Δήμος Θεσσαλονίκης, Τριανδρίας), Αμπελοκήπων -Μενεμένης, Κορδελιού-Εύοσμου, Καλαμαριάς, Νεάπολης – Συκεών (πρώην Δήμοι Συκεών, Αγίου Παύλου, Νεάπολης & Πεύκων), Παύλου Μελά (πρώην Δήμοι Σταυρούπολης, Πολίχνης & Ευκαρπίας), και Πυλαίας – Χορτιάτη (πρώην Δήμοι Πανοράματος, Πυλαίας & Χορτιάτη).

Ο τεχνικός μπροστά στο φρεάτιο του ΟΤΕ



Παύλος ο καλός ο μαθητής………..

Ο τεχνικός μπροστά στο φρεάτιο του ΟΤΕ

Αγαπητοί φίλοι σήμερα θα ασχοληθώ με ένα θέμα καθαρά τεχνικό που αφορά τους τεχνικούς του ΟΤΕ να αποκαταστήσουμε κάποια πράγματα που ο κόσμος δεν γνωρίζει, που πριν πολλά χρόνια αποκαλούσαν τους τεχνικούς αργόμισθους, και μέχρι ανέκδοτο έγιναν οι τεχνικοί του ΟΤΕ <<ένας δουλεύει πέντε κάθονται>>!!!
Τα γνωστά φρεάτια που υπάρχουν στα πεζοδρόμια με της πλάκες χυτοσίδηρο που πατάμε εκεί βρίσκετε η αλήθεια.
 Με τα υπόγεια καλώδια που βρίσκονται εκεί με εκατοντάδες ζεύγη συνδρομητών  που είναι καλά στεγανοποιημένα από τους τεχνικούς του ΟΤΕ  και η πλάκα του φρεατίου κάθε τόσο στεγανοποιείτε.
 Παρά όλα αυτά με της δυνατές βροχές και ειδικά τον χειμώνα τα φρεάτια γεμίζουν με νερό και λάσπη  και αρκετές φορές  δημιουργείτε βλάβη και  καλούνται οι τεχνικοί να διορθώσουν  γρήγορα την βλάβη αφού την εντοπίσουν.
Το φρεάτιο γεμάτο νερό και λάσπη που πρέπει να αδειάσει με αντλία.  Να κατέβουν οι τεχνικοί στο υγρό και αποπνικτικό φρεάτιο να το καθαρίσουν όπως και το καλώδιο και  να στεγνώσουν το φρεάτιο  διοχετεύοντας με μηχάνημα ζεστό αέρα για να μπορούν οι 2-3 τεχνικοί να παραμείνουν στον πυθμένα του φρεατίου αρκετή  ώρα ώστε να μπορούν να κόψουν το καλώδιο που έχει την βλάβη ή να το αλλάξουν με καινούργιο εάν χρειαστεί.
 Φυσικά αφού καταφέρουν  και ενώσουν σωστά τα εκατοντάδες ζεύγη και πάντα  το κάνουν σωστά λόγο εμπειρίας. Μετά να το στεγανοποιήσουν με της τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει.
Πολλοί τεχνικοί παλαιότερα και τώρα σε καθημερινή εργασία βρισκόντουσαν  μέσα στα φρεάτια, και με πολλούς αγώνες πολλών χρόνων  του σωματίου εργαζομένων (ΠΕΤ-ΟΤΕ)κατέκτησαν το επίδομα  ανθυγιεινής εργασίας μόνο σε αυτούς που μπαίνανε στα φρεάτια.
 Εδώ και ένα χρόνο περίπου λόγο της κρίσης που υπάρχει και η  φασαρία που γίνετε με τα βαριά και ανθυγιεινά επιδόματα ήλθαν οι Γερμανοί  και η τρόικα και στον ΟΤΕ και μονομερώς  βλέπετε Διευθυντικό δικαίωμα και κατήργησαν  το επίδομα  αυτό στους συγκεκριμένους  τεχνικούς.             
Και φυσικά από αρχές  Ιανουαρίου 2012  μειώσεις σε όλους τους εργαζομένους του  ΟΤΕ  10%  11%  12% κάθε έτος μέχρι  το 2014!!!!!
Χθες λοιπόν Τρίτη 23 Οκτωβρίου σε ένα κεντρικό δρόμο που  περπατούσα είδα δύο συνεργεία τεχνικών του ΟΤΕ απέναντι  από την μία και την άλλη πλευρά του δρόμου σε δύο ανοιχτά φρεάτια να προσπαθούν να αλλάξουν το καλώδιο.
 Σκέφτηκα  ότι  είναι τυχεροί που ήταν αρκετά μεγάλο και μπορούσαν  να το δουλέψουν έξω από το φρεάτιο. Έτυχε να είναι μεγαλύτερο το καλώδιο . Το σωστό είναι να είναι πιο κοντό και να δουλευτεί μέσα στο  φρεάτιο.
Παραθέτω της φωτώ και φυσικά να δουν και να γνωρίσουν οι  πολίτες  και  να άρουν την παρεξηγημένη άποψη για τους τεχνικούς του ΟΤΕ.





































Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Ο μπαρμπέρης στην Τούμπα στη Θεσσαλονίκη



Παύλος ο καλός ο μαθητής………

Φίλοι μου καλημέρα

Ο μπαρμπέρης στην  Τούμπα στη Θεσσαλονίκη

Σήμερα θα σας παρουσιάσω τον Στέλιο τον  κουρέα μου.

Έχει εδώ και 7-8 χρόνια που περιποιέται την ….κεφαλή μου!!!!
αλλά και του γιού μου.
Είναι ένας ευγενέστατος άνθρωπος πάντα με καλοσύνη και
Χαμόγελο. Τώρα με την κρίση μείωσε την τιμή του κουρέματος
μόνο με 10 ευρώ.
Το κουρείο βρίσκετε για όσους δεν το γνωρίζουν  λίγο ποιο κάτω
από το κατάστημα <<Καπετάνιος>>  Λαμπράκη και  Πλειστάρχου η
είσοδος από την Πλειστάρχου.

































Καλά κουρέματα να έχεις φίλε Στέλιο.


Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Φθινοπωρινή βόλτα στον Χορτιάτη




Φθινοπωρινή βόλτα στον Χορτιάτη

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012 Ώρα 10 το πρωί η πρόσκληση για βόλτα στο Χορτιάτη και ένα περίπατο (πεζοπορία) στο δάσος με της καστανιές μετά το πάρκο κεραιών προς το καταφύγιο.

Το ραντεβού μας στης γνωστές  βρύσες  ήταν όλοι εκεί.

Ο Παύλος, η Μαριέτα, ό  Γιάννης, ο Θοδωρής , η  Σοφία και η Παναγιώτα όλοι δώσανε το ορειβατικό τους παρόν  με πρώτο και  καλύτερο  τον  ανεξάντλητο τραγουδοποιό Θοδωρή.

Είχαμε στο μυαλό μας  όσο ανεβαίναμε στο βουνό  ότι θα περάσουμε στο δάσος ήρεμα και μακριά από την βουή της πόλης μας. Παίξαμε και χάσαμε... Διότι, ο δρόμος που συνδέει το δάσος κεραιών με το καταφύγιο είχε την κίνηση της Τσιμισκή στις 11-2 το πρωί. Γουρούνες, μηχανάκια, datsun, τζιπάτοι με την οικογένεια, τζιπάτοι χωρίς την οικογένεια...
Με διάφορα κόλπα, να κόβουμε σε μονοπάτια κλπ.
Φτάσαμε στο καταφύγιο αφού μαζέψανε τα κορίτσια  και τα κάστανα όπως κάνανε εκατοντάδες οικογένειες  με τα παιδιά τους  σκυμμένοι  κάτω από της καστανιές  για τον πολύτιμο καρπό το κάστανο.
Εμείς όμως είχαμε το κάτι παρά πάνω την  Σοφία(χρόνια πολλά στον Αρκτούρο και τις οικολογικές δράσεις) άριστη  γνώστη των δένδρων του δάσους και δοκιμάσαμε καρπούς από της οξιές. Φθάσαμε επιτέλους στο καταφύγιο ΣΕΟ. Έκεί μας περίμενε μια σχετική ησυχία (όχι για πολύ... ) και βέβαια ο
καφές,  το τσάι, τσίπουρο, κρασάκι  με μεζέ, σπανακότυρόπιτα και  τσουρέκι από την Λωξάντρα της παρέας την αγαπημένη σύζυγο Μαριέτα, και τα οικολογικά κουλουράκια της Σοφίας  στο τραπέζι του καταφυγίου.
Κάπου στην άκρη του δάσους στο ξέφωτο υπήρχε τρομερή ηχορύπανση με μουσική και νταούλια από τα γνωστά ….Ντάτσουν!!!! 
Έτσι γύρο στης δύο πήραμε το δρόμο της επιστροφής, πεζοί  και συνεχώς να κάνουμε στην άκρη εμείς οι πεζοί για τα τροχοφόρα!!!
Κάναμε στάση στους Περικλήδες  για ένα τσίπουρο ακόμη, και ο Θοδωρής συνεχίζει  ακούραστος με τα αστεία του.
Κάπου εκεί  ή αγαπητή και χαρούμενη παρέα έπρεπε να πάρει τον δρόμο της επιστροφής  για τη Θεσσαλονίκη.

Σας ευχαριστούμε πολύ Σοφία-Γιάννη-Παναγιώτα-Θοδωρή




Ξεκινήσαμε στις 10 το πρωί μέσω Ασβεστοχωρίου-Εξοχής







Η απόλυτη ηρεμία στους πρωινούς κυριακάτικους δρόμους






Μπήκαμε στο δρόμο του Χορτιάτη μετά τη διασταύρωση















εδώ στις βρύσες μπροστά απο το υδραγωγείο του Χορτιάτη εκεί που έγινε το κακό
και το πλήρωσαν με τη ζωή τους 130 γυναικόπαιδα που οι κατακτητές τους έκαψαν ζωντανούς
στο φούρνο του χωριού.




Περισσότερες πληροφορίες για το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη εδώ http://www.greekholocausts.gr/gr/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=33









Ανεβαίνοντας προς το βούνό η εκπληκτική θέα







συνατήσαμε ποδηλάτες που ανέβαιναν και εκείνοι στο βουνό με τρόπο πιο οικολογικό και αθλητικό από τον δικό μας







μετά συναντήσαμε το δάσος των κεραιών.... απρεπές




τα ρανταρ ήταν εκεί στη  θέση τους ακούνητα


λίγο πιο κάτω, οι κυρίες της φωτογραφίας οικογενειακώς έπαιρναν το πρωϊνό τους γεύμα







ζητήσαμε από τη μαμά να τη βγάλουμε μια φωτογραφία με το παιδάκι της και πόζαραν για χάρη μας με μεγάλη ευχαρίστηση




Η παρέα καθώς ανεβαίνει προς το καταφύγιο
Ο Θοδωρής με τα χέρια στις τσέπες, η Παναγιώτα, ο Γιάννης με τα χέρια πίσω, Η Σοφία με τη ζακέτα τυλιγμένη στη μέση, η Μαριέτα με το καπέλο και τα ορειβατικά μπαστούνια






Κάστανα  και καστανάκια





Εδώ η Σοφία ως γνώστης χλωρίδας και πανίδας μας εξηγεί κάτι τις για τα δέντρα εξ ού και είναι γυρισμένη προς τα εμας
οι υπόλοιποι παρακολουθούν και ο φωτορεπόρτερ Παύλος επι το έργον








Τώρα το ρόλο φωτορεπόρτερ έχει αναλάβει η Σοφία, και είναι και ο Παύλος μέσα στο κάδρο της φωτογραφίας




Κάστανα και καστανάκια




οξειες και καστανιές μέσα στο δάσος




Κρασάκι με μεζέ για τον Παύλο και τσάι για τη Μαριέτα(ήταν σε τιμωρία... :)




τσα, να'μαι και γω, σιγά που δεν θα είχα και γω το κάτι μου.... σπανακοτυρόπιτα και τσαγάκι του βουνού μες το βουνό.




κάστανα μέσα στα αγκαθάκια τους




Η συγκομιδή μας από το Χορτιάτη










ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΕΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΗΣ
ΟΞΙΑΣ









ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΧΑΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΠΛΑΤΗ ΣΤΟ ΦΑΚΟ  Η ΣΟΦΙΑ 




ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΩΡΑ ΠΑΜΕ.....ΠΛΑΤΗ ΠΛΑΤΗ ΠΛΑΤΗ!!!!




Είδαμε και τα μανιταράκια




το υπέροχο και μοσχομυριστό τσουρέκι της Μαριέτας








Η ψησταριά στην αυλή του καταφυγίου οποιος θέλει ψήνει κιόλας




και πήραμε το δρόμο της επιστροφής











ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙΚΛΗΔΕΣ ΣΤΟ ΧΟΡΤΙΑΤΗ




Το υπέροχο café art στο Χορτιάτη  <<Περικλήδες>> του συνταξιούχου συναδέλφου Μπάμπη Νανακούδη συγχαρητήρια για το …..καφενείο και για την εφημερίδα<<ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ570>>


το καφέ Περικλήδες ήταν το παλιό μπακάλικο του χωριού. Ειναι πανέμορφο, έχει στύλ και κουλτούρα σε κάθε έκφανση του. Διακόσμηση με απόλυτο σεβασμό στο παλιό και στην αυθεντική παράδοση . Αντίκες έπιπλα,ραδιόφωνα, ραπτομηχνή, λάμπες, τραπέζια, ξυλόσομπες μέχρι και σε κάποιο σημείο του πατώματος υπάρχει τζάμι που βλέπει ο επισκέπτης το παλιό κελάρι εκει που έβαζαν τα παλιά χρόνια το κρασί και τα τυριά για να ωριμάσουν και να διατηρηθούν στο κρύο .









































Ε.....ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ  ΣΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΝΙΔΗ
ΕΚΕΙ...ΣΤΑ ΓΝΩΣΤΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΑ ΤΡΙΓΩΝΑ ΕΛΕΝΙΔΗ

τα αυθεντικά και τα καλύτερα όλων των εποχών.... επάνω στο δρόμο για του Πανοράματος για το Χορτιάτη, κοντά στο αστυνομικό Τμήμα





Προφυτερόλ με παγωτό, .....ΚΟΛΑΣΗ & ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΜΑΖΙ.